Citovat
kraken napsal:
M+S není jednoznačné označení pro zimní pneumatiku. Označují se tak pneu celoroční, offroad či terénní.
Číňan má M+S pro jistotu i na pneumatikách letních.
CZ legislativa je tím naplněna.
Obecně se přechází na symbol horského štítu ...
NA NOVÉM VOZE koupeno u euro mobilu z Německa :
Mám Michelin Agilis Campink CP M+S r.v. 2014 výroba madein Poland ted jsem to kontroloval . Jsou to zimní nebo terénní , ofroud , už mám v tom hokej . Podle naší legislativy M+S - jsou zimní "trenní" , co na to Němci a Rakušané mohu tam jet? ? :x
--Podle tohoto znění je to rozhodující jen od data výroby pneumatiky, tak jsem zvědav jak se to bude v tom sněhu hledat to mrnavé číslo . Příští rok jsme dojeli a je nutno dát si pozor při koupi zimních pneu.
SAPUKI odkaz:
Vzorek zimních nebo celoročních pneumatik musí mít hloubku nejméně 4 mm v hlavních dezénových drážkách a takové pneumatiky musíte mít obuté na celém území ČR od 1. 11. do 31. 3., je-li splněna podmínka v předchozím odstavci. Vhodné pneumatiky se pak poznají tak, že mají na bočnici symbol sněhové vločky nebo označení M+S (Mud+Snow, bláto+sníh), nebo nějakou variantu, anebo to jsou terénní pneumatiky.
Německá pravidla jsou dnes prakticky stejná, ale od 1. ledna 2018 doznávají určitých změn. Především je novinkou, že označení M+S na pneumatikách nestačí, neboť se začalo objevovat i na pneu, které pro zimní provoz vhodné nejsou. Aby tedy byla pneumatika německým policistou považována za vhodnou pro zimní provoz, musí mít na bočnici symbol sněhové vločky na pozadí horského štítu - ať už v kombinaci s M+S nebo nikoli. Jinými slovy - to, co vám bude stačit v České republice, v Německu neobstojí.
Nesplnění této povinnosti němečtí policisté „ocení” pokutou až do 75 Eur (1 900 Kč), tedy o 15 Eur vyšší sazbou, než jakou bylo dosud trestáno použití těch letních. Další novinkou pak je, že trestán pokutou do této výše bude nejen řidič za to, že s takovým autem vyjel, ale i provozovatel za to, že to umožnil. Tedy, pokud nejde v obou případech o jednu a tu samou osobu.
Určitou útěchou může být, že se toto nařízení vztahuje jen na nově vyrobené pneumatiky, tedy ty výrobou v roce 2018 či novější. To na první pohled znamená výhru, neboť cokoliv zimního obujete letos, do Německa s tím tuto zimu bez problému můžete. Je ale otázkou, jak moc budou policisté ochotni na datum výroby reálně hledět, navíc pochopitelně už tuto zimu můžete nazout pneu vyrobené po 1. lednu. Tíživější ale bude nové omezení příští rok - ať už máte pneu jakkoli dobré chcete, v Německu budou bez zmíněného symbolu za hranicí zákona.