leosmalikČlen Přidáno
před 6 letAHoj,
Dozvěděl jsem se, že snad údajně probíhá tlak a loby na sjednocení váh, v evropské unii kde je váha maximálně 4250kg, a jen u nás 3500kg, s řidičákem na osobní auto.Samozřejmě nejde jen o přetížení, ale o veškeré výhody plynoucí s jízdy s autem v kategorii do......Toto mě připadá jako vysvobození z váhových prohřešků a stresových situlací z přetížení.Máte někdo nějakou ověřenoui informaci že toto opravdu probíhá.Při výběru auta jsem zjistil že prostě ,,normální,,auto do 3500 je utopie.
Rád bych se nějakým způsobem do tlaku na sjednocení váh připojil.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
Byla by to dobrá zpráva, jen si myslím, že to vše vyjde nastejno.
OA co mají konstrukci do 3500kg budou i nadále technicky jezdit přetížené, jen nedostaneme pokutu. OA co jsou nad 3500kg tam je to pro váhu asi stejné, jelikož z principu je od výrobu auto těžší a opět ho doložíme nadoraz...
Hlavní problém vidím v bezpečnosti. Každé přetížené auto je nebezpečné nejen pro řidiče a osádku, ale i pro ostatní na silnici.
většina aut je stavěna na vyšší váhu než je 3500 kg (maximální možná váha je uvedená na štítku). Mýtné je snad všude stejné nad 3,5 tun, takže by většina aut zůstala v této kategorii, odpadlo by tím jen povinnost mít řidičák C
leosmalikČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
No,třeba 7m auto, které je trochu vybavené, a má dostatečnou a kvalitní izolaci, i s relativně malým obsahem motoru 2,3ccm, je váha na základu zhruba 3300kg takže doložnost a lidi atd problém.
,,Koralovci ,,Neexistuje konstrukce auta do 3500kg, auta se staví na požadovanou váhovou hodnotu,takže to co píšeš tak není.Váhově nad
3500kg se bez problémů dá pořád stejné auto, udělat použitím správných pneumatik disků,náprav a typováním.Co se týká mýtného,tak pokud bude posunuta hranice na 4250kg, odpadá nutnost použití krabičky a i cestování by bylo levnější.
,,Nemilany,,
Už jsem psal že slušná obytka má váhu sama o sobě 3300 a je možno ji papírově udělat klidně na 3800 a doložnost 500kg myslím super.
Myslím že v tomto případě žádné fyzické přetížení nehrozí. Samozřejmě jde přeložit i 15ti tuna,a hlavně to vyplývá z toho i jakým způsobem se auto naloží.
Ale to jsem nechtěl rozebírat,jde mě o to zda opravdu někdo nemá nějaké informace o této věci.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
Ne ne,je to přesně tak... Když si koupíš nové auto,tak naprosto to stejně auto,bez jakýchkoliv změn, může mít maximalku 3500, 3650,3800,4250, záleží jakou maximální hodnotu určí výrobce a to je na štítku. Žádná změna pneumatik,nic takového...
Jsou samozřejmě i auta,která mají maximalku třeba 3300 a dál se prostě nedostanou,jak říkám,záleží co je na štítku při typování a schvalování homologace
traktorista2Člen Přidáno
před 6 letTo by bylo SUPER,
jelikož bych mohl s Avií jezdit na STK jednou za 2 roky a nemusel platit MÝTO !M !M !M
:g !g :g
Ahoj pokusím se objasnit to co jsem slyšel já.
1. Nejdříve se jednalo o tom, že OA budou v kategoriir autobus což je myslím o 2/3 levnější mýto - zatím nic
2. Pokud to opravdu bude - tak se to dotkne stejně nových aut do 4250kg s označením osobní automobil nebo tedy i starších aut , ale s označením M1 do 4250kg a nebude potřeba řidičák na C. Jinak kdo má OA do 3500kg a naváží mu 4000kg tak je stejně přetížený a zaplatí pokutu.Žádná novela zákona vám nezvedna max. hmotnost auta.Tak jsem slyšel já.
leosmalikČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
Jáí jsem to pochopil tak,že prostě se posune kategorie u obytných aut z maximálních do 3500kg na maximálních do 4250kg, z toho bude vyplývat že prostě budou stačit papíry na OA, a odpadá nutnost s tímto autem dnes nad 3500kg jezdit na krabičku.Údajně to takhle mají v EU,teda mimo CZ.Výhoda také pro ty ,jako já,kteří pokukují po novém autě,a klidně si můžou nechat nastavit vahu na potřebných 3800,4200atd.-Sic mám papíry na vše ,ale ostatní argumenty,jsou taky důležité.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letPosunutí váhového limitu pro řidičák sk. B reálné být může. Otázkou je, pokud by to bylo paušálně, zda je to správné.
Přeci jen 7 m obytka není Fabia z autoškoly a rozdíly v řízení jsou značné.
Co se týká mýta, tak na pozitivní vývoj nevěřím.
Pro ilustraci něco zde i když staršího data:
http://www.os-osc...automobily
A tady by si možná mohl dostat i fundovanou odpověď na tvoji otázku.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)