Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 13

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 9,730
· Nejnovější člen: mamoska
EuroTrail

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Milan Hampl
24.02.2017 22:31
My asi nestihnem spravit ávku, takže přijedem jako běžní smrtelníci bohužel

jirkaj
22.02.2017 21:35
Taky jedeme, bude v pátek mejdan? Pivo

Milan Hampl
22.02.2017 20:42
My jedeme...

Mirek Alenka 55
22.02.2017 14:51
Ahoj. Kdo jedete do Prahy na karavany?

hasic
17.02.2017 18:08
Irčo i od hasicu vše nej...

Zdenek a Irena Lbc
17.02.2017 17:20
Moc děkuji za přání a brzy někde někdy ahojjjjjjj inlove

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
Vše o akumulátorech
bob7373 napsal:
U gelovek a AGM, odchází baterie často náhle bez upozornění za bezstarostnost se platí, ale stačí je mít nabité, a je to OK.


@ Bob7373

AGM nevím, ale u GELu mi funguje velmi dobře jednoduchý orientanční test.

Pokud mi baterka po nabití ze sítě 230 V udrží napětí vyšší než 13 V alespoň déle než jednu hodinu po odpojení z nabíječky, tak je v pořádku.
Minulý týden jsem dával úplně novou (EXIDE GEL) do nového auta a schválně jsem to testoval ... Po hodině měla 13,5 V.

I bez elektroniky Votronicu stačí večer, když už solar nepracuje kouknout na voltmetr a znova pak brzo ráno a porovnat úbytek. Jakmile je větší než pár desetin voltu (u každého auta pochopitelně jinak, to musí každý znát), tak je dobré mít se na pozoru. Je to amatérský přístup, ale funguje celke dobře a narozdíl od Votronicu nic nestojí.

Pořád si dovoluji tvrdit, že baterka, a to žádná, neodejde bez varování za podmínky, že se po čas životnosti sleduje.
4.114683,118.628756
 
Upravit
sipadan
Pokud to takhle děláš je to super, to je sledování, které se zakládá na znalosti stavů - původního a následných, to potom člověka nic moc nepřekvapí. Nicméně AGM gelovky opravdu dokáží ztratit kapacitu rychle, na můj vkus jsem řešil až příliš často baterce nic není, včera fungovala normálně, asi se vybila, tam je problém. Nebyl, prostě chcípla ze dne na den. U zaplavených to bylo spíš baterka už málo točí, nabij ji, po nabití a zátěžovém testu už nebylo co řešit.
Ještě obecně - dneska se měří baterky udělátkem, které měří vnitřní odpor, je to ale jen orientační, často baterka označená jako dobrá chcípne a ta horší funguje ještě rok či dva.
Nicméně způsob co ho popisuješ není vůbec amatérský, jen je třeba dávat pozor na napětí 10,8V, pod něj nikdy, u gelovek bych doporučil radši 11V
 
Upravit
Chcem Vám poďakovať nielen za snahu pomôcť druhému, ale aj za odvahu sa prejaviť na tomto fóre. Hneď na začiatku ste museli vysvetliť prečo sa chcete podeliť s informáciami a aj s vedomosťami. Vedomosti sú pre určitý typ ľudí na tomto fóre ako červené súkno /plachta/ pre býka v aréne.
Aj ja ma nepríjemné skúsenosti a preto som prestal prispievať do caravan24.cz.
Je to veľmi s nami zle ak musíme ešte vysvetľovať, pomaly sa ospravedlňovať, že chceme len pomôcť. Že chceme sa niekomu neznámemu poďakovať sa za dobrý skutok.
Anonymita internetu skrýva, ale odhaľuje zároveň aj úroveň intelekt anonyma.
 
Upravit 2
Zdravím, chci se zeptat na jednoduchou vec, lec me znalosti baterii i přes už pár věcí načtených nedosahují na to abych si sám odpověděl. Mám v korábu druhou - trakční baterii. přes cyrix to nabíjí alternátor. baterie je varta 105Ah, a chci se zeptat jak jednoduše měřit její kapacitu a kolik se trakční baterie může vybít? mám jednak takový ten volmetříček s displejíčkem, který ukazuje napětí do autozásuvky )to používám v druhém autě) a koupil jsem si jen tak v lidlu takový primitivní měřáček s diodama - http://img.motofo...ter12V.jpg

dá se podle toho orientovat nebo je blbost takhle odhadovat zbávající kapacitu trakční baterie?
 
Upravit
georgecotagge napsal:

Zdravím, chci se zeptat na jednoduchou vec, lec me znalosti baterii i přes už pár věcí načtených nedosahují na to abych si sám odpověděl. Mám v korábu druhou - trakční baterii. přes cyrix to nabíjí alternátor. baterie je varta 105Ah, a chci se zeptat jak jednoduše měřit její kapacitu a kolik se trakční baterie může vybít? mám jednak takový ten volmetříček s displejíčkem, který ukazuje napětí do autozásuvky )to používám v druhém autě) a koupil jsem si jen tak v lidlu takový primitivní měřáček s diodama - http://img.motofo...ter12V.jpg

dá se podle toho orientovat nebo je blbost takhle odhadovat zbávající kapacitu trakční baterie?


S tim co sis koupil zmeris leda tak jestli ti nabiji altik nebo jak moc je vybita baterka. mam presne to same jen jako informacni ze je altik vporadku a dava.... S tim zadnou kapacitu cehokoliv nezmeris... Na to je zatezovej test kdy uplne nabitou baterku (12,6V hodku po ukonceni nabijeni) vybijis urcitym presne danym proudem (laik pripoji zarovku u ktere vis presne kolik zere) a pocitas za jak dlouho to tu baterku vybije do stavu ze musis nabijet abys ji neoddelal... U bezneho olova je to myslim 10,5V (pri zatezi) to je 0% kapacity. Musis si to ale hlidat aby sis baterku nezabil. Pak si podle vzorce kolik A jsi vycucak za jak dlouhy cas vypocitas kolik Ah jsi vzal od max do min a vis kapacitu. Vysvetlil jsem to trochu kostrbate, uz se blizi pulnoc no.... mavam


PS - hodnoty V jsou pro teplotu okoli priblizne 20C
Upravil/a floridan79 dne 20.02.2017 23:32
Ja, Hanule, Roxinka a Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TD 4x4 (Kosmik)
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.15 sekund
134,375,650 návštěv