Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jsem rozhodnuty koupit obytku, ALE: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jsem rozhodnuty koupit obytku, ALE

Poslední aktualizace před 7 let
hamonyhamonyČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,

asi to bude obsahlejsi, ale nejak si nevim rady a postradam zde nejake obsahle tema pro kupujiciho. V srpnu jsme meli pujceny obytnak, vyrazili na 2500km do danska a co se nestalo, jsme v tom az po usi cela rodina :) Prosil bych o nejake rady, budu mit nejake dotazy, ale nektere si asi zodpovim sam. :) Jsme dva dospeli a petilety kluk.

Proc chceme koupit:
Pujceni je fajn, nove auto, ale je kolem toho aparat veci, ktery nam vadi. Tzn. auto se musi nalozit komplet, vylozit komplet, vyresit si odvoz pro a zpet ale hlavne, clovek nemuze spontanne vyrazit - vse je treba resit mesice dopredu a navic, pokud chcete auto na vikend, stoji to fakt hodne penez. Nehlede na to, ze z 11 dni prvni clovek stravi chystanim a nakladanim a posledni vykladanim a uklizenim.

Jak chceme auto pouzivat:
Radi bychom jezdili vikendy po ČR nebo zahranici do 300Km, leto i zima. Co je ale zasadni je to, ze bychom se radi podivali cca 2x rocne do vzadelnych destinaci jako norsko, spanelsko atp. - z toho bude vyplyvat dalsi rozhodovani nize.

Jake auto preferujeme a jake mame predstavy:
Nejspise alkovnu. Nyni jsme meli pujcenou alkovnu a dole bylo kanape, na kterem jsem spal ja - zasadni vyhoda, idealne nechceme nic rozkladat. Ulozne prostory jsou zasadni, meli jsme takovou mensi garazku na kempovou vybavu, gril, prut a vic se neveslo - najezdy jsem vozil v koupelne. :) Stacilo, ale pri prochazeni inzeratu vidim, ze jsou auta i bez ulozneho prostoru pristupneho z venku, tak to ne. Bezva by byla i koupelna s oddelenym sprchacem.

Do ted si asi rikate, ze to mam vsechno srovnany a na co se chci ptat, vzdyt staci hledat. :)

Ted k dotazum.

Jakeho zvolit vyrobce?
To je jedna ze dvou zasadnich otazek. Meli jsme pujceny P.L.A. a musim rict, ze bych za to svoje penize nedal. Ano, patri k tem nejlevnejsim, ale je to hodne sesity horkou jehlou. Nektere veci jiz vykazovaly opotrebeni a to bylo auto vyrobene v dubnu 2017. Napriklad jsem zavrel dvere a z nastavby se vytrhla dverni aretace :) Take mi prislo zvlastni, ze mi po 6ti dnech dosla nova bomba, prestoze jsme topili pouze v noci na 22 stupnu a teplota v noci nesla pod 10 stupnu. Kamarad byl zaroven se mnou v Norsku a v Carado T448 topil uplne minimalne, za 14dni nespotreboval bombu. Neni to P.L.A. nejak spatne zateplene? V zasade se bojim toho, abych si nekoupil nekvalitni nastavbu a v zasade se nejvice bojim zateceni. To ze se nekde neco ulomi, opotrebi zvladnu, opravim, ale nejake proreznuti alkovny a zatekani bych nesl tezce. Co rikate na zimni paket? Prijde mi, ze jich moc neni, nebo to lidi neuvadi.

Zanovnejsi vs. starsi auto?
To je druha zasadni otazka. Pro domaci rozpocet by bylo priznivejsi auto kolem 250-350tis, starsi zachovale. Jenze proti hovori to, ze se nechci motat jen kolem komina. Vim, ze starsi auta jsou kvalitnejsi, maji mene elektroinstalace, zadne DPF a ekokurvitka a hypoteticky mohou byt spolehlivejsi, ale mohl bych na cestach byt z principu nervozni. Ono i starsi auto s malym najezdem asi neni vyhra, autum svedci spise jezdit nez stat - proto vidim potencionalni nebezpeci i ve starsim neojetem. Mohl bych investovat i cca 700tis. do auta, na druhou stranu mi rozum veli, ze to je nase prvni auto a teoreticky vyhled na 2x mesicne vikend a 2x-3x delsi vyjezd rocne nakonec z casovych duvodu nemusi byt realita. A aby lezelo tolik penez v necem, co zas tak nepouzivam by mi bylo lito - jeste ze tyto auta tolik neamortizuji :)

Jaky motor s jakym vykonem?
Mam zkusenost s 2.0 96kw, to bylo uplne v pohode. Ted je ale v inzerci jeden sympaticky bydlik za 240tis., ale je to 1.9TD 60kw a to si myslim, ze muze byt malo - v Norsku a v alpach jsou kopce.

Na co si dat pozor pri koupi?
Zateceni, technicky stav, sledovat opotrebeni, otuknout co je zac majitel. Co vas jeste napada?

Pokud jste to docetli az sem tak diky. Ja vim, tezko radit, ale ocenil bych, kdybyste mi popsali svoje priority nebo nejake rady. :)

Diky!
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 7 let
Alkovna = větší spotřeba plynu i vyšší spotřeba nafty. Dnes i přes své přednosti není moc oblíbená.
Zateplené jsou cca všechny stejně. Použití kabátu také sníží spotřebu a kamarád asi v noci netopil na 22°C
My topíme na 12°C + kvalitní deky
Kvalita zpracování nástavby souvisí s cenou. PLA je spíš levnější.
Motor 60kW = NE

Máš to skutečně srovnaný. Přeji dobrou volbu.

ps: Výstava Brno se blíží, doporučuji navštívit.
Fun
Smile
upmanupmanČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, odpovidiam na nektere dotazy (a pekne zpet v case, kdy jsme prechazeli z obytne dodavky do obytneho auta a rady mi pokytli kamaradi, co jiz nejaky ten patek obytnakem jezdili - a jsem rad, ze jsem je poslechl):

Znacka auta/vyrobce
- nemecke auto (Dethleffs, Hymer, Burstner)
- doporucuji objet prodejce a vybrat si na miste "jak se bude libit) - nikoliv vystavy, ale proste mrkni na net, sedni do auta a zajed za prodejcem, napr. moje auto stalo o 500tis mene pouze proto, ze prodejce potreboval misto na novy model.

Stari
- nove, nebo jete od kamarada ci nekoho, koho dobre znas, ja resil leasingem pres prodejce (Kov Velim)
- nove POKUD ale vis, ze auto budes mit min 5 let, jinak vyhozene penize
- nove POKUD budes jezdit alespon 5 let kolem 100 noci rocne v aute, jinak se nevyplati a NEBUDES porad spat v kempech
- jinak zanovni, na tomto foru jsou super a poctivi lide, tak od nich

Velikost
- ja chtel celointegrac, obytna predni cast, nepromraza, v protivetru me nesezere a jezdi se s tim jak s osobakem.
- hledej co nejvetsi luzka (2 a nemusis nic preskladavat) a pod zadnim luzkem garaz, cim vetsi, tim lepsi.
- delku kolem 7m, delsi ne, pak uz se s tim spatne jezdi
- hlavne zvaz, kam s tim budes jezdit - napr. my jezdime do skal, hor, za lezenim, do divociny za vlnama a vetrem, proste mimo civilizaci. Do kempu zasadne nejezdim, max pro vodu a vyprazdnit zachod. Alias chteli jsme auto kompatkni, ne moc vysoke, rychle jedici, atd.
- pokud jste 3 a extra nemate v panu 4. clena rodiny (u nas jezdi 2+2+pes), tak mozna obytna dodavka by byla lepsim resenim.
- zvaz kde s tim budes parkovat, at se ti vejde na pozemek/park. misto

Motor
- 2,3 multijet, diesel, mame my, hlavne at to ma to "i" alias turbo, podle me ale sumak, ja mam v aute Iveco a pry je to lepsi nez Fiat, tezko rici, moc tomu nerozumim (a v 50tis mi odeslo turbo)
- odbyna auta se stavi vesmes na zakladnach od dodavek, takze vykonove staci

Podvozek a hmotnost
- pouze 4 kola, alias 1 naprava vpredu, druha vzadu - ne vzadu 2 napravy (mnohem vyssi poplatky na dalnici)
- do 3500kg
- vyzaduj povrzeni o doloznosti a pripane si s autem pred koupi dojed na vahu. Vyhoda nemeckych aut (viz Znacka) je ze "nekecaji" a skutecne sedi hmotnost vs doloznost
- tech 3,5t je casto jen na papiru, bacha, hodne se to uz hlida
- idealne zateplene (zimni packet) ale na rovinu, pokud tam nebudes mit vodni topeni, tak to v zime promrza vsecho, resi se kobercem, foliema pres sklo, atd.

Vybaveni
- 100/100 voda (klidne vic)
- zachod (co nejvetsi)
- sprcha
- solarni panel na strese
- kvalitni (nove) trakcni baterie 2x100mA na vnitrek
- vsude uvnitr LEDky
- kombinovany boiler (Truma) na ohrev a topeni, at to umi ohrivat vodu i na 220V
- lednice s mrazakem
- LPG nadrz

Ostatni na foru urcite pridaji sve rady tak hlavne at se dari - a BTW nejde vubec o auto, ale o to, co v nem zazijes diky tomu, ze ses mobilni, jak casto s nim jezdis, jak moc se ti libi a proste jestli pro nej mas vyuziti a cas na to s nim jezdit.
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
Upravil upman dne 04.10.2017 15:51, před 7 let
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let
Přispěju taky s troškou do mlýna. PLA vlastním 2 roky a mám na něm najeto přes 50 Tkm. Jezdíme v létě i v zimě - viz moje fotogalerie. Je pravda, že tato nástavba je z těch levnějších a jednodušších provedení. S tímto vědomím jsem ji ale kupoval a věděl jsem do čeho jdu. Je také pravda, že řemeslné zpracování a hlavně montáž jednotlivých dílů zaslouží kritiku. To, že budeš muset někde něco dotáhnout nebo upravit tě nemine ani na autě za 2 mega. Nicméně po tom, co jsem provedl DODO a dodělal a poopravil nedostatky z montáže, musím říct, že jsem spokojen. Auto užívám a neřeším, že jsem mohl mít lepší čalounění sedadel nebo jiný povrch skříněk. Nikde nic nerachtá, nic nevrže. Je na každém, jestli koupí auto za mega nebo za dvě a půl. Pro mne je důležité, že auto i nástavba funguje a je relativně nové. Zatím máš podle mne velký rozptyl v cenách, píšeš 250 a jinde 700 T, za to nekoupíš ani to PLA.
Co se týká uspořádání, někdo musí mít podélné ležení, někdo si auto bez alkovny neumí představit. Je to čistě individuální, každému vyhovuje něco jiného a to musí při výběru zohlednit.
Přeji šťastnou ruku a dej vědět jak to dopadlo. :)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
ostatní už hodně popsali
jen doplním moje osobní poznatky (pozor, jsem těžce profesně deformován a rozhodně ode mě nelze očekávat objektivní a nestranný závěry):

