Ahoj,
bohužel patřím k těm,kteří mají tu špatnou zkušenost.Ještě ze starou soupravou,Mondeo(1850kg)+karavan(1100kg) a policista kontroloval jestli mám B+Ë.Mám ale pocit,že tyto nejasnosti byly odstraněny novelou vyhlášky a nyní je to tak jak píše Fun;M
Upravil Fun dne 25.03.2008 11:33,
před 16 letFunHlavní administrátor Přidáno
před 16 letJeště dodám, že žijeme v právním státě, kde policista na silnici neurčuje výklad zákonů. Máme zákonné právo se bránit a pokutu odmítnout zaplatit. Na policistu si stěžovat. Když si necháme všechno líbit, nebude tento stát nikdy příjemným místem k životu. ;M
Fun
Definice různých skupin vozidel byly harmonizovány takto:
Skupina A: motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj.
Skupina B: motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3 500 kilogramů a nejvíce osmi sedadly kromě sedadla řidiče; motorová vozidla v této skupině mohou mít ještě přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kilogramů; soupravy tažného vozidla skupiny B a přívěsu, s maximální přípustnou hmotností soupravy vozidel do 3 500 kilogramů a s maximální přípustnou hmotností přívěsu, která nepřesahuje nezatíženou hmotnost tažného vozidla.
Skupina B + E: soupravy vozidel skládající se z tažného vozidla skupiny B a přívěsu, pokud tyto soupravy nespadají do skupiny B.
Ahoj Tom
SonaRČlen Přidáno
před 16 let:g Naprosto souhlasím.
Ale jak se říká: Doufej ve spravedlnost, ale buď připraven i na bezpráví (Seneca). Takže stanovisko ministerstva dopravy si ofotím, do karavánku uložím a případné, zákonů neznalé, kontrole předložím.
Díky S.
SarkaAdministrátor Přidáno
před 16 letCitovat
SonaR napsal/a:
:g Naprosto souhlasím.
Ale jak se říká: Doufej ve spravedlnost, ale buď připraven i na bezpráví (Seneca). Takže stanovisko ministerstva dopravy si ofotím, do karavánku uložím a případné, zákonů neznalé, kontrole předložím.
Díky S.
Soňo, udělala jsem to úplně stejně. :r Zdravím Tě :_
Naše posádka: Šárka a Míra, polointegrál Mobilvetta
Karel ProkopČlen Přidáno
před 16 letJen bacha na jednu věc:
Když jsem tahal karavan dodávkou Ducato 2,8 nebo Boxer 2,5 tak řešili, že mám přes 3,5t a chtěli C. To že dodávka je prázdná a jako souprava neřešili. Jinak doložnost v maxíku mám okolo 5,5t (auto a 2200kg na kouli).¨
Druhý špek: když jsem loni Vitem táhl karavan po dálnici hned mě ti homosexuálové stopli jestli mám známku na 12t. Neměl jsem - pochopitelně, jen na 3,5t. Kupodivu jsem se uz toho "vylhal" jak říká jeden můj známý a prošlo to domluvou. Věděli, že jako souprava mám doložnost 4,2t a bylo.
Takže bacha lidi co taháme dodávkou karavan. Půjdou po nás. Letos už jsem 8000 za tu známku dal ;p .....
Papíry (C+E) zaměstnanci dodělali minulý týden, říkali že to nic hrozného není. Jen faktura 50000 pro dva lidi :o. Mě noty před 4mi lety B+C stály 18000.
emjirkaČlen Přidáno
před 16 letpro Karla: pro Tebou popisovanou soupravu Ti stačí B+E, s dálniční známkou máš pravdu.
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
Upravil emjirka dne 25.03.2008 16:48,
před 16 letMyslíte, že stačí B ??? :o
Upravil Vajglon Hnuson dne 25.03.2008 17:16,
před 16 let
Vajglon Hnuson Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
musím se také přidat,samozřejmě ten zákon mám vytištěn a vozím ho sebou:x protože nevíte na koho narazíte,jenom ještě jedna rada:je třeba vědět jakou okamžitou hmotnost má celá souprava!!! ONI ;K jsou shcopni si tě na silnici zvážit,jak karavan tak auto,přenosné váhy už mají.:x
Garden
BranoČlen Přidáno
před 15 letOmluva,píšem to teda sem.
....a platí to takto v celej Európe ??? Nie je už potrebné E pre bežnú súpravu (osobák a karavan) ??
Ďakujem za odpoveď.:_
BranoČlen Přidáno
před 15 let........tak ešte jedna otázka na pobavenie pred víkendom:
Platí to aj na Slovensku ???:he
Dúfajme,že ano.......