Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vše o akumulátorech: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 12 měsíců
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

bob7373 napsal:
U gelovek a AGM, odchází baterie často náhle bez upozornění za bezstarostnost se platí, ale stačí je mít nabité, a je to OK.


@ Bob7373

AGM nevím, ale u GELu mi funguje velmi dobře jednoduchý orientanční test.

Pokud mi baterka po nabití ze sítě 230 V udrží napětí vyšší než 13 V alespoň déle než jednu hodinu po odpojení z nabíječky, tak je v pořádku.
Minulý týden jsem dával úplně novou (EXIDE GEL) do nového auta a schválně jsem to testoval ... Po hodině měla 13,5 V.

I bez elektroniky Votronicu stačí večer, když už solar nepracuje kouknout na voltmetr a znova pak brzo ráno a porovnat úbytek. Jakmile je větší než pár desetin voltu (u každého auta pochopitelně jinak, to musí každý znát), tak je dobré mít se na pozoru. Je to amatérský přístup, ale funguje celke dobře a narozdíl od Votronicu nic nestojí.

Pořád si dovoluji tvrdit, že baterka, a to žádná, neodejde bez varování za podmínky, že se po čas životnosti sleduje.
4.114683,118.628756
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
sipadan
Pokud to takhle děláš je to super, to je sledování, které se zakládá na znalosti stavů - původního a následných, to potom člověka nic moc nepřekvapí. Nicméně AGM gelovky opravdu dokáží ztratit kapacitu rychle, na můj vkus jsem řešil až příliš často baterce nic není, včera fungovala normálně, asi se vybila, tam je problém. Nebyl, prostě chcípla ze dne na den. U zaplavených to bylo spíš baterka už málo točí, nabij ji, po nabití a zátěžovém testu už nebylo co řešit.
Ještě obecně - dneska se měří baterky udělátkem, které měří vnitřní odpor, je to ale jen orientační, často baterka označená jako dobrá chcípne a ta horší funguje ještě rok či dva.
Nicméně způsob co ho popisuješ není vůbec amatérský, jen je třeba dávat pozor na napětí 10,8V, pod něj nikdy, u gelovek bych doporučil radši 11V
P
pave753Člen
Přidáno před 8 let
Chcem Vám poďakovať nielen za snahu pomôcť druhému, ale aj za odvahu sa prejaviť na tomto fóre. Hneď na začiatku ste museli vysvetliť prečo sa chcete podeliť s informáciami a aj s vedomosťami. Vedomosti sú pre určitý typ ľudí na tomto fóre ako červené súkno /plachta/ pre býka v aréne.
Aj ja ma nepríjemné skúsenosti a preto som prestal prispievať do caravan24.cz.
Je to veľmi s nami zle ak musíme ešte vysvetľovať, pomaly sa ospravedlňovať, že chceme len pomôcť. Že chceme sa niekomu neznámemu poďakovať sa za dobrý skutok.
Anonymita internetu skrýva, ale odhaľuje zároveň aj úroveň intelekt anonyma.
G
georgecotaggeČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím, chci se zeptat na jednoduchou vec, lec me znalosti baterii i přes už pár věcí načtených nedosahují na to abych si sám odpověděl. Mám v korábu druhou - trakční baterii. přes cyrix to nabíjí alternátor. baterie je varta 105Ah, a chci se zeptat jak jednoduše měřit její kapacitu a kolik se trakční baterie může vybít? mám jednak takový ten volmetříček s displejíčkem, který ukazuje napětí do autozásuvky )to používám v druhém autě) a koupil jsem si jen tak v lidlu takový primitivní měřáček s diodama - http://img.motofo...ter12V.jpg

dá se podle toho orientovat nebo je blbost takhle odhadovat zbávající kapacitu trakční baterie?
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

georgecotagge napsal:

Zdravím, chci se zeptat na jednoduchou vec, lec me znalosti baterii i přes už pár věcí načtených nedosahují na to abych si sám odpověděl. Mám v korábu druhou - trakční baterii. přes cyrix to nabíjí alternátor. baterie je varta 105Ah, a chci se zeptat jak jednoduše měřit její kapacitu a kolik se trakční baterie může vybít? mám jednak takový ten volmetříček s displejíčkem, který ukazuje napětí do autozásuvky )to používám v druhém autě) a koupil jsem si jen tak v lidlu takový primitivní měřáček s diodama - http://img.motofo...ter12V.jpg

dá se podle toho orientovat nebo je blbost takhle odhadovat zbávající kapacitu trakční baterie?


S tim co sis koupil zmeris leda tak jestli ti nabiji altik nebo jak moc je vybita baterka. mam presne to same jen jako informacni ze je altik vporadku a dava.... S tim zadnou kapacitu cehokoliv nezmeris... Na to je zatezovej test kdy uplne nabitou baterku (12,6V hodku po ukonceni nabijeni) vybijis urcitym presne danym proudem (laik pripoji zarovku u ktere vis presne kolik zere) a pocitas za jak dlouho to tu baterku vybije do stavu ze musis nabijet abys ji neoddelal... U bezneho olova je to myslim 10,5V (pri zatezi) to je 0% kapacity. Musis si to ale hlidat aby sis baterku nezabil. Pak si podle vzorce kolik A jsi vycucak za jak dlouhy cas vypocitas kolik Ah jsi vzal od max do min a vis kapacitu. Vysvetlil jsem to trochu kostrbate, uz se blizi pulnoc no.... :_


PS - hodnoty V jsou pro teplotu okoli priblizne 20C
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 20.02.2017 23:32, před 7 let
MiraVrMiraVrNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj.
Jsem naprostý zelenáč jak v karavinku tak v elektroinstalacích. Karavan Knaus 500 mám týden. Zatím proběhla pouze zkouška přes kabel - vše svítí atd. Ale chtěl jsem požádat o radu, jak zapojit baterii a nabíječku a jakou? Někdy v minulosti v karavanu již byla soudě dle otisku na podlaze. Budu rád za veškeré rady, ale prosím "polopatě".
Díky Míra
P
PonkaČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
nemáte někdo radu, jaké použit baterie pro vestavbu?
Mám 2 pod sedačkou řidiče ve Fiatu Ducato, které budu měnit,tak aby se tam vešly(velikost tedy asi musím volit podle rozměrů současných) a kolik by měly ideálně mít Ah případně čím se ještě řídit.
Díky
Ponka
[img][/img]
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Tady nikdo ze skleněné koule hádat neumí. Začni tím, že napíšeš co tam budeš mít za spotřebiče, jestli budeš mít solár, zda budeš jezdit na divoko, nebo do kempu, zda budeš jezdit jen v létě, nebo také v zimě, jaký máš výkon alternátoru a energobloku, atd, atd. Pak už je jednoduché navrhnout kapacitu trakční baterky, nebo i velikost soláru.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
P
PonkaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Vasu napsal:

Tady nikdo ze skleněné koule hádat neumí. Začni tím, že napíšeš co tam budeš mít za spotřebiče, jestli budeš mít solár, zda budeš jezdit na divoko, nebo do kempu, zda budeš jezdit jen v létě, nebo také v zimě, jaký máš výkon alternátoru a energobloku, atd, atd. Pak už je jednoduché navrhnout kapacitu trakční baterky, nebo i velikost soláru.



Jezdím dost na divoko, používám std osvětlení,plynové topení, lednici. Mám 2 vestavbové barery 12V/100Ah.
Díky
Ponka
[img][/img]
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Jestli máš 2x100Ah baterky a solár 200-300W na střeše, tak ti to na divoko bohatě stačí na celé léto, až do studených podzimních měsíců. V zimě to je tak na 3 dny.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
W
WronciČlen
Přidáno před 7 let
Ahojte ve spolek,
obracím se na Vás jako na velké specialisty ohledně karavaningu a cestování obecně. Já sám jsem si koupil nyní první vlastní obytku Knaus a zjistil jsem , že v ní musím vyměnit baterky pro nástavbu.
Řeknu jen , že jsme 4 členná rodina a jezdíme každý víkend někam a chtěl bych to dodržet i přes zimu. Máme vše v LED , Truma 6, TV + SAT,
lednice na plyn.
Na střeše mám 2 x 100W solární panel.
Jezdíme převážně bez přípojky v kempu a vždy nám energie stačila ale jak by to bylo v zimě nevím neměl jsem zatím možnost vyzkoušet.
Nyní je v autě nástavbová baterie 80Ah a je špatná protože začne vařit cca po 30 sekundách co ji začnu nabíjet.
Takže bych nyní chtěl koupit 2 baterky o kapacitě 100Ah a nebo 115Ah a nebo 140Ah.
Vybírám z výrobců :
1)Varta http://www.cekl-e...ah-lfd140/
2)Exide http://www.pene.c...kexide130/
3)Banner http://battery.na...51_p80256/

No a nyní, bych Vás odborníky chtěl požádat o zhodnocení a nebo o lepší radu kterou koupit.
Není to úplně zadarmo a proto si nechám rád poradit od lidí kteří tomu rozumí víc než já.
Předem Vám všem moc děkuji za radu která mi zajisté pomůže v rozhodování.
Všem hodně štastných km Tom
freeridefreerideČlen
Přidáno před 7 let
C
cynikNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, prosím zkušenější o radu. Zakoupil jsem obytnou vestavbu Fiat Ducato Adria kde jsou od původního majitele dvě nástavbové baterie připojené přes slučovač S2B (obyčejné startovací 70Ah a 60Ah). V autě jsou dvě topení - naftové webasto a plynové Truma combi.

Problém je, že ani jedna z nich už neutáhne naftové topení Webasto (to nejde ani nastartovat - vypne se hned při startu kvuli poklesu napětí pod 12V). A pokud pustim přes noc topení Trumu, tak do rána tu hlavní baterku dost vyšťaví.

Takže bych rád přidal přepínač na paralelní spojení baterií (ještě před vstupem do S2B). Idea je taková že:

- Přes den budou baterie připojené klasicky do S2B každá samostatně (takže se bude dobíjet z alternátoru a soláru každá zvlášť).
- Když budu chtít topit (typicky na noc) přepnu baterku do paralelního zapojení
(takže do S2B bude zapojena pouze paralelní kobinace obou baterek a druhý vstup bude nezapojený). Tím pádem se budou vybíjet obě rovnoměrně a ani jedna nebude nepřiměřeně zatížená.

Bude to takto fungovat, nebo jsem něco nedomyslel?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
fungovat to "nějak" bude ALE !!! podle mě je to je to nesmyslně přetechnizovaný.

možnosti:
1) dej klasickej přepínač A,B, A+B a přepínej mechanicky ty nesmyslný baterky mezi sebou.
2) na Webasto dej stabilizátor od ing. Horodyskýho
3) nebo tam nech jen SB 2 a stabilizátor

- SB2 je klasický bipolární relé a nevidím důvod proč tam vsazovat další přepínač. Problém je že SB 2 má jen 30A relé a Webasto si vezme na start 25A žhavicího proudu + ventilátor. Takže to je proudově dost na hraně. Dobíjení je samostatná kapitola.
- mechanickej přepínač - můžeš na noc připojovat obě rozdílný baterky paralelně a vybíjet je rozdílnejma proudama do mrtě. Brzo chcípnou, pak přijdeš, a někdo to udělá pořádně. Jen to bude násobně dražší.
- stabilizátor ing. Horodyskýho mám rád, funguje dobře na většinu topidel bych ho osadil určitě

Můj závěr:
lze-li to = osaď jednu velkou baterku. Nelze -li, osaď dvě stejný paralelně a občas je vybalancuj (samostatně nabij). Osaď stabilizátor k Webastu. Nic víc bych neřešil.

Ale je to jen muj kacířskej názor.
třeba Ti to pomůže.
:_ Karel
C
cynikNováček
Přidáno před 6 let
Děkuji, zapomněl jsem ještě dodat že se jedná o dočasné řešení než ty baterky odejdou.. Pak pořídím jednu trakční Vartu 140Ah (jsem limitovaný šířkou 20cm takže vetší tam bohužel nedostanu). Pokud to ani pak nebude moc zvládat tak přidám i ten stabilizator.

Ještě k tomu přepínači, nemáte typ na nějaký přepínač co snese minimálně těch 12V/30A? Zatím jsem našel pro 30A našel pouze typ ON-OFF

Doplnění:
Tak už jsem našel lodní přepínače baterií.. ale za tu cenu snad raději zapojím baterky natvrdo paralelně a za rok koupím jednu velkou :)
Upravil cynik dne 03.10.2017 14:05, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
přepínač lodní a nebo relé
řešení na rok je blbý, baterky (různý typy paralelně řazený) chcípnou daleko dřív,....
ontheroadontheroadČlen
Přidáno před 6 let
Prosim zkusene o radu.
Ve vestavbe mam pro motor original AGM startovacku 90Ah (3roky) a AGM Vartu 115Ah trakci v boude (1. sezonu - najeto 15000km).
Spinane jsou 50A oddelovacem.
Kazda ma svuj zdroj pro dobijeni ze site (CTEK 5A a 15A).
Mam pro ne samostatne voltmetry v panelu, na ktery vidim i pri jizde.

Pekne nastartuju, obe pred tim ukazuji napr. 12,4-12,6V.
Po nastartovani jde hned motorovka nahoru.
3-5 vterin a CVAK. Napeti zacne pekne rust i na nastavbovce.
Podle toho, jak byly vybite a jedu dostatecne daleko, napeti nastoupane k 13,6V padne po uplnem nabiti na 12,6-12,7V

Stejne tak to vzdy bylo i po pripojeni na sit, kdy oba CTEKy obsluhovaly obe baterky - ted uz nezavisle.

Po posledni jizde pred tydnem je to ale jinak.
Jel jsem domu v kuse 900km a ke konci jizdy mi uz fakt bylo divne, proc napeti neklesa pod 14V.
Parkrat jsem zastavil a kontroloval, jestli se nastavbovka nehreje. vse OK.

Ted uz jsem par dni na 220V v garazi.
Oba CTEKy ukazuji finalni stav nabiti.
Motorovka ma svych 12,65-12,69V
Nastavbovka se stale houpe na 14V.

Nikde cestou jsem ji nezdimal, honi v podstate jen kompresorovou lednici + par LEDek a k tomu ji dopomaha 140 solar.
Nejnizsi napeti jsem na ni po ranu na poslednim vyjezdu videl okolo 12V.

Co myslite! Umira mlada?

Diky za teple lidske slovo!
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Trvalých 14V je nesmysl. Baterku bys vyvařil.
Domnívám se, že půjde o měřicí chybu. Změř přímo na svorkách baterie jiným voltíkem.
Tipuju to na vadu v kontaktech k voltíku (vzhledem v vzestupu měřenýho napětí, kostra).
Karel
ontheroadontheroadČlen
Přidáno před 6 let
Diky za radu, Karle.

Zmeril na kontaktech. Vysledek stejny.

Shodil jsem tedy tu trakci z kontaktu a pripojil jeste CTEKa 4003, kterej se mi tu taky vali.
Po 5 minutach hlasi taky dobito, napeti je však 12,6V.
Asi mi to teda nekde neco zere.
HrenyHrenyČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím, poradí mi někdo jak otestovat "kondici" trakční baterie? Lze poznat, že baterie slábne, nebo je na vyhození? Třeba v případě kupování baterie z druhé ruky, lze nějak změřit její stav?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,032,128 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24089 sekund | Průměrně za: 0.24089 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.29MB/2MB