simchaČlen Přidáno
před 14 letPřeji pěkný den. Prosil bych o názor, nebo radu.
Mám v obytce lednici s mrazničkou Dometic. Asi 2 měsíce po záruce jsem byl vyzván přímo Dometicem, abych se obrátil na firmu KOV Velim, aby mohla být odstraněna závada v uchycení chladícího agregátu, která by mohla způsobit únik plynu. Potud v pořádku.
Když jsem se ale zeptal, kdo hradí náklady spojené s přistavením auta do Velimi, bylo mě řečeno, že to nikdo neřeší, že oni opravu provedou zdarma. Mé náklady s tím spojené jsou v oblasti několika tisíc Kč.
Má otázka je, jestli je to standardní postup při odstranění výrobní vady zařízení, kdy se část nákladů na opravu přenese na uživatele?
Možná jste někteří tuto výzvu k opravě dostali také, jedná se o poměrně dosti velkou sérii chladniček.
Děkuji za názor, nebo radu.
P.
Ahoj,
obdobná situace se stala mě.Po zakoupení nového auta mi přišel doporučeně dopis,kde jsem byl vyzván abych přistavil neprodleně auto (které je v záruce) do jejich autoservisu.Pokud tak neučiním nebude se na případné,touto závadou způsobené škody vztahovat záruka.
Taky mě to překvapilo.Co kdybych jejich dopis nepřevzal a jezdil dál?No a přesně jak píšeš.O nákladech za přistavení auta,ani slyšet.
Na konec jsem do rádoby autorizovaného autoservisu přijel,vyměnil Motexpásku na hadici a cca.za 5min.jsem odjížděl.
Pokud tě to uklidní,nejsi v tom sám.:(
Nám také přišel dopis od Dometicu, ale už víc než před rokem a teď zase. Byli jsme s tím u prodejce, kde jsme auto koupili ( Caravanmetropol Praha ) a tam nám závadu odsrtanili, jednalo se o dosatečné přichycení čehosi k podlaze. Zkus se obrátit na nějaké prodejce ve vašem okolí, snad ti pomůžou.
čau jitka
Patriarcha napsal:[/b]
Přeji pěkný den. Prosil bych o názor.......náklady
V tomto případě bych doporučil vyhotovit jakousi fakturu kde by byly vyčísleny náklady spojené s výzvou k přistavení vozidla. Např PHM, ztráta času, náhrada mzdy atd. Tento doklad předložit k proplacení v autorizované opravně. Oni to určitě odmítnou, tak od nich podepsat onen doklad jako odmítnutí věc řešit. S tímto dokladem se obrátit na výrobce. Myslím, ale že když se budeš chtít domoci finanční náhrady budeš nucen to řešit soudně, jako občansko právní záležitost. A to je u nás: 1. zdlouhavé, 2. drahé a za 3. výsledek nejasný. Přeji hodně trpělivosti a úspěchu. :x:_
simchaČlen Přidáno
před 14 letPřátelé děkuji za vyjádření.
Habásku díky za soucit.
Jitko to je dobrý nápad, asi to tak zkusím udělat, prodejce mám asi 40 km, takže to už není problém. Uvidíme jestli ho to bude zajímat, ale mám s ním dobrou zkušenost. Díky.
Merfane, popsal jsi to zcela přesně, tak by to mělo být, víš, ale nemám již k tomu odvahu a soudit se nebudu. Ono platí přesně to co jsi napsal v závěru.
Díky
P.
SvanČlen Přidáno
před 14 letDostal jsem stejnou výzvu (Dometic) opakovaně. Nikam jsem nejel - zjistil jsem přes internet o co přesně jde - v tomto případě o vadné šrouby (made in China) uchycení plynového hořáku, které by mohli upadnout a způsobit eventuální nepříjemnost. Když sundáš kryt lednice na boku auta (spodní) a přesvědčíš se, že vše drží a kovová trubička k hořáku je na svém místě - je to všechno ok. V případě pochyb můžeš šroub který ji drží ve stěně vyměnit za jiný nebo držák přinýtovat (nic víc ti v Dometic servisu neudělají). Máš to během chvilky hotovo a nemusíš nikam jezdit. Náklady na cestu by ti rozhodně neproplatili...
Jo, jo, přesně tohle to bylo. A toto řešení je pro průměrně zručného jedince asi nejlepší:g
čau jitka
karlosVWČlen Přidáno
před 14 letinformoval bych se o jakou konkrétní závadu se jedná...pak bych to případně řešil svépomocí...
PepaKČlen Přidáno
před 14 letJá bych se na věc podíval z druhé strany. Myslím, že je velmi solidní od výrobce, že takové svolávací akce dělá. Také by mohl vyčkat na vypršení záruky a šlus.
Nápad s úhradou za přistavení vozu mi připadá ...... no řekněme nerozumný. Je to oboustranně dobrovolné. Jak servisní zásah ze strany výrobce, tak přistavení vozu k zásahu uživatelem.
simchaČlen Přidáno
před 14 letNo PepaKu, já bych zase tak moc výrobci nefandil. U mne je to na př. po záruce a jedná se o výrobní vadu bránící bezpečnému provozu, neboj, že by někoho jinak svolávali. Samozřejmě se chybička může stát, ale proč důsledky přenést na kupujícího. To se němčourům moc nepovedlo.
Jinak děkuji všem za odpovědi, byly opravdu k věci.
P.
PepaKČlen Přidáno
před 14 letAni běžná záruka náklady na přistavení vozu do servisu nepokrývá. Ani u nás ani jinde.......
Me2dČlen Přidáno
před 14 letA co je zkusit vyzvat ať dorazí oni k tobě? Normálně to funguje u jiných strojů, proč to nepoptat?:x
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
PepoK vidím, že se vyznáš v právu nejen u nás, ale i v zahraničí. Díky za Tvé rady, protože já žil v bludu, že podle § 509 občanského zákoníku náhradu na úhradu nákladů mám. Oprávněný má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady. Toto právo je třeba uplatnit u povinného nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak právo zanikne.
Když to tvrdíš tak tento paragraf určitě neplatí, můžeš mi napsat proč?
Díky za odpověď.
daliborČlen Přidáno
před 14 letCelá tato debata o náhradě nákladů vzniklých s přistavením vozu k opravě je úplně mimo, protože a jednoduše je v tomto případě PO ZÁRUCE! (Viz první příspěvek autora)
Že bude lednice po záruce zdarma opravena je pouze dobrá vůle firmy DOMETIC.
Všeobecně, pokud by se v tom chtěl někdo šťourat…
Záruka je 24 měsíců, přičemž při projevení se vady v prvních šesti měsících je bráno, že rozpor s kupní smlouvou – vada na výrobku jako byla již v den zakoupení a v případě sporu má za povinnost prodejce prokázat opak. (běžné opotřebení, mechanické poškození atp.) V této době je zákazník více na koni a může krom opravy požadovat i výměnu. Není li to možné lze od smlouvy odstoupit.
Z toho automaticky vyplývá, že povinnost, že jde o výrobní vadu výrobku (nikoliv běžné opotřebení, mechanické poškození atp.) má po půl roce ve zbývajících 18 měsících standartní záruky v případě nedohody prokazovat kupující! V této době může požadovat opravu, výměnu pouze pokud to není k povaze závady neúměrné a o odstoupení od smlouvy se už mnoho neuvažuje…
Záruka může být nad 24 měsíců sjednána individuálně a pak se řídí doplňující smlouvou.
Na rozhodnutí o přijetí reklamace má prodávající tři dny. Přijatá reklamce musí být vyřízenado 30-ti dní, pokud nedojde k jiné dohodě.
Kupující má v případě oprávněné reklamace nárok na uhrazení nezbytných nákladů s jejím uplatněním. Vždy by měl ale uplatnit tu nejekonomičtější variantu. Nikdy by neprošlo, že jsem jel reklamovat botky z Prahy do Brna. Naúčtovat, benzin, čas, amortizaci... Požadovat poštovné sca. 75 Kč je OK. Ušlý plat atp. je legrační…
Spory, pokud nedojde k mimosoudní dohodě, smíru atd. řeší soud.
No a mé zamyšlení? Domnívám se ovšem, že pokud budou zákazníci používat všechny jim vyhovující paragrafy, firmy se začnou také tak chovat a prostor k tomu existuje. Napříště by jste se možná o závadě na lednici nemuseli ani dovědět, či by jste se setkali s třídenním rozhodováním, zda Vaši reklamaci napotřetí den přijmou a potom by jste místo opravy na počkání odstavili auto na celý měsíc! Další možností by bylo jiné mstivé poškození na věci, které se za čas projeví a nevím jaké horory a záludnosti by sely vymyslet… Nehledě na ochotu s Vámi cokoliv řešit až budete potřebovat. Jak se tak zamýšlím nebude i to důvod proč se v mnoha servisech neopravuje, ale raději mění celé díly, či bloky? Práce je drahá a při opravě by nesli odpovědnost sami… Kdežto když vymění celý blok tak odpovědnost přes ně nese výrobce a tak… zákazníku, když chceš záruky a máš ty práva plať! Kdo jiný to vždy a všechno ostatně stejně zaplatí?
Jsem rád, že ještě existuje a chci žít v prostředí, kde podání ruky a dohoda znamená víc, než stovka nároků (Jsme společnost nároků? Pořád ze všech stran slyším já mám nárok! ) , paragrafů a televize za prdelí, která mi pořád říká, že stojí na mé straně… Buďme si prosím vědomi, že každé naše chování nějaký systém a náladu ve společnosti pomáhá budovat… :_
PS: Vždy když něco plánovaně potřebuji opravit říkám ať si mě dají do hluchých míst, že se přizpůsobím, že nespěchám a chovám se tak, jak potřebuje servis. Už jsem ale také několikrát potřeboval akutní opravu a snad i díky předchozí vstřícnosti se obešel na mobilu u vedoucího i o víkendu, kdy sehnal mechaniky a obratem přijeli ke mě domů... či na dílně sundali auto ze zvedáku a šli mě přednostně dělat. O autě parkovaném každou noc do haly, zatímco ostatní stojí venku ani nemluvě. Jak by se ke mě asi chovali, kdybych se já před tím jinak choval...? Opravdu platí - co nechceš, aby ti druzí činili, nečiň ty jim.
Toliko jsme se odvážil zauvažovat a zde nadnést.
Nebude lepší si naplánovat krásný výlet poblíž a čas namísto koumání nároků, lamentování strávit jeho přípravou? ( Tato PREVENTIVNÍ oprava je záležitostí několika minut. )
Mějte se pěkně.
Dalibor.
Upravil dalibor dne 08.12.2009 07:27,
před 14 let