Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Měření vlhkosti: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Měření vlhkosti

Poslední aktualizace před 12 měsíců
SvanSvanČlen
Přidáno před 14 let
Když jsem viděl na německých forech fotografie následků zatékání vody do karavanů (vlhké stěny,vyhnilé podlahy) - někdy i u aut a karavanů ne moc starých. Stačí jeden netěsnící šroub (držák kol,satelit,solar,markýza) a často i netěsnost spojů z výroby - kdy opravy jsou velmi náročné-už bych asi nekoupil ojetý karavan nebo obytné auto aniž bych ho důkladně neproměřil.I u nových aut (mám Dethleffs,který dává záruku na těsnost 5 let - ovšem jen s podmínkou že každý rok jezdíte na zkoušku těsnosti-tedy jezdit třeba několik set km a pokaždé platit 3-4000,-) - raději jsem tento týden koupil u Conrada v Drážďanech digitální vlhkoměr Voltcraft MF 100 za 99,-eu (Němci si ho chválí)-který měří vlhkost stěn až do 4cm hloubky a občas si auto "prověřím" sám.
Jak to řešíte vy ? Myslím, že (na rozdíl od německých for,kde je to velmi časté téma) jsem o tomto problému tady ještě nečetl.
M
matusČlen
Přidáno před 14 let
Veľmi zaujímavý prístroj. Vlhkosť je pre karavanistov jedným z najväčších nepriateľov. A nielen pre nich. Hĺbka merania 4 cm je pre ktoré materiály? Je aj napríklad na murivo? Predpokladám, že prístroj sa dá využiť aj pri meraní vlhkosti v domoch, bytoch, garážach, atď. Je to tak?
SvanSvanČlen
Přidáno před 14 let
Ano, je určený na měření vlhkosti zdí z jakýchkoli materiálů a dřeva - takže pro karavan ideální. Zatím jsem udělal jen malou zkoušku (zdi domu,květináče napůl zaplněné zeminou) ale ukazuje velmi spolehlivě.
M
AnonymČlen
Přidáno před 14 let
měření vlhkosti je vlastně měření el. odporu.
4ím vlhčí dřevo, tím menří el odpor vykazuje.
Takže když si koupíte v obchodě dig. multimetr, hroty spojíte k sobě aby mezi nima byla malá ( asi 1cm) a stále stejná vzdálenost tak můžete zkoušet.
Měřáky jsou většinou do 20Mega Ohmů a suché dřevo je dobrý izolant takže by to nemělo naměřit nic. Se zvyšující se vlhkostí to jde o řády níže. Takže místo kam vlhkost proniká by mělo být lehko identifikovatelné.
Jen doporučuju upravit špičky, aby jste neměli bydlík samou dírku.
Cena levných měřáků v řezezcích lidl a pod je kolem 100Kč ) ten na obrázku stál více !)

Získáte tím univerzální přístroj na měření napětí baterie a zkoušečku obvodů a žárovek, který se oplatí vozit sebou.



na obrázku je deska co byla venku a jedna strana stála ve vodě a je patrné jak k sušší straně se zvyšuje odpor až je neměřitelný
Upravil Anonym dne 25.02.2010 21:06, před 14 let
Anonym Připojili následující obrazek:
imag0248.jpg
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 14 let
Já vidím i další problém s vlhkostí a to srážení páry , vzdušné vlhkosti . Byli jsme letos několikrát na přespání u sjezdovky a při mrazech byl v rozích na stěnách i led ..... S tím se toho nic moc asi nenadělá . Utírali jsme to a přes den jsme odtáhli matrace . Možná že už ale novější auta mají silnější stěny . Já mám jen asi 3.5 cm . To při -10 promrzá ....
M
AnonymČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Roberto napsal:
Já vidím i další problém s vlhkostí a to srážení páry , vzdušné vlhkosti . Byli jsme letos několikrát na přespání u sjezdovky a při mrazech byl v rozích na stěnách i led ..... S tím se toho nic moc asi nenadělá . Utírali jsme to a přes den jsme odtáhli matrace . Možná že už ale novější auta mají silnější stěny . Já mám jen asi 3.5 cm . To při -10 promrzá ....

Lidská posádka je další faktor. ta měření zkresluje.
Měření je ideální dělat v létě a za deště.
E
edahermanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Svan napsal:

Když jsem viděl na německých forech fotografie následků zatékání vody do karavanů (vlhké stěny,vyhnilé podlahy) - někdy i u aut a karavanů ne moc starých. Stačí jeden netěsnící šroub (držák kol,satelit,solar,markýza) a často i netěsnost spojů z výroby - kdy opravy jsou velmi náročné-už bych asi nekoupil ojetý karavan nebo obytné auto aniž bych ho důkladně neproměřil.I u nových aut (mám Dethleffs,který dává záruku na těsnost 5 let - ovšem jen s podmínkou že každý rok jezdíte na zkoušku těsnosti-tedy jezdit třeba několik set km a pokaždé platit 3-4000,-) - raději jsem tento týden koupil u Conrada v Drážďanech digitální vlhkoměr Voltcraft MF 100 za 99,-eu (Němci si ho chválí)-který měří vlhkost stěn až do 4cm hloubky a občas si auto "prověřím" sám.
Jak to řešíte vy ? Myslím, že (na rozdíl od německých for,kde je to velmi časté téma) jsem o tomto problému tady ještě nečetl.


