Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení za jízdy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení za jízdy

Poslední aktualizace před 5 dní
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
nejde ti D+
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Tuším, že mě čeká hledání závady, ostatně doma mě na opravy, přines, odvez, přivez,zařiď, rádi používají :-) ale chtěl jsem si to usnadnit tím, jestli neexistuje nějaká typická závada pro tento případ. Předpokládám, že alt. je v pořádku, kabelové vedeni taky, energoblok taky, takže musí byt problém někde v nabíječe, připadne v pojistkach. Je šance nabijecku opravit nebo je to spis na výměnu ?

Automatické sloučení 23.07.2014 08:26:
Tak jsem o tom přemýšlel a nabijeckou to nemůže byt, auto ma na zásuvce bežné napětí tak mě napadá nějaké relatko co pripina dobíjení nástavbove baterie.

Automatické sloučení 23.07.2014 22:11:
Na energobloku jsem nameril napětí jak B1 tak B2. Předpokládám tedy, ze závada je někde na desce a s největší pravděpodobnosti na relatku. Už jste se někdo s takovou závadou setkal? Na 3 roky starém zařízení mi to přijde trochu předčasné.
Upravil rexi dne 23.07.2014 21:11, před 10 let
milan59milan59Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj,
po roztočení alternátoru Ti nesepne relé, které připojí nástavbu. Musíš najít D+ od alternátoru a jít systematicky:
1. Je napětí D+ pro relé po nastartování ?
2. Pokud ano - sepne relé (uvolněné, spálená cívka, vyklepaný drát) ?
3. Pokud ano - je výstup na kontaktech relé (např. spálené kontakty) ?
atd.

Nezapomeň, že při měření napětí (hlavně digitálem) musí být jeden konec odpojený, jinak se Ti snadno připlazí napětí odjinud.
Přeji šťastný lov. Ahoj Milan :_
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Vyndam energoblok a půjde na operaci. Překvapilo mě jak jsou vodiče zamotané. Kdysi ve škole jsme se učili rovnat vodiče a vázat je vázacím provazkem aby bylo vse přehledné. když byl nejaký vodič špatně prekrizeny už to byl pruser. Za tuhle prasarnu na autě za 1,5m by mě asi rovnou vyloučili.
nugiseknugisekČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Vyndam energoblok a půjde na operaci. Překvapilo mě jak jsou vodiče zamotané. Kdysi ve škole jsme se učili rovnat vodiče a vázat je vázacím provazkem aby bylo vse přehledné. když byl nejaký vodič špatně prekrizeny už to byl pruser. Za tuhle prasarnu na autě za 1,5m by mě asi rovnou vyloučili.


REXI: Řeším ten samý problém. Nadstavbová baterie se nedobíjí a lednice nejde na 12V. Když se nám to stalo (samozřejmě při odjezdu na dovolenou , nikoliv při návratu:@) tak byla cítit nějaká spálenina. Zkusím poměřit a najít D+. Dej prosím vědět jak dopadla operace EB.
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
EB jsem proměřil a všechno se zdá v pořádku. V autě také vše ostatní funguje. tak nevím jestli místo hledání závady si neudělám manuální vypínač a když bude potřeba tak si za jízdy spojím B1+ a B2+ . A lednici nechám běžet na plyn.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Ten manuální spínač není dobrý nápad.
Je třeba závadu najít a opravit, než to odkouří další obvody.
Zdenek BrabecZdenek BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

EB jsem proměřil a všechno se zdá v pořádku. V autě také vše ostatní funguje. tak nevím jestli místo hledání závady si neudělám manuální vypínač a když bude potřeba tak si za jízdy spojím B1+ a B2+ . A lednici nechám běžet na plyn.


jaký EBL máš v autě ?
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Nordelettronica ne185 z r. 2010. Teď mě napadlo, že před tím chvíli svítila kontrolka (na palubce auta) vadné žárovky, potom sama shasla. Nevím jestli by to mohlo mít souvislost. Objíždět servisy se mi teď moc nechce, kazdou chvíli budu muset objíždět porodnice.
Zdenek BrabecZdenek BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Nordelettronica ne185 z r. 2010. Teď mě napadlo, že před tím chvíli svítila kontrolka (na palubce auta) vadné žárovky, potom sama shasla. Nevím jestli by to mohlo mít souvislost. Objíždět servisy se mi teď moc nechce, kazdou chvíli budu muset objíždět porodnice.


Myslel jsem si to, zavolej na 773 748 882
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Nordelettronica ne185 z r. 2010. Teď mě napadlo, že před tím chvíli svítila kontrolka (na palubce auta) vadné žárovky, potom sama shasla. Nevím jestli by to mohlo mít souvislost. Objíždět servisy se mi teď moc nechce, kazdou chvíli budu muset objíždět porodnice.


U Nordelettronica klasická závada. Vypálený kontakt lednice a s ním i relé spojující startovací a nástavbovou baterii. Nejrychlejší a nejspolehlivější způsob opravy je odeslat to k výrobci. Bude to stát do 100 Eur.

Tento postup platí pro všechny EBL. Je celkem zbytečné zkoušet se v nich "hrabat". I když je "opravář" rozchodí, dřív nebo později odejde něco jiného.
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Zdálo se mi ze je vypálená pojistka lednice, ale šla blbě vyndat takže jsem si myslel, ze jsem ji poškodil mechanicky.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Zdálo se mi ze je vypálená pojistka lednice, ale šla blbě vyndat takže jsem si myslel, ze jsem ji poškodil mechanicky.


Chceš-li, přivez mi ho do Prahy, pošlu ho do Itálie. Bude zpět za cca 4 týdny. Nebo ho tam pošli sám, adresu najdeš na webu.
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Ten manuální spínač není dobrý nápad.
Je třeba závadu najít a opravit, než to odkouří další obvody.


Pokud by byl vypálený kontakt lednice tak ten již není funkcni a ničemu již neublizi.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Ten manuální spínač není dobrý nápad.
Je třeba závadu najít a opravit, než to odkouří další obvody.


Pokud by byl vypálený kontakt lednice tak ten již není funkcni a ničemu již neublizi.


Ale ano, ublíží. Postupně Ti začnou odcházet další obvody. Můžeš s tím chvíli jezdit, ale URČITĚ to dej co nejdřív opravit.
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Tahle závada se řeší na mnoha fórech a tak mě to přivádí na otázku proč zrovna toto relé a zrovna v tomto obvodu? Že by bylo nedostatečně dimenzované a mělo by tam být jiné?
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

rexi napsal:

Tahle závada se řeší na mnoha fórech a tak mě to přivádí na otázku proč zrovna toto relé a zrovna v tomto obvodu? Že by bylo nedostatečně dimenzované a mělo by tam být jiné?


Ano, tak nejak.
R
rexiČlen
Přidáno před 10 let
Tak vadné bylo relé FRS3M (20A), specene kontakty. Nahradil jsem ho relé od Tyco electronics V23086-c1001-a403 (30A). Nechápu proč dává výrobce do elektrobloku za 300 eur ty nejlevnější součástky co jsou na trhu, kdyz tím ušetři jen par euro, ale zásadně zvýší pravděpodobnost poruchy.
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 10 let
Poslední větou jsi si odpověděl !) Česky se tomu říkaj "kurvítka".
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 10 let
Při procházení znalostí a zkušeností na fóru mě zaujalo tohle starší téma - zákaz používání měniče na 230V AC za jízdy:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Za jízdy se NESMÍ vyrábět 220V v palubní síti (revizáci elektro by doplnili příslušnou normu). Myšlenka je to dobrá (i funkční) ale riziko je obří a plošně doporučit to v žádném případě nejde. Osobně si myslím že to za to riziko nestojí. Navíc kvalitní booster je "vyndavací zas tam dací" čili s prodejem vozidla se nemusí prodat, ale přemontovat do nového.
Po letech bastlířiny jsem vypozoroval že věci FUNGUJÍCÍ jsou sice drahý, ale jejich investice se vesměs vyplatí.


