Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak je to s tím plněním lahví u benzínek?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak je to s tím plněním lahví u benzínek?

Poslední aktualizace před 14 let
zankatzankatČlen
Přidáno před 14 let
Čaute karavanisti, ja len tak trochu opíšem ako som si vyriešil problém plnenia ja Robili mi to vo firme ktorá inštaluje lpg do aut, ja som si zabezpečil matice na fľaše s opačným závitom, v baumaxe som kúpil guľové ventile, a na sústruhu som dal porobiť spojky na maticu s gulákom, dokúpil som tri metre plynovú hadicu a urobil som si tri metrové vývody aby som mohol napojiť tri fľaše. Firma mi namontovala z vonku prípojku na lpg a pripojila na tie tri vývody. Takže super, nikto nič nerieši, jednoducho zastavím na LPG a tankujem, ja idem z druhej strany otvorím si dvere v garáži a pozerám ako sa plnia fľaše. Keď je niektorá plná, jednoducho zastavím ventil až do poslednej a finýto. Fľaše používam už dlho, mám ich z Poľska z firmy, kde mi všetko robia okolo karavánu je to firma, ktorá predáva karavany a ma aj servis a obchod. Pošlem link, fľaša stoji 120 zlote, kedykoľvek sa dá vrátiť a na fľašu treba dokúpiť rýchlo naražaci ventil, ten stoji okolo 25 eur a potom už sa neplatí žiadny nájom. Ešte maličkosť, ten rýchlo ventil trebalo prerobiť a to tak, že sa vyradila spätná klapka. http://www.s-camp... Fľaše sa dajú meniť na benzínkach BP, sieť je v celej EU. lenže aj tak mi to komplikovalo život. Teraz mi to totálne vyhovuje. S pozdravom

http://picasaweb....XvwKnU0wE#
simchasimchaČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

zankat napsal:
Čaute karavanisti, ja len tak trochu opíšem ako som si vyriešil problém plnenia ja Robili mi to vo firme ktorá inštaluje lpg do aut, ja som si zabezpečil matice na fľaše s opačným závitom, v baumaxe som kúpil guľové ventile, a na sústruhu som dal porobiť spojky na maticu s gulákom, dokúpil som tri metre plynovú hadicu a urobil som si tri metrové vývody aby som mohol napojiť tri fľaše. Firma mi namontovala z vonku prípojku na lpg a pripojila na tie tri vývody. Takže super, nikto nič nerieši, jednoducho zastavím na LPG a tankujem, ja idem z druhej strany otvorím si dvere v garáži a pozerám ako sa plnia fľaše. Keď je niektorá plná, jednoducho zastavím ventil až do poslednej a finýto. Fľaše používam už dlho, mám ich z Poľska z firmy, kde mi všetko robia okolo karavánu je to firma, ktorá predáva karavany a ma aj servis a obchod. Pošlem link, fľaša stoji 120 zlote, kedykoľvek sa dá vrátiť a na fľašu treba dokúpiť rýchlo naražaci ventil, ten stoji okolo 25 eur a potom už sa neplatí žiadny nájom. Ešte maličkosť, ten rýchlo ventil trebalo prerobiť a to tak, že sa vyradila spätná klapka. http://www.s-camp... Fľaše sa dajú meniť na benzínkach BP, sieť je v celej EU. lenže aj tak mi to komplikovalo život. Teraz mi to totálne vyhovuje. S pozdravom