Buď si koupíš shnilýho sráče za 300 nebo míň shnilýho sráče za 700.
Zatečený jsou až na vyjímky skoro všechny (proto je všichni prodávají). Kecy, že vo tom prodávající nevěděli - řeším DENNĚ s nešťastnýma novýma majitelema. Včetně soudních pří. Páč hodně jich po prozření skončí u nás. S hlavou pod paží a vyčerpanou rodinnou kasou, pochopitelně. Páč na servis valná část lidí přijede až jako k poslední inštanci; po zásahu kámošů, příbuznejch a samozvanejch "vopravářů", jejichž jedinou vodborností je nadšení, a pocit že při dostatečný dávce sebedůvěry a ignorance lze fyzikální zákony beztrestně vobejít.
Tam buďte hodně vopatrní.
PLA je Pier Luigi Alinari - bejvalý technolog Rimoru. Rimor i PLA patří mezi levnější italský auta (Laika je Ferrari), ale nelze plošně říct, že je to špatně. Německá provenience je zpravidla lepší např. Hymer, Dethleffs, Burstner, Knaus,Frankia,...
Levnější derivát Hymeru je třeba Carado, ale v podstatě Carado je velmi oblíbený a solidní auto za příjemný peníze. A Georg Domaschke (šéfmontér v dealerství Hymeru) říká, že má radši Carada než Hymery.
Dethleffs má takhle Sunlight, další značkou je např. Weinsberg a ostatní.
Z Frankrajchu je to např, Pilote, Bavaria a jejich deriváty (jména ani neznám).
Koupit dobrýho Taliána vyžaduje hledat a nedívej se moc na auta pod 700,- pokud chceš jezdit. O subminiaturních a downsizingových motorech 1,9, 2,0 2,2 nechci ani mluvit = protože by mi rychle došla zásoba sprostých slov a tady sou některý kusy dost outlocitný a háklivý na moji buranskou rétoriku, že. A žádný dobrý slova mě vo těchle motorech fakt nenapadají. A to ani když se snažím.
Krom toho jsem měl tu čest vlastnit 1,9TDi, 2,5TDi, 2,8HDi, 2,8DiTD (2x), a další,.....
hamonyhamonyČlen
Přidáno před 7 let
upman: Diky za vycerpavajici rady, musim si to precist jeste tak 3x :)

Majli: Ja to nemyslel vlastne spatne proti PLA. Mel jsem PLA Happy 415 a bylo to volsovy. Ale kdyz me vzala do toho co mas ty v avataru, tak to bylo uplne ok, plus jsem videl polointegral a ten byl taky super. Ale to happy 415 je vlastne nejvic entry level na trhu, to se s tim tvym vubec neda rovnat. Jinak co se tyce ceny, mam nejaky uspory na bydlika, nechci rikat, ze je jedno, jestli bude stat 250tis nebo 800tis, to vubec, afektuje to rodinne uspory. Ale jako tech 800tis. je asi uplnej strop. Prvni cesta byla uplne bozi, takze ted jsem na tom tak, ze mam pocit, ze budu nekde 3x do mesice na vikend, ale uz ted tusim, ze to nebude realny :) a proto se bojim delat velkou investici, abych to dokazal vyuzit jak se slusi a patri. :)

Automatické sloučení 04.10.2017 16:22:
Karel Prokop: Diky moc. "Koupit dobrýho Taliána vyžaduje hledat a nedívej se moc na auta pod 700,- pokud chceš jezdit." - tim jsi myslel vseobecne auta pod 700tis. nebo italsky nastavby pod 700tis.? S tim zatecenim jsi me nepotesil, fakt je to az tak spatny?
Upravil hamony dne 04.10.2017 16:22, před 7 let
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let
Máš pravdu s tím Happy, to je teď novinka ale asi podle tohodle http://www.placam...ell-Infos/ už nic jinýho ani dělat nebudou :o
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Myslel jsem to všeobecně. Ano zatečených aut je většina. Nezachcaný auto skoro nikdo neprodává: proč by to taky dělal ? A 10-12 let starý auto a nezachcaný? A stálo venku? 100 mrazovejch cyklů a 200 slunečních?
Alkovna kde v úžlabí stojí VŽDYCKY 5-7mm vody? Slyšels´ někdy ty rány, co bouda vydává, když do ní bije slunce ? Jak dilatuje?
To že to není vidět, neznamená že do tý boudy neteče. Poslední roky je konstrukce tak ojebaná, že bych konstrukci (i výrobu) třískal kabelem přes pracky i po držce. Ale kupce zajímá jen jedno: láce.
Takže na druhou stranu? chápu je; životnost auta je počítaná na 10let,....
A ty za desetiletý auto dáš 700kkč. Na to už nejsou žádný plastový díly, vokna,....a to má bejt "dárek" za třičtvrtě mega? Nó, pjekně děkuju,....

Na trhu jsou majitelský auta 20let starý (i italský), v perfektní kondici a navopak těžce dobitý auta 2 roky starý z půjčovny.
Plošně platí, že auto který má studenej odchov má poloviční životnost. Půjčovna na kondici taky nepřidá, ale záleží to kus od kusu.

Pokud je auto trvale pod střechou - jeho životnost to okamžitě zdvojnásobí(všimni si, že od teďka řada prodávajících bude tvrdit, že auto bylo pod :P střechou).
Já bych si auto pod 700 asi nekoupil, nebo by to musela být zachovalá "majitelská" záležitost (taky už jsme jich pár zvenčí přivezli).
Prostě musíš hledat a hledat.

Znám "špekulanty" kteří buleli, že pro auto za půl mega nepojedou, protože je to "moc daleko" (2x400km). To je např. pro mě odstrašující případ.
Prostě počítej, že najedeš třeba 2-5000km, než seženeš slušný auto. To tak holt je.

V DE mají všechny autobazary Turci. Takže diskuze o nepřetočenejch tachometrech má vypovídací hodnotu asi jako v AAA-čkách. Měli tam na to dvě haly, a v jedný z nich dělal náš člen rodiny - to jen pro ty, co věřej reklamám a internetu).
zn: kdo nic neví, musí všemu věřit
Upravil Karel Prokop dne 04.10.2017 17:51, před 7 let
hamonyhamonyČlen
Přidáno před 7 let
Karle ty mi davas :D
clintkrclintkrČlen
Přidáno před 7 let
Když to čtu tak bych měl deprese z obytky,zlatej karavan,cena třetinová,náklady skoro nulové.
H
hlubucek ivanČlen
Přidáno před 7 let
Karle jsi opravdu profik ja doporucuji Laiku bohužel pro me je tak dobra takze nemam na ni co delat jenom vylepsuji Mirku tebe si moc povazuji ale v obytaku 12stupnu no nezlob se to by me vnoučata nepujcili ale chce to topeni nafta a taky centrálu za me Laika motor co nejsilnejsi ale ma to hacek všechno je o penezich Hlubucek Ivan
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 7 let
Karel to vystihl nejpřesněji ,jako vždy.Za mne Laika ,jedině laika. nebo plech.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

hlubucek ivan napsal:

Karle jsi opravdu profik ja doporucuji Laiku bohužel pro me je tak dobra takze nemam na ni co delat jenom vylepsuji Mirku tebe si moc povazuji ale v obytaku 12stupnu no nezlob se to by me vnoučata nepujcili ale chce to topeni nafta a taky centrálu za me Laika motor co nejsilnejsi ale ma to hacek všechno je o penezich Hlubucek Ivan
Ahoj Ivane mám taky LAIKU 710R -6 rok-naprosta spokojenost,naprosto stebou souhlasím..
P
PilotekČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj hamony, pridám svoj názor. Prvé podumaj, kde budeš auto parkovať - väčšinu roka bude stáť a nemalo by byť bez strechy nad hlavou (aspoň nejaký prístrešok). Z dlhodobého hľadiska mu škodí najmä voda a sneh/mráz, ale aj slnko (plasty, tesniaci butyl).

Nedaj sa odradiť negatívnymi scenármi, ale nehrň sa s horúcou hlavou do niečoho, čo dobre nepoobzeráš s nejakým zdatným poradcom, ktorý sa v karavanoch vyzná. Aj bežné ojazdené osobné auto v krásnom stave sa hľadá ťažko a dlho, ale občas sa nájde. Život je len jeden a treba si ho užiť so svojimi najbližšími.

Áno, nejaké to zatečenie (resp. stopy po zavlhnutých a uschnutých kútoch obytnej časti po skondenzovaní vnútornej vlhkosti pri zimnom karavaningu) majú takmer všetky staršie obytky. Ale napriek tomu ich majitelia s radosťou a láskou užívajú a dávajú si do poriadku.

Žiadna značka nie je nepriestrelne kvalitne spracovaná - aj na renomovaných nemeckých značkách nájdeš veci, nad ktorými budeš krútiť hlavou. Naproti tomu všetky komponenty (okná, kúrenia, bojlery, sporáky, chladničky, WC...) vyrába zopár renomovaných výrobcov (Truma, Electrolux, Dometic, Thetford, Webasto/Eberspacher, Shurflo, FIAMMA...) a sú to relatívne slušné výrobky, mnohé z nich dobre servisovateľné (relatívne jednoduchá konštrukcia, dostupné ND).

Aj na nových autách sa vyskytnú reklamácie na zatekanie spravidla z dôvodu odfláknutia niečoho pri montáži. Ak sa to ihneď rieši, nemusí každé malé zatečenie hneď znamenať katastrofu.

Alkovňa má svoje výhody aj nevýhody - tak ako všetko ostatné. Výhodou je, že nad kabínou máš stále pomerne priestranné dvojlôžko bez rozkladania a nutnosti balenia paplónov kamsi. Tým pádom môže celé auto byť kratšie, v prípade neexistencie zadných pozdĺžnych lôžok aj veľmi krátke (6 - 6,5 m). Ďalšou výhodou je nižšia cena. Nevýhodou je výška (aj vyše 3m) a tým pádom čelná plocha a tým pádom spotreba minimálne 11-12 l. Ale takúto spotrebu má často aj osobné auto ťahajúce karavan. Autá s výškou 3m a viac nevojdú do mnohých menších autodielní.

Motory bez turba (ľudovo tzv. hladké diesely) sú o poznanie lenivšie ako turbodiesely. Ale sú ľudia, ktorým vyhovuje ich jednoduchosť a tým pádom potenciálna spoľahlivosť - najmä u starých ročníkov to môže byť výhodou. Novšie ročníky už budú všetky s turbom. Sú ľudia, ktorí jazdia úplne na pohodu a nevadí im ani 1.9 TD alebo 2.0 HDI, ale je to vhodné naozaj iba pre trpezlivého pokojného vodiča, kompaktné auto a menej časté rýchle a/alebo kopcovité diaľnice v zahraničí.

Motory s celkom dobrou povesťou má napr. Fiat Ducato - staré ročníky 2,5 TDI, 2,8 JTD, z novších 2,3 JTD/Multijet a hlavne 3,0 JTD/Multijet - to je raketa, ale niektorých to potom zvádza k rýchlej jazde a tým pádom vysokej spotrebe. Ľudia niektoré z nich volajú, že sú to motory Iveco. Vychádzajú z toho, že na niektorých komponentoch motora bývajú z výroby nálepky Iveco. Ide o motory SOFIM zo spoločnej francúzsko-talianskej motorárne montované do mnohých značiek dodávok (Iveco, Fiat, Peugeot, Citroen, Renault...) Ale okrem nich sú ešte v najbežnejších značkách dodávok motory Ford konštrukčnej rady Puma a francúzske motory najmä s objemom 2,2, ktoré technicky vychádzajú z konštrukčnej rady Ford Puma. Tieto motory mali v niektorých starších ročníkoch problémy (aj z dôvodu zlého zaobchádzania vodičmi dodávok, aj z dôvodu horšej kvality nafty v ostbloku) so vstrekovačmi (dôsledkom prepálené piesty), turbami.

Všetky turbodieselu mávajú po veľkom nájazde a/alebo horšom zaobchádzaní (preťažovanie, ťahanie ťažkých prívesov, časté jazdenie maximálkou...) problémy s EGR ventilmi.

Nenechaj sa zmýliť obchodnými označeniami motorov - TDI, HDI, JTD, MTJ, Multijet, dCi... často si daná značka označuje aj nakupované motory (SOFIM) svojim obvyklým značením. Ani výkon motora nie je jednoznačným identifikátorom presného typu motora (napr. 88kW je aj 2.3 SOFIM aj 2.2 HDI (Ford Puma)). Najlepšia identifikácia je presný typ = kód motora (v technickom preukaze).

Samozrejme čím menej k..vítok (DPF, SCR-"močovina"-AdBlue...), tým lepšie, ale zasa tým nižšia emisná norma (Euro 3, 4, 5...) a tým pádom obmedzenia vjazdu v centrách veľkých miest v Západnej Európe. Zváž, či do takých budeš chcieť vchádzať.

Záver - základné auto a motor kúp taký, na ktorý máš v dosahu doporučeného/známeho/overeného mechanika a vopred si ho dobre pregoogli podľa presného typu (kódu) motora, aby si sa vyhol problémovým modelom/ročníkom. Na druhej strane dobrý blízky mechanik si poradí so všeličím.

Pridávam sa k názorom, že radšej do 3,5 t, radšej do 7 m (a menej), ale na dĺžku auta má veľký vplyv aj požiadavka na veľkosť zadného úložného priestoru - tzv. garáže (na kempový nábytok, bicykle, elektrobajky, elektro/skúter). Nad garážou býva veľké dvoj-trojlôžko, ktoré ale zaberie hneď 2 m z dĺžky obytnej časti a aj preto bývajú polointegrované obytné autá dlhé aj 7,5 m a viac.
Obytné auto má oproti karavanu nevýhodu v tom, že po zakempovaní (vyrovnanie klinmi, podpery, markíza, predstan) si imobilný - preto väčšina obytkárov vozí aspoň bicykle. Ak majú byť vzadu na nosiči, nemali by byť veľmi ťažké ani drahé.

Ideálne je, keď sa v akomkoľvek druhu obytného auta (vestavba, alkovna, polointegrál aj integrál) dá využiť aspoň v letnej sezóne (v zime vonkajší pol alebo celokabát) po zaclonení aspoň zvnútra aj kabína auta - t.j. otočné predné sedadlá, alebo aspoň jedno, ak ho je kam otočiť (nemá za chrbtom kuchyňu, operadlo sedenia...)

Integrál je výhodný čo do šírky využiteľnosti kabíny auta, trošku lepšej izolácie (aspoň nepresklené plochy bokov) a hlavne čo do kompaktnosti - menšej dĺžky. V integráloch spúšťacie lôžko nad kabínou spravidla neznehodnotí polovicu obytného priestoru auta a nezablokuje vstupné dvere. V niektorách sa dokonca pod spusteným lôžkom dá ešte sedieť. Ale bývajú najdrahšie, obrovské čelné sklá stoja majland a pravdepodobnosť poškodenia tak veľkého čelného skla je vyššia.

U nového/zánovného auta môže byť veľkou položkou aj havarijné poistenie (u integrálu s pripoistením drahého čelného skla).

U rodín s deťmi bývajú priestorovo výhodné poschodové resp. sklopné postele. Niektoré obytky majú zadnú garáž zdieľanú so sklopnou resp. výškovo nastaviteľnou posteľou.

Uff, nedaj sa odradiť ani mojim strašným monológom...
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Upravil Pilotek dne 14.02.2023 12:02, před 1 rok
clintkrclintkrČlen
Přidáno před 7 let
A co tohle,píše monolit-nezatýká,má někdo nějakou zkušenost?

https://auto.bazo...rv2001.php
NemaludNemaludČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj Harmony

Považuji se zde za "cucáka" který hlavně čte a čerpá zkušenosti a nápady od zdejších "mazáků" aby také za pár let mohl trochu přispět do "mlýna"

V tomto tématu ti naprosto rozumím a proto se chci s tebou také podělit o mé pocity a cestu za výběrem našeho, troufám si říci, člena rodiny Beníka.

Má cesta při výběru obytňáčku začala cca. před 2 lety. kdy jsme se rozhodli, že bychom chtěli takto v budoucnu cestovat a užívat si spoustu zážitků hlavně s našimi dětmi.

V tu dobu jsem se začal poohlížet jaké možnosti v obytných autech jsou. Vzhledem k tomu že jsme 2 dospělí a 2 děti, chtěl jsem alkovnu či celointegrál. Zaujala mě Alkovna Causson welcome z roku 2001 za rozumnou cenu, hlavně uspůsobení vnitřního prostoru a oddělená koupelna. Po čase se mi začal více líbit integrál od Eura Mobilu, bylo tam však opticky méně místa a koupelna spojená s WC, což jsme zavrhli. V průběhu měsíců jsem začal pokukovat v Německu po Burstneru 747, je to fakt super kára ale dostalo mě zpět na zem: čidičák c. čko a poplatky na dálnicích + nemožnost zaject do určitých kempů či Steelplatzů. Po cca. roku a půl prohlížení a zvažování jsem nakonec byl rozhodnutý pro Carado 464. byl jsem se podívat u prodejce na dni otevřených dveří na tento obytňáček a začal střádat penízky :-). Naše "cesta" za obytňáčkem nakonec skončila úplně jinak než jsem si plánoval. Na velerhu v Letňanech jsme si znovu prošli obytňáčky které byly vystaveny: Carado, P.L.A, Rimor, Delhleffs a... Benimar a tady cesta za obytňáčkem končí :-). Nejsmem žádný expert, ale po prohlídce beníka, poměru vybavení/ceny a dílenského zpracování jsme nemohli jinak. Takže místo Carada 464 je to nakonec Benimar 343 :-). a musím říci že po 6 měsících jsem s ním naprosto spokojen.
Ano vždy se najde něco co by člověk udělal jinak, či udělal lépe ale o tom to pčeci je to tzv. "tunnit" k obrazu svému.

Takže přeji mnoho štěstí při výběru :-), a budu se těšit s čím se tady za čas pochlubíte :-)
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 7 let

Citovat

hlubucek ivan napsal:

Mirku tebe si moc povazuji ale v obytaku 12stupnu no nezlob se to by me vnoučata nepujcili ale chce to topeni nafta a taky centrálu za me Laika motor co nejsilnejsi ale ma to hacek všechno je o penezich Hlubucek Ivan


Ahoj, to je teplota jenom na spaní. Ráno to "vohulím" cca na 22°. Vnoučata zatím nemám. Topení na naftu moc nedoporučuji i když má své přednosti. Nevýhoda spalování nafty je v náročnosti na množství elektriky. Zatímco spalovat plyn je snadné, stačí jiskra u nafty musíš žhavit. Baterka se vybíjí. Protože na elektriku se málo kdy napojujeme musíme šetřit.

Nezavrhoval bych auta nad 3,5t . Kdo potřebuje vozit 2 motorky, člun a nebo má jiný koníček, pro něho je doložnost zásadní. Například v Německu, Francii, Itálii a Španělsku bude platit úplně stejné poplatky jako my do 3,5t s nákladem dvou jízdních kol a pár piv. Bohužel v Česku a Rakousku bude platit podstatně víc.

Alkovna byla do objevu spouštěcích lůžek téměř nenahraditelná. Dnes už se dá slušně žít bez ní. Tím ji nezatracuji. Pro někoho může být stále nenahraditelná. Spouštěcí lůžko, které nepotřebuje žebřík, považuji dokonce za mnohem lepší než alkovnu.

Celý život slyším nadávání na novou techniku. Takže to beru s velkou rezervou. To co dnes někteří vychvalují to před 15 lety zatracovali a stále ze stejných důvodů. Mám 96kW 2,3 motor. Nikdy jsem nezaznamenal regeneraci filtru pevných částic. Vyhýbám se zatěžování v nízkých otáčkách, nejsem líný podřadit. Líbí se mi, že z výfuku nic nevychází. Nemůžu motoru nic vytknout. Slušně táhne a spotřeba 9,5l. U Superba (I) jsem viděl oblaka dýmu ve zpětných zrcátkách.

Emisní zóny budou přibývat. Stellplatzy jsou ve městech. V německém Ulmu nelze do města bez emisní plakety vůbec zajet. A STPL je tam zdarma u parku a pár kroků do obchodu. Zkrátka lepší je mít moderní motor.

Délka auta je hodně o komfortu. Mám 7,4 m a snáším to zatím dobře. Samozřejmě s 5,5 metry by se jezdilo a hlavně parkovalo líp. Ale, žádná garáž, koupelna, spaní...

Velká garáž je důležitá. Také auto bez garáže je u nás skoro neprodejné. Takže garáž určitě doporučuju. My v ní vozíme i kola a je to mnohem lepší než je vozit venku. Kola jsou čisťounká. Navíc do budoucna počítáme s elektrokoly a ty mít venku určitě nechci.

Havarijní a zákonné pojištění mám přímo od prodejce za velmi výhodnou cenu. Tady problém nevidím.

Auto staré 10 let cca 700.. 800 kKč Může být dobrá volba pro člověka, který si rád (s důrazem na rád) auto sám opravuje. Já to nejsem. Bohužel neumím se v tom vrtat