Měl bych taky jeden dotaz. Mám v Burstneru r.v.2004 nabíjecí blok EBL 99. Chtěl bych se zeptat, jakým proudem cca nabíjí za jízdy zadní akumulátor. Mám tam 1ks 100AH a zajímalo by mě, za jak dlouho se za jízdy nabije, dejme tomu ze 30% na 100%
Děkuji za info.
Tomáši děkuji za odpověď, přečetl jsem si vlákno o Boostrech a to jsem neměl dělat. Až do teď jsem si v klidu žil jen z dobíjení z Altíku a najednou jsem nabyl pocitu že bez Boostru nemohu existovat :|
Nechce se mi do toho tolik investovat.
Kdyby náhodou, mohu k 100 AH baterii koupit Booster LB45?
Původně byla ve voze 2x 90AH Gel Varta. Jedna se nafoukla tak jsem jí vyhodil, druhou mám v garáži.
Do vozu jsem koupil jen jednu EXIDE ET650 normálně s elektrolitem.
Na baterce je napsáno 650Wh, mohu tomu rozumět tak, že se může vybít na 35% zbylé kapacity?
Nebo na jaké nejnižší napětí se může tato baterka vybít?
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 9 letTěch 13,8V máš změřeno voltmetrem ?
Mně moje " super inteligentní sedmistupňová nabíječka"
už týden, udržuje na baterii 12,7 V. (mně se to zase zdá málo :)
a těch tvých 13,8 mně přijde v pohodě.
Ještě by jsi asi měl změřit jaký proud do té tvé bat. teče při těch 13,8V
k typu a vhodnosti bat se ti určitě ozve nějaký odborník mně připadá OK.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 9 lettan aku co máš na fotce je startovací, ale protože je bezúdržbový tak ho klidně můžeš použít, jeho výdrž zjistíš jedině praxí.
Když potom budeš kupovat novou tak kup Trakční Vartu nebo něco tady:
http://www.svetka...ni-baterieZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
ontheroadČlen Přidáno
před 9 letAhojte.
Můžu se ptát na chování AGMka?
Co bude říkat za situace, když na jeho svorky bude při zakempování připojena 12V absorbční lednice (9A) a současně bude viset na CTEK M200 (ať s čidlem nebo bez)?
Nehrozí přebíjení?
CTEK si přece může myslet:," Ta mrcha ale žere jak zjednaná, tak jí nandám"!
Dík.
Petr
Karel ProkopČlen Přidáno
před 9 letNestane se vůbec nic. Baterka je vyrovnávací nádrž. CTEK tam dosype jen co je potřeba. Nenaloží nikdy víc, než si baterka řekne. M200 je 15A verze takže utáhne 9A zátěž trvale, ale bacha bude asi foukat ventilátor takže nepřepínat na noční režim.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 9 letNichts zu danken, anders mein fliegerischer Rang ist nur Hauptmann,.... :)
Chtěl jsem koupit trakční Vartu cca 74 Ah a v obchodě mě nalomili s tím, že se Varta vyrábí u nás do východního bloku a prý je 20% z podaných reklamací oprávněných a Vartu neodebírají výrobci aut. Doporučovali rakouský Banner, ten prý jde do prvovýroby aut a je podstatně kvalitnější.
Máte podobné zkušenosti, nebo je to nějaký reklamní tah na dražší akumulátor Banner?
Mali sme skúsenosť so štartovacími Boschkami, cca 3 z 10 ks išli na reklamáciu, tak sme ich prestali montovať a prešli sme na Varty... Zatiaľ NO PROBLEM, aj keď už som počul z viacerých zdrojov, že sa robia na jednej linke - Varta a Bosch.... Tak potom sa v tom vyznaj... a k tej Banner-ke - mal som na ňu lepšiu cenu ako na Vartu, tak možno by som skúsil iného predajcu...
Zdravim nemam celkom jasno tak sa radsej opytam. Odporučila sa mi baterka v nastavbe. Mam auto Ford Hobby Van. Original tam bola Exide gelova. Podľa toho co som sa dočítal tu na fore idem kupit trakčnú Vartu. Nabíjačka v aute je CB-516. Moja otázka táto nabíjačka nabíja iba túto nastavbovú batériu? Vozidlová sa z tejto nabíjačky nenabíja?
Dobrý den, právě řeším připojení druhého akumulátoru do VW T5, jeho nabíjení a připojení spotřebičů. Není mi úplně jasné připojení nabíječky - nabíječka je k aku připojená trvale a spotřebiče se při připojení na síť odpojují a napájejí z měniče 220/12V, nebo jak to je ?Předpokládám spotřebiče okolo 20-30A/12V a tak silnou nabíječku , dodávající trvale tento proud, aby se aku nevybíjel, popř. aby se aku nabíjel se správnou charakteristikou jsem nenašel.
Dále řeším připojení ledničky, někde jsem četl, že se připojuje zásadně na startovací baterii a při vypnutí motoru / D+/ se automaticky odpojuje. Jaký je k tomu kromě vybití důvod ?
Třetí dotaz je na zapojení odpojovače - kam ho nejlépe zapojit a někde jsem četl , že se odpojuje kostra.
Děkuji
Ahoj, ve vláknu je jasně napsáno, že se nemají 2 různé akumulátory propojovat. Zajímá mne, zda těm akumulátorům též škodí to, že by byly propojeny (například přes relé) jen v době nabíjení, buď z nabíječky, nebo z alternátoru.
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 9 letAhoj, měl bych dotaz, Mám automatickou nabíječku HQ 10A (přesný typ mohu dohledat) a dnes při údržbě baterií jsem zjistil, že v určitém režimu nabíjení je na svorkách akumulátoru 15,8 V. Je to tak správně, vím, že se napětí s fázemi nabíjení mění, ale nevím zda je toto ještě v normě (měřím měřákem za pár kaček, ale zajímalo by mě, od kolika do kolika se mění napětí během nabíjecího cyklu. Akumulátor nebyl teplý. Jinak nabíjím klasický olověný akumulátor s tekutým elektrolitem. Předem dík za odpověď, Pirát.