Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice na 12V: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice na 12V

Poslední aktualizace před 14 let
TajfunTajfunČlen
Přidáno před 14 let
Měl bych prozbu jestli někdo neví jak je zapojená lednice Elektrolux trojkomb.na 12V uplně v levo vedle vyp.na 220V je červenej vyp.baterka vyp.má tři kolíkyproštřední kablík je hnědej dva krejni jsou bilí jde mě o to zapojit tělísko přímo na 12V mám přebytek 12V baterce sluníčko to vyrobí tak bych to chtěl cpát přímo samozřejmě by s to dalo i vypnout.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Tajfun napsal:
Měl bych prozbu jestli někdo neví jak je zapojená lednice Elektrolux trojkomb.na 12V uplně v levo vedle vyp.na 220V je červenej vyp.baterka vyp.má tři kolíkyproštřední kablík je hnědej dva krejni jsou bilí jde mě o to zapojit tělísko přímo na 12V mám přebytek 12V baterce sluníčko to vyrobí tak bych to chtěl cpát přímo samozřejmě by s to dalo i vypnout.


Zatím Vám neporadím, kam který drátek vede, ale napíšu obecné zásady, jak bývá zapojení provedeno a po event. proměření lze správné zapojení možno vydedukovat.
Okruh 220 V (já vím, je to mimo téma, ale ať je to úplné) je zapojen s termostatem tak, aby aparatura nikdy nevychladla, tzn. že termostat při vypnutí přepojí jen na poloviční výkon tělíska. Je to proto, že náběh absorbční aparatury trvá 2 - 4 hod., kdežto kompresorový system musí chladit do 10 minut, pokud ne, nemá cenu dál zkoušet.
Napájení 12V je bez termostatu a je určeno jen po dobu jízdy (tzn. relativně krátkou dobu) a není proto omezováno termostatem. Možná, že tomu odpovídá i životnost tělíska 12V. Výhodnější je ohřev plynem.
Vývody lze zjistit proměřením ohmetrem. Okruh 12 V by měl mít elektrický odpor cca od 0,6 Ohmu a méně, snad až 0,3 Ohmu, okruh 220 V má odpor daleko vyšší, v řádu celých Ohmů. Tělíko 220 V má vždy tři vývody, tzn. tělísko má dvě spirály spojené za sebou a z tohoto spoje je ještě jeden vývod. Zpravidla to bývá rozděleno 2/5 ku 3/5 odporu. Přívod je na stření vodič (přes oba krajní je součet, tzn. největší odpor) a část (vodič) s větším dílčím odporem.
Termostat je zapojen na zbývající krajní vodič a střed.
Funkce: Při sepnutém termostatu je zkratována část topného tělíska, tím se zmenší odpor a 220 V protláčí tělískem větší proud a je větší topný výkon. Po vychlazení termostat rozepne, tím se zapojí další část tělesa, odpor proto vzroste a tím klesne proud a také topný výkon.

Pokud budete chtít něco vědět o chlazení, kontaktujte mne a mohu to napsat pro všechny takto veřejně.
Pokud se někomu bude zdát, že jsem to napsal blbě, tak si to několikrát pozorně přečtěte. Zdraví všechny
Pepa Doskočil :r
TajfunTajfunČlen
Přidáno před 14 let
Dík za odpověď teď sem to měřil a tělísko je asi nemocný ale vyndavat lednici kvůli tomu nebudu to je hrozná práce tak to holt poběží na plyn nebo na 220V .
VitaVitaČlen
Přidáno před 14 let
pro ty co jim tělisko ještě funguje - a řeší 12V lednici z baterky (původní dotaz) - vývod na lednici jde přes pojistku z elektrobloku přes rele - které spíná když běží motor. Toto napájení stačí přehodit na jištěný (rezervní) vývod, který je trvale pod proudem.
VasuVasuČlen
Přidáno před 14 let
Před nějakým rokem jsem to také řešil, tady jsou parametry.
Běžná lednička má na 12 voltů výkon odporového tělesa 100 až 150W konkrétně ta moje ma při palubní síti 14 voltů proud 11,2A což je teoreticky 156,8 Watů Je tam na drátech úbytek, na tělese je menší napětí. Takže při plný baterce 100 Ah, to vydrží jet maximálně 9 hodit. A pak máš problém, protože energoblok to vyhodnotí jako vadnou baterku a nenabije ji. Dnes ten nejlepší fotovoltaický panel má 180 Watů, to je cca 12 A takže, když svítí sluníčko, můžeš jet na voltaiku, nedej bože, když zajde na celý den slunce a ty jsi mimo.
Jinak při nastartování dostane energetický blok impulz od alternátoru a ten sepne relé a přes vratnou pojistku teče proud do topného tělesa ledničky, bez regulace. Ti, kdo mají ledničku vzadu, se stává, že za jízdy plamínek v ledničce zhasne, proto při přejezdu přepínají na 12 Voltů. Já mám ledničku na boku, zapnu 2 dny před odjezdem a vypnu po 21 dnech opět doma.
Ahoj VASU
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Tajfun, Doskocil, Vita, Vasu

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,365,592 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.14471 sekund | Průměrně za: 0.14471 (0) sekund | Dotazy: 72 | Použitá paměť: 1.8MB/4MB