bendoČlen Přidáno
před 16 letahoj všichni,jsem tady nováček,prosím o radu.nemám zkušenost s plněním německých lahví,je to bezpečné,jak poznaj kolik tam mají dát,co když zůstal v bombě ještě plyn?někde jsem četl,že by bomba mohla v letě zničit regulátor.díky za rady.martin
Ahoj,:=
v plnírnách a plnicích stanicích mají na čerpadle pojistný tlakový ventil,tedy naplní na vždy stejný max.tlak.Přeplnění se tedy bát nemusíš.Také si nechávám plnit bombu pokud není zcela prazdná a žádný problém.Jedině v zimních měsících nespotřebuji bombu celou,protože na dně zustane cca 0,5l butanu.Ten tedy vypustím při otočenbé lahvy,aby se nezmenšoval obsah.Proti tomu lze pomoci jedině propanem.Já používám LPG a pohoda.Regulátor se samozřejmě časem muže poškodit,ale to je normální opotřebení vlivem provozu.Na staršim karavanu r.v.1994 jsem ho měnil v roce 2006,pro jistotu.Jen je potřeba při výměně dodržet předepsaný tlak 50mbar nebo 30mbar.:_
======================
Na přeplnění pozor, pojistný tlakový ventil tomu nemůže zabránit. Viz diskuze níže.
fun
Upravil Fun dne 13.11.2009 15:32,
před 14 letahoj tak dneska jsem byl plnit bombu PLG a dal mi tam 21 litrů a vpohodě všechno funguje normálně vyjde to cenově určitě líp :y
Upravil bizon1111 dne 24.01.2008 22:52,
před 16 letVitaČlen Přidáno
před 16 let21 l - není to trochu moc ?
21 litru je cca 11,5kg tak v pohodě udajně je 1 litr=0,55kg
Ahoj. Nechal jsem si u pumpy naplnit lahev tak, že při otevení kohoutku to z ní teklo. Ty by byl údajně průser. Ale mám jiný, asi hloupý dotaz. Láhev s plynem - propan, mám již rok . Nemůže se plyn "zkazit" ? Neudělá to něco s láhví ?Dík Tom
VitaČlen Přidáno
před 16 lettak jsem hledal
propan 502 kg/m3
butan 579 kg/m3
ale možná zbytečně počítáme " povolenou váhu", asi by bylo lepší znát objem láhve a povolené naplnění přímo v litrech - třeba někdo napoví
Upravil Fun dne 27.01.2008 16:14,
před 16 letfurgonČlen Přidáno
před 16 letPlyn se nekazí.Ale to ,že ti vytéká z lahve už je velký průser;p,protože láhev máš přeplněnou!!!!!!Láhev se musí plnit na asi 80%obsahu aby jsi mohl odebírat plynou fázi.Anebo máš špatnou láhev pro provoz vozíků,kde se odebírá plynná fáze ,tak opravdu bacha na to !!!!
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
FunHlavní administrátor Přidáno
před 16 letZajímavý a vyčerpávající článek o propan-butanu, který doporučuji přečíst, sepsal p. Bartůněk na svém webu. Protože použil citace z tohoto vlákna, dávám zde odkaz:
[code][url]http://www.karavan.cz/technika/plynove-rozvody/propan-butan-nekolik-dulezitych-informaci.html[/url][/code]
Fun
surficiČlen Přidáno
před 14 letJen takový malý dotaz. Jak je to s tím plněním lahví u benzínek? Mám to chápat tak, že když naplní směs do nádrže automobilu tak tam čerpají i tu kapalinu která nehoří? Já myslel že čerpají směs propanu s butanem a že pokud je mráz zůstává butan v kapalné podobě v láhvi a neodpaří se.Já zatím plním lahve jen u čerpačky a v létě vždy vyhořela do prázdna tak nevím.:x
FunHlavní administrátor Přidáno
před 14 letAhoj, je to tak, LPG je směs propanu a butanu. Butan ti bude v zimě v lahvi zbývat. Jeden známý, který si také nechával plnit kompozitové lahve u benzinky, jej vždycky před novým plněním vylil, aby mu postupně nezůstal v lahvi pouze butan.
Ještě k těm autům. Jelikož auta spalují tekutý plyn, skutečnost, že se v zimě butan neodpařuje jim nevadí.
Fun
Upravil Fun dne 13.11.2009 11:59,
před 14 letFunHlavní administrátor Přidáno
před 14 letJeště jedna věc. Při plnění u benzinky si dejte pozor, jak jsou na to technicky vybaveni. Protože může být v lahvi zbytek plynu, hrozí, že vám ji "přeplní". Někde si pomáhají jednoduše tak, že lahev dají na váhu a doplní jen tolik plynu, kolik chybí. Přeplněná lahev, vám může do systému poslat plyn v kapalné formě, což může být nebezpečné. U přeplněné lahve hrozí také únik plynu. Kompozitní lahve mají výhodu, že sami vidíte kolik plynu obsahují a můžete si jednoduše pohlídat, že vám ji nepřeplnili.
Fun
Upravil Fun dne 13.11.2009 14:31,
před 14 letVitaČlen Přidáno
před 14 lettaky plním u benzínky a jedu tam vždy už se spočítaným množstvím, které mi mají natankovat. Do bomby se mi vejde 11kg - bomba sama má 5,5kg (je to na ní vždy vyraženo, každá váží trochu jinak) - takže lehce spočítám kolik kilo plynu chybí ... krát 1,8 mi dá kolik dotankovat litrů. A tankuji tak do 10-10,5 kg náplně - zbytek si nechávám jako rezervu na nepřesnosti při plnění.
Jsem taky nováček a sehnal jsem si české lahve ( byli za dáčo ) a tak by mne zajímalo kde se dá sehnat ta redukce mezi lahev a plnící pistoli u benzinek , protože 10 kg lahev stojí výměnou u nás 310 kč a LPG cca 15 kč takže není o čem mluvit . !g
!y Jarda , :y Lenka , :a Lukáš a !z Štěpánka
Mercedes Benz Vito + Knaus Südwind
VitaČlen Přidáno
před 14 letti co to plní, nebo jsou ochotni plnit, mívají redukci vlastní
Á ha a kdybych přece jen zatoužil mít vlastní tak kde ji sehnat ?
!y Jarda , :y Lenka , :a Lukáš a !z Štěpánka
Mercedes Benz Vito + Knaus Südwind
RobertČlen Přidáno
před 14 letCitovat
remzin napsal:
protože 10 kg lahev stojí výměnou u nás 310 kč a LPG cca 15 kč takže není o čem mluvit . !g
Nevím, jestli se nepletu, ale 1kg není 1l. Když těch 15Kč vynásobíš 1.8 tak už to zas takový vývar není. :)
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
miroČlen Přidáno
před 14 letKonkretne dnes som naplnal modru bombu s LPG. Normalne to komplet naplnenie stoji podla zostatku cca 7-10€. Ak menim celu bombu kus za kus na pumpe tak 15-17,50€. Takze nie je o com. Problem je v tom ze iba malokde naplnia, takmer vsade chcu iba vymenit. To bol aj dnesny problem nedela - 19:00. Musel som kupit za 17,50€ na vymenu. Miro