CattaniČlen Přidáno
před 13 letChtěl bych se zeptat, jaké je ideální zatížení tažného zařízení a vliv na jízdní vlastnosti soupravy - maximální povolené mám 80kg. Díky za reakce.
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
FunHlavní administrátor Přidáno
před 13 letAhoj, ideální zatížení se blíží maximálnímu povolenému. Vliv na jízdní vlastnosti je velký.
Fun
Osobně oje před odjezdem převažuji osobní vahou z IKEA :) Rozložení zátěže v přívěsu a zatížení na kouli má zásadní vliv na příčné rozkmitání.
Ahojte, nakolko mám Citroena s hydropneu. pružením, dávam maximum.... že to mám problém zdvihnúť.... cca 70-80 kg. Na aute to poznať nie je ale na jazdných vlastnostiach velmi. Určite čo možno najviac na gulu.
ahoj kikisak36,zeptám se asi blbě,protože jsem nováček,ale kolik by měla být hmotnost na oji,děkuji:x
Pavel - Blanka - Mareček(10), Eliška(6)
a Hobby 495 UFE - Škoda Superb kombi
SvondČlen Přidáno
před 13 letPřidávám se k naložení karavanu, udělal jsem excel kde je možné si namodelovat rozložení nákladu po karavanu,stačí zadat rozměry karavanu, váhu na kouli bez naložení a pak už tam cpát jenom věci....doufám že to někomu pomůže...
Nevíte jak se vkládají přílohy??....tak je to zatím přes úschovnu....
Odkaz http://www.uschovna.cz/zasilka/AWETY5CRWD7226BX
Kód zásilky: AWETY5CRWD7226BX
Upravil Svond dne 05.03.2011 11:22,
před 13 letBrevlaČlen Přidáno
před 13 letTo je doooost dobrýýýýýý.
Díky SVONDe budu laborovat s váhou. :g
.
Vlastik, Ivana, miničivavák Calvin
Auto Jeep Cherokee - grafit
Karavan Hobby 495 UL Excellent
midlumČlen Přidáno
před 13 letProsím o odpověď a zkušenosti v trochu zapomenutém vlákně.Může menší váha na oji způsobit podélnou nestabilitu i u poměrně těžkého tažného vozu?
KaspicČlen Přidáno
před 13 letAhoj
Připojuji se k již napsaným hodnocením. Vliv zatížení na spojovací zařízení má vliv na stabilitu celé soupravy, k čemuž dále přispívá výška těžiště v přípojném vozidle, boční vítr, atd. !o
Protože nejlepší zkušenost je ta vlastní, stačí dva, či více kanystrů naplněných vodů a zkoušet jejich umístění v karavanu při jízdě na kratší vzdálenost!y a výsledek uvidíš sám
Hodně zdaru:_
ChippČlen Přidáno
před 13 letCitovat
midlum napsal:
Prosím o odpověď a zkušenosti v trochu zapomenutém vlákně.Může menší váha na oji způsobit podélnou nestabilitu i u poměrně těžkého tažného vozu?
Může,ale těžký tahač to lépe ustojí.Já osobně mám na kouli 75kg a nakládám k maximu.Mirek
Mirek!y,Alena:y+Wiki a Týna:i. Toyota Land Cruiser 120+Sterling Elite Emerald!^!@
RobertČlen Přidáno
před 13 letMoje zkušenost neodpovídá výše psaným příspěvkům. Do karavanu skoro nic nenakládám, proto ani nemůžu upravit zatížení koule nákladem. Po namontování nádrže LPG do "kufru" bydlíku mi narostla váha na kouli (100kg), ale nějaké rozkmitání stranové či svislé jsem nikdy nezažil a to najedu ročně 8 - 10tis. km. Je tedy fakt, že karavan (600 / 1000kg) je proti autu (1600 / 2200kg) značně lehčí a nezbývá mu nic jiného, než držet stopu.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
DoskocilČlen Přidáno
před 13 letAhoj. Je možné, že někdo do karavanu nic nenakládá. Vozím v TEC 500 předstan, tem musel z prostotu vpředu, přístupným bočními dvířky pod zadní sedačku úplně dozadu, pod stůl dávám smotaný koberec předstanu (5 x 2,5) a také trubkovou konstrukci. Do "servisního prostoru" vpředu dávám lehoučké věci k oji, těžší k nápravě a podařilo se mi změnit zatížení na závěs ze 120 kg na 60 (povoleno 75). Pozn.: Zjišťoval jsem zatížení na závěs hned, jak jsem "to" přivezl vloni 8. března domů pomocí mechanické osobní váhy, neboť vím, jak je to velmi důležité.
Čáo, Pepa:r
s tím maximem bych byl opatrný, hodně záleží jestli auto má náhod na předek nebo zadek, ono taky není moc dobré když potom předek auta plave jak "škoda 120"
před připojením zkusím karavan zvednout za oj, když se podaří tak dobrý, když ne tak překládám, každý si může vyzkoušet kolik uzvedne a podle toho se řídit
lordKOKMANČlen Přidáno
před 9 letAhoj, nechtěl jsem zakládat nové téma. Mám na tažné zařízení svislé zatížení 80 Kg, počítám, že to je za jízdy. Ale když bych ho chtěl během stání zatížit třeba 100kou nebo 120 kg? Bylo by moc špatné? Díky za reakce. Přemýšlím o malém sedátku na kouli, jen nevím jak na to :)
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
radistaČlen Přidáno
před 9 letPokud budeš montovat sedátko jen na stání, asi s tím nebude problém, jediné s čím bys mohl být nemile překvapen bude utahání zadních tlumičů, nebo listových per. Myslivci si často vytváří nosič na na zvěř, kde činí zatížení i 100 kg a v pohodě. Podobné to bude asi z držákem na 4 jízdní kola, kde vlivem nákladu kol a náporu větru bude asi víc než 70 kg...
FIAT doblo 2,0 MJET 99 Kw-Peugeot Traveller 2,0 TDI 110Kw +Weinsberg CaraOne 480QDK
lordKOKMANČlen Přidáno
před 9 letDíky. Nepočítam na tom někoho vozit, ale sednout si pod vyklopené dveře nikoliv nas rantl kufru, ale na rovnou desku. Teď už jen jak vymyslet to uchycení nějakým pevným způsobem na utažení.
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
Zdravím, chtěl bych se zeptat zda by někdo nevěděl jak je to vlastně s těmi hodnotami statického (svislého zatížení)? Mám totiž běžný rodinný vůz, který má na TZ statické zatížení jen 75kg, ale v
TP karavanu je tato hodnota 100kg, znamená to tedy, že nemohu za vůz s nižší udávanou hodnotou než má samotný karavan táhnout? :x Pokud ano, znamenalo by to, že by se tím poměrně zúžil výběr vozu, který může karavan táhnout v podstatě jen na velké SUV, jelikož neznám běžný osobní automobil, který by měl povolené statické zatížení více než 75kg. :| Předem děkuji za odpovědi. Petr
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letCitovat
mypex napsal:
Zdravím, chtěl bych se zeptat zda by někdo nevěděl jak je to vlastně s těmi hodnotami statického (svislého zatížení)? Mám totiž běžný rodinný vůz, který má na TZ statické zatížení jen 75kg, ale v
TP karavanu je tato hodnota 100kg, znamená to tedy, že nemohu za vůz s nižší udávanou hodnotou než má samotný karavan táhnout? :x Pokud ano, znamenalo by to, že by se tím poměrně zúžil výběr vozu, který může karavan táhnout v podstatě jen na velké SUV, jelikož neznám běžný osobní automobil, který by měl povolené statické zatížení více než 75kg. :| Předem děkuji za odpovědi. Petr
Zatížení na tažné lze variabilně měnit tím kam uložíš např. zásoby piva na výjezd, buď dozadu nebo dopředu. :)
Mám váhu kterou před delší cestou měřím, jak se mně naložení karavanu povedlo.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12