Aká je životnosť dnešných diezlových motorov v dodávkach všeobecne? Pred 10-20 rokmi motor natočil 500 tis. km a skôr sa rozpadlo auto ako motor. Je to tak aj dnes?
Uvažujem o kúpe novej /ojazdenej/ dodávky na prestavbu. Mám dve koncepcie, buď hladať staršiu málo jazdenú, ročník 2003-5, 100-150 tis. km, cena 6-7 tis euro, alebo novšiu vela jazdenú, rok 2007-8, 200-250 tis. km, cena asi 10-11 tis. eur. Ta druhá varianta sa mi zdá lepšia, pretože ešte nebude chytená karoséria hrdzou, antikorózna ochrana nových áut je lepšia, celkové opotrebenie malé, vizuálne defekty minimálne, lak zachovalý, nadštandartná výbava je bežná, chcel by som ABS, klimu, airbagy. Predpokladám že ročne najazdím asi 15000 km, takže ak by bola životnosť motora 500 tis a ja by som mal pred sebou ešte 250, tak som spokojný.
ALE, vydrží tolko dnešný motor? Vydrží tolko turbo? Dá sa povedať ktorý výrobca má najvydarenejší motor?
Asi bych volil novejsi Ducato od rv 2006, kaste uz je pozink. Motor ve starem našem Ducatu měl najeto přes 600tis a jezdilo se pořád, celkem bez problému. Teď Iveco, má najeto 400tis (kupováno v 300tis km) a motorově bez problému.
Já jsem šel cestou koupě starší dodávky, rv. 2001, najeto 250tis. Cena byla 80tis. Udělal jsem komplet generalku kastle a novy lak, nástřik spodku a dutin. To mě celé vyšlo na 40tis. S komplet vestavbou jak zamýšlím (4 místa, otočné konzoly, 4x spaní, lednice, sporák, webasto, střešní okno, tv, markíza, elektro 230/12v, 2 baterie) to vypadá na 190-200tis
Kdyby byly finance, vezmu Ducato 2006 + vestavba, ale to je už cca jednou tolik.
Upravil Jakub Satek dne 07.01.2011 18:19,
před 13 letTomykČlen Přidáno
před 13 letto by ale neměl klimu abs atd. :)
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
Midlum, to je nádherná ponuka, ale bývam na sídlisku kde sú vyhrotené parkovacie pomery a budú len horšie. S manželkou budeme jazdiť len dvaja, deti sú velké a vnúčence len v pláne, alkovna je zbytočná. Jazdím na dodávke 12 rokov a chcem ABS, viem prečo. Chcel by som jazdiť 100-120 km/hod a v tedy je klima super. Chcem teda klimu a nebodaj keby ABS nepomohlo, tak budem vďačný za airbagy. Toto staršie alkovny ponúknu len výnimočne a ak, tak to stoja iné prachy. Najmenej čo potrebujeme je vnútorné pohodlie Alkovny, sme nenáročný športovo ladený turisti. Než vyvárať v obytňáku, tak radšej ideme do reštaurácie.
Zaujíma ma názor na životnosť súčasných motorov, lebo v motoroch sa moc nevyznám, karosériu si neviem vyvariť, ale som šikovný a vnútrajšok spraviť nie je pre mňa problémom.
Známi má Peugeot Boxer, trojročný a má skoro 400 tis. Šlape ako švajčiarske hodinky. Ale je to bežné? Alebo výnimka?
V praci mame boxera asi tri roky a ma najeto kolem 170. Je to 120 ps verze. A problemy s motorem jako hrom. Snad 2x propaleny pist. Podruhe to nechteli uznat jako reklamaci a menili se snad jeste vstriky tak ta oprava stala kolem 80 tis. Ale jede jinak pekne. Vypada jak novy.
jarda77Člen Přidáno
před 13 letV Listopadovém vydání Reisemobil int. je článek že firma Kourimsky s města Runkel která se zabývá zásobováním lékáren ujela se svým Peugot boxer 2.8 HDi, s roku 2002 přes milión kilometrů. A to vše s původním motorem. Za celou dobu se jen měnila převodovka a vstřikovací čerpadlo. Jinak se na vozidle dělal jen běžný servis. Majitelka firmy Martina Heinz řekla že doufá že tento vůz bude ještě dál sloužit. Ve firmě mají dalších 27 vozidel peugeot a ty jezdí také jen na běžný servis, jinak s nimi nejsou žádné vážné problémy, řekla.
Ale bylo to v západním německu, tak nevím jestli by to ten Peugeot ujel i u nás na východě, na našich silnicích a s naší naftou.
camperČlen Přidáno
před 13 letNo ono záleží ne tom, v jakých podmínkách to auto ty km najelo. Jak už bylo psáno, naše silnice a naše nafta by těch milion rozhodně neumožnila!:@ Na to dám krk. Pak ještě záleží na tom, jestli ta dodávka maká příměstsky nebo na dálky. Když se motor ohřeje na provozní teplotu, opotřebení je minimální. Ale popojíždění, kdy ten motor je víceméně stále "podchlazený", je zvláště u turbodieselů smrt!:o Kdysi jsem četl zajímavé pojednání právě o této problematice. Psali tam, že každý studený start motoru představuje jeho opotřebení v rozsahu najetí cca 1000km v provozní teplotě. Když tedy neznáš podrobně historii auta, je těžké se orientovat stářím nebo km:|
LefikČlen Přidáno
před 13 letU mě Boxer dodávka 1.9TD, 1996, 250tkm motor ok, 2x jsem měnil žhavsvíčky jinak nic. A to sem ho nešetřil-paleta zámkovky,cihel, ytongu, furt přeloženej, jediný co mě štve, že hnije kára. :c ....
---------------------------------------------------------------------
Onehdy mi soused říkal-Toho svýho Tranzita (2,5D) rozřežu, takhle prohnilý auto nevemou na technickou.. ale motor, převodovka ok,... tak sme se domluvili, že motor s převodovkou nechá, kdyby mi bylo ouvej u bydlíka........... No jenže ouvej nejni,-bydlík ford 2,5D šlape jak hodinky. Sic to nejni trhač asfaltu, ale životnost a náklady na provoz a údžbu jsou mini.
Vidím to asi tak - jednoduchej traktor jede furt
- složitej traktor jede líp za cenu úměrnou složitosti motoru a všech super komfortních vychytávek :)
jenom "maličkost" k těmto motorům, pokud to bude common-rail, tak vám vstřiky vydrží cca 200tis km (podle kvality nafty), pak musí na výměnu, a jestli je to fialt nebo MB je úplně jedno , 1 vstřik je cenově 8-12tis Kč a hrozně blbá práce, a např některé renaulty musí celou lištu ( normálně 4 ks) měnit najednou.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 13 letMoje zkušenosti:
Peugeot Boxer 1,9TDi/100PS na 100.000km hlava, Na 160.000 turbo zabilo i motor. Zakoupen nový motor ukradeno po měsíci celé auto. 1,9 NIKDY VÍCE
Peugeot Boxer 2,5TD/110PS cca 280tis ukradeno po třech letech. Jede málo a žere málo. Vydrží. Už ho nechci 110PS je žalostně málo.
Peugeot Boxer 2,8HDI 130PS jede výborně ale když jede tak žere (i 13l) s vlekem teď z Hr 13l a to jel i 150km/h s vlekem a čtyřkolkama. Mám ho doteď.
Fiat Ducato 2.8Ditd 130PS špičkovej motor na 300tis chytal v -20°C na křivej pohled. Pro přebytečnost prodán zedníkům ti zfleku vyhodili 3roky starýho Partnera 1,6Td pro nemohoucnost.
Můj názor: neznám lepší motor než Fiatí 2,8 jedno jestli Ditd nebo JTD. Malej motor mi nesmí do baráku. S třílitrem zkušenost nemám.
Ta nová 2,3 (130PS) je taky dobrá, ale tahat velikou boudu malým motůrkem je ložená idiocie. Pokud bych si koupil auto tak jedině 2,8 nebo 3l. Nic jinýho mě do baráku nesmí. Toť jen můj názor. Posledních 5 let jezdím Mercedes a ty 2,2 (90-150PS) motory na sprinterech jsou ulítaný, nemocný na klice, zapečený lopatky turba a další neduhy.
Paravda je, že teď měli na servisu v LBC Vito co mělo 600tis km za 3 roky a nalítala to ženská !!! To nechápu. Vito jak nový. Takže naftou to nebude.
Mercedesy ale hnijou. Bohužel.
Největší nezmar je velkej motor.
Malej (přímovstřikovej) motůrek jede, má ale prasečí tlaky a malý emise ale dlouho nevydrží.
zas tak do detailu přímo tyto motory neznám, ale musí s tebou 100% souhlasit, že malý obsah je nesmysl - jak říkaj amíci "obsah ničím nenahradíš", jezdím teď s Galaxy 2,8 V6 150 KW a 1,9 naftu bych už do toho nechtěl..........
Franta REZACČlen Přidáno
před 13 letIveco s 2,8 r.v. 94 - najeto půl mega a v poho. Jen ho žral za pochodu rez.
VW 2,8 Tdi r. v. 99 - do 250 000 docela v poho, Ale potom věčně drahej servis.
Mercedes 2,5 r. v. 06 - docela línej. a větší spotřeba než VW.
Jen na okraj. Všechny auta byly bílý. Jen MERCEDES byl opravdu bílej. Ostatní jako by byly zašlý.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".