Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Truma Combi 6E funguje pouze na letní režim: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Truma Combi 6E funguje pouze na letní režim

Poslední aktualizace před 14 let
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Prosím poraďte, Truma funguje pouze při režimu letní ohřev. V tomto režimu vše OK. Když zapnu zimní režim, tak ze začátku svítí zelená LED, asi po 30 s. se rozsvítí červená LED a topení nenastartuje. Nestalo se to někomu z Vás?
Děkuji za radu.
I.
H
homČlen
Přidáno před 14 let
Takže ten samý problém jsem řešil v sobotu večer v průtrži.!k
1. zkus jestli nedochází bomba (někdy ještě utáhne lednici a bojler na teplou vodu ale topení už né)
2. zkus několikrát restartovat (vypnout zapnout) topení můžou být „zavzdušněné“ trubky.
3. jestli máš i el. topení zkontroluj zda je el. topení nastavené jen na plyn.
V případě že jsi všechno toto uděl obávám se že půjde o technický problém.
:(
Upravil hom dne 30.08.2010 14:11, před 14 let
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Dík za pomoc, navržené postupy jsem již řešil. Zarážející je, že topení funguje bezvadně na letní režim, to je pouze ohřev vody na mytí, ale jak přepnu na topení do obytné části, tak se podle návodu (řešení problémů) chová, jako by nebyl plyn. Chvilku svítí zelená dioada asi po 30 sec., se rozsvítí červená. Volal jsem panu Čechovi do Velimi a ten vidí problém v malém tlaku. Při topení do obytného prostoru je větší odběr. Dám ještě jinou PB lahev a uvidím. Když to nepůjde, budu muset zajet do servisu Truma.
Aź to vyřeším, dám zprávu.
Ivo
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 14 let
Hadice u PB jestli není zlomená a je malý průtok plynu.
!y !@ !r !d :z
Upravil Jiri Majki dne 30.08.2010 16:31, před 14 let
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Tak jsem dal novou lahev PB. Pořád stejné. Asi bude chyba někde v regulaci. I když pan Čech tvrdí, že je na topení podstatně větší odběr, tak si myslím, že pro ohřev vody v letním provozu na 60 st.C, má také dost velký oběr. Asi se rozjedu do Kovo Velim. Dík všem za snahu.
Ivo
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let
Možná je to hloupost, ale mi Truma C4 blikala červeně když jsem se přivřením všech ostatních výduchů snažil dostat teplý vzduch do kabiny. Po otevření všech výduchů fungovala normálně. Nemáš taky zavřené výduchy?
Upravil Rudy dne 30.08.2010 21:58, před 14 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 14 let
Mně se to samé stalo když došel plyn a po přepnutí na novou lahev nastartoval jsem to cca po 30 pokusech o zatopení a už to jde normálně ( ale nechytalo to ani na ohřev vody)
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Dík Rudy za radu. S výduchy jsem to nezkoušel, ale to by musel být na něktérém z výduchů nějaký spinač, což je asi blbost. Myslím, že všechny určitě zavřené nejsou. Topení se v podstatě ani nerozeběhne, nefouká. Jak jsem psal, pouze začne svítit zelená dioda, někdy to chvilku přepne na žlutou (asi na 3 sec.) a potom začne zhruba po 30 sec. svítit červená. Ale chová se to opravdu podobně jak píšeš. Co se týče zavzdušnění (Zdeněk a Alena , dík za radu), tak to asi není v tomto případě problém, jelikož topení běží na letní režim a to jak na 40 tak i na60 st.C. Možná, že dělám opravdu nějakou školáckou chybu já. Sice je auto 1,5 roku staré, ale koupil jsem ho jako zabavený leasing v Belgii a nemám k němu žádné manuály a ani servisku, pouze to co jsem stáhl na internetu (Truma atd.). Možná, že je problém v nastavení Duomaticu atd. Viz. obrázek.
Dík za rady.
Ivo
Smrz Připojili následující obrazek:
img_0255.jpg
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let
Pokud se ventilátor topení vůbec nerozběhne tak to asi bohužel bude technický problém v Trumě. S těmi výduchy se to má tak, že když jsou všechny zavřeny, ventilátor nestíhá odebírat teplo s topného prostoru Trumy (nebo tam vzniká přetlak :x) a ta to vyhodnotí jako poruchu. Průběh byl takový, že po zapnutí topení se rozběhl ventilátor po chvíli zapálilo topení (rozsvítila se žlutá) a po řádově desítkách sekund začala blikat červená. Pak jsem si přečetl návod a tam našel poznámku, že uzavřen může být pouze jeden z průduchů. Nejsem samozřejmě odborník na topení, takže semůže jednat o náhodu, ale od doby, co mám průduchy otevřené ( nebo přivřu jen jeden) Truma funguje bez problémů.