Ahoj.Chci se zeptat,zda se vlhkost měří zevnitř a musím "zalézt" do každé skříňky a kouta,nebo lze měřit z venčí přes AL plech???
VasuVasuČlen
Přidáno před 8 let
Měření se provádí jednoznačně zevnitř, na venkovním plechu nemáš, co změřit. Měření je titěrná, přesná a zdlouhavá práce. Já to měřím také multimetrem s vyrobenou sondou. Nemám na sondě hroty, ale plošky mosazi asi 1cm2 a vzdálenost cca 5 cm. Běžně suchý karavan vykazuje na displeji nekonečno, nebo nad 10 M ohmů ,Když klesne odpor pod 1 M ohm, tak se něco děje. Zatečený karavan mívá na stěnách vlhkost a odpor klesne až na 100-150 k ohmů. Kdys přístroj na měření vlhkosti dřeva prodávali v Lidlu.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Vasu napsal:

Měření se provádí jednoznačně zevnitř, na venkovním plechu nemáš, co změřit. Měření je titěrná, přesná a zdlouhavá práce. Já to měřím také multimetrem s vyrobenou sondou. Nemám na sondě hroty, ale plošky mosazi asi 1cm2 a vzdálenost cca 5 cm. Běžně suchý karavan vykazuje na displeji nekonečno, nebo nad 10 M ohmů ,Když klesne odpor pod 1 M ohm, tak se něco děje. Zatečený karavan mívá na stěnách vlhkost a odpor klesne až na 100-150 k ohmů. Kdys přístroj na měření vlhkosti dřeva prodávali v Lidlu.


Ahoj.Jen moje zvědavost - měření hrotama je mi jasné a věřím tomu že je to celkem i přesné.Ale měření tím kuličkovým vlhkoměrem - je to také přesné?Máte s tím někdo zkušenost?
Hasky
karlosVWkarlosVWČlen
Přidáno před 8 let
V Lidlu byl nedávno k dostání hrotový vlhkoměr ukazující i okolní teplotu. V podstatě na měření vlhkosti v obytce mnoho není a do 15-30 minut je vše hotovo. Je potřeba vědět či logicky uvažovat kde se má měřit.
Zkusil jsem porovnat měření toho Lidlového měřáku s profesionálnějším zařízení a v podstatě vykazují obdobné údaje.Tedy za mě pro kontrolní měření stačí i levný z Lidlu či jiný hobby. Ten jsem si taky pro svoje potřeby koupil a k němu i "čuchač" na plyn a tester na baterie....ty tedy už nejsou hobby ale spíš profi. Kamarádů s obytkama nebo zákazníků mám kolem sebe dost tak se využijí :)

Ad záruka na těsnost. Já mám u LMC záruku 12 let na těsnost a už s ohledem na případnou cenu opravy po zatečení nebo kvůli prodeji auta na pravidelné kontroly jezdím. Mám to k LMC dealerovi asi 120km....jako jejich zákazník mám cenu +/- 1000kč bez DPH. Kontroluje se vlhkost v interieru + v garáži a stav těsnících tmělů na střeše atd.
1970 + 1977 + 2002
Fiat Ducato EuraMobil PRS695SB
nějaké ty fotky https://karlosvw.rajce.idnes.cz/
SOUNDSHOP.CZ vše pro car hifi & car multimedia
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Mám celkem dobrou zkušenost s bezhrotovým vlhkoměrem ST-128M (stejný jako Voltcraft, foto od člena copy zde http://www.carava...tart=220). Rozpozná vlhkost i přes suchou tapetu.
Kromě vlhkého materiálu tedy reaguje zvýšením hodnot vlivem vyšší permitivity i na blízkost šroubů a gumového těsnění kolem oken apod., ale to se člověk naučí brát v úvahu.
Pokud byste měl někdo zájem, můžu u nás ukázat nebo zapůjčit na přeměření.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
rodinny_typ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
Dobry den,
pro ty co merite vlhkomerem (jelikoz u ohmmetru bude zalezet na vzdalenosti hrotu), kolik je tak normalni hodnota pro nezatekajici karavan ? Ja jsem zkusil nejprve zmerit dvirka skrinky ktere jsou daleko od vnejsku karavanu a pote porovnat s hodnotou okolo stresnich oken (na strese snih). Uvnitr auta vysusovac na tablety, plni se ale velmi zvolna (za mesic tak 4-5mm vody- mene nez 1dcl). Skrinka 12% , okolo oken 14-16%.
OK ? nebo malo ? nebo moc?
Diky.

PS: provedl jsem par kontrolnich mereni doma kde se topi na rozdil od karavanu. Vnitrni drevo ukazuje 0%, ramy stresnich oken 12%, jedno stresni okno potrebuje opravit a lak je naruseny vlhkosti , tam to bylo pres 40%. Tak myslim ze 12% v nevytapenem karavanu co uz druhy mesic stoji a venku taji privaly snehu je asi ok. Nicmene bych rad vedel co merite Vy a za jakych podminek (leto, zima, vlhko atd)
Upravil grom dne 05.02.2017 11:47, před 7 let
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Trochu asi záleží na přístroji, jakou metodu používá a do jaké hloubky měří. Můj ST-128M je kapacitní a má udávanou hloubku měření 20-40mm, takže asi maličko bere i protilehlý hliníkový plech, což mírně zvyšuje hodnoty.
Suchý sendvič sololit/ polystyren okolo 17%, když je pod tím lať tak kolem 25%, v rozích, kde je okolo hlavice víc materiálu, ukazuje na suchém i mírně přes 30%. Nad 30% mi pípá "risk", ale mokrou lať to měří výrazně výš, kolem 45-70%. Nad 60% ukazuje "wet".
Je to citlivé na vruty a také na gumové těsnění v oknech, při kontaktu s gumou ukazuje 86% (asi vodivý uhlík v pryži).
Vliv okolního počasí jsem nezaznamenal, po každém zapnutí se doporučuje několikasekundová kalibrace ve volném vzduchu s výsledkem 0-0,5%, dál to pak to měří podobně.
Myslím, že spolehlivá metoda je porovnáním několika geometricky a materiálově podobných míst, tím se případné vlhko prozradí. Jsem optimista a věřím, že by mi nezatékalo úplně všude
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
Dik, vzhledem k tomu ze merim nejakou vlhkost i na vnitrnim nabytku verim ze je to v pohode. Navic pristroj za par korun (china). Chtel jsem jenom vedet co to ukazuje ostatnim
J
jirka jnČlen
Přidáno před 6 let
Zdravim chlapi koupil jsem si volkraft MF 100 jak mám měřit plošně nebo jen hledat late třeba kolem oken rohy a tak?
C
caravanmanČlen
Přidáno před 6 let
volcraftem měřím tam kde se dostanu a kde se měřit dá ( kde to "nenafalíruje" - tj. není kov, el. vedení apod.) pokud narazím na kov, nebo se s ním nedostanu, tj v rozích, pod okny apod. pro jistotu používám druhý profi dampmeter zn. Protimeter. Vynikající je ta přídavná sonda na místa, kam se nedostanu.

https://www.youtu...XoNQA7HeNU

http://www.damp-m...xAjbO6FOpo

doporučuji vpichovat tam, kde to nebude vidět . tj. pod gumy, resp. na jejich okraj, okolo lišt opět těsně okolo apod.

Další doporučení - toto měření je třeba provádět min. jednou ročně ( lépe dvakrát ročně - na začátku a koncem sezony před zazimováním) a k tomu si vytvořit tzv. damp report - zprávu z měření. Před měřením je dobré provést vizuelní kontrolu z vně karavanu - hlavně okolo lišt, těsnicích gum atd. V současné době z továren "vyjíždí" mnoho karavanů s plasty. U těch co mají celoplastové přední a zadní panely doporučuji maximální pozornost - všímat si drobných prasklinek - zejména po obvodu okolo lišt ( k jejich vzniku dochází od vrutů, kterými jsou lišty přichyceny . není tam žádná "dilatace" a jak se karavan kroutí - můžete si najít videa na youtube zachycující kroucení a vibrace uvnitř během jízdy - škoda, že nikdo neudělal video z českých silnic!h - tam by to bylo asi nejmarkantnější - třeba z panelky na D1:D). K praskání plastů dochází ale nikoli jen z výše uvedeného důvodu, ale také proto, že v nich je velké pnutí a hlavně hodně rychle stárnou a křehnou. Opět nejmarkantnější je to v místech velkých záhybů, v rozích atd. atd. Jakmile dojde k sebemenší prasklince je třeba věnovat tomu místu maximální pozornost - nejlépe sundat lištu slepit ( tomu bohužel nikdy moc nevěřím, že to vydrží), přetmelit a přestříknout - bohužel většinou to praskne znovu, co mám zkušenost).