http://picasaweb....XvwKnU0wE#


Odvážný nápad. U nás by to, možná v pohodě, fungovalo do první řádné provozní revize.
zankatzankatČlen
Přidáno před 14 let
Nie je čo revidovať, to je to iste ako keď si niekto vezme fľašu a dá si ju naplniť na LPG. To moje zariadenie, ktoré je nafotené slúži výlučne na to, aby sa dalo naplniť LPG a potom tie fľaše prenesiem do priestoru na to určeného a napojím to na duo comfort. Plyn z toho systému asi tak deci vypustím a tým pádom cele zariadenie je mŕtve bez plynu. Samozrejme, že je to zariadenie pre zvonené a pre penene penou proti kontrole úniku.
calycalyČlen
Přidáno před 14 let
Plneni tech lahvi musi byt kazdopadne zalozeny na zaklade hmotnosti (Kg) nebo objemu (l).
Tak ze vazit vahou.
V zadnym pripade ne na zaklade mereni tlaku jak tady nekdo uvadel (v cerpacce maji pojistnej tlakovej ventil tak ze nemuzou preplnit.).
Tlak v plynu v lahvich se silne meni s teplotou.
Z toho vypliva ze v naplnene lahvi musi byt vzdycky nad kapalnou fazi dostatecny "pruzny polstar" plyne faze kterej pohlcuje zmeny objemu kapalny nestlacitelny faze v zavislosti na teplote.
Kdo naplni lahev az po hrdlo a lahev se ohreje kapalna faze nema kam zapruzit a roztrhne lahev.
Bum bac.:v
Pred cca 23 lety sem na plyn z 10 kg lahvi amatersky jezdil tak z toho cerpam info do dnes.
Jeste poznamka neni pravda ze spalovaci motory aut jezdi na kapalnou fazi.
Jezdi na plyn ale v potrubi je az do vzplynovace umistenyho tesne u sani motoru kapalina a tam se za ucasti tepla z chladici vody meni na plyn.
mitrakmitrakČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

caly napsal:
Plneni tech lahvi musi byt kazdopadne zalozeny na zaklade hmotnosti (Kg) nebo objemu (l).
Tak ze vazit vahou.
V zadnym pripade ne na zaklade mereni tlaku jak tady nekdo uvadel (v cerpacce maji pojistnej tlakovej ventil tak ze nemuzou preplnit.).
Tlak v plynu v lahvich se silne meni s teplotou.
Z toho vypliva ze v naplnene lahvi musi byt vzdycky nad kapalnou fazi dostatecny "pruzny polstar" plyne faze kterej pohlcuje zmeny objemu kapalny nestlacitelny faze v zavislosti na teplote.
Kdo naplni lahev az po hrdlo a lahev se ohreje kapalna faze nema kam zapruzit a roztrhne lahev.
Bum bac.:v
Pred cca 23 lety sem na plyn z 10 kg lahvi amatersky jezdil tak z toho cerpam info do dnes.
Jeste poznamka neni pravda ze spalovaci motory aut jezdi na kapalnou fazi.
Jezdi na plyn ale v potrubi je az do vzplynovace umistenyho tesne u sani motoru kapalina a tam se za ucasti tepla z chladici vody meni na plyn.




Iba na upresnenie.

Motoristi si často zamieňajú skratku CNG s označením LPG, a pritom ide o dva rozdielne plyny:
LPG,
čiže Liquified Petroleum Gas, je kvapalný propán-bután a vzniká ako jedna z frakcií pri destilácii ropy.
CNG,
čiže Compressed Natural Gas, je zemný plyn stlačený kompresorom plniacej stanice na tlak 20 MPa a v tejto „stlačenej“ forme sa plní do tlakovej nádrže vo vozidle. Pred použitím na pohon vozidla je zredukovaný na takmer atmosférický tlak

CNG vozidiel jazdi hodne. Aj tento jazdi na CNG a nie na LPG.
http://suchen.mob...geNumber=1

Prijemny den.


.
Milan!y a ShockIvana
upmanupmanČlen
Přidáno před 14 let
Dobry den,

v dodavce mam udelany plnici ventil na plneni lahvi s plynem - prendam hadici s regulatorem, prohodim ji za hadici, co vede k napoustecimu ventilu v blatniku a vesele muzu plnit na cerpacce.

