Martin TTČlen Přidáno
před 14 letKúpil som ročné auto v Nemecku, samozrejme s nemeckou koncovkou na plynovej hadici, ktorá ide do SECUMOTION (obyčajný, nie DUO CONTROL), ale koncovka nepasuje na naše plynové fľaše. Kúpil som novú hadicu (čiernu), ale nemá na konci také tlačítko - pozri obrázok (absolútne neviem na čo slúži).
Otázka znie, či môžem mať za jazdy pustený plyn, keď tam chýba tento medzikus (medzi plynovou fľašou a hadicou). Viem, že keď mám SECUMOTION, tak môžem mať pustený plyn, len neviem, či aj bez tohto.
Dík
Martin Trnava
Upravil Martin TT dne 17.03.2010 12:40,
před 14 let
Martin TT Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
LasiceČlen Přidáno
před 14 letPodľa mňa Secumotion je nárazový ventil ovládaný elektricky a po náraze automaticky zatvorí plyn za regulátorom do systému.(aj pri vjazde do výtlku na ceste) Ten ventil za fľašou(mám trochu iný)slúži k uzatvoreniu plynu z flaše pri poruche hadice (pretrhnutie,narezanie..)k regulátoru, teda je dôležitý hlavne pri jazde a otvorených PB flašách.
Martin TTČlen Přidáno
před 14 letVďaka za rady, skúsim zohnať tú redukciu.
Martin
LasiceČlen Přidáno
před 14 letKúpiš ju aj v AC karavan v Trnave, mne osobne je majiteľ proti srsti, no je to pre Teba najpohodlnejšie.
marianNBČlen Přidáno
před 14 letAhoj.Nemecké koncovky pasujú na naše PB alebo PP,10kg fľaše,len rozdiel je v tom,že nemecké maju tesniacu gumičku vo ventile na fľaši a naše na regulátore.Stači do nemeckého regulátora vložiť gumičku,a bude to fungovať.Secumotion funguje na nastavení a prietoku určitého množstva plynu,ak dôjde ku nadmernému zvýšeniu prietoku plynu,napr pri nehode a poškodení potrubia za regulátorom/únik/ zastaví prietok plynu.To iste sa deje,keď napríklad dôjde vyprázdneniu fľaše.Preto musíš obidva ventily postupne stlačiť, najprv ten na hadici,a potom ten druhý na secumotion regulátore/zelený/.V prípade záujmu napíš cez SZ,pošlem Ti katalog,máme zastupenie na náhr diely na karavany/Frankana/.Ahoj.
Helenka+Marián+Mariánko+Kristiánko
Je to skutečně tak jak píše Marian. Německou hadici můžeš namontovat na českou (slovenskou) láhev, musíš tam ale vložit těsnění, které se po jednom, dvou použitích prořízne. Musíš tedy mít zásobu těsnění, dají se však obvykle vyloupnout ze zátky láhve. Už jsem ale narazil na zátku bez těsnění a obcházel karavanisty a škemral o těsnění. Pak jsem koupil redukci. Také to není výhra, protože ji musíš nejdříve našroubovat na láhev a teprve potom k ní připojit německou hadici. Má to ale výhodu, že můžeš používat i německou láhev (např. v zahraničí). Nakonec to mám udělané tak, že jsem dokoupil Duo Comfort, jednu hadici mám českou, druhou německou s redukcí. K tomu sadu tří klíčů (vlastní výroba rozříznutím standardního stranového klíče napůl - s dlouhým klíčem nebo sikovkami do kastlíku nedostanu), neboť Truma z nepochopitelných důvodů nedodržuje u české hadice standardní vnější rozměr převlečné matice.
Martin TTČlen Přidáno
před 14 letÁno, je pravda, že nemecká hadica pasuje na našu bombu, ale s gumičkou je to naozaj úplne na hrane a môže sa stať, že bude tesniť na 1 mm, čo nie je sranda a stále tŕpnuť ... brrrrr.
Kúpil som v Trnave medzikus a mám "vystaráno". Je pravda, že pri výmene bomby je to práca naviac, ale vzhľadom k tomu, že cez zimu asi veľa jazdiť nebudeme, ma to moc netrápi.
Chcel som to hlavne kvôli tomu, aby som mohol jazdiť s otvorenými fľašami a nemusel pri každom zastavení púšťať plyn, aby mohla ísť chladnička...
Dík všetkým za rady.
Martin