Možná jste se někdo setkal s problémem který mám na Ducatu a poradíte, co by mohlo být příčinou - při lehké akceleraci, nebo při jízdě do mírného kopce se ze studeného motoru ozývá táhlé tlumené pískání. Jakmile se motor zahřeje (ručička teploměru se zvedne), zvuk přestane, respektive prakticky není slyšitelný (jen jednou se mi podařilo jej slyšet u zahřátého motoru a to při nezařazené rychlosti na 2200 rpm). Neozývá se vždy, při zařazené rychlosti u otáček mezi 1700 a 2000 rpm a při vyřazené kolem 2200 rpm. Když při tom pískání povolím nebo naopak sešlápnu plynový pedál, zvuk zmizí. Ze začátku zmizel také při povolení a opětném sešlápnutí plynového pedálu do původní polohy, teď už ne. Někdy je to pískání výraznější, někdy sotva slyšitelné. Nicméně 3 technici ze servisu FIATu jej slyšeli a potvrdili, že normální to není.
Auto je v záruce, ale servis má problém identifikovat závadu. Žádná výstražná kontrolka nesvítí, v servisu auto napíchli, ale taky žádné hlášení. Zkontrolovali uchycení všech hadic, rychlá kontrola turba, napnutí řemene alternátoru, nic. Problém je, že jsem na dovolené mimo CZ a dřepíme v servisu. Možná se jedná o prkotinu, ale chci předejít tomu, pokud by se jednalo o něco fatálního, aby se auto nepoškodilo. Jsem perfekcionista :-)
FIAT Ducato 2,3 150 Hp, rv 2015
Třeba jste podobný problém řešili a poradíte? Díky předem.
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 7 letStává se nám to také. V našem případě to dělá klínový řemen, ale jen při studeném motoru. Po zahřátí pískání přestane.
Obvykle se řemen potřel mýdlem ,mělo by se to projevit zda to dělá on . Chtělo by to na kanál a poslechnou i ze spodku odkud to vychází . Mrknul bych na alternátor + řemenice+ kably
mbČlen Přidáno
před 7 letJak píše Luboš, vyměň řemen, nebo na to prodávají sprej, ale to jen na chvíli...
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Martin MrakČlen Přidáno
před 7 letPřece jen takovou prkotinu jako klíňák by technici z Fiatu měli poznat, ale kdo ví.
Martin
Facebook- Martin Havelka
petr a jarkaČlen Přidáno
před 7 letA co řemenice? Pokud je dvoudílná s pryžovou vložkou na tlumení kmitu. Občas se táda pootáčí.stačí udělat barvou přes ni čáru...jestli se bude rozcházet.trpí na ni různá auta-hodně peugeoty a felicie...
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Ahoj, píská mi také řemen. Když to začne pískat, tak zkus na chvilku vypnout světla, nebo ventilátor. V tom okamžiku to u mne přestane a mám jistotu, že je to řemen. Sníží se zatížení alternátoru a v tom okamžiku neprokluzuje.
Roman12Člen Přidáno
před 7 letahoj podle mě to dělá volnoběžka alternátoru !)
karavan hobby 540 fu + bmw x5
Pavka01Člen Přidáno
před 7 letMožná se zasmějete,ale pískání řemenu jsem si zařídil sám.Původní už odrbaný řemen jsem vyměnil za nový a od té doby každý studený start řemen zapíská.Sice jen pár vteřin,ale ozve se.Dost jsem se tomu věnoval,proklouzne na alternátoru.Altík byl dělanej,řemenice zatím původní.Nový řemen,vyměněn za jiný nový a stejné.Když nasadím ten starý odrbaný,je klid.Takže zatím si bohužel pískne.
tuaregČlen Přidáno
před 7 letCitovat
petr a jarka napsal:
A co řemenice? Pokud je dvoudílná s pryžovou vložkou na tlumení kmitu. Občas se táda pootáčí.stačí udělat barvou přes ni čáru...jestli se bude rozcházet.trpí na ni různá auta-hodně peugeoty a felicie...
Takhle mě to pískalo na citroenu a byla to právě utžená odpružená řemenice. Chvíli po nastartování to pískalo a po zahřátí přestalo. Skončilo to tím že se řemenice za čas rozpadla a ten venkovní kroužek mě vypadl pod auto na silnici
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
Díky všem na typy.
Auto bylo v servisu 2,5 hodiny a jediný na co přišli jsou díry ve výfukovém potrubí. Zkontrolovali turbo, intercooler, spoje hadic, řemen, nic. Jsem ale mimo CZ, takže ten výfuk budu řešit až se vrátím. Uvidím.
Ještě mě ale napadl jeden dotaz. Znáte někdo odborníka, praktika, který se ideálně specializuje na FIATy, který není jen vyměňovač dílů, ale autům skutečně rozumí? Doma mám F Focuse, našel jsem si specialistu na Fordy, a rozdíl mezi autorizovaným servisem Fordu je propastný. Ten člověk hledá příčiny a chytré řešení, zatímco autorizovaný servis hledá především důvody proč něco neopravovat když je auto v záruce :-)