Zdravím vestavbáře,provádím vestavbu a ptám se ....
1 - Kam dát bufík,do garáže kde budu vozit moto nebo pod zadní dvojsedačku???bufík je naftový,s místem problém nemám....
2 - Přívod ohřívaného vzduchu???tahat z venku nebo stačí zevnitř?
Děkuju za typy....fotky vestavby samozřejmě časem dodám,jedná se o starší ford tranzit,maxi jumbo.
T.
Ahoj ciztondo,
bufík Webasto jsme umístili pod přední otočné sedadlo spolujezdce.Nikomu tam nepřekáží.
Přívod ohřívaného vzduchu mám zevnitř.Znám i kluky,kteří mají bufik umístěn i pod autem a přívod vzduch z venku.
Nedovedu posoudit, co je lepší.Já žádné problémy nemám.
Jan BordovskyČlen Přidáno
před 13 letAhoj,
1- Většinou se to dává pod sedačku nebo i pod podlahu. Je to lepší, protože nemusíš tahat naftu až do garáže. Pokud bys dával teplovodního bufíka, tak ten se dává většinou do motorového prostoru.
2- Přívody vzduchu jsou dva, topný vzduch se tahá z kabiny a dále spalovací vzduch, ten se tahá zvenku.
No, tak to opravdu vidím (slyším) jako jedinou nevýhodu umístění Webasta do vnitřního prostoru.
Je pravda, že hlavně při začátku topení je značně slyšet větrák.Po chvíli se stáhne a už jenom zlehka přifukuje.Ale přeci je částečně slyšet.
Asi jde o zvyk,ale nám už to ani nepřijde.
Já jej chci dát pod zadní dvojsedačku. Ještě uvažuji z důvodu "hlučnosti" ho šoupnout pod auto, ale nevím nevím.
ogarČlen Přidáno
před 13 letJa ho mám za vodičovou sedačkou,mám tam sedenie,takže je pod madracom.Vonku mám namontovaný na sani tlmič,aj na výfuku tlmič z vodného topení,takže je docela tiché .Sanie zohrievaneho vzduchu zvnútra a tiež žiadny problem. .Jak píše Habásek,pri štarte je to hlučnejšie,ale potom len "tíško"bzučí...a zlahka klepe čerpadlo pod autom.Keď je teplo,je to krásný zvuk!t
mr_antikČlen Přidáno
před 13 letMám ho pod autem pod podlahou za řidičem (výfuk u levého zadního kola).
Topení je jen lehce zakrytý plechem, na jaře ho budu určitě vyndávat a trošku předělávat uchycení na nějaké gumové podložky (trošku se mi přenáší vibrace do auta)
Určitě je dobrý mít ho nějak rozumně blízko k vlastním výdechům (ale ne napřímo, kvůli hluku). V manuálu je něco ohledně ztrát při kroucení trubky rozvodu teplého vzduchu.
Ideální by bylo asi vyrobit nějakou nerezovou nebo hliníkovou bednu pod auto.