Citovat
Me2d napsal:
Prosím vy co máte v tomto jasno, je to jedno když je auto nad 3,5t, nebo se to ještě někde láme kvůli různým vjezdům a vahám a mýtům, třeba 6-7t? Nevím:x
Ďalšia hranica je do 7,5 t, tam stačí vodičák C1. Potom to nie je nejaké striktné, ale veľakrát sa na obmedzenia vjazdov a pod. dáva tých 7,5 a potom 12t, ale samozrejme nie je to žiadne pravidlo. Ale to už obyťák prekročí málokedy. Podľa mňa je už potom úplne jedno, či je napr. 4,25 t, alebo 5,5 t, tam je dôležitý podvozok, Fiat má max. do nejakých 5 t, podobne aj Mercedes, do výšších váh sa používa Iveco, resp. potom MAN. Ale obyťák môže byť zatriedený ako M1, t.j ako osobné aj keď prekračuje váhu 3,5 t.
Mýta sú a budú kapitola sama osebe, každá krajina to má inak, Rakúsko to má potom odstupňované nie podľa váhy, ale náprav, na Slovensku je to kombinácia oboch, naviac všade všetko podľa emisií. A všade si dáte na predné sklo inú krabičku a za každú zaplatíte príslušnú zálohu. Ale za pár rokov to bude platiť aj pre autá do 3,5 t, tak s tým bude potom blbnúť každý. Mohli by to aspoň v EU zjednotiť, hranice sa zrušili, ale zase nám zavádzajú krabičky.