Ahoj,
no já myslím, že jsem to napsal vyčerpávajícím způsobem. Na vodě mne nekontrolovali, ale celou věc i ty holandské "papíry" jsem osobně probíral (a předvedl) s úsekem registrace plavidel pražské SPS. To bylo tehdy, kdy mi radili, že ten starý motor můžu dát tak leda do šrotu a že mne z rejstříku smáznou. Koukali na tu holandskou registračku jako z jara, důkladně vše studovali, zamysleli se a seznali, že proti takovémuto počínání nemohou míti námitek. Závěrem mi popřáli šťastnou plavbu pod cizí vlajkou. ;-)
Je to stejné, jakobyste si zaregistroval auto v zahraničí - pokud tam splníte jejich podmínky a dostanete jejich papíry, tak vám také nemůže policista na silnici nic vytknout. Na to jsou mezinárodní smlouvy... Vtipné samozřejmě je, že se podmínky pro registraci plavidel zásadním způsobem liší mezi ČR a vyspělými státy Evropy...
Jinak ze zákona je to jasné:
Predpis c. 114/1995 Sb.
Zákon o vnitrozemské plavbe
CÁST IV
PLAVIDLA
§ 9
2) Na vodní ceste lze provozovat pouze plavidlo,
a ) jehož technická zpusobilost k provozu na vodní ceste (dále jen „technická zpusobilost“) byla schválena podle tohoto zákona
nebo podle právních predpisu jiného státu,
b ) které je evidováno
1. v plavebním rejstríku Ceské republiky (dále jen „plavební rejstrík“) nebo v obdobné evidenci
jiného clenského státu Evropské unie, Evropského hospodárského prostoru nebo Švýcarské konfederace,
...
Jinak to, že v zahraničí je registrace daleko jednodušší je známý fakt, zrovna nedávno byl článek o někom na Slapech s houseboatem, který má registrovaný v Norsku:
http://xman.idnes...n-styl_fro