Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výdrž palubní baterie (zimní provoz): TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výdrž palubní baterie (zimní provoz)

Poslední aktualizace před 12 let
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let
Při posledním výjezdu mě trochu zarazila krátká výdrž baterie v nástavbě (80Ah gelovka). Testoval Trumu C4 a zjišťoval spotřebu plynu. Ráno jsem ji zapnul, měl jsem ji stále na 3 (polovině), v autě bylo nějakých 25°C. Potud pohoda. Druhé ráno (po cca 20 hodinách) ale teplota klesla, truma nezapínala, příčinnou byla vybitá baterie. Baterka byla předtím plně nabitá. Nic jiného v autě nebylo zapnuté (kromě krátkého svícení před spaním). Lednice běžela na plyn, TV ani SAT nemám.
Je taková výdrž normální nebo mám rozbít prasátko a koupit novou baterku či rovnou dvě?

Editace 14.1.2010: Vzhledem k následnému vývoji diskuze jsem doplnil název vlákna o údaj v závorce
Upravil Rudy dne 14.01.2010 21:11, před 14 let
KajinekKajinekČlen
Přidáno před 14 let
Než koupíš novou nebo dvě určitě je důležité stáří původní baterie.Pokud je starší než 4 roky ,asi je tento průběh normální.:v
Hodně záleží na teplotě v jaké je baterie uložena.Pokud je v mínusových teplotách ,tedy v nevytápěném prostoru,její kapacita výrazně klesne.:@
Pokud budeš kupovat dvě je dobré mít stejnou sérii,což zaručuje,že obě bateri jsou stejně staré a bude docházet jen velmi omezeně k "přetékání" proudu z jedné do druhé.
Máme v autě 2x 100Ah a i při velmi nízkých teplotách kolem -10C° a plýtvání proudem např.televizí nebyl problém vydržet 4 dny.Stáří baterii 2 roky.

Dobré je že poté co jsem před televizi dal regulátor napětí,vypne nejprve televize,při 11V a až při 10,6V vypíná topení.:_

Kájínek
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj Rudy. Mám stejné topeníé Truma combi 4 a stejnou baterii. Tuším že mám 84A /asi/ a mám úplně stejné skušenosti s výdrží. Baterie je 1,5 roku stará. Nejhorší na spotřebu je topení. Vlastně rozfuk, bez kterého tento typ netopí. U starších typů lze vypnout ventilátor a topit jen samotíží, ale tady to nejde. Já jsem to druhou baterií neřešil a koupil jsem centrálu. /solár mám, ale v zimě nestíhá/Za dvě-tři hodinky mám dobyto a je to.
PecaPecaČlen
Přidáno před 14 let
Poslal jsem Ti email, baterie je OK! Prasátko zalep. :-)
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
PecaPecaČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Kajinek napsal:
Než koupíš novou nebo dvě určitě je důležité stáří původní baterie.Pokud je starší než 4 roky ,asi je tento průběh normální.:v
Hodně záleží na teplotě v jaké je baterie uložena.Pokud je v mínusových teplotách ,tedy v nevytápěném prostoru,její kapacita výrazně klesne.:@
Pokud budeš kupovat dvě je dobré mít stejnou sérii,což zaručuje,že obě bateri jsou stejně staré a bude docházet jen velmi omezeně k "přetékání" proudu z jedné do druhé.
Máme v autě 2x 100Ah a i při velmi nízkých teplotách kolem -10C° a plýtvání proudem např.televizí nebyl problém vydržet 4 dny.Stáří baterii 2 roky.

Dobré je že poté co jsem před televizi dal regulátor napětí,vypne nejprve televize,při 11V a až při 10,6V vypíná topení.:_



