Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 14

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 9,586
· Nejnovější člen: patricion
EuroTrail

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Feromont
22.01.2017 17:06
Je to opravdu smutná zpráva.Upřímnou soustrast.

Joza
22.01.2017 15:50
smutná zpráva

dasule
22.01.2017 13:10
Upřímnou soustrast.

Martin Mrak
22.01.2017 11:28
Moc smutná zpráva, Evo upřímnou soustrast.

franta 1953
21.01.2017 21:07
Špatná zpráva, upřímnou soustrast.

Radek Sladky
21.01.2017 18:47
Tak to je tedy hodně špatná zpráva. Upřímnou soustrast Evo, plánoval jsem vám s Brožema výlet na Žermanky, až se oteplí.

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
Vše o akumulátorech
bob7373 napsal:
U gelovek a AGM, odchází baterie často náhle bez upozornění za bezstarostnost se platí, ale stačí je mít nabité, a je to OK.


@ Bob7373

AGM nevím, ale u GELu mi funguje velmi dobře jednoduchý orientanční test.

Pokud mi baterka po nabití ze sítě 230 V udrží napětí vyšší než 13 V alespoň déle než jednu hodinu po odpojení z nabíječky, tak je v pořádku.
Minulý týden jsem dával úplně novou (EXIDE GEL) do nového auta a schválně jsem to testoval ... Po hodině měla 13,5 V.

I bez elektroniky Votronicu stačí večer, když už solar nepracuje kouknout na voltmetr a znova pak brzo ráno a porovnat úbytek. Jakmile je větší než pár desetin voltu (u každého auta pochopitelně jinak, to musí každý znát), tak je dobré mít se na pozoru. Je to amatérský přístup, ale funguje celke dobře a narozdíl od Votronicu nic nestojí.

Pořád si dovoluji tvrdit, že baterka, a to žádná, neodejde bez varování za podmínky, že se po čas životnosti sleduje.
4.114683,118.628756
 
Upravit
sipadan
Pokud to takhle děláš je to super, to je sledování, které se zakládá na znalosti stavů - původního a následných, to potom člověka nic moc nepřekvapí. Nicméně AGM gelovky opravdu dokáží ztratit kapacitu rychle, na můj vkus jsem řešil až příliš často baterce nic není, včera fungovala normálně, asi se vybila, tam je problém. Nebyl, prostě chcípla ze dne na den. U zaplavených to bylo spíš baterka už málo točí, nabij ji, po nabití a zátěžovém testu už nebylo co řešit.
Ještě obecně - dneska se měří baterky udělátkem, které měří vnitřní odpor, je to ale jen orientační, často baterka označená jako dobrá chcípne a ta horší funguje ještě rok či dva.
Nicméně způsob co ho popisuješ není vůbec amatérský, jen je třeba dávat pozor na napětí 10,8V, pod něj nikdy, u gelovek bych doporučil radši 11V
 
Upravit
Chcem Vám poďakovať nielen za snahu pomôcť druhému, ale aj za odvahu sa prejaviť na tomto fóre. Hneď na začiatku ste museli vysvetliť prečo sa chcete podeliť s informáciami a aj s vedomosťami. Vedomosti sú pre určitý typ ľudí na tomto fóre ako červené súkno /plachta/ pre býka v aréne.
Aj ja ma nepríjemné skúsenosti a preto som prestal prispievať do caravan24.cz.
Je to veľmi s nami zle ak musíme ešte vysvetľovať, pomaly sa ospravedlňovať, že chceme len pomôcť. Že chceme sa niekomu neznámemu poďakovať sa za dobrý skutok.
Anonymita internetu skrýva, ale odhaľuje zároveň aj úroveň intelekt anonyma.
 
Upravit 1
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.14 sekund
132,298,642 návštěv