V lete jsem tak jiz delal a ted mam dotaz, jak to udelat v zime. Jedeme na mesic pryc a v aute mohu mit pouze 1 lahev. Tj. pred odjezdem si koupim 11kg propan (cas dovolene stravime ve Swissu a cast ve Spanelsku) a napadlo mne si ji cestou doplnit ve Francii (kde maji pry stejne ventily na cerpackach, jako u nas).

Napadlo mne jednoduse:
- na lahvi je uvedena jeji hmotnost
- ve Francii ji vyndam, zvazim a co mi bude chybet do 11kg necham dotankuji

Ovsem problem muze byt v tom, ze v lahvi mi zustane napr. 5kg cisteho propanu a ja do nej dotankuji propan-butan. Bude i potom vsechno v poradku, traumy pojedou a varic a lednice taktez? Bude tam prece jiny pomer propanu a butanu....

Dekuji za radu, zda to takhle mohu udelat, nebo zda je to kravina.
S pozdravem

Petr
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 14 let
Poměr propanu a butanu nevadí, to je v pohodě. Spíš bych měl obavu, jestli ti tu českou lahev na benzince ve Francii naplní, protože lahve se takto plnit nesmí. A pokud mám správné informace (kdyžtak mě někdo opravte), ve Francii žádné zahraniční lahve neplní ani nevyměňují.
upmanupmanČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Jan Bordovsky napsal:
Poměr propanu a butanu nevadí, to je v pohodě. Spíš bych měl obavu, jestli ti tu českou lahev na benzince ve Francii naplní, protože lahve se takto plnit nesmí. A pokud mám správné informace (kdyžtak mě někdo opravte), ve Francii žádné zahraniční lahve neplní ani nevyměňují.


Aha, tak to je potom v pohode - ja nebudu plnit lahev, resp. neni to videt - mam na aute ten klasicky napousteci ventil, co maji auta na LPG a docetl jsem se, ze ve Francii pouzivaji stejny typ pripojeni hadice na auto jako u nas. Tak z toho jsem usoudil, ze by to nemel byt problem. Samozrejme je mozne, ze to odmitnou naplnit, to je ale holt na nahode. Az ale uvidi moje prelozene rezave Ducato a 2 mlade lidi se psem, tak se jim snad srdce ustrne :)
jarda77jarda77Člen
Přidáno před 14 let
A potom je ještě jedna možnost:
http://www.reisem...nmobil.pdf
XpavelXXpavelXČlen
Přidáno před 14 let
Tu LPG nadrz ve tvaru flasky mam a uplne nadseny z ni nejsem.. Vejde se do ni hluboko pod tim, co uvadi, a ani funkcnost neni na 100%. Resilo se to v jinem vlaknu zde:

http://caravan24....owstart=20
Amigo od Cs Reisemobile, Mercedes Spinter
jarda77jarda77Člen
Přidáno před 14 let
Tohle je ALU kterou vyrábí alugas.de, stojí ale jen 176,-Eur. na německém foru si jí všichni pochvalujou, ja o ní zatím přemýšlím takže skušenosti s ní zatím nemám,,
LOBOLOBOČlen
Přidáno před 14 let
Loni při výletě do Slovinska jsem zapoměl naplnit druhou flašku a tak jsem musel koupit slovinskou. Má stejný závit jako česká. Zkusil jsem ji nechat naplnit na Radlíku u Jílového u Prahy. Babka naplnila bezproblému. Plní to na takovém poloautomatu na váze, tak nehrozí přeplnění. !)
Obytnak mam proto, abych nemusel spat v kempu.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: bendo, _mch, bizon1111, Vita, Tom H, Fun, furgon, vladaz, surfici, buml, Remzin, Robert, miro, zankat, simcha, caly, mitrak, upman, Jan Bordovsky, jarda77, XpavelX, LOBO

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,660,119 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.14863 sekund | Průměrně za: 0.14863 (0) sekund | Dotazy: 101 | Použitá paměť: 2.02MB/4MB