Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Topení Mora 6150 - víte někdo důvod pro nenamontovat?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Topení Mora 6150 - víte někdo důvod pro nenamontovat?

Poslední aktualizace před 6 let
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, prosím o radu, zda existuje nějaká zásadní důvod, proč do karavanu nenamontovat plynové topení Mora 6150 (odvod spalin i přívod vzduchu z venku, stejně jako u Trumaticu).

Standardně se v mém karavanu používá Trumatic S2200 (musím mít odvod do boku - přes zeď), ale ten zabere celou jednu skříňku (zrovna tu hodně používanou) a současně hrozně zúží uličku, kterou se chodí k posteli - bez topení je tak akorát, aby bylo možné z postele sundat nohy, s topením už to možné není. Navíc se dost bojím spálení při pohybu v prostoru sezení - neustále bych se opíral. Proto v řadě mých karavanů - i hodně vybavených - chybí (stejně jako v mém).

Topení mám řešeno elektrickým podlahovým, ale několikrát to roka stojím nadivoko a rád bych si přitopil. Napadlo mi použít topení typu Mora 6150, které bych umístil nad skříňku vedle dveří - je to takové hluché nevyužité místo, kam stejně nic nedávám. To topení tam svými rozměry dokonale zapadne a nepřijdu o prostor v místě, kde ho potřebuji.

Není to na běžné topení (na to mám podlahové) ale na přitopení, když jsem na baterce. Dle návodu dodržím všechny požadované odstupy od nábytku (20 cm bok, 9 cm spodní hrana). Na stěnu karavanu pod dám termoizolační desku (jako je v kuchyni vedle sporáku - tam je při vaření pekelný hyc). Tloušťku stěny 5 cm pro odvod spalin a přívod vzduchu taky dodržím.

Víte někdo o důvodu, proč bych to neměl realizovat? Díky moc za info.
dukecz Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
Obecně není důvod proč by jsi to nemohl použit.
Pro mě ty důvody proč to nedělat jsou.
Např. je otázkou zda je to testované na rozsahy teplot, otřesy a podmínky, které vytváří samé obytko nebo karavan. Jde o bezpečnost, ne o to zda to bude topit. (to určitě bude)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
pro mě jsou dva důvody proč bych se toho bál:
1) konstrukce - jestli snáší vibrace (statika je něco úplně jinýho než trvalá dynamika)
2) nasávání spalinovýho vzduchu z interiéru při objemu 50m3 bych se nebál, ale v karavanu co má s bídou 20m3 ?

všimni si, že všechny topidla určený k provozu v karavanu mají STRIKTNĚ sání i výdech spalinovýho vzduchu mimo boudu karavanu (auta)
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let
jeho předchůdce se mnou v obytňáku jezdil cca 18 roků - bez problémů - chce to, ale dodělat rozfuk, jinak máš nahoře horko a zmrzlý nohy. Přisávání vzduchu je zvenku, uzavřený topný okruh, takže bezpečnost v pohodě. A hlavně ta krásná cena, termostat kapilára na spodku topení. Po likvidaci bydlíku mě tohle topení zůstalo a je stále plně funkční.
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, moc děkuju všem za odpovědi - hlavně "Joza", mám radost, že to někdo zkoušel přede mnou a vše OK.

Pro Karla Prokopa:
Konstrukce je to, čeho jsem se trochu bál - prošel jsem si dokumentaci topení a kromě výměny pár obyč matiček za pojistné a přilepení pár šroubků jsem nenašel nic, co by se mohlo utřást.
Vzduch je nasávám z venku, výfuk jde také ven, takže to je úplně OK.

Nicméně jsem počítal s instalací komínku u Vás v servisu - nechci se sám pustit do dělání díry do boku. Budu to mít hodně připravené - tzn. budu mít hotovou nosnou konstrukci topení, které je ponese.
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, právě montuju Moru do svého obytného auta a řeším čím zakrýt komínek na boku auta. Jak to máte vyřešené Vy? Díky za rady
HrenyHrenyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, taky přemýšlím nad morou místo thrumy.

Nevýhody:

Není známo jak snáší vibrace za jízdy auta.

Zapojovat musí plynař protože se musí vyměnit trysky ze zemního plynu na PB.

Vyřešení komínku proti vibracím a ostatním sílám za jízdy.

Výhody:

Cena
Cena
Cena
Cena
Cena

Za mně výhody značně převyšují nevýhody,..... Před příští zimou asi namontuju.
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj,
trysky nejsou problém, objednal jsem je přes e-shop a výměna nebyl problém. Připevnění do auta jsem předělal. Výrobce dodává takové "chatrné" držáčky, já provrtal zadní kryt a na třech místech přichytím na pevno šrouby ke stěně vozu. Cena je super a proto jsem ochotný obětovat čas a provést úpravy. Jen nevím jak vyřešit kryt komínu a nemohu u nás (Kladno a okolí) sehnat plynaře, aby mi udělal rozvod plynu (cca 3m trubky a spojky):|.
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 6 let
Prosím až budeš mít hotovo, pošleš fotky? Já mám topení stále v garáži, připravené pro případnou montáž, ale zatím nebylo potřeba. Kryt komínu - taky se mi nechce dávat originální, je těžký a obrovský - na druhou stranu drží komínek pro nasávání vzduchu a komínek pro zplodiny, který je uvnitř a vnější ho ochlazuje, takže bez toho to nevyřešíš... ale kdyby jsi našel plastové řešení, určitě dej vědět...

A ještě k tomu plynu - existují dva způsoby připojování - plynu vůbec nerozumím, tak možná budu motat pojmy.

1. necháš měděnou trubku jen uříznutou a nasadíš na ni svěrné šroubení se svěracím kroužkem.
2. napřed dáš na trubku stahovací matku a pak konec měděné trubky rozvodu roztáhneš do šířky, vytvoříš hrdlo. K tomu potřebuješ nástroj, který se jmenuje expandér trubek. Což je dost drahý, ale existuje toto: https://www.alza....147188.htm a podle mě je to plně použitelné i pro plyn, protože u karavanu pracuješ s malým průměrem trubky.

Svěrné šroubení je pro karavany zcela nevhodné, protože mu vadí vibrace a mohlo by dojít k netěsnosti - tedy je potřeba vytvářet hrdla trubek. Hezky je to vysvětlené tady:
https://www.youtu...e103_ULgpI

Takže ideálně plynaře, ale kontroluj, zda bude dělat hrdla, aby ti tam nedal jen svěrací kroužky. A pak připojení uvnitř Mory je jen na svěrací kroužek, takže bych vyměnil i tu trubičku uvnitř Mory.
Upravil dukecz dne 27.03.2018 08:11, před 6 let
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let
Dnes jsem našel tyto vlnovce a při troše snahy a štěstí by mi to mělo vyjít od PB bomby až k topení. https://www.flexi...ct/plynove . Asi největší problém bude to boční zakrytí komínku, bojím se, že plastový kryt nevydrží teplo. Originál zakrytí od výrobce je klasické co se dává na fasády domů a to by mě na STK vykostili :v Budeme na tom dělat pátek a sobotu, tak dám fotky.
JozaJozaČlen
Přidáno před 6 let
měl jsem hliníkovou mřížku elox. hnědou a vydržela celých 18 let
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let

Citovat

Joza napsal:

měl jsem hliníkovou mřížku elox. hnědou a vydržela celých 18 let


Myslíš něco takového http://www.mrizky...m-d280.htm ?
JozaJozaČlen
Přidáno před 6 let
jo podobná
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let
Díky objednám a vyzkouším
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Hlavně si označ boudu že to tam máš at si dám velký odstup při parkování , nechápu proč šetříte na nepravém místě . Mám ženu zimomřivou tak vezmu o jednu láhev PB více , nebo uvařím svařák - grog a jiné tepelné ohřívače co zvednou i náladu - ha ha .
Za mě ne bere to kyslík z vnitřku vozu a není to technicky způsobilé pro jízdu , jako to pořekadlo se džbánem - to už bude pozdě .

Dudek cz : Měděné trubky jsou už zakázané používat , tak to už nikomu nerad , jen ocel + pozink nebo potažené plastem - ven . Tak jen dále bastlete až vyhoříte . To by měl Fun vymazat cesta do pruseru.
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 27.03.2018 20:23, před 6 let
E
edahermanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Hlavně si označ boudu že to tam máš at si dám velký odstup při parkování , nechápu proč šetříte na nepravém místě . Mám ženu zimomřivou tak vezmu o jednu láhev PB více , nebo uvařím svařák - grog a jiné tepelné ohřívače co zvednou i náladu - ha ha .
Za mě ne bere to kyslík z vnitřku vozu a není to technicky způsobilé pro jízdu , jako to pořekadlo se džbánem - to už bude pozdě .


Jen tak ze zvědavosti jsem juknul za kolik se dá sehnat bazarová Truma.Vím že nebude nová,ale zase je stavěná pro naše potřeby.Start bazarových je na 5 000,-Kč.K našemu koníčku kutilství určitě patří,ale na plynu?No já bych do toho nešel.
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Máš pravdu raději si připlatím i za použitou trumu než riskovat zdraví a ujmu svojí ne li druhému . TAK NEVÍM koho se mám obávat více , to mi hlava nebere . Když nevím jdu za odborníkem pro odbornou radu a ne tady , tady ti ji za darmo nikdo z nich kromě KARLA nedá . Divím se že vás tady neposlal někam .
Žijeme jen jednou.
H
Honza72Nováček
Přidáno před 6 let
Herman: Kde jsi vzal, že Mora bere kyslík z vozu?! NESMÍŠ VĚŘIT VŠEMU CO SE ZDE PÍŠE :-))))
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Máš pravdu raději si připlatím i za použitou trumu než riskovat zdraví a ujmu svojí ne li druhému . TAK NEVÍM koho se mám obávat více , to mi hlava nebere . Když nevím jdu za odborníkem pro odbornou radu a ne tady , tady ti ji za darmo nikdo z nich kromě KARLA nedá . Divím se že vás tady neposlal někam .


Takovéhle komentáře nechávám vždy být, ale tohle je fakt moc a nedá mi to.
1. Mora bere vzduch z venku.
2. Neřeším cenu ale velikost, která je u Mory výrazně jiná.
3. Neradím použít měd, ale psal jsem o zakončení trubek.
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

dukecz napsal:

Citovat

Herman napsal:

Máš pravdu raději si připlatím i za použitou trumu než riskovat zdraví a ujmu svojí ne li druhému . TAK NEVÍM koho se mám obávat více , to mi hlava nebere . Když nevím jdu za odborníkem pro odbornou radu a ne tady , tady ti ji za darmo nikdo z nich kromě KARLA nedá . Divím se že vás tady neposlal někam .


Takovéhle komentáře nechávám vždy být, ale tohle je fakt moc a nedá mi to.
1. Mora bere vzduch z venku.
2. Neřeším cenu ale velikost, která je u Mory výrazně jiná.
3. Neradím použít měd, ale psal jsem o zakončení trubek.



Mi to také nedá : to zakončováni trubek u plynu se už také nepoužívá , to jsme kdysi dělali u brzd a vzduchu . Netvrdím že to zkušený odborník ne zvládne ale nezkušený amatér a k tomu plyn - ty máš odvahu .
To že Mora nasává venkovní vzduch je jediné pozitivum ale bez rozfuku je to na nic jen topidlo .
Neměl jsem čas vyhledat si to na netu co je to za výmysl ještě jsem to neviděl v žádým OB voze .
A ta velikost se rovná i většímu výkonu ? a bezpečnosti?Když neřešíš cenu tak co ? Truma- je jich hodně na výběr a jsou schválené tak neplácej vodu ne li blbiny je už tady toho plno nic ve zlém .To proudění vzduchu je zásadní bude se ti v rozích srážet voda a tím i zatékat a dělat hniloba , to tady podrobné popsal PEPA chladař.
Přeji ti hodně tepla .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 28.03.2018 07:34, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: dukecz, hymer662, Karel Prokop, Joza, Dyndas, edaherman, Dochtor, Hreny, Honza72, Laky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,698,652 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21810 sekund | Průměrně za: 0.2181 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB