JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letDusík mám na obytce. Že by kola ucházela méně nebo více jak se vzduchem nepozoruji.
To je také jediná veličina, která se dá v tomto případě reálně změřit.
Pro mne má ale dusík v kolech placebo efekt. Najednou to míň drncá, je to tišší, víc to jede i sedí ...
Hele kde seženeš jinej takovej matroš za těch pár kaček ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
MajliČlen Přidáno
před 7 letDěkuji za založení tohoto vlákna. Dusík v pneumatikách jsem nakousl jinde (http://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2780&rowstart=20)
reakce místního guru (Pepy Doskočila) mě však zviklala. Jeho informací ohledně chlazení si velmi vážím a respektuji je. Nicméně si myslím, že v tomto případě pravdu nemá. Na sousedním fóru sám sebe nazývá recesistou a mystifikátorem. Tak jsem to tak i pojal. Pepo, nic ve zvým. !c
Ale zpátky k dusíku, nechávám jej plnit do firemních aut a mám ho i v obytce, mám za to, že se změnou teploty se objem mění podstatně méně než při naplnění gumy vzduchem. Tím se samozřejmě méně mění i údaj na displeji TPMS a to je pro mne důležité :). Pokud to ještě chrání gumu zevnitř, tím líp. Hezký den :_
Upravil Majli dne 10.10.2017 16:32,
před 7 letMajliČlen Přidáno
před 7 letO téhle diskuzi v r.2007 jsem nevěděl. Díky za odkaz.
PepiČlen Přidáno
před 7 letAhoj,jaká je tepelná roztažnost plynů o tom nic nevím,ale vím,že ve všech OA jsem měl a mám na léto plyn,na zimu vzduch,km nájez do výměny (zimní-letní,100000km,zima cca 5000/rok,léto 20000km/rok)zimní měním hlavně kvůli stáří,letní nikdy nebyly sjeté na doraz-ale jak říka FUN-pneu-OA-bezpečnost..:_
tuaregČlen Přidáno
před 7 letPoužívám dusík na všech autech i karavanu
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letMěl jsem v několika kolech dusík, teď mám všude vzduch. Pozoroval jsem možná malinko menší změnu tlaku s počasím v případě dusíku (nemám čidla). Přičítám to nikoliv kyslíku, ale přítomnosti vodní páry, která ve stlačeném vzduchu částečně kondenzuje anebo se zase odpařuje - pokud se hustí běžným kompresorem bez výkonného vysoušeče vzduchu, což byl můj případ.
Jednou za rok jsem dohušťoval třeba 5%, stejně u kol s dusíkem i vzduchem.
Vnitřek ráfku a vnitřek pneu po zutí vždy vypadal neporovnatelně lépe než vnější strana bičovaná za provozu vším možným, zřejmě bez ohledu na trošku kyslíku nebo pár kapek.
S defektem jsem nikdy nejel, aby mi pneu začala doutnat a mohl bych ocenit dusivou náplň zevnitř. Kdybych měl ale dvojmontáž, tak bych dusík použil.
Červené čepičky, co mi dali na kola s dusíkem, se mi líbily :)
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Zdravim. Hlavne doporučuji kovove ventilky u gumovych se stava že se odpaři a pak je jedno co maš nahusteno.
NE
Kolega v servisu mi to potvrdil že je to na lidi chyták , nikdy tam nedáš plný dusík " má větší molekuly" vždy tam bude i kyslík . Do nízko profilových pneu snad ale do jiných ? Mne už to přešlo takové věci řešit , na zimu trochu do fouknu a je to .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 12.10.2017 07:25,
před 7 let