P.S. Ještě jedna možnost: Máš tam dostatečné napětí? Zkoušíš to na baterky nebo na síť? Může se také jednat o přechodový odpor na některém konektoru napájecího přívodu (nebo pouze příliš slabý vodič). Na letní provoz nejede ventilátor -> vše funguje, na zimní se při startu zvýší protékající proud (tuším až 5A), na přechodovém odporu vznikne úbytek napětí a Truma nahlásí poruchu. Změř si napětí na přívodu přímo u Trumy. Pod nějakých 11V Truma vypíná!
Upravil Rudy dne 31.08.2010 11:15, před 14 let
ViktorViktorČlen
Přidáno před 14 let
ja řešil podobný problém skoro půl roku - "letní režim" v poho, po přepnutí na topení po chvíli hlášena porucha. Vyměnil jsem prostor.čidlo ale nepomohlo to. nakonec jsem se rozjel do Velimi za p.Čechem a ty zjistili cvaklej drát od energobloku, natáhli novej a vše šlape jako hodinky. Zkus proměřit napětí dle rady od Rudiho...jo a s těma otevřenými pruduchami je to gfakt - to bylo první na co se mne ve Velimi ptali.
Zlom vas
Viktor
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Co se týče napětí, tak jsem měl baterii zapojenou neustále na nabiječce. Provedu pokus s připojením k síti. Ještě mám prosbu, jsem trochu mimo:x, v předchozím bydlíku jsem měl teplovodní topení Primus, co je a nebo ještě lepší, kde najdu energoblok?
Dík
Ivo
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let
V první řadě připoj auto na 230V síť a vyzkoušej to. Pokud naběhne topení tak máš asi vadnou baterku.
V opačném případě změř napájecí napětí trumy.
To napětí měř co nejblíže Trumy. Většinou je zapojena konektorem, který je na cca 30cm drátu. Najdi plus a mínus pól (obvykle je plus červený a mínus modrý nebo černý) a připoj voltmetr. Změř napětí při vypnutém topení, pak jej zapni a znovu změř napětí. Bude tam určitě pokles ale neměl by být větší než několik desetin voltu. Pokud napětí spadne více, bude problém v okruhu napájení Trumy, t.j. v propojení mezi energoblokem a Trumou. Kde je umístěn energoblok ve Tvém autě nevím, musíš jej najít nebo najít někoho, kdo se vyzná v elektrice.
Promiň, píšu to možná moc polopaticky, nevím jaké jsou Tvé znalosti v elektro oboru.
Upravil Rudy dne 31.08.2010 21:52, před 14 let
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Dík za polopatické vysvětlení. Sice o elektrice něco vím, ale určitě je přijemnější víc informací a ubezpečení se, že nedělám něco špatně. Auto ještě připojím na 220 V a odzkouším. S výduchy problém není, jsou všechny otevřené. Nějak ale nerozumím, proč by nemělo topení fungovat a být problém s energoblokem, když funguje ohřev vody na letní provoz. Podle technických údajů uvedených v návodu, by neměla být spotřeba plynu při provozu topení a ani odběr elektriky o tolik větší, než na somatné ohřívání vody pouze do bojleru. Při ohřevu na 60 st.C je vlastně skoro největší odběr. Ale pokusím se soustředit na rozvod elektriky. S baterkou také není problém, protože při zapnutých ostatních spotřebičích a zapnutém topení na letní provoz, není nijak enormní pokles a pohybuji se pořád kolem 12V. Ještě jsem si vzpomenul, že při ohřevu do bojleru se topení chová tak, že se nejdříve rozsvítí zelená dioda, poté žlutá a začne startovat topení. Nejdřívě samozřejmě zapnou relátka, potom nastartuje ventilátor v topení, který se po chvilce vypne a hřeje topení pouze do bojleru. U přepnutí na zimní provoz, se rozsvítí zelená dioda, poté žlutá, ale už se nerozeběhne vůbec ventilátor a asi po 30 sec. se rozsvítí červená dioda.

Ivo
Upravil Smrz dne 01.09.2010 11:01, před 14 let
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Smrz napsal:
... Nějak ale nerozumím, proč by nemělo topení fungovat a být problém s energoblokem, když funguje ohřev vody na letní provoz. Podle technických údajů uvedených v návodu, by neměla být spotřeba plynu při provozu topení a ani odběr elektriky o tolik větší, než na somatné ohřívání vody pouze do bojleru. ....
Ivo


Spotřeba plynu se asi příliš neliší ale odběr proudu zásadně. Při ohřevu vody je maximální odběr 0,4A, při topení 4,8 a špičkově při náběhu 7,1A. Řekl bych, že tady bude zakopaný pes. :x
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 14 let
To nevyřešíte to chce odborníka Pecu nebo p. Čecha . Tam bude vadné čídlo nebo odpojené co hlída teplotu v karavanu a když je vadné tak netopí ale hřeje vodu a na ně nemáte jestli tam je proud a jiné tak určítě je to v pořádku vždyť to jede na vodu.
!y !@ !r !d :z
Upravil Jiri Majki dne 01.09.2010 15:04, před 14 let
SmrzSmrzČlen
Přidáno před 14 let
Tak jsem odzkoušel všechny varianty a nefunguje. Co se týče prostorového čidla, tak je zapojené a je v pořádku. Spojil jsem ho i na tvrdo a chyba je pořád stejná. Ještě v sobotu přeměřím elektriku vedoucí k Trumě a když ani tady závadu nenajdu tak se budu muset vydat do Velimi za panem Čechem.
Dík všem za radu.
Ivo
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Smrz, hom, Jiri Majki, Rudy, Zdenek a Alena, Viktor

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,053,706 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25900 sekund | Průměrně za: 0.259 (0) sekund | Dotazy: 119 | Použitá paměť: 2.12MB/2MB