looserČlen Přidáno
před 14 letAhoj,
vcera jsem zakoupil gas alarm z Lidlu a potreboval bych poradit jak ho zapojit a kam umistit.Pocitam,ze idealni bude co nejnize do volneho prostoru...
Nevim jak ho ale zapojit,natvrdo se bojim o vybijeni nastavbove baterie a za vypinacem elektriky mi to zase bude rvat (alarm 3x piskne pri kazdem startu) jak na lesy pokazdy kdyz zapnu elektriku v nastavbe.
Jak to mate poresene vy?
Diky.
HrochČlen Přidáno
před 14 letUmístění záleží na tom, který plyn chceš hlídat. Pokud PB, tak jej šoupni dolů. Pokud umí i narkogas, tak by musel jít nahoru. Určitě si to zapoj za vypínač a radši přežij ty 3 písknutí, když jej zapneš. Nejen, že by ti stále papal cenné Ah, ale to čidlo má taky svou životnost a při stálém zapnutí ji budeš zbytečně zkracovat (mrkni do návodu, většinou to bývá 2 až 5 let).
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 14 letChce to číst návod, to všechno něm je, i to, že se má mezi alarm a baterii vložit vypínač.
hrochu promiň mi můj hloupý dotaz,tím že budu při nepoužívání odpojovat napájení toho alarmu se prodlouží životnost? Já totiž vůbec nevím na jakém principu to pracuje proto mě to zajímá.
dík
mirek
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 14 letŽivotnost není dána elektronikou,ale životností čidla.Sice nevím jaký typ je použitý v tom výrobku co nabízí Lídl,ale např. GM elektronik je má v nabídce.Čidla jsou na různé typy plynů.Podobné nabízí třeba Jablotron pro alarmy bytů a garáží /kouřová,plynové/.Prostě to není žádná novinka,ale prakticky jsou kouřová nutností např. v novostavbách,jako požární hlásiče. Pravděpodobně výměnou čidla ??? můžete zízkat hlásič reagující na kouř,propanbutan a nebo paralizující plyn.V takových to zařízení se používají dva hlavní typy detektorů : ionizační detektory a fotoelektrické detektory.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Upravil Mirek a Jirinka dne 28.01.2010 14:14,
před 14 letPETGEČlen Přidáno
před 14 letKoupil jsem ten alarm v Liedlu taky a hned vyzkoušel - funguje !!:)
Na přiloženém letáku=návodu se říká, že čidlo je na principu "ohřívaný drát". Principiálně se jedná patrně o jakýsi mikrodrátek z vhodného materiálu, jež je namotaný na vhodném nejspíše keramickém tělísku - asi jakási vhodná slitina platiny. Ten drátek má katalytický vliv na oxidaci měřeného plynu či skupiny plynů = zde uhlovodíků metan a PB.
Ten drátek je nahříván stabilizovaným proudem na určitou teplotu tak, aby při příchodu vhodného uhlovodíku došlo k jeho spalování na katalytickém povrchu onoho drátku. To vede ke zvýšení teploty a tím ke změně odporu onoho drátku - tato změna je vyhodnocována diferenciálně - aby se vyloučily vlivy kolísání okolní teploty. Pokud tedy je vyhodnocena změna - hlásič to interpretuje jako překročení jakési hranice obsahu hlídaných uhlovodíků v atmosféře a vyhlásí poplach !
Je vysoce pravděpodobné, že toto čidlo bude citlivé i na výpary etylalkoholu, tedy při překročení jisté koncentrace jedinců silně ovíněných to v hlídaném prostoru vyhlásí falešný poplach ! !j
Ovšem pro dané použití v karavanu nebo v bydlíku to vůbec nevadí - přílišná koncetrace takto ovíněných návštěvníků je totiž nebezpečná pro fyzickou celistvost hlídaného objektu a tak to vlastně je rovněž vážný poplach !