smolicekNováček Přidáno
před 7 letAhoj,
mám na vás dotaz.
Chtěl bych koupit obytný automobil a mám na výběr:
2,8 TDI 90kw rok výroby 2000 najeto 105tisíc
2,8 JTD 93kw rok výroby 2002 najeto 75tisíc
Jaký je podle vás lepší motor.
Děkuji všem
Ahoj. Oba jsou bezproblemove motory mel jsem je v dodavkach a 500000 km zadny problem pri řadne vymene oleje a rozvodu. V karavanu mam momentalne 220000 jde jak novy.
Ahoj, dle mého názoru méně problémový je motor 2.8 idtd. Není to commonrail, je to ještě klasické tédéíčko. Měl jsem tenhle motor v CI -čku a vzpomínám na něj v dobrém dodnes, malá spotřeba a žádný problém.
Měl jsem 2,8 HDI r.v. 2004 CR v Boxeru. Prodával jsem ho ve 495 tis. km - na motor jsem nesáhl a to jsem za sebou tahal vlek s autem. Pokud budeš měnit olej a budeš se k motoru chovat slušné, tak je to nezničitelný motor.
misusČlen Přidáno
před 7 letRozdilny system vstrikovani
VasuČlen Přidáno
před 7 letMám motor 2,8 idTD ročník 1999 a jeto poslední diesel bez řídící jednotky s klasickým turbem. Kolega má 2,8 JTD 2001 a má řídící jednotku a jiný systém vstřikování. Můj motor má 90 kW, jeho tuším 94 kW.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Ahoj, rozdíl je mezi vstřikovači-motor 2.8 idtd má klasické vstřiky (trysky jsou otvírány tlakem palivového čerpadla a jsou mnohonásobně levnější.)
Motor 2.8 JTD má vstřikovače otvírány elektronicky , jsou dražší a choulostivější na kvalitu paliva. Toť můj názor.
Ahoj, já mám 2.8 HDi a je to nesmrtelný motor, najeto přes 200 000km a nic se neděje, šlape jako hodinky a chytá na první otočení i když je -20 pod nulou, za mě jsou to nejlepší motory.
mafi8Člen Přidáno
před 7 letJTD by mělo mít výhody lepšího vstřiku, tedy vyšší výkon, nižší spotřeba, podstatně lepší kultivovanost. A neřekl bych, že jsou vstřiky nějak náchylné na kvalitu paliva, celkově jsou to velice dobré motory. Ze své doby 2,8 JTD nejlepší motor, později nahrazený taky nezdolným 3,0.
badČlen Přidáno
před 7 letskoro vše už tu bylo napsáno
idTD
poslední typ s vymazlenýn vstřikovacím rotačním čerpadlem, vše je na mechanické bázi v jednom kuse /čerpadlo/ používá se vstřikovací tlak cca250 barů je tam vyšší kompresní poměr a motor má tvdší chod
když se objeví nějaký problém v chodu tak je to vždy na opravu čerpadla a jelikož je to mechanika tak samozřejmě dochází k mechanickému opotřebení.
JTD
je novější typ vstřiky už řídí počítač, takže řídicí jednotka a pár čidel co jednotka potřebuje k funci. Vstřikovací tlak je tam cca až 2000bar co je o řád vyšší dochází k lepšímu rozprášení paliva a i větší účinnosti. Má tedy i větší výkon. Kompresní poměr je menší a tím i motor má měkčí chod.
Konstrukčně jsou motory stejné až na pár maličkostí. V případě špatného paliva a poškození to vyjde na stejno.
Za mě jedině JTD tolik mé zkušenosti
Valda
Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
TDIčka se dělali také s počítačem řízeným čerpadlem, nicméně klasické TDI ať už 2,5, nebo 2,8 je trvanlivější, opravy značně levnější a vždy dojedou, dají se spravit na koleně.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letDt, Td jsou klasicke turbodiesly. Kdyz je tam i tak je to s primym vstrikovanim. Jak je tam jtd, hdi, multijet, cdi, dci ap. je to s common railem - vysokotlakym vstrikovanim paliva a vzdy se ridici jednotkou.
Tyto motory jsou tissi a maji vetsi vykon a k tomu pomerne nizsi spotrebu.
Dnes uz standard, takze nektere znacky oznacuji jen pismenem D.
Motory s common railem vyzaduji standardni kvalitu paliva, nesezerou kazdou sragoru.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)