zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letTu mám novou ale startovací je 6 roků stará.Alternátor mě nástavbovou nenabíjí(relé dobré).Může to být tím že startovačku alternátor už pořádně nenabije a tím pádem nesepne na nástavbovou? Dík za reakce.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letNa startovačce mám při volnoběhu 14,4V.Na zahraničním webu jsem našel stejnou závadu kterou mám já,nedobíjí altík nástavbovou a nezasouvá automaticky schod po nastartovánì.Odkazuje na pojistku mezi altíkem a nástavbovou aku a na relé které je přímo v energobloku.Budu pátrat,každá rada dobrá.
Automatické sloučení 12.10.2017 19:04:
Na startovačce mám při volnoběhu 14,4V.Na zahraničním webu jsem našel stejnou závadu kterou mám já,nedobíjí altík nástavbovou a nezasouvá automaticky schod po nastartovánì.Odkazuje na pojistku mezi altíkem a nástavbovou aku a na relé které je přímo v energobloku.Budu pátrat,každá rada dobrá.
Upravil zemanekpetr dne 12.10.2017 18:04,
před 6 letTomas BrabecČlen Přidáno
před 6 letNefunguje D+ - signál pro sepnutí relé, lednice, schůdku apod. V autech bývá řešené různě. Někdy je tažené z alternátoru, někdy ho simuluje energoblok.
PalmosČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
pred mesiacom som riesil presne ten isty problem. Prestali sa mi nabijat nastavbove baterky a nesla chladnicka na 12V, neukazovalo napatie na ovladacom paneli a pod..
Po konzultacii so servisom som meranim zistil presne tu chybu, co pise Tomas - nesiel D+ signal. Skontroloval som vsetky mozne poistky v celom aute - a nebolo ich malo - a nic.. Takze som kapituloval a isiel do servisu. Skoro ma porazilo, ked nasli chybu. Na plusovom pole baterky je taka svorkovnica, kde su tri velke (2x50A, 1x70A) poistky. Taky tvar poistky som nikdy predtym nevidel, takze ma ani nenapadlo, ze to je poistka. Cize vymena poistky, vsetko fici ako nove a ja som o skusenost s novym tvarom poistky bohatsi..
Netvrdim, ze to je Tvoj pripad, len radim, najskor dobre hladat vsetky poistky :)
Stejnou závadu jsem měl . Déplus mi nešel od alternátoru dozadu do nástavby. Problém byl v pojistkovém pouzdru na daném kabliku.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letTome dìk za trpělivost.Palmos o těch pojistkách vím,už jsem na ně čuměl co to je zač,jsou k dostání a kde?Zítra razím na týden na Oravu tak bych po cestě koupil.Paveld snad tam nemám ještě dalšì skryté pouzdro.To co popisuje Palmos je přímo na plusu startovačky.Kdyź se potkáme,připomeňte se prosím,bude revanš.
Automatické sloučení 13.10.2017 11:41:
Kde koupit tím myslìm jestli je mívajì běžně v autosoučástkách nebo musím do karavanové prodejny,tu mám trochu z ruky.
Upravil zemanekpetr dne 13.10.2017 10:41,
před 6 letzemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letDik Campere něco jsem obvolal a zjistil že né všude ale v elitu je mají.
PalmosČlen Přidáno
před 6 letPoistky do svorkovnice na plusovom pole baterky kupis normalne vo Fiate (predpokladam, ze rovnake su aj v Peugeote a Citroene). V servise mi povedali, ze ta svorkovnica byva taka ista na normalnych dodavkach, s obytnakom to nema nic spolocne..
A ano, ako pise paveld, chyba moze byt kdekolvek na ceste.. ja tam mam takych poistkovych puzdier viacero, vsetky som presiel, ale v tej svorkovnici na startovacke som tie poistky nenasiel..
tak vela stastia.. daj potom vediet ako to dopadlo..
P.S.: pre zemanekpetr: ak sa Ti podarilo dostat do toho Bulharska, tak budem rad, ked sa v inom vlakne podelis s dojmami..
Jen pro doplnění , , u nás to pojistkové pouzdro je přímo u alternátoru, tznm, že se to blbě hledalo. navíc pojistka byla dobrá . U energobloku si nic nenaměřil, ale u altíku jo. ... Já na to nepřišel. Výhodou je, že znám Karla/Prokopa/ a mám to k němu 10km. Přijel jsem k němu a za hodinu jsem opravený odjel .... no a od té doby vím a můžu tady machrovat....
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 6 letZemanekpetr zavolej... 720705139
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letTak hledám dál.Pojistky na aku i ty co jsem našel ok.Energoblok nástavby ok .Káble od altíku nepoškozené od hlodavce.Chyba někde u Fiatu.Neví někdo odkud vede D+ v Dukátu r.v.2012? Má někde pojistku?Kde najdu terminál 15 jestli vůbec?
Palmos:Balgaria nebyla,letos byl italský rok ale je na seznamu min. po cestě do GR.
Automatické sloučení 08.11.2017 18:29:
Ještě jeden pokus a dám prostor dalšìm.Závada kterou řešìm,nejde nabíjení palubní aku a zasouvání schodu po nastartování.Viz předchozí dotaz.
Upravil zemanekpetr dne 08.11.2017 18:29,
před 6 letVasuČlen Přidáno
před 6 letPetře D+ nemá nikde pojistku ! Vede z altíku do energobloku a do palubní desky na kontrolku nabíjení. V energobloku by měl přes tranzistorový zesilovač sepnout relé pro ledničku a další relé pro ostatní. Dle mně hledej v energobloku, bohužel je to tak komplikované zařízení, že se do toho nepouštěj a najdi zručného slaboproudaře. Vše je vytvořeno SMD technikou a jen málokdo to umí ! Myslím si, že jsem zkušený slaboproudař a už jsem se na jednou energobloku trápil velice dlouho ! A bez schématu se můžeš jen domnívat funkce. Volal bych Tomáše Brabce, nebo Karla Prokopa.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letAno s Tomem už konzultace byla a velký dík za ni,já né ale syn .Myslím že výsledek byl že se jedná o poruchu v autě tzn. né v nástavbě ale je mezi altíkem a energoblokem.Bohužel těch káblů je moc (jsou pod podlahou)a nedovedeme "vypátrat" kde může být po cestě chyba.Vím že se jedná o dost odborný problém ale syn už se vtom začìná orientovat(energoblok je ok). Každý kdo by chtěl pomoct,poradit dostane telefon na syna,se mnou by si o proudech fakt nepokecal takže i můj popis elektroproblému je amatérský.