Z uvedeného důvodu se poslední dobou výrobci opět vrací k laminátu. - dělají se přední a zadní panely z laminátu, boční stěny se dělají z GRP panelů ( glass reinforced panels). Laminát je pro karavan nejvhodnější řešení. Jsou firmy, které to vědí a drží se buď plechu ( Hymer) nebo laminátu ( Vanroyce - https://www.youtu...yyYNIbvc). Takové ty rolls royce mezi karavanovými firmami - hymer - drží se pořád stejné "lajny" tj. hodně plechu - ty karavany jak já říkám s nadsázkou , Vás přežijou a pak je to v UK firma Vanroyce - jejich karavany jsou také pořád stejné - tj. i střecha je z laminátu ( jejich majitelé se určitě nemusí bát krupobití - jejich karavan to přežije bez úhony). Na tomto místě si ještě neodpustím poznámku k oknům - které jsou plastové, resp. z tzv. plexiskla. U nich dochází rovněž k velkéímu pnutí- zvláště nyní na sluníčku to pro ta okna je velká zátěž. Moje doporučení - okna myjte jen čistou vodou s trochou jaru. NIKDY LÍH a lihové výrobky - zvláště nyní v těch vedrech na sluníčku - ta okna zničíte!!! Mýt jen za normálního počasí tj. optimálně při teplotě okolo 20°C. A ještě jedna poznámka - na gumy pod okna používat opět jen přírodní maziva ( žádnou agresivní chemii)- např. farm. vazelinu apod. Ve firmě, co se zabývá opravou oken jsem už viděl hodně oken zničených jejich majitelem, kdy používali doslova agresivní chemii, která okraje oken "prožrala". Škoda, že jsem si to nikdy nenafotil - abych Vám to tu mohl ukázat.

Moji zákazníci, tj. ti, co si u mne zakoupili karavan, tuto službu mají pravidelně každý rok zdarma, tj.měření jim provádím zdarma. Pokud jsou vyšší hodnoty pak je třeba věc řešit. Zákazníkovi podle hodnot pak navrhuji řešení. V případě zatečení a větší destrukce si mohou u mne zakoupit materiál na opravu ( tmely, walboard paper, těsnicí gumy, nechám jim nařezat polystyren podle původního rozměru v jejich karavanu, atd. atd.)

Doporučuji toto měření provádět pravidelně a nepodceňovat to. U aut si už lidi zvykli, že mají každý rok udělat výměnu oleje ( i když nejezdí, atd.) , bohužel u karavanů je povědomí o pravidelnosti údržby včetně měření a tlakové zkoušky ( kromě jiného tu mají moji zákazníci také zdarma - provádím jí současně s měřením vlhkosti).

Díky němu zabráníte velkým destrukcím a hlavně se vám bude lépe spát a i těm okolo Vás v případě plynu!!!

Omlouvám se za delší příspěvek. Nedalo mi to v tomto případě - je to boj ( v tomto případě s vodou). A já jsem doslova v permanentní válce jakožto člověk, co s karavany dělá od rána do večera;)
Upravil caravanman dne 31.05.2018 19:17, před 6 let
J
jirka jnČlen
Přidáno před 6 let
Takže jestli to dobře chápu je volcraft nedostatečný? projel jsem snim cely karavan všude kolem 17 až 23 stěny rohy jen kolem oken blizko oken to habruje asi kov a občas asi kabely jinak plochy v tomto rozmezi jde mi spíš o to zda mu věřit aspon na 90procent?
C
caravanmanČlen
Přidáno před 6 let
pokud se smíříš s těmi "asi" pak ano. Profík to neodflákne, ten na těch místech, co označuješ "asi" použije hrotový dampmeter.

A pak je to jak v tom večerníčku - s Patem a Matem - ajeto:^

Automatické sloučení 31.05.2018 19:23:
kup si k tomu třeba nějaký z lidlu, poslouží také, pořád lepší než nedělat nic
Upravil caravanman dne 31.05.2018 19:23, před 6 let
J
jirka jnČlen
Přidáno před 6 let
NO jasny nedfláknu jen mi jeden pán měřil vlhkost a prý mám zadek promoceny hodne nekde kolem 66procent vody proto jsem koupil měřák a ten ukazuje 17 až 23 jak kde proto se ptám jestli je méžné že tak proměřuje muj nebo jeho stěna je pevná tak nevím jsem zoufalý

Automatické sloučení 31.05.2018 19:56:
caravanman rád se k vám objednám na měření v tom problém nemám jen chci vědět na čem sem
Upravil jirka jn dne 31.05.2018 19:56, před 6 let
C
caravanmanČlen
Přidáno před 6 let
můžeš se stavit, volej předem, abych byl doma, tel. 608 933 495, v profilu najdeš i můj email
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,818,689 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19189 sekund | Průměrně za: 0.19189 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.33MB/4MB