Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přihlášení člunu na SPS- POZOR !: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přihlášení člunu na SPS- POZOR !

Poslední aktualizace před 8 let
bufakbufakČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj všichni, protože je nás už dost,kteří ke karavaningu
přidali také motorové člunkování,dovolím si vám napsat co je nově potřeba při přihlášování člunu na SPS. Toto se netýká jen člunů s motory do 5hp,které nepodléhají evidenci.
Pokud tedy přihlašujete nový, nebo přepisujete starší již přihlášený člun, nebo motor, je nutné od 1.1.2010 dodat "Prohlášení o shodě". U člunů navíc musí být toto prohlášení vystaveno od výrobce přímo na výrobní číslo. U závěsných motorů,podle informací stačí obecné prohlášení na značku a typ motoru. Bez těchto nových dokladů vám loď nepřihlásí. Navíc u mororů platí stáří max. 25 roků a musí být označeny značkou CE.
Já jsem konkrétně dnes přihlašoval člun nově zakoupený v září 2009 a motor nově zakoupený v dubnu 2009. Tento doklad chtěli i na motor,i když byl již přihlášený na SPS. prvním majitelem.
Pokud někdo uvažujete o zakoupení člunu z druhé ruky,každopádně požadujte od prodávajícího toto prohlášení, jak na loď, tak na motor. Při pořizování nového,vám musí toto při prodeji dodat autorizovaný prodejce. Shánět tyhle doklady dodatečně je docela vopruz. Ahoj Bufák
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj Bufáku. Je to přesně tak. A je to hrozný. Dočetl jsem se to v Yachtu 3/10 - legislativa - plavba. Sám jsem pokukoval po nějaké lodi. Ne že by mě gumák nestačil, ale myslel jsem na něco většího. Hlavní důvod je, že již nechci více zatěžovat již tak přetíženou obytku tak jsem myslel na něco na přívěsu. Radši tunu potáhnu než sto kilo povezu. Ceny motorových člunů se mě zdály dost vysoké, tak jsem chtěl dovézt něco z ameriky. Ceny poloviční co u nás. Bohužel, nové zákony korespondující se směrnicemi EU mě a asi i ostatním překazily plány.
bufakbufakČlen
Přidáno před 14 let
Je to bohužel tak! Je úplně jedno, jestli se jedná o gumák, nebo něco většího. Velký problém nastává těm, kteří si koupili člun v minulém roce, nebo ještě dřív s pětkou motorem a jako většina budou časem chtít vyměnit motor za silnější. Nevím kde toto budou shánět.
Při koupení lodi z druhé ruky by to snad neměl být problém,pokud je již loď u nás zaregistrována a jedná se jen o změnu majitele.
Pokud ale jde o sestavení a zaregistrování nového plavidla, ze starších komponentů, budou problémy.
T
Tom a LuckaČlen
Přidáno před 14 let
Vláďo, máš pravdu a já si rvu vlasy. Vloni jsem koupil jetý člun a otálel jsem s přihlášením, ještě vloni stačila kupní smlouva a nyní je nutné prohlášení o shodě. Ihned popřečtení Tvého příspěvku jsem volal na SPS a bylo mi vše potvrzeno a jsem nucen pro přihlášení sehnat potřebné dokumenty,naštěstí loď není tak stará a je na ní vyznačeno CE, ale dle slov pracovníka SPS budu stejně nucen žádat o vyjímku SPS PHA pokud tedy neseženu písemné prohlášení o shodě a budu vystaven uvážení úředníků.
T+L , pejsek Arny II, polointegrál LMC
Upravil Tom a Lucka dne 09.03.2010 19:25, před 14 let
bufakbufakČlen
Přidáno před 14 let
No a já zase čekám s úplně novým člunem, koupeným vloni na podzim, až se pan prodejce uráčí mi toto potvrzrzení sehnat. Už se údajně těchto žádostí na něj sesypala hromada. Největší sranda ovšem je, že snad SPS Praha sice potvrzení vyžaduje, ale stačí ji obecné na typ lodě,ale SPS Přerov to chce na výrobní číslo. Pak se navzájem obviňují,že ti druzí to chtějí špatně.
Úřednický šiml řechtá až běda !!!
bydlikbydlikČlen
Přidáno před 10 let
Včera jsem konzultoval u kamaráda profesionála podmínky pro přihlášení obytné lodě na SPS -

-kupní smlouva
-prohlášení o neregistraci plavidla v jiné zemi,případně odhláška z příslušného registru
-revize elektro 230V a revize plynu pouze oprávněnými revizáky SPS
-odpady do sběrné nádrže v lodi
-WC chemické - nikoliv mořské
-motor mladší 25 let s certifikací CE
-plavidlo vyrobené po roce 2000 musí mít také CE,starší nikoliv


Za cca 2 týdny (po montáži motoru na loď,po dokončení odpadů) budu přihlašovat na SPS svoji loď a lodní motor přestavěný ze spalovacího na elektrický,samozřejmě s prohlášením o shodě - CE,pak sem napíšu co a jak.
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj,

koukám a nestačím se divit... Řešil jsem tohle před třemi lety - SPS mi odmítla prodloužit papíry, že prý závěsný motor Evinrude 25 hp je starší 25let. Tak jsem nechal gumák s motorem za 100,- Kč vymazat z plavebního rejstříku a zapsal jsem člun do Holandského plavebního rejstříku.

Informace o registraci motorovych lodi v Holandsku jsou zde:
http://www.rdw.nl...rboot.aspx

ja to prekladal s Google translatorem, ktery umi prelozit celou stranku.

Na teto podstrance (http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APR/formulieren/3%20E%201004%20Aanvraag%20Registratie%20snelle%20motorboot.pdf )je primo odkaz na formular, ktery si vytisknete a poslete na uvedenou adresu. Za 30 Euro (prevodem na ucet RDW) pak mate dozivotni registraci a postou (klidne do CR) vam prijde plastova registracni karticka ("techničák k lodi"). Od odeslani formulare a penez to trvalo asi mesic. K jednomu clunu můžete dokonce zaregistrovat vic motoru.

Registrace je trvalá, nemusíte chodit na žádné technické kontroly, nemusíte dokládat ani ty blbinky co tu padly (homologace, certifikace a revize kdovíčeho) a zaregistrovat si můžete třeba 50 let starý motor (v Holandsku to zákon neomezuje, to si vymysleli jen chytráci u nás). Limit je jen tedy délka lodi - do 20 metrů, takže pokud neprovozujete zrovna parník, není co řešit... ;-)

Na loď vyznačíte přidělené holandské znaky, vyvěsíte vlaječku a SPS vám může jen salutovat. ;-)

hlodoun.net/OSTATNI/registration_NL.jpg
Upravil Martin75 dne 07.02.2014 11:11, před 10 let
F
ferdasanČlen
Přidáno před 10 let
Martin-můžeš se o tom rozepsat trochu více_?čeká mě něco podobného za 3 roky ,asi bude jednodušší to tady odhlásit a tam přihlásit.Už tě na vodě kontrolovali?Jak se tvářili na to,že loď je registrovaná v NL.
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj,
no já myslím, že jsem to napsal vyčerpávajícím způsobem. Na vodě mne nekontrolovali, ale celou věc i ty holandské "papíry" jsem osobně probíral (a předvedl) s úsekem registrace plavidel pražské SPS. To bylo tehdy, kdy mi radili, že ten starý motor můžu dát tak leda do šrotu a že mne z rejstříku smáznou. Koukali na tu holandskou registračku jako z jara, důkladně vše studovali, zamysleli se a seznali, že proti takovémuto počínání nemohou míti námitek. Závěrem mi popřáli šťastnou plavbu pod cizí vlajkou. ;-)

Je to stejné, jakobyste si zaregistroval auto v zahraničí - pokud tam splníte jejich podmínky a dostanete jejich papíry, tak vám také nemůže policista na silnici nic vytknout. Na to jsou mezinárodní smlouvy... Vtipné samozřejmě je, že se podmínky pro registraci plavidel zásadním způsobem liší mezi ČR a vyspělými státy Evropy...

Jinak ze zákona je to jasné:

Predpis c. 114/1995 Sb.
Zákon o vnitrozemské plavbe
CÁST IV
PLAVIDLA

§ 9

2) Na vodní ceste lze provozovat pouze plavidlo,

a ) jehož technická zpusobilost k provozu na vodní ceste (dále jen „technická zpusobilost“) byla schválena podle tohoto zákona nebo podle právních predpisu jiného státu,

b ) které je evidováno

1. v plavebním rejstríku Ceské republiky (dále jen „plavební rejstrík“) nebo v obdobné evidenci jiného clenského státu Evropské unie, Evropského hospodárského prostoru nebo Švýcarské konfederace,
...


Jinak to, že v zahraničí je registrace daleko jednodušší je známý fakt, zrovna nedávno byl článek o někom na Slapech s houseboatem, který má registrovaný v Norsku: http://xman.idnes...n-styl_fro
bydlikbydlikČlen
Přidáno před 10 let
snad toto řešení nebudu potřebovat,ale je to super nápad a děkuji za něj...
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

bydlik napsal:

snad toto řešení nebudu potřebovat,ale je to super nápad a děkuji za něj...


:-) Je to rychlé, levné a praktické. Vyplníte formulář na jednu A4, pošlete na RDW, převedete 30 Euro a do měsíce máte doživotní registraci v holandském plavebním rejstříku. Nemusíte ani přistavovat plavidlo na nějaké pravidelné kontroly a diskutovat, jestli vám laskavě umožní provozovat postarší motor, obnovat draze revize na kdeco apod.

Zajímavé, že v Holandsku s tímhle nemá nikdo problém a to tam těch člunů jezdí mnohonásobně víc, než tady...
bydlikbydlikČlen
Přidáno před 10 let
pro svůj klid bez ohledu potřeby revizí pro SPS si nechám každopádně zkontrolovat plynové spotřebiče i elektriku,loď není karavan...
F
ferdasanČlen
Přidáno před 10 let
Martine-dík za vyčerpávající odpověď.Mám na to cca 3 roky,a není to drahé a pokud je to natrvalo,tak asi není co řešit.Ještě by mě zajímalo,jak je to potom s ukončením provozu?To se odhlásíš z jejich evidence a hotovo?Já si říkal ,že s tím budeme potom jezdit jenom venku,ale asi by byl problém protože nebudou od lodě žádný doklady.A jezdit jenom s 5 HP to neee.
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj. Předpokládám, že tím "ukončením provozu" myslíte výmaz plavidla z českého plavebního rejstříku. Na to je žádost, kterou vyplníte na příslušné plavební správě, zaplatíte (aktuálně) dvě stovky, odevzdáte průkaz plavidla a přijde vám rozhodnutí, že plavidlo bylo vymazáno.

Když jsem to byl udělat na SPS v Praze, tak se velmi divili, jaký že jsem poctivý a že normálně na to lidi kašlou a když ukončují provoz, tak se neobtěžují jim to hlásit a ještě za to platit.

Jinak holanďani ten doklad o výmazu k žádosti nechtějí, klidně můžete rozjet tu holandskou registraci už teď, plavidlo bude dočasně v obou rejstřících - pak ho necháte u nás smáznout a přemalujete znaky...
F
ferdasanČlen
Přidáno před 10 let
Dík za dobrou zprávu.F
bydlikbydlikČlen
Přidáno před 10 let
přihlášení lodě na SPS včetně motoru proběhlo bez jakýchkoliv komplikací...
B
beda30Nováček
Přidáno před 10 let
zdravim
jsem tady novej a chtel jsem se zeptat,clun s motorem do 5hp bez VMP musi lod splnovat nejaky atest nebo mohu plout v neckach s motorem diky .taky uvazuji poridit si lod
_P_H__P_H_Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

beda30 napsal:

zdravim
jsem tady novej a chtel jsem se zeptat,clun s motorem do 5hp bez VMP musi lod splnovat nejaky atest nebo mohu plout v neckach s motorem diky .taky uvazuji poridit si lod



Nebudu hledat v paragrafech, ale: ne na každý člun lze namontovat zrcadlo (deska na uchycení motoru). Na člunu, který má nebo lze doplnit zrcadlem bývá vyznačeno jakým silným motorem lze člun osadit (max . výkon, max.kg, max.osaby, Ce, rok výroby.). S motorem 5HP si tě pokud neděláš kraviny nikdo nebude všímat (nepotřebuješ papíry). Ale pokud člun nezvládne ofiko 5HP, tak si moc na vodě neuziješ. Buďto se bude lámat, při přidání plynu, nebu zvedat, nebo ho člun neunese. Jde o bezpečnost a zodpovědnost nás všech co jsme na vodě.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
B
beda30Nováček
Přidáno před 10 let
mockrat dekuji za vycerpavajici odpoved ale, zvedani pravdepodobne chapu ale lamani promin jsem absolutni amater hledam rozum kde se dá.abych to upresnil uvazuji nad kajutovkou(pro 3-5 ajenom zatim po cechach)
_P_H__P_H_Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

beda30 napsal:

mockrat dekuji za vycerpavajici odpoved ale, zvedani pravdepodobne chapu ale lamani promin jsem absolutni amater hledam rozum kde se dá.abych to upresnil uvazuji nad kajutovkou(pro 3-5 ajenom zatim po cechach)



Psal jsem o gumáku než o kajutovce. S 5HP motorem mně kajutovka jaksi nenapadla, ale proč ne. Jen pozor, aby nepřesáhla hmotnost 1000kg, kvůli nutnosti VMP.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: bufak, EXPEDICE APALUCHA, Tom a Lucka, bydlik, Martin75, ferdasan, beda30, _P_H_, vendy, Potapka, Zbyna

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,042,656 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24701 sekund | Průměrně za: 0.24701 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.2MB/4MB