Přesně - úplně nejjednodušší, nejlevnější a podle mého nejlepší řešení!!! Rudy dle mých informací centrálu už má, takže vlastně má vyřešeno...
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
P
Pepa8Člen
Přidáno před 14 let
Nejlepší je vzít ampérmetr a změřit kolik takové topení chce. Udělal jsem to a zjistil, že samotné foukání bere do 0,9 A, ale při záběru bere topení 5,6 A ! Topení vypíná při 11,5 V, což je přesně 50% kapacity gelovky, k tomu trocha chladu na baterku, trocha stáří a jseš na reálném využití 30 Ah. Když přijdou opravdu velké mrazy, tak vypneš ve 22 hodin centrálu a v 5 ráno Ti vypne topení, nebo k nadšení všech v okolí jdeš startovat centrálu. Takže prasátko rozbij a zavolej Hrochovi a kup si u něj EFOY. Baterky Ti po čase odejdou, něco váží a musíš furt otravovat lidi v okolí hlukem z centrály. Takže ten Efoy dříve či později stejně každý slušný člověk koupí.
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let
Díky všem za informace.
Baterka je 80Ah, gelovka, 1,5 roku stará, umístěná pod sedadlem řidiče. Truma je typu C4, tedy bez možnosti vypnout rozfuk. Problém bude asi skutečně ve startu topení (zapálení plamene). Právě ten zvuk mě probudil. Rozběhl se rozfuk, zajiskřil zapalovač ... a nic. Typické blafnutí plynu se nekonalo. Ukazatel stavu byl na hraně mezi třetinou a vybitou baterií. Po nastartování motoru se topení rozběhlo.
Centrálu mám (Kipor IG2000), jen mě těch dvacet hodin trochu zarazilo. Fakt je, že silně foukalo a já topil pořád na 3, abych zjistil limit spotřeby propanu. A zaím jsem narazil na limit baterky.

To Pepa8: Jo EFOY je fajn, jen nějaký dobrák prozradil manželce, kolik tahle hračička stojí. :@
Trochu jsem spoléhal na ježíška ale zřejmně si myslel, že EFOY je značka ponožek:v :he
Upravil Rudy dne 04.01.2010 23:10, před 14 let
karelHkarelHČlen
Přidáno před 14 let
Naše první cesta do mrazů s údajně novou 90A gelovkou, byla taková, že jsme na hory dorazili v 17:00 v 23:00 jsme byli bez proudu. Takže jsem připojil druhou baterku, kterou jsem si vzal spíš do zálohy kvůli nastartování a pak 3x za den natočit auto aby se baterky aspoň trochu dobily. Teď mám 300A proudu a je po starostech. V zimě topíme svítíme čučíme na sat, nebo jsme "zatím" v létě proháněli mikrovlnku, nebo remosku. Možná je těch 300A tak trochu rozežranost, ale mám rád rezervu i když jsou to kila navíc. Zato nepotřebuju Efoy ani centrálu.
PecaPecaČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

karelH napsal:
Naše první cesta do mrazů s údajně novou 90A gelovkou, byla taková, že jsme na hory dorazili v 17:00 v 23:00 jsme byli bez proudu. Takže jsem připojil druhou baterku, kterou jsem si vzal spíš do zálohy kvůli nastartování a pak 3x za den natočit auto aby se baterky aspoň trochu dobily. Teď mám 300A proudu a je po starostech. V zimě topíme svítíme čučíme na sat, nebo jsme "zatím" v létě proháněli mikrovlnku, nebo remosku. Možná je těch 300A tak trochu rozežranost, ale mám rád rezervu i když jsou to kila navíc. Zato nepotřebuju Efoy ani centrálu.


Taky dobrý nápad, já mám dohromady 190A umístěných v teple kabiny a je to pořád málo! CHybí mi těch tvých 110 na víc... :-)
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 14 let
Podle mých skušeností je Truma C4 jedno z nepovedených modelů topení. Jak spotřeba elektriky tak spotřeba plynu je velká. O spolehlivosti chodu nemůže být ani řeč. Já už jsem byl dvakrát v KOVu Velím se zablokovanou elektronikou. (zaplat panu zatím v záruce) Dokonce se o něm psalo v CCC o ovládání a závadách. Asi by opravdu stálo za to změřit odběr proudu u tohoto topení.
TajfunTajfunČlen
Přidáno před 14 let
Já mám 360Ah soláry 275W teď 4 dny topení od rána do večra děti čučeli na telku+satelit přez měnič zapínali jí někdy kolem 16 běželo to tak do půlnoci občas sme zapli i mikrovlnku spadlo mě to na 11,2V bez jakýhokoli strtování čehokoli .Holt kapacitu ničím nedoženeš.
P
Pepa8Člen
Přidáno před 14 let
Mám jiný názor. Je to stejné jako tvrdit, že nás neohrozí, když se zastaví dodávky plynu, protože máme velké zásobníky. Ať jsou zásobníky sebevětší, tak prostě jednou dojdou. Pokud však zaručím stálé dodávky, tak zásobníky nepotřebuji. Takže EFOY považuji za lepší řešení než množství baterií, navíc si každý dokáže spočítat kolik musí vážit. Solár je elegantní řešení, ale v zimě skoro na nic. Také jsem ho používal, ale to jsem neměl podělané Truma C4, takže se to dalo nějak řešit. Ty C4 taky nemáš, protože při 11,2 V tyto kamna už nejedou. Takže pokud bys měl tyto kamna, tak i se svoji kapacitou baterií taky startuješ centrálu, pokud bys neměl EFOY.
Jenom se holt nesmí zaměnit značka ponožek EFOI za značku EFOY.
TajfunTajfunČlen
Přidáno před 14 let
Vom žádná Efloy je elegantní řešení ale všechno je vo penězích centrálu mám dávno a beterky sem sehnal levně a,že mám starý topení jsem jen rád to běží vpodstatě bez proudu zdá se,že čím novější zařízení tím hůř.Původní dotaz zněl výdrž palubní baterie.Voni se snad výrobci čehokoli domlouvaj jedn něco udělá tak abys musel od druhýho koupit něco aby to první fungovalo :o
P
Pepa8Člen
Přidáno před 14 let
V podstatě souhlas, jenomže původní dotaz zněl na kamna C4, tak odpovídám, že s nima není ani Tvoje řešení průchozí. Také mám pocit, že nás všechny chtějí zahnat do kempů a přivázat si nás hezky na šňůru 220V. Je to jako s počítačema. Každý rok nový software, na který nestačí starý hardware a nakonec má každý na stole místo klasického textového editoru grafické studio, které neumí ovládat. U těch C4 je to navíc tak, že se porouchávají a méně topí, ale v podstatě je to stejný vývoj jako u voken.
vladazvladazČlen
Přidáno před 14 let
Jasně, každý by měl rád EFOYe, jenže ona to bohužel není nejlevnější alternativa. Jde to řešit i jinak. Například u nás 200Ah aku, C4 oklamané zvyšovacím měničem aby nevypínalo tak brzo, centrála a silná nabíječka.
V praxi to vypadá tak: první 2 dny a noci vydržíme z baterek, které jsou plně dobité jízdou na hory. Další večer 1,5h běhu centrály dodá cca 70Ah, se kterými vydržíme zas do večera. A tak to jde do nekonečna. Cestou domů se nám aku zas plně dobijou a jsou ready na příště.
Uznávám, že EFOY je elegantnější, nemusel bych startovat centrálu. Ale takhle jsem na 1/3 pořizovacích nákladů a na těch pár výjezdů v zimě mi to postačí. V létě elektriku neřeším vůbec. Nevydržíme víc než 4 dny na místě a cestou vždy dobijeme. Solár ze stejného důvodu nemám.
R
RudyČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

vladaz napsal:
Jasně, každý by měl rád EFOYe, jenže ona to bohužel není nejlevnější alternativa. Jde to řešit i jinak. Například u nás 200Ah aku, C4 oklamané zvyšovacím měničem aby nevypínalo tak brzo, centrála a silná nabíječka.
V praxi to vypadá tak: první 2 dny a noci vydržíme z baterek, které jsou plně dobité jízdou na hory. Další večer 1,5h běhu centrály dodá cca 70Ah, se kterými vydržíme zas do večera. A tak to jde do nekonečna. Cestou domů se nám aku zas plně dobijou a jsou ready na příště.
Uznávám, že EFOY je elegantnější, nemusel bych startovat centrálu. Ale takhle jsem na 1/3 pořizovacích nákladů a na těch pár výjezdů v zimě mi to postačí. V létě elektriku neřeším vůbec. Nevydržíme víc než 4 dny na místě a cestou vždy dobijeme. Solár ze stejného důvodu nemám.


Přesně tudy vidím cestu - t.j. dokoupím další gelovku a budu dobíjet centrálou. Už jsem si pořídil bytelný zámek na kolo, abych mohl cetrálu zamknout k rámu. Uvažoval jsem i o jejím zabudování do garáže, jelikož to má ale taky mouchy, bude zatím hučet venku.

Vladaz, mohl by si mi prosím zaslat detailnější info, jak máš vyřešeno povýšení napětí na C4, aby vypínala později? Dík.
Rudy
bumlbumlČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

vladaz napsal:
Jasně, každý by měl rád EFOYe, jenže ona to bohužel není nejlevnější alternativa. Jde to řešit i jinak. Například u nás 200Ah aku, C4 oklamané zvyšovacím měničem aby nevypínalo tak brzo, centrála a silná nabíječka.
V praxi to vypadá tak: první 2 dny a noci vydržíme z baterek, které jsou plně dobité jízdou na hory. Další večer 1,5h běhu centrály dodá cca 70Ah, se kterými vydržíme zas do večera. A tak to jde do nekonečna. Cestou domů se nám aku zas plně dobijou a jsou ready na příště.
Uznávám, že EFOY je elegantnější, nemusel bych startovat centrálu. Ale takhle jsem na 1/3 pořizovacích nákladů a na těch pár výjezdů v zimě mi to postačí. V létě elektriku neřeším vůbec. Nevydržíme víc než 4 dny na místě a cestou vždy dobijeme. Solár ze stejného důvodu nemám.



Chtel jsem vedet jak je to s dobijenim za jizdy a z 220 V kdyz mate baterky samostatne nebo v souctu vic jak 150ah zvladne to dobijecka v aute?Alternator?
vladazvladazČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Rudy napsal:
Vladaz, mohl by si mi prosím zaslat detailnější info, jak máš vyřešeno povýšení napětí na C4, aby vypínala později? Dík.
Rudy


Používám svůj výtvor, nicméně toto zařízení by Ti mělo posloužit:
Upravil vladaz dne 06.01.2010 11:18, před 14 let

Citovat

buml napsal:
Chtel jsem vedet jak je to s dobijenim za jizdy a z 220 V kdyz mate baterky samostatne nebo v souctu vic jak 150ah zvladne to dobijecka v aute?Alternator?


Za jízdy je u mě nabíjení limitováno elektroblokem, pro nabíjení přes centrálu používám nabíječku co umí 50A ( a obcházím elektroblok). V obou případech není větší kapacita aku na závadu, jen prodlužuje dobu nabíjení.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 14 let
to Buml:
Zimní kempink má svoje úskalí - baterky dojdou zásadně v noci, sousedi nechtějí slyšet centrálu (nebo ji přes den venku někdo ukradne), solár v zimě má žalostnou účinnost, a dobíjet gelovou trakci 50A z altíku taky vyžaduje velkou dávku zkušeností a odvahy. Člověk který o elektrice moc neví by se do takových věcí sám moc pouštět neměl.
Zjednodušeně: Baterky v autě používáme 2 i klidně 3. S 80Ah kapacity na sněhu nikdo dlouho nevydrží. Řazení baterek paralaně tu už posané bylo. Jak při vybíjení tak při nabíjení. Jen krátce: používáme SB2 což je klasické bipolární relé (přepínač) který přepíná elektronika. Jednoduché, účinné, spolehlivé. Tzn. že vždy "pracuje" jen jedna baterka, druhá je záložní a připojuje se když hlavní je prázdná. Vše je signalizováno. My k tomu dodáváme jednoduchý palubní voltmetr který dokáže říct napětí sítě, buď LED sloupec nebo LCD displej.
Na 12V - lze baterky nabíjet rychle kvalitními (ale drahými) nabíječi (je vhodné když má každá baterka svůj) a ty ještě MUSÍ umět správnou charakteristiku a snížit napětí pro gel (pokud ho v autě máme).
Na 220V - pokud potřebujeme nabíjet rychle, opět každá baterka má svůj nabíječ. Pokud ne, stačí jeden nabíječ a baterky postupně přepínáme, (manuálně el. výhybka na jeden nabíječ se neosvědčila).
Z topho vyplývá že pokud chceme rychle a spolehlivě nabíjet baterky v zimě musíme investovat do kvalitního nabíječe(ů) a nebo koupit E-Foy. Vestavěná centrála je řešení, ale ne všude se hodí, nebo jde použít.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,434,334 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19162 sekund | Průměrně za: 0.19162 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB