lubos1Člen Přidáno
před 14 letHezkou neděli, chci spáchat nějakou vestavbu do Renaulta mastera a přemýšlím jakou zvolit cestu ohledně topení a chlazení (lednice). Připadá mi praktické zvolit buď topení horkovzduch (nafta + 12V) a k tomu lednice elektro, nebo topení plyn a lednice plyn. Jsou to ale pouze mé laické úvahy. Napište prosím jaké se osvědčují kombinace v této záležitosti v praxi. Pokud byste radili lednici elektro, nevím jestli je lepší 12ti voltová a během stání ji nechat běžet na baterku, nebo 220 ti voltová přes měnič napětí za jízdy a napřímo 220 V v kempu. S tím souvisí i otázka kapacity baterie a výkon alternátoru. Poraďte prosím. Díky
Luboši asi tak. Kompresorová lednice je super, ale potřebuje "šťávu".Já mám přívěs, tudíž absobrční trojkombinaci. Nelze srovnat výkon chlazení, vítězí kompresor...... Pokud zvolíš kompresor, jedině na 12V, ztráty trafa po připojení na 220V celkem nebolí, ztráty měniče při provozu na 12V hoooodně poznáš, je to cca 20 procent. Snad se moc nepletu. A to je v situaci, kdy bojuješ o každou Ah sakra znát. I při jízdě je to naprosto zbytečná zátěž alternátoru. Pokud chceš udržet nízkou teplotu potravin, plyn je OK. Pokud chceš chladit pívo a minerálky jak vzteklý, kompresor. Já mám teda obojí :D. Zabudovanou absorbci a přenosný kompresor na pitivo. Jsem spokojen.