Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 porucha batérie AGM: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

porucha batérie AGM

Poslední aktualizace před 14 let
LasiceLasiceČlen
Přidáno před 14 let
Netypická závada batérie
Koncom roka 2009 som sa rozhodol do môjho obytného auta zakúpiť batériu pre obytnú časť. Po dlhom výbere som sa rozhodol pre špičkový výrobok MT Technology batériu MT AGM 110, K tomuto záveru ma doviedlo štúdium katalógov a to, že firma vyrába množstvo výrobkov špeciálne pre karavany.
Obytné auto používam veľmi často a celoročne a preto som volil cenovo náročnejší výrobok, neváhal som investovať nemalú čiastku i keď boli v ponuke cenovo výhodnejšie výrobky.
K batérii som neobdržal žiaden návod na montáž a ani špeciálne upozornenie na používanie.
Po namontovaní batérie som ju dobil cez elektroblok z elektrickej siete. Pri pobyte na horách dobíjam 100W solárnym panelom a Efoyom 1200. Pri pobyte v Dolomitoch celý elektro systém a batéria fungovali bez problémov.
Pri poslednej zimnej návšteve hôr som započul zvuk, pripomínajúci prasknutie. Kontrolou auta som nezistil žiadnu závadu. Pred spaním som skontroloval stav batérie na palubnom merači a keďže kapacita bola dostačujúca nezapínal som Efoy. V noci som sa zobudil na chlad. Celé auto bolo bez el.energie, elektroblok bol vypnutý. Po zapnutí som zistil nízku kapacitu a napätie batérie. Po zapnutí Efoya sa batéria oživila. Počas celého pobytu, po zapnutí viacerých spotrebičov dochádzalo k prudkému zníženiu napätia a elektroblok vypínal i cez to všetko, že Efoy bežal neustále v móde Automatík.
Doma po demontáži batérie som bol veľmi prekvapený, obal batérie bol pri +pole v spodnej časti poškodený prasklinou. To vysvetlilo prasknutie počas môjho pobytu na horách. Od montáže batérie a uchytenia do originálnej schránky auta, nikto z batériou nemanipuloval a teda k poškodeniu iným spôsobom nemohlo dôjsť.
Podrobnejším skúmaním praskliny , vydutím prasknutého obalu smerom von ,som usúdil, že k závade došlo explóziou článku z dôvodu jeho vady, čo vysvetľuje aj následné zníženie napätia po zaťažení. Jedná sa o batériu AGM ,kde elektrolyt je nasiaknutý v sklenej rohoži a má podobné vlastnosti ako gelovka. Ku zmene vlastnosti, zníženiu napätia, by u tohto typu batérie AGM nemalo dochádzať ani pri poškodení obalu

súvisiace fotky:

http://www.carava...um_id=3358
Upravil Lasice dne 21.03.2010 22:45, před 14 let
HrochHrochČlen
Přidáno před 14 let
Co ti na to řekl výrobce, popř. prodejce ???
LasiceLasiceČlen
Přidáno před 14 let
Predajca má pochybnosti ,že sa to stalo prevádzkou a batériiu som mechanicky nepoškodil. No reklamáciu neodmietol, musím mu ju však doručiť, to je štandardný postup.
Písal som však aj výrobcovi, Buttner Elektronik, no ten tiež nie je výrobca a musí batériu reklamovať u skutočného výrobcu, kto to v skutočnosti je, neviem. Bateria má svoje osobné číslo ,no aj tak mám reklamovať vadu u predajcu. Ako to tu už niekto písal, všetky baterky sa asi robia na jednej linke a lepia sa tam len rôzne etikety.Je to smutné ,ale ani cena nezaručuje kvalitu.No som zvedavý ako sa postavia k reklamácii. Na moju škodu ,to v skutky vyzerá ,ako keby padla.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 14 let
Milane, o tom že tam lepia samolepky som písal ja. Je to žial bohu pravda, viděl som to vo Varte na vlastné bulvy vel´akrát. MT tam nebolo, ale može (neumím stříšku na "o") :) to byť kludně Akuma mladá Boleslav. Taky som tam bol,...
Nic s tím neuděláme. Dalo mi práci tomu v pátek uvěřit,....
H
homatČlen
Přidáno před 14 let
Byla v pořádku dobíjecí soustava, tyhle uzavřené typy baterií nemají v oblibě vyšší teploty vznikající při dobíjení vyšším napětím (hodnoty nad plynovacím napětím 13,4V)?
Omnia mea mecum porto

!y!u:a:a
jojojojoČlen
Přidáno před 14 let
Prohlédl jsem si fotografie té baterie a při pohledu zespodu je vidět že došlo k destrukci obalu velmi silným nárazem na spodní roh a boční kratší stranu baterie.
Usuzuji tak z toho že vnější žebrování má zlomenou příčku a ta je vmáčknutá dovnitř, čili tlakem zvenčí.
K nárazu mohlo dojít už během dopravy - vzniklé mikrotrhliny nebylo vidět a poškození spodní hrany původně asi také ne.
K vlastnímu roztržení došlo zřejmě až později při otřesech během cestování. V bateriích AGM jsou totiž desky s jejich separátory stlačeny lisem a takto jsou vloženy do baterového obalu, takze obal je namáhán určitým tlakem. Vznikne-li prasklina v obalu je jen otázkou času kdy se zvětší.

Praskliny v plastech mohou také vzniknout po čase zcela samovolně, a to pouze vniřním pnutím chybně zhotovené směsi plastu. Např věhlasné firmě Compaq takto praskly obaly celé jedné série notebooků v 90-tých letech. Viděl jsem některé a vypadaly jako poškozené pádem. Řada paprskovitých trhlin v jednom místě a někdy i s vydrolenými kousky. Ale neměly otlak po úderu na plastu zvenčí !

A protože na fotografii je také uchycení akumulátoru a to na kolejničkách a zrovna ve směru předpokládaného nárazu, takže spolu s nespolehlivou přeskou na upínacím poruhu je možná ještě třetí varianta a když ne teď, tak třeba v budoucnu.
LasiceLasiceČlen
Přidáno před 14 let
Reklamáciu batérie predajca a výrobca uznal ako opodstatnenú
(pri záťaži mala iba 8 V ) a vymenil ju za novu. Reklamáciu vo veľmi krátkom čase zrealizoval p. Bartunek od ktorého som batériu cez e-schop kúpil.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Lasice, Hroch, Karel Prokop, homat, jojo

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,151,167 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17823 sekund | Průměrně za: 0.17823 (0) sekund | Dotazy: 80 | Použitá paměť: 1.87MB/2MB