Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vestavba Ford Transit MWB, vysoká střecha: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vestavba Ford Transit MWB, vysoká střecha

Poslední aktualizace před 8 let
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Chystám se na vestavbu do Fordu Transit 2001, nepodařilo se mi sehnat LWB s šestimísty za rozumnou cenu, tak jsem pořídil MWB s vysokou střechou a zadním náhonem (80tis Kč). Auto budu používat hlavně na víkendový pobyt při závodech do vrchu, které jezdím. Takže spaní a pobyt, koupelnu ne.
Můj požadavek jsou 4 místa na jízdu a nejlépe 4 i pro spaní, s tím že jedna postel bude taková "nouzová" skládací. Pod zadní postelí bude menší garáž na věci. Nějaké ty skříňky, Webasto, zateplení, střešní okna, otočné sedadla + stůl, markýza, rozvod 230/12V, ...

Zatím mám teda nachystané auto, po vyvaření a laku, konečně dokompletováno zvenku
Plán na následující dny, týdny (jsem celkem pracovně vytížený tak na tom dělám pomaličku jak je čas): el. rozvody, izolace

Foto budu přidávat postupně na http://www.facebo...4260062049
Upravil Jakub Satek dne 25.01.2011 09:26, před 13 let
Jakub Satek Připojili následující obrazek:
156519_460211092049_234260062049_6287274_6743278_n.jpg
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Chystám se na vestavbu do Fordu Transit 2001, nepodařilo se mi sehnat LWB s šestimísty za rozumnou cenu, tak jsem pořídil MWB s vysokou střechou a zadním náhonem. Auto budu používat hlavně na víkendový pobyt při závodech do vrchu, které jezdím. Takže spaní a pobyt, koupelnu ne.
Můj požadavek jsou 4 místa na jízdu a nejlépe 4 i pro spaní, s tím že jedna postel bude taková "nouzová" skládací. Pod zadní postelí bude menší garáž na věci. Nějaké ty skříňky, Webasto, zateplení, střešní okna, otočné sedadla + stůl, markýza, rozvod 230/12V, ...

Zatím mám teda nachystané auto, po vyvaření a laku, konečně dokompletováno zvenku
Plán na následující dny, týdny (jsem celkem pracovně vytížený tak na tom dělám pomaličku jak je čas): el. rozvody, izolace

Foto budu přidávat postupně na http://www.facebo...4260062049


Pěkný. Když tam přijdou otočný sedadla dopředu, jak plánuješ druhou řadu - nějakou karavanou rozkládací sedačku nebo bastl? A co legalizace počtu míst?
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Dopředu jsem koupil sedačku z angl. verze. Dozadu půjde dvojsedák, který byl původně vepředu. V TP mám 6míst, nechám tak, případně zkusit snížit počet míst jak jsem tady někde četl.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Dopředu jsem koupil sedačku z angl. verze. Dozadu půjde dvojsedák, který byl původně vepředu. V TP mám 6míst, nechám tak, případně zkusit snížit počet míst jak jsem tady někde četl.


No tak v tom případě jsem zvědavej na technickou, hlavně kvůli pásům vzadu.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Nevidím v tom problém, pás bude origo na sedačce a druhý na nosníku. Nikdy se mi nestalo, že by na technické kontrolovali vnitřek. Byl jsem před 14dny na technické s Trasitem pro 9 osob a dovnitř dozadu se ani nedívali. To samé před cca měsícem na Ivecu

Hlavní důvod proč Transit byl taky ten počet míst, sehnat něco většiho pro 6 je celkem problém.
Upravil Jakub Satek dne 01.12.2010 00:47, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... přepážka tam nebyla ? ... je to M1 nebo N1 ?
... jinak já jsem kdysi legálně snižoval počet míst z 9 na 6 u transita ...takže kdybys chtěl znát postup tak napiš ... předem upozorňuju, že to byl celkem očistec :-))
Upravil stepan dne 01.12.2010 07:56, před 13 let
TomykTomykČlen
Přidáno před 13 let
Asi sem natvrdlej, ale proč si snižoval počet míst v TP? Měl jsi pro to speciální důvod?
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Je to N1, přepážka tam byla, ale podle mě od loňského září být nemusí. Měl jsem přepážku v Subaru Forester kvůli DPH, je to taky N1 dle TP, od září 2009 být nemusí.
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Je to N1, přepážka tam byla, ale podle mě od loňského září být nemusí. Měl jsem přepážku v Subaru Forester kvůli DPH, je to taky N1 dle TP, od září 2009 být nemusí.


Vyjímka z povinnosti přepážky se bohužel týká pouze - cituji "vozidel které konstrukcí vychází z osobního automobilu" a tudíž určitě neplatí pro Ford Transit skříňovou dodávku N1 - nákladní automobil o kterém je řeč.
(viz. Vyhl. 341/2002 Sb. příloha č.1 bod 6 s dodatkem zveřejněným ve vyhl. 283/2009 Sb.)

Tvůj Subaru byl dříve z M1 na N1 "přetvořen" ať již výrobcem či dodatečně právě přepážkou a to kvůli české specialitě o DPH.
Naštěstí EU předpisy podobné české výmysly jako přepážky do osobních aut či nemožnost uplatnit DPH u osobních aut netolerují. Takže "zákonodárci" to museli, díky stížnostem zahraničních firem podnikajích u nás, uvést do pořádku a přepážky v osobních autech zrušit. Jinak bychom je tam měli "na věčné časy".:)
Bohužel takových kostlivců ve skříni je mnoho a jeden z nich je právě nutnost přepážky i u obytných automobilů, kde vzhledem k trvale upevněnému nákladu postrádají smysl.

A to hlavní nakonec. Když by šlo do tuhého a do důsledků, tak v EU bude tvoje auto posuzováno zda odpovídá technickým normám platným v ČR, obdobně jako u obsahu lékárničky, takže přepážku by jsi měl mít de jure na celém světě.

Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by byl za nepřítomnost přepážky u obytky pokutován v ČR či zahraničí. Žádná tovární obytka či vestavba přepážku nemá, takže to policie nikde neřeší.

Nejpodivnější je, že řada obytek je výrobcem otypována jako obytné ale N1, takže jsou bez přepážky v podstatě nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. V případě nehody pak lze udělat z oběti viníka.

Proto je vždy optimální se pokusit přestavbu nechat schválit jako obytný M1 a přepážky se legálně zbavit.

Pro úplnost uvádím vzorec, který rozhodne zda vaše obytné auto bude M1 nebo N1
P - (M + Nx68) > Nx68

P - největší technicky přípustná povolená hmotnost vozidla
M - provozní hmotnost ( prázdné s 90 % procenty paliva, 100 % vody a náplní + 75 kg řidič)
N - počet míst k sezení s vyjímkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle dostupná místa ukotvení sedadel.

Slovy vzorec znamená toto, chcete-li M1, pak na zbylé (68-ti kg :D) osoby (bez řidiče) musí připadat větší polovina váhy, než zbývá na náklad.
Například u me by to znamenalo (mám 3,5t jen s přední dvojsedačkou) přijet na STK zatížený 3,228 t. Takže naložit pořádné "přídavné" nádrže na vodu a "přídavné" akumulátory od sousedů a hodně štěstí ... :D
Je to asi nepříjemné i pro dovozce 4 místných profi vestaveb či krátkých obytek, neboť jejich provozní hmotnost by měla být pro zařazení do "bezpřepážkové" M1 min. 3092 kg.
Už z toho je vidět stále trvající paranormální deformaci našich předpisů z důvodů dřívější "nepřejícnosti" DPH u osobních aut. Přitom stačí přidat 3 slova na správné místo "neplatí pro obytné automobily"
Zde vidím prostor pro dopisy karavan klubů směrem na Ministerstvo dopravy.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Upravil jojo dne 02.12.2010 17:13, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... snižoval jsem počet míst proto:
1. chtěl jsem mít vzadu postel a nemuset ji vyndávat na STK :-)
2. to důležitější... informoval jsem se jak je to s povinností vozit všechny sedačky v autě dle TP ... a vyjádření DI bylo takové, že je to obdobné jako u tažného zařízení ... pokud je kontrukce sedadel taková, že umožňuje demontáž z vozidla bez použití nářadí, lze jezdit bez tohoto sedadla (avšak při zachování kotvících bodů)..... jelikož v Ducatu i Tranzitu jsou sedadla přišroubována k podlaze, jejich demontáž je nepovolená přestavba ....
takže pro klidné spaní jsem legálně snížil počet míst :-)) a je to...
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
.... my máme "letiště" ... dlouhé(krátké) 185cm a široké 180 cm a spíme na tom čtyři ... teda spíš 3 a půl ... dva lidé se vyspí v poho na 110cm šířky .. zamilovaní i na 90 cm :-)))