Citovat

Karel Prokop napsal:

(už si přesně nepamatuju co jsme si psali a nemám čas to hledat)
220V vyrábět za jízdy v karavanu (přívěsu):
Ono to technicky funguje dobře ale představ si že jedeš po silnici 90 a prodře se někde izolace a máš napětí na živých částech. Diskuze o tom že to není uzemněný (pryže) je pro mě naprosto neakceptovatelná. Prostě máš nebezpečný napětí v místě z něhož nemůžeš vylízt a snadno nabouráš i někoho nevinnýho v protisměru. Takže za mě: určitě NEDOPORUČUJU.
P.S. kdysi jsme to řešili u klienta kterýmu dnes již neexistující firma prodala do staršího auta novou lednici která uměla jen 220V a plyn. Plynu se v Rakousích bál tak tam měl měnič 12/220V. Ale měl to jištěný a se zdvojenou izolací. Dnes bych do toho už nešel (duocontrol).



Ten zákaz a nedoporučování výroby 230V za jízdy jsi myslel v kontextu obytných aut a přívěsů,
kde jsou za měničem stálý kabelový rozvody s nenulovou dýlkou,
anebo úplně obecně "měnič za jízdy nezapínat"?

Spousty auto-moto cestovatelů, novinářů, a dalších lidí za jízdy dobíjí notebooky a foťáky.
Pamatuju, že se takhle na vodě nabíjely i mobily (navíc ještě ve stolních kolíbkách), dnes už je naštěstí standard USB s různými konektory, a na trhu jsou tuny levných zdrojů 12 -> 5USB.
Jenže zdroje z 12 V pro notebooky jsou i dnes obvykle jednak dost drahý a jednak dost neuniverzální,
takže ani vyšší elektrická efektivity násobení např. 12->18 oproti 12->230->18 (navíc se střídáním) obvykle není dostačující důvod k nákupu autonabíječky k notebooku. Je to dražší než měnič a jednoúčelový. Měnič je levnější, doma se o nějakej starej zakopává, a jde použít k lecčemu, takže se používá...
A někteří velice uznávaní výrobci hodně dobrých foťáků dodávaj jen nabíječky z 230 V (i k vodotěsným modelům, asi jsou určené jen pro případ, že v ateliéru hned vedle elektrické zásuvky bude pršet nebo praskne voda...). Existují sice univerzální nabíječky třetích stran, kde na vstupu je 12 V a na výstupu to, co si zákazník uživatelsky nastaví (vč. fyzických rozměrů baterky), ale výrobci foťáků vtipně doporučují je nepoužívat. (Ostatně i většina mobilů je v rozporu s názvem konstrukčně určena jen pro použití v kanceláři :) ).

A když jde o běžný auto bez nástavbové baterky (a bez nástavby a bez přívěsu),
tak mi jediná možnost, kdy zapnout měnič, přijde být za jízdy.
Snad kromě kamionů, kde jsou baterky tak nadimenzované, že i po chvilce provozu měniče může auto ještě nastartovat.

Týká se ten zákaz/doporučení nezapínání měniče i případu, kdy je přímo do panelové zásuvky v měniči zapíchlé trafo?
(Pravda, nějaká šňůra se tam najde, hlavně u toho NB je trafo na kabelu, a ne hned u zástrčky)
Nebo jak bys obecně tyhle případy řešil?
Blafání na volnoběh už se tady řešilo výše, a asi taky není ideální. Navíc nabíjení elektroniky nějakou dobu trvá (jednotky hodin).

A koneckonců, i když je to auto s nástavbovou baterkou, tak je škoda ji hned po vzdechnutí motoru začít plenit měničem, když se skrz měnič moh NB nabíjet při běhu motoru přímo od něj.

Zajímá mě hlavně tvůj názor z hlediska bezpečnosti (když to je hned z měniče, bez rozvodů za ním).
Sekundárně případně i ta norma, pokud víš.
Ale hlavní je pro mě vždycky realita, fyzika, zdraví, přežití, fce, spolehlivost, bezpečnost, apod. Případné současné dodržení zákonů beru jako bonus.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,038,813 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19955 sekund | Průměrně za: 0.19955 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB