hanesČlen Přidáno
před 13 letmám problém se zapalováním lednice.když zapnu vypínač zapalovaní lednice většinou se pouze rozsvití a nebliká a tím pádem lednice nechytne.tato závada se vyskytuje sporadycky .nekdy zapalí hned jindy az na 10pokus nekdy vůbec. jedná se o lednici elektrolux 20let starou.
TajfunČlen Přidáno
před 13 letZkus seřídit piezo a čidlo na těch kvalitních cestách se to může rozhodit .
hanesČlen Přidáno
před 13 letasi maš pravdu, protože při odjezdu lednice doma nechytne a u supermarketu po kilometru normalne zapalí. jak se dostanu na piezo
TajfunČlen Přidáno
před 13 letsundáš spodní mřížku pod ní já to mám naprvo je z plechu taková plechová krabka na ní je šroubek na levé straně povolí se druhej roubek je vzadu na stejný straně krabka se rozebere pod ní je hořák ten se po povolení šroubku vyndá .Vede do toho jeden kabel přívodní tubka a kapilára od čidla.zezhora je šroubek pod kterým je to čidlo a zapalovač je třba to seřídit tak aby jiskra zapálila plamen a ten ohříval čidlo .Při tom profoukni trysku a vypucu komínek se spirálou když už je to rozdělaný.Tož tak .
VitaČlen Přidáno
před 13 letsnad jen u takovéto rady pro laiky bych dodal, že ta "tryska" je takový malinkatý plíšek, který pod autem už nenajdete a dírku má tak titěrnou, že ji lze lehce poškodit.
karavanyplusČlen Přidáno
před 13 letAhoj,
Ve většině případech je ucpaný komínek jinak to může být vadná tryska (zanesená) nebo zapalování, stačí porušená izolace a lednička buď vůbec nebo málo kdy hodí jiskru
TomTPČlen Přidáno
před 13 letCitovat
karavanyplus napsal:
Ahoj,
Ve většině případech je ucpaný komínek jinak to může být vadná tryska (zanesená) nebo zapalování, stačí porušená izolace a lednička buď vůbec nebo málo kdy hodí jiskru
Nebo pavoučí zámotek před tryskou jako u mě :)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
U Elektrolux 4260 mám piezoelektrické zapalování tlačítkem a nejde mi zapálit lednice. Jak se k tomu dostanu, abych to zkontroloval, vyčistil, opravil? Používám propan, běžela, byla vypnuta a po 20 minutách pokus o zapálení a už to nejde.
Jak se ve vláknu radí o vymontování spodní mřížky, je myšlená ta venkovní na nástavbě? Tu jiskru vidím tak 1x, když to 10 x zmáčknu. Kdyby bylo špatné to zapalování, jak se dostanu k tomu vedení? To tlačítko je nahoře.
Automatické sloučení 23.06.2013 11:18:
Brzy ráno jsem se do toho pustil, rozebral. Zapalování po vyčištění kostry hořáku jiskru už dává pravidelně a lednice se zapaluje.
Ale zjistil jsem, že před tím hořákem a za tím našroubováním plynové trubky do tělesa hořáku je otvor. Zřejmě asi na přívod vzduchu. Po zapálení plynu v hořáku to blafne i v té díře a hoří to mimo hořák a olizuje to el. kabel do piezoelektrického zapalování. Někdy to zhasne samo a pak zase blafne oheň u té díry.
Co pomůže? Trysku jsem venku neměl, ani nečistil, napadá mne, jestli není velký otvor v trysce a jde tam moc plynu, který nestačí hořákem projít a jde to ven už i před hořákem. Nebo malé otvory v hořáku?
Pokud je to tryskou, dá se nějak po domácku "zkalibrovat?
Upravil kutil1 dne 23.06.2013 10:18,
před 11 letNevím jak ostatní, ale lednice, pokud se provozuje na PB, chce periodickou údržbu. Prostě proto, že když dochází lahev, plamen čoudí a saze zanesou regulátor tahu, zapalovač, tepelné čidlo a dopadající saze z komínku i trysku. 2x do roka čistím, protože jinak to nezapaluje a při nedokonalém spalování díky zanesenému regulátoru tahu i zapáchá. Zabere mi to do 15 minut času a vše funguje dokonale.
Včera jsem to dal dohromady. Byly tam 2 závady.
Ta první byla v tom, že piezoelektrický zapalovač neházel jiskru (jiskru to házelo nahoře na lednici u tlačítka). Když jsem vymontoval ten konec z prostoru, kde dochází k hoření (mám ho v pravé části) a přiložil ho blízko nějaké kostry, tak jiskru házel. Vyčistil jsem plech v okolí hořáku namontoval a jiskru házel na plechový obal toho prostoru, kde je hořák. Stejně to plyn nezapálilo, protože jiskra šla vpravo mimo střed plamenu. Pak tam je to čidlo v levé části, to jsem trochu přihnul do středu a jiskra směřuje na to čidlo přes střed plamene. Pak propan chytl vždy na 1. škrtnutí.
2. závada byla znečištění za tryskou před tím hořáčkem. Po rozebrání jsem vysypal popel a šlo to a zase na 1. škrtnutí.
Včera ráno jsem ještě nevěděl ani, jak se demontuje spodní mřížka a díky radám zde na foru jsem to dal dohromady. K čištění komínku jsem se ještě nedostal, protože to chladilo OK, to až jindy.
Automatické sloučení 25.07.2013 12:04:
Rád bych piezoelektrický zapalovač nahradil elektrickým. Má někdo odkaz na takový zapalovač a zkušenost s dodatečnou montáží?
Upravil kutil1 dne 25.07.2013 11:04,
před 11 letpilinisČlen Přidáno
před 10 letAhoj všichni chci se zeptat jde do ledničky elektrolux 4400 tam je ruční pienzo sehnal jsem elektrické 12 volt.ale taky bych potřeboval zjistit jak to namontovat
a jde to vůbec? dík Honza
Já Honza a Gábina a obytné auto Fiat Dukáto 2,3 96Kw
pilinis Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
DoskocilČlen Přidáno
před 10 letAhoj. Vytápění aparatury chladničky na plyn používám jen v případě nouze. Zapálit plamínek se mi ručním piezojiskřítkem podaří jen tak, že po několika sekundách držení knoflíku plynu musím 3x až 4x stisknout - vyvinout jiskru, protože to jinak nechytne. Je to způsobeno tím, že při stisknutém knoflíku plynu a čekání, až plyn doputuje dosud prázdným plynovým potrubím až k hořáčku, tak se většinou zaplní nespáleným plynem spalovací komora (komůrka) a třeba i část komínku, při první jiskře to všechno blafne a plamínek to okamžitě sfoukne. Až druhá, třetí jiskra plamínek zapálí. Tak to dělám vždy a vždy úspěšně. Už jsem to tady nejméně jednou psal, ale najít něco mezi tisíci různých příspěvků je obtížné. Čáo, Pepa, r. a v.
Ahoj.
Právě jsem koupil karavan HOBBY430 r.v. 1988.
Se vším jsem se úspěšně popral, ale zapalování ledničky i přes všechny rady na fóru nezvládám. Odmontuji spodní mřížku a všechno zařízení od plynu je v pravu za stěnou karavanu mimo dosah mých rukou. Zřejmě je nutný přístup shora přes nerezovou desku sporáku a dřezu. Tu ale neodmontuji protože je nad ní krycí sklápěcí deska. Krycí deska je připevněna dvěma vruty ze strany a ještě někde uprostřed a to nemůžu najít. Může někdo poradit?
Svaťa
Roman ST1Člen Přidáno
před 10 letKterý typ a kde jsi vlasně koupil?
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Mám problém s lednicí,nechce naskočit na plyn.Jiskra háže jak štak ale nenaskočí.Skoušel jsem vyčistit trysku a zapalovácí prostor ale nemůžu se tam dostat na trysku a sundát hořák nemůžu.Odšrouboval jsem spodní mříšku a dole v pravo uplně dole pod otvorem je přívod plynu(trubička) a přívod elektriky od zapalování,je to ještě navíc zakryté plechem aby nechytnul od toho karavan,přístup tak na sva prsty.Nad tím je komínek zamotaný izolací tepelnou a potažený plechem.Poradími někdo jak se dostanu na spalovací misto a jak se dostanu na trysku?Jak se to odmontuje?
Tu trysku asi nevyčistíš jen tak něčím natož tam strkat nějaký drát do dírky je velmi malá a jsou na to speciální čističe , jinak ji zničíš a můžeš vyhodit - zvětšíš plamen . Skus to jen profouknout stlačeným vzduchem . Nevím co máš za typ lednice ale pokud jsi laik a nedokážeš to rozdělat sám tak bych ti doporučoval vyhledat odborníka PB není sranda bouchá a hoří okamžitě . Dej sem nějaké foto !g
U mé malé to mám za 5min venku , 1. UZAVŘI LÁHVE PB. povolím přívodní trubku PB vyjmu z ní trysku , je tam kablík zapalovače - a pár krytů, může být jen zarezle žebrování krytu trysky , pozor pokud by byly nadměrně zvědšeny tyto otvory a tím se zvětší i plamen je nutné koupit nový kryt -pokud se dá koupit .
!r
Po montáži je nutné zkontrolovat opět těstnost úniku PB. Velkou jsem ještě neviděl co a jak má .
Proto vozím náhradní sebou
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 05.01.2016 12:13,
před 8 let