Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vše o akumulátorech: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 1 rok
ivanoivanoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

blbý je, že to má jen 20A nabíjecího proudu. Můžeš ji utavit. Dlouhodobým provozem na plný výkon.
Asi by řešením byla výměna za BC 630
http://www.karava...truma-.htm
například. Ale odevzdat 100Ah by se mi nechtělo.....


Karle prepáč, chybička se vloudí :-) ja mám Caliru 36/30 presne túto http://www.bbaduiven.nl/node/663. Tá má nabíjací prúd 30A, ale píšu že max. do 300 Ah. Myslíš, že by to už utiahlo batériu 400Ah?
Tá BC 630 je asi len novší model oproti tej mojej, Truma prevzala značku Calira.
Nemôže byť problém len v tom, že pri prázdnej batérii nad 300 Ah by táto chcela viac ako 30 A? T.j. nabíjalo by ju to dlhšie. Ale aj tak nikdy batériu nevybijem pod nejakých 30% kapacity. A tam by už mohlo stačiť tých 30A. Alebo je vtip niekde inde?
Deda LebedaDeda LebedaČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

ivano napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

blbý je, že to má jen 20A nabíjecího proudu. Můžeš ji utavit. Dlouhodobým provozem na plný výkon.
Asi by řešením byla výměna za BC 630
http://www.karava...truma-.htm
například. Ale odevzdat 100Ah by se mi nechtělo.....


Karle prepáč, chybička se vloudí :-) ja mám Caliru 36/30 presne túto http://www.bbaduiven.nl/node/663. Tá má nabíjací prúd 30A, ale píšu že max. do 300 Ah. Myslíš, že by to už utiahlo batériu 400Ah?
Tá BC 630 je asi len novší model oproti tej mojej, Truma prevzala značku Calira.
Nemôže byť problém len v tom, že pri prázdnej batérii nad 300 Ah by táto chcela viac ako 30 A? T.j. nabíjalo by ju to dlhšie. Ale aj tak nikdy batériu nevybijem pod nejakých 30% kapacity. A tam by už mohlo stačiť tých 30A. Alebo je vtip niekde inde?


http://www.carava...ost_144297
ivanoivanoČlen
Přidáno před 10 let


Díky za ponuku, ale to mi nepomôže, ak to správne chápem, nerieši to dobíjanie ani zo solára, ani z alternátora, len zo siete.
katamarankatamaranČlen
Přidáno před 10 let
Prosím o radu: mám solar 180W + 2bat v nádstavbe 2x90Ah cez prepínač. Večer prídem s cyklotúry, kde do rána porebujem dobiť bat z dvoch bicyklov - t.j. 2x 36V/10Ah s originálnymi nabíjačkami 220V.
1. Bude stačiť menič 12/220V 150W ?
2. Solary v noci nedobiju nič, teda v všetko pôjde z jednej batérie 90 Ah - nevybije tu nadstavbovú bat 90Ah veľmi?
3. Ráno budem potrebovať notebook. Dá sa 1 bat 90Ah dobíjať a z druhej čerpať do notebooku? Alebo len tá bat je funkčná (nabíja a súčasne sa vybíja), ktorá je prepínačom zapnutá.
4. Je paralelná spolupráca obidvoch nadstavbovývh bat možná ak je jedna vybitá a jedna nabitá?
5. V zime nejazdím, môžem prepnúť prepínačom paralelne obidve nadstavb. bat a časovačom nabíjať (koľko dní) s následnou pauzou (koľko dni?)?
Jirka CanonJirka CanonČlen
Přidáno před 10 let
Zkus to a dej nám vědět jak to dopadlo.
katamarankatamaranČlen
Přidáno před 10 let
Jirko, díky za radu, presne to som potreboval ................ :g
Jirka CanonJirka CanonČlen
Přidáno před 10 let
Takže tedy:
1. Nebude
2. Vybije i velmi
3. Dá
4. Je možná
5. Můžeš, můžeš, můžeš
B
bretosNováček
Přidáno před 10 let
Rád bych se podělil o své zkušenosti s používáním Varty. Jsou však plné otazníků, tak se spíš jedná o několik dotazů. Před půl rokem jsem zakoupil Vartu Professional dual purpose 180Ah. Že jsem chtěl vartu deep cycle, ale od svého prodejce jsem dostal trošku něco jiného jsem zjistil až teď z internetu. Baterii napájí solární panel 200Wp, reguluje regulátor MPPT a údaje zobrazuje LCD displej. Nemám tolik času neustále číhat u dispeje a proto pravda může být i trochu jiná. Panel mi ideálně dává 6-7A. Baterie pohání kompresorovou lednici (celý den), večer po 18hod. notebook (2Ah), rádio (1Ah), lednice (1Ah), led osvětlení (1Ah), Webasto air-top Evo 3900 vše 12V.

Večer po 18hodině přijdu z práce, slunce přestává svítit, baterie nabitá na 100%, na panelu údaj 14,2V se brzy mění na 12,8V, což si myslím je správně. Maso v mrazáku jako kámen, pivo orošné 7stC, což si zas myslím, že je správně. Po 2hodinách práce na notebooku a poslouchání rádia a občasného spuštění kompresoru lednice LCD ukazuje 12,5V. Vycházeje z údajů LCD displeje a selské logiky spotřebovám cca 5Ah. Ve zbytku večera řeším dilema, zda sbírat informace a užívat si kulturu, chladit pivo nebo ponechat energii pro Webasto. Zde se spotřeba udává už trochu složitěji. Při startování (asi žhavení) bere tak 10A, to trvá možná 1-2 minuty, pak při topení 2,5A, ale netopí furt, tak bych to odhadl na 2Ah. Takže v součtu: ponocuju max. do 00:00, kdy zatápím a topím do 6hod ráno a spotřeba by měla být cca do 50Ah. Výrobce úvádí, že max. zdravé vybití baterie je 60% z její kapacity, což mi vychází na 108Ah, takže rezerva by měla být. Webasto má ochranu proti podbití baterie, která se projevuje, strašlivým zvukem běžícího ventilátoru na plné pecky, který má ochladit agregát a po něm následuje zima. A právě tento zvuk mně děsí ze všeho nejvíc.

A nyní z mého poutavého vyprávění vyplývající otazníky:
1. je opravdu Varta schopná dát 108Ah, aniž by si ublížila
2. jak se mi mohl na displeji objevit údaj 11,7V (to bylo jednou, ne každý den), když jsou všechny spotřebiče zapojené přes regulátor, který je má při podpětí odpojit? mohl jsem jí tímto ublížit?
3. je pravda, že baterii škodí až hluboké vybití 10V po dobu několika dní a pak se začínají rozpadat olověné články?
4. jakto, že na displeji už po 2 hodinách a spotřebovaných 10Ah svítí 12,5V, což odpovídá 75% kapacity?
5. ono když startuje Webasto a k tomu se přidá kompresor v lednici, může být chvilkový odběr třeba 15-20A, což mi LCD detekuje jako chvilkový pokles napětí pod 12V, ale bohužel detekuje to i elektronika v topení, takže najíždí chladící režim. lze toto oje.. softwarově upravit?

A zde Velké otázky?
Mám se smířit s tím, že nám výrobci, obchodníci, LCD displeje neříkají pravdu?
Že s baterkou je to jak s naftou? A že mi vydržela půl roku není tak špatný?
Mám si koupit nový a silnější spacák?

A vzrušující příběh jedné batarie, bych zakončil neméně vzrušující anketou, kde Velká odpověď na Velké otázky zní 3xANO/3xNE.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

bretos napsal:

Rád bych se podělil o své zkušenosti s používáním Varty. Jsou však plné otazníků, tak se spíš jedná o několik dotazů. Před půl rokem jsem zakoupil Vartu Professional dual purpose 180Ah. Že jsem chtěl vartu deep cycle, ale od svého prodejce jsem dostal trošku něco jiného jsem zjistil až teď z internetu. Baterii napájí solární panel 200Wp, reguluje regulátor MPPT a údaje zobrazuje LCD displej. Nemám tolik času neustále číhat u dispeje a proto pravda může být i trochu jiná. Panel mi ideálně dává 6-7A. Baterie pohání kompresorovou lednici (celý den), večer po 18hod. notebook (2Ah), rádio (1Ah), lednice (1Ah), led osvětlení (1Ah), Webasto air-top Evo 3900 vše 12V.

Večer po 18hodině přijdu z práce, slunce přestává svítit, baterie nabitá na 100%, na panelu údaj 14,2V se brzy mění na 12,8V, což si myslím je správně. Maso v mrazáku jako kámen, pivo orošné 7stC, což si zas myslím, že je správně. Po 2hodinách práce na notebooku a poslouchání rádia a občasného spuštění kompresoru lednice LCD ukazuje 12,5V. Vycházeje z údajů LCD displeje a selské logiky spotřebovám cca 5Ah. Ve zbytku večera řeším dilema, zda sbírat informace a užívat si kulturu, chladit pivo nebo ponechat energii pro Webasto. Zde se spotřeba udává už trochu složitěji. Při startování (asi žhavení) bere tak 10A, to trvá možná 1-2 minuty, pak při topení 2,5A, ale netopí furt, tak bych to odhadl na 2Ah. Takže v součtu: ponocuju max. do 00:00, kdy zatápím a topím do 6hod ráno a spotřeba by měla být cca do 50Ah. Výrobce úvádí, že max. zdravé vybití baterie je 60% z její kapacity, což mi vychází na 108Ah, takže rezerva by měla být. Webasto má ochranu proti podbití baterie, která se projevuje, strašlivým zvukem běžícího ventilátoru na plné pecky, který má ochladit agregát a po něm následuje zima. A právě tento zvuk mně děsí ze všeho nejvíc.

A nyní z mého poutavého vyprávění vyplývající otazníky:
1. je opravdu Varta schopná dát 108Ah, aniž by si ublížila
2. jak se mi mohl na displeji objevit údaj 11,7V (to bylo jednou, ne každý den), když jsou všechny spotřebiče zapojené přes regulátor, který je má při podpětí odpojit? mohl jsem jí tímto ublížit?
3. je pravda, že baterii škodí až hluboké vybití 10V po dobu několika dní a pak se začínají rozpadat olověné články?
4. jakto, že na displeji už po 2 hodinách a spotřebovaných 10Ah svítí 12,5V, což odpovídá 75% kapacity?
5. ono když startuje Webasto a k tomu se přidá kompresor v lednici, může být chvilkový odběr třeba 15-20A, což mi LCD detekuje jako chvilkový pokles napětí pod 12V, ale bohužel detekuje to i elektronika v topení, takže najíždí chladící režim. lze toto oje.. softwarově upravit?

A zde Velké otázky?
Mám se smířit s tím, že nám výrobci, obchodníci, LCD displeje neříkají pravdu?
Že s baterkou je to jak s naftou? A že mi vydržela půl roku není tak špatný?
Mám si koupit nový a silnější spacák?

A vzrušující příběh jedné batarie, bych zakončil neméně vzrušující anketou, kde Velká odpověď na Velké otázky zní 3xANO/3xNE.


Ahoj,
na vsechny otazky Ti dam dve odpovedi a jednu radu. Doufan, ze vyresi Tve trapeni.
1. Dual purpouse je totez co deep cycle. Je to jen nove pojmenovani.

2. Baterie se povazuje za vybitou pri hodnote 10,8V. Pak se odpoji EBL, menic, lednice atd. 11,7V znamena cca 50% kapacity baterie.

3. Na Webasto doporucuji stabilizator napeti. Pak topeni pojede az do zminovanych 10,8V.

Vice odpovedi a rad telefonicky. Je to rychlejsi a presnejsi.

Tom
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj pratele potreboval bych radu, rad bych koupil jednu z techto baterii:

http://eshop.micr...21000.html

http://eshop.micr...2-100.html

http://eshop.micr...2390w.html

http://eshop.micr...2-100.html

a mam tuto nabijecku nainstalovanou v aute:

http://www.tsnova...currency=2

a zaroven solary 2x100W pres tento regulator:

http://www.derama...375-c-959/

moje otazka zni jestli touto nabijeckou a solarni energii + alternatorem muzu nabijet vyse zminene baterie... doted jsem mel v aute 3x100Ah bezne olovene startovacky ale ty se nedaji vybijet jako trakcni baterie a ja proste tu energii potrebuju. Jsou tyto baterie dobry vyber? V navodu k nabijecce je ze je OK pro "väčšina olovených batérií, vrátane kalciových, gélových a batérií AGM" ale nic o VRLA. U baterii v odkazech zase pisi o nevhodnosti normalni autobijecky. Tu snad nemam - 7mi stupnova, atd...., o solarech zadna zminka... Jeden znamy mi rikal ze tyto baterie jsou zalohovaci cili lepsi nez trakcni, v obchodu v Micronixu zas nevedeli co je to trakcni co ze to potrebuju.... Takze jsem tak trochu ztracenej, jsem limitovanej mistem proto jsem vybiral tyto... Mam pouze misto pro 2ks Délka: 343 mm, Šířka: 170, mm, Výška: 215 mm. Ten znamej ma slevy v tom Micronixu proto jsem vybiral zrovna tam, na nektere zbozi i desitky procent. Muzete poradit nekdo idelani baterii pokud tyto nejsou? Jede mi na to menic 1500W ktery mi spousti lednici, mikrovlnku s grilem obcas, osvetleni a cerpadlo(z pracky) na odpadni vodu, notebook. Kdyz 2 dny nesviti slunko a nikam nejedu, mam vybito....
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
B
bretosNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

bretos napsal:

Rád bych se podělil o své zkušenosti s používáním Varty. Jsou však plné otazníků, tak se spíš jedná o několik dotazů. Před půl rokem jsem zakoupil Vartu Professional dual purpose 180Ah. Že jsem chtěl vartu deep cycle, ale od svého prodejce jsem dostal trošku něco jiného jsem zjistil až teď z internetu. Baterii napájí solární panel 200Wp, reguluje regulátor MPPT a údaje zobrazuje LCD displej. Nemám tolik času neustále číhat u dispeje a proto pravda může být i trochu jiná. Panel mi ideálně dává 6-7A. Baterie pohání kompresorovou lednici (celý den), večer po 18hod. notebook (2Ah), rádio (1Ah), lednice (1Ah), led osvětlení (1Ah), Webasto air-top Evo 3900 vše 12V.

Večer po 18hodině přijdu z práce, slunce přestává svítit, baterie nabitá na 100%, na panelu údaj 14,2V se brzy mění na 12,8V, což si myslím je správně. Maso v mrazáku jako kámen, pivo orošné 7stC, což si zas myslím, že je správně. Po 2hodinách práce na notebooku a poslouchání rádia a občasného spuštění kompresoru lednice LCD ukazuje 12,5V. Vycházeje z údajů LCD displeje a selské logiky spotřebovám cca 5Ah. Ve zbytku večera řeším dilema, zda sbírat informace a užívat si kulturu, chladit pivo nebo ponechat energii pro Webasto. Zde se spotřeba udává už trochu složitěji. Při startování (asi žhavení) bere tak 10A, to trvá možná 1-2 minuty, pak při topení 2,5A, ale netopí furt, tak bych to odhadl na 2Ah. Takže v součtu: ponocuju max. do 00:00, kdy zatápím a topím do 6hod ráno a spotřeba by měla být cca do 50Ah. Výrobce úvádí, že max. zdravé vybití baterie je 60% z její kapacity, což mi vychází na 108Ah, takže rezerva by měla být. Webasto má ochranu proti podbití baterie, která se projevuje, strašlivým zvukem běžícího ventilátoru na plné pecky, který má ochladit agregát a po něm následuje zima. A právě tento zvuk mně děsí ze všeho nejvíc.

A nyní z mého poutavého vyprávění vyplývající otazníky:
1. je opravdu Varta schopná dát 108Ah, aniž by si ublížila
2. jak se mi mohl na displeji objevit údaj 11,7V (to bylo jednou, ne každý den), když jsou všechny spotřebiče zapojené přes regulátor, který je má při podpětí odpojit? mohl jsem jí tímto ublížit?
3. je pravda, že baterii škodí až hluboké vybití 10V po dobu několika dní a pak se začínají rozpadat olověné články?
4. jakto, že na displeji už po 2 hodinách a spotřebovaných 10Ah svítí 12,5V, což odpovídá 75% kapacity?
5. ono když startuje Webasto a k tomu se přidá kompresor v lednici, může být chvilkový odběr třeba 15-20A, což mi LCD detekuje jako chvilkový pokles napětí pod 12V, ale bohužel detekuje to i elektronika v topení, takže najíždí chladící režim. lze toto oje.. softwarově upravit?

A zde Velké otázky?
Mám se smířit s tím, že nám výrobci, obchodníci, LCD displeje neříkají pravdu?
Že s baterkou je to jak s naftou? A že mi vydržela půl roku není tak špatný?
Mám si koupit nový a silnější spacák?

A vzrušující příběh jedné batarie, bych zakončil neméně vzrušující anketou, kde Velká odpověď na Velké otázky zní 3xANO/3xNE.


Ahoj,
na vsechny otazky Ti dam dve odpovedi a jednu radu. Doufan, ze vyresi Tve trapeni.
1. Dual purpouse je totez co deep cycle. Je to jen nove pojmenovani.

2. Baterie se povazuje za vybitou pri hodnote 10,8V. Pak se odpoji EBL, menic, lednice atd. 11,7V znamena cca 50% kapacity baterie.

3. Na Webasto doporucuji stabilizator napeti. Pak topeni pojede az do zminovanych 10,8V.

Vice odpovedi a rad telefonicky. Je to rychlejsi a presnejsi.

Tom


No, co se týče toho pojmenování, vycházím přímo ze stránek Varty (viz. http://www.varta-...-leisure). Chápu to tak, že DC není určená ke startování, ale zas umožní vybití do 80% oproti DP, která jen do 60%, ale to sem zas vyčetl někde v jejich prospektech...Možná jde ve finále o identickou baterii, ale to mi nepřísluší soudit, na cirkulárce je taky řezat nebudu:)...

Jinak, každopádně velmi děkuju za ten tip na stabilizátor, slyším o tom poprvý a zní to dobře! Jaký typ bys doporučoval?
Taky děkuju za zbytek informací!
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 10 let
Já ho měl od pana Ing. Zdeňka Horodyského někde z Litomyšle, myslím electronic servis posílá to i se schématem, www tenkrát neměl lepší mu zavolat dle jména ho najdeš.
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 10 let
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let
Mame ho i v nasem aute u Webasta. Funguje dobre. http://eshop.kara...tor-napeti
M
MartinsNováček
Přidáno před 9 let
Zdravím, dovolím si své poznatky k Bretosovi. Akumulátor při nabíjení s napětím na 14,2 je tak z cca 60% nabitý. Při nabíjení se moc nepohybuje, tudíž elektrolyt neproudí a jeho hustota nahoře a dole je rozdílná, taková baterie kolikrát začíná plynovat až na 15,2V. Tedy pro využití kapacity je třeba zvýšit napětí pravidelného nabíjení nejméně někam k 14,6V Protože asi nebyl k této hodnotě dlouhodobě dobit, akumulátor bude již pěkně zasulfatován. K jeho záchraně je třeba použít něco na způsob http://www.ebastl...p;start=30 Ekkar to tam pěkně popisuje.
Výraznou měrou má na životnost akumulátoru vliv teplota - je třeba ji udržet co nejnižší. Zasulfatovaný akumulátor je jinak už na cestě do sběrného dvora. Hodně zdaru.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 9 let
Ahojte, právě mi umřela kempovací baterka v dodávce (nějaká obyč startovací, nabíjená přes odpojovač normálně motorem).
Nyní řeším dilema, zda koupit zase novou startovací (nějakou cca 100ku Vartu) a nebo mě zaujala tato trakční Varta Dual Purpose.

http://www.batter...#zalozka-4

Otázky:
Jde to tahle trakční baterie nabíjet normálně motorem, aniž by se nějak zničila?
Případně co k tomu budu potřebovat, abych mohl dobíjet za jízdy v autě?
Jde z ní opravdu v nouzi nastartovat?

Použití je v podstatě jen na Webasto pří víkendovém stání plus na nějaké to svícení, žádný větší spotřebič nepoužívám. Soláry také neplánuji. Auto je dodávková vestavba Transit.

Díky.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
1) ano
2) EBL, Booster, nebo podobnou jednodušší aplikaci
3) ano
furgonfurgonČlen
Přidáno před 9 let
Umřela mě startovačka a tahle baterka http://www.batter... mě zbyla po výměně za vetší nástavbovku a tak jsem ji použil místo startovačky a měsíc funguje bez problémů !)
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

1) ano
2) EBL, Booster, nebo podobnou jednodušší aplikaci
3) ano


Dík, tak já to tam teda prubnu, ať je v zimě teplo. Pokud by to mělo blbnout, dokoupim nabíječ...
Jarek DominikaJarek DominikaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, potřeboval bych poradit s vlastním nastavením regulátoru solárního panelu.
Zde je návod k použití:
http://www.solar-...n_cz_2.pdf


Při klasickém nastavení uzavřené kyselinové baterie

Automatické sloučení 17.01.2015 10:02:

Citovat

Jarek Dominika napsal:

Ahoj, potřeboval bych poradit s vlastním nastavením regulátoru solárního panelu.
Zde je návod k použití:
http://www.solar-...n_cz_2.pdf


Při klasickém nastavení uzavřené kyselinové baterie


Tak můj elaborát s dotazem se neuložil. prosím Funa o smazání. Díky
Telefon:608703865
Upravil Jarek Dominika dne 17.01.2015 11:02, před 9 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,586,550 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25319 sekund | Průměrně za: 0.25319 (0) sekund | Dotazy: 146 | Použitá paměť: 2.43MB/2MB