ale každý má jiný nároky a proporce - ideálně si to vyzkoušejte ... doma na posteli si lehněte a odměřte ...:-))
Upravil stepan dne 02.12.2010 08:10, před 13 let
H
HabasekČlen
Přidáno před 13 let
CHA,CHA, tomu říkáš letiště?????? :D
Já mám délku 210cm a šířku 145cm.
Spíme na posteli dva a náš malý psí miláček.

Tvrdím,že všechny vychytávky na vestavbě jsou super,ale není nad to, když se můžeš dobře vyspat.
Jsatek,nešetři na kvalitě matrací a velikost lůžka si vyzkoušejte doma na posteli.
Upravil Habasek dne 02.12.2010 16:15, před 13 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Postel varábím na délku 185 cm ( na šířku Ducata ) a šířka vychází na 140 cm. U Ducata je to maximální prostor od zadních dveří k bočním. Což si myslím že nám dvoum bude stačit. Vždyť i sprchu mám 80 x 80 cm.
looserlooserČlen
Přidáno před 13 let
moje tovarni vestavba ma kategorii S1-N1 specialni obytny,proto tam IMHO prepazku nikdo nehleda...
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?


S přítelkyní máme oba do 170cm a postele na šířku auta (cca 185cm, délka je jentaktak), šířka postele 150stačí ale 160 by bylo lepších :-)
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let
Jinak co se týká přepážky v kombi transitech (s pohyblivou přpážkou), jelikož jsem tím trošku postižený, dívám se do všech aut a většinou tam tu přepážku nikdo nevozí, i když se jedná opravdu o montážní auta...
TomykTomykČlen
Přidáno před 13 let
[quote]Habasek napsal:
CHA,CHA, tomu říkáš letiště?????? :D
Já mám délku 2100cm a šířku 145cm.
Spíme na posteli dva a náš malý psí miláček.

Na tom ti už přistane i cessna :he postel o délce 21 m tomu říkám letiště :g
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
H
HabasekČlen
Přidáno před 13 let
Opraveno.Děkuji
Tak teď už tam nepřistane cessna, ale pouze letadýlko Káně.
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?


Výrobci vestaveb mají nejčastěji dvojpostele šíře 140cm u některých verzí je zůžení v nohou na 120 cm. Délka je dána konstrukční šířkou příslušného auta. Fiat Ducato je ze všech dodávek uvnitř nejširší.
Je vhodné výšku postele umístit v maximální šířce a do prostoru mezi žebry a dát třeba tenčí izolaci, tím lze získat dalších pár cm.

Mám dvojpostel 190x140 se zůžením v nohou na 120. (při 3cm izolace) Vyzkoušeno v praxi zatím jen 4 dny a v pohodě. (měřím 182 cm).
Při "projektování" jsme si se ženou lehli doma na postel a změřili zda nám 140cm šíře a v nohou 120cm vyhoví. Měl jsem obavy s mojí výškou, ale OK. Nikdo nespí nataženě a polštář vytváří mírný oblouk.
Matraci mám taštičkovou a dřevěné lamely pod tím, stejně jako doma.
To proto, že kvalitu spánku považuji za klíčovou.
Dost mě překvapuje, když vidím v "levných" továrních vestavbách jen molitany tl. 7cm.
Títo výrobci, se svojí snahou ušetřit na nepravém místě, je zamýšleli zřejmě pro 18-ti leté. Tehdy jsem dokázal spát i na kameni, ale ne moc dlouho. :D
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,909,355 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21174 sekund | Průměrně za: 0.21174 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.32MB/2MB