zankatČlen Přidáno
před 14 letNie je čo revidovať, to je to iste ako keď si niekto vezme fľašu a dá si ju naplniť na LPG. To moje zariadenie, ktoré je nafotené slúži výlučne na to, aby sa dalo naplniť LPG a potom tie fľaše prenesiem do priestoru na to určeného a napojím to na duo comfort. Plyn z toho systému asi tak deci vypustím a tým pádom cele zariadenie je mŕtve bez plynu. Samozrejme, že je to zariadenie pre zvonené a pre penene penou proti kontrole úniku.
calyČlen Přidáno
před 14 letPlneni tech lahvi musi byt kazdopadne zalozeny na zaklade hmotnosti (Kg) nebo objemu (l).
Tak ze vazit vahou.
V zadnym pripade ne na zaklade mereni tlaku jak tady nekdo uvadel (v cerpacce maji pojistnej tlakovej ventil tak ze nemuzou preplnit.).
Tlak v plynu v lahvich se silne meni s teplotou.
Z toho vypliva ze v naplnene lahvi musi byt vzdycky nad kapalnou fazi dostatecny "pruzny polstar" plyne faze kterej pohlcuje zmeny objemu kapalny nestlacitelny faze v zavislosti na teplote.
Kdo naplni lahev az po hrdlo a lahev se ohreje kapalna faze nema kam zapruzit a roztrhne lahev.
Bum bac.:v
Pred cca 23 lety sem na plyn z 10 kg lahvi amatersky jezdil tak z toho cerpam info do dnes.
Jeste poznamka neni pravda ze spalovaci motory aut jezdi na kapalnou fazi.
Jezdi na plyn ale v potrubi je az do vzplynovace umistenyho tesne u sani motoru kapalina a tam se za ucasti tepla z chladici vody meni na plyn.
upmanČlen Přidáno
před 14 letDobry den,
v dodavce mam udelany plnici ventil na plneni lahvi s plynem - prendam hadici s regulatorem, prohodim ji za hadici, co vede k napoustecimu ventilu v blatniku a vesele muzu plnit na cerpacce.
V lete jsem tak jiz delal a ted mam dotaz, jak to udelat v zime. Jedeme na mesic pryc a v aute mohu mit pouze 1 lahev. Tj. pred odjezdem si koupim 11kg propan (cas dovolene stravime ve Swissu a cast ve Spanelsku) a napadlo mne si ji cestou doplnit ve Francii (kde maji pry stejne ventily na cerpackach, jako u nas).
Napadlo mne jednoduse:
- na lahvi je uvedena jeji hmotnost
- ve Francii ji vyndam, zvazim a co mi bude chybet do 11kg necham dotankuji
Ovsem problem muze byt v tom, ze v lahvi mi zustane napr. 5kg cisteho propanu a ja do nej dotankuji propan-butan. Bude i potom vsechno v poradku, traumy pojedou a varic a lednice taktez? Bude tam prece jiny pomer propanu a butanu....
Dekuji za radu, zda to takhle mohu udelat, nebo zda je to kravina.
S pozdravem
Petr
Jan BordovskyČlen Přidáno
před 14 letPoměr propanu a butanu nevadí, to je v pohodě. Spíš bych měl obavu, jestli ti tu českou lahev na benzince ve Francii naplní, protože lahve se takto plnit nesmí. A pokud mám správné informace (kdyžtak mě někdo opravte), ve Francii žádné zahraniční lahve neplní ani nevyměňují.
XpavelXČlen Přidáno
před 14 letTu LPG nadrz ve tvaru flasky mam a uplne nadseny z ni nejsem.. Vejde se do ni hluboko pod tim, co uvadi, a ani funkcnost neni na 100%. Resilo se to v jinem vlaknu zde:
http://caravan24....owstart=20Amigo od Cs Reisemobile, Mercedes Spinter
jarda77Člen Přidáno
před 14 letTohle je ALU kterou vyrábí alugas.de, stojí ale jen 176,-Eur. na německém foru si jí všichni pochvalujou, ja o ní zatím přemýšlím takže skušenosti s ní zatím nemám,,
LOBOČlen Přidáno
před 14 letLoni při výletě do Slovinska jsem zapoměl naplnit druhou flašku a tak jsem musel koupit slovinskou. Má stejný závit jako česká. Zkusil jsem ji nechat naplnit na Radlíku u Jílového u Prahy. Babka naplnila bezproblému. Plní to na takovém poloautomatu na váze, tak nehrozí přeplnění. !)
Obytnak mam proto, abych nemusel spat v kempu.