Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 15

· Členové on-line: 2
OZO, Macek2

· Registrovaní členové: 10,615
· Nejnovější člen: Standa a Mila

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

pupus78
15.10.2017 22:46
Ahoj, nachystá se prosím teď někdo na Krétu? Potřebovali bychom přivézt něco, co se nám porouchalo...

Jarda a Maru
15.10.2017 13:05
Pepob , přejeme ti všechno nejlepší, zdravíčko a štěstíčko k dnešním narozeninám Narozky stesti Pivo mavam mavam

Pepi
09.10.2017 08:55
Jirko-majki vše nej,hodně zdraví a mnoho km-OA

bob_bobek
07.10.2017 12:32
Díky všem za přání obzvlášť Maxíkovi,ty vado jak máš velké křídla,že se vznášíš? Shock

Zdeneksed
06.10.2017 14:37
Bobkovi přejeme zdravíčko, štěstíčko šťastné cesty a dobré lidičky kolem. A+Z

dcpaja
06.10.2017 06:56
Bobkovi k narozkám vše nejlepší!!!

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Technika-ostatní
Použití dusíku
Nedoporučuji Nedoporučuji 3%[1 Hlas]
Doporučuji Doporučuji 38%[12 Hlasy]
Nepoužívám Nepoužívám 59%[19 Hlasy]
Počet hlasů : 32
 Vytisknout diskuzi
Dusík zkušenosti
Máme zde starší, ale pořád platné téma dusík v pneumatikách: https://www.carav...ead_id=366

Toto téma má sloužit pouze ke sdílení zkušeností.


V pneuservisu mi naplnili kola dusíkem a zatím jsem spokojen. Nemusím dofukovat, kola mají stále svých 5,5 atm. Po ujetých cca 10000km
Pro zimní gumy opět zvolím dusík.
fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta na podvozku Fiat
 
Upravit
Dusík mám na obytce. Že by kola ucházela méně nebo více jak se vzduchem nepozoruji.
To je také jediná veličina, která se dá v tomto případě reálně změřit.
Pro mne má ale dusík v kolech placebo efekt. Najednou to míň drncá, je to tišší, víc to jede i sedí ...
Hele kde seženeš jinej takovej matroš za těch pár kaček ?
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Děkuji za založení tohoto vlákna. Dusík v pneumatikách jsem nakousl jinde (http://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2780&rowstart=20)
reakce místního guru (Pepy Doskočila) mě však zviklala. Jeho informací ohledně chlazení si velmi vážím a respektuji je. Nicméně si myslím, že v tomto případě pravdu nemá. Na sousedním fóru sám sebe nazývá recesistou a mystifikátorem. Tak jsem to tak i pojal. Pepo, nic ve zvým. nesmut
Ale zpátky k dusíku, nechávám jej plnit do firemních aut a mám ho i v obytce, mám za to, že se změnou teploty se objem mění podstatně méně než při naplnění gumy vzduchem. Tím se samozřejmě méně mění i údaj na displeji TPMS a to je pro mne důležité Smile. Pokud to ještě chrání gumu zevnitř, tím líp. Hezký den mavam
Upravil/a Majli dne 10.10.2017 16:32
 
Upravit
Ahoj, Pepa nemystifikoval, tepelná roztažnost plynů je skutečně téměř stejná. To čím se dusík liší je tepelná vodivost. Já nemám TPMS, proto nemůžu ze svých zkušeností říci, jestli tlak na cestách stoupne nebo ne, nebo o kolik míň. Tlak neměřím, pouze vizuálně kontroluji pneumatiky. Je to velmi pohodlné a za cca 140Kč to pohodlí stojí. Na druhou stranu po několika letech bezúnikového používání teprve budu mít jistotu. Výhody dusíku jsou ale u pneu plněných 5,5 atm jasné.

Ještě si myslím, že u camperu 3,5 i více tun jsou pneumatiky a péče o ně to poslední, na čem se má šetřit.

Ale vše je řečeno již zde: https://www.carav...ead_id=366
fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta na podvozku Fiat
 
Upravit
O téhle diskuzi v r.2007 jsem nevěděl. Díky za odkaz.
 
Upravit
Ahoj,jaká je tepelná roztažnost plynů o tom nic nevím,ale vím,že ve všech OA jsem měl a mám na léto plyn,na zimu vzduch,km nájez do výměny (zimní-letní,100000km,zima cca 5000/rok,léto 20000km/rok)zimní měním hlavně kvůli stáří,letní nikdy nebyly sjeté na doraz-ale jak říka FUN-pneu-OA-bezpečnost..mavam
http://www.becva.cz/
 
http://www.becva.cz/ Upravit 1
Používám dusík na všech autech i karavanu
JeduZdeněk 53,pc Milada 52,pes Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
 
Upravit
Měl jsem v několika kolech dusík, teď mám všude vzduch. Pozoroval jsem možná malinko menší změnu tlaku s počasím v případě dusíku (nemám čidla). Přičítám to nikoliv kyslíku, ale přítomnosti vodní páry, která ve stlačeném vzduchu částečně kondenzuje anebo se zase odpařuje - pokud se hustí běžným kompresorem bez výkonného vysoušeče vzduchu, což byl můj případ.

Jednou za rok jsem dohušťoval třeba 5%, stejně u kol s dusíkem i vzduchem.

Vnitřek ráfku a vnitřek pneu po zutí vždy vypadal neporovnatelně lépe než vnější strana bičovaná za provozu vším možným, zřejmě bez ohledu na trošku kyslíku nebo pár kapek.

S defektem jsem nikdy nejel, aby mi pneu začala doutnat a mohl bych ocenit dusivou náplň zevnitř. Kdybych měl ale dvojmontáž, tak bych dusík použil.

Červené čepičky, co mi dali na kola s dusíkem, se mi líbily Smile
L + Z + (D+A+H 2004-2009)+pes;
TEC 510TR Siena, VW Sharan
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
 
Upravit
Zdravim. Hlavne doporučuji kovove ventilky u gumovych se stava že se odpaři a pak je jedno co maš nahusteno.
 
Upravit
NE
Kolega v servisu mi to potvrdil že je to na lidi chyták , nikdy tam nedáš plný dusík " má větší molekuly" vždy tam bude i kyslík . Do nízko profilových pneu snad ale do jiných ? Mne už to přešlo takové věci řešit , na zimu trochu do fouknu a je to .
Upravil/a Herman dne 12.10.2017 07:25
pes Žijem jen jednou.
 
Upravit 1
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.35 sekund
148,771,510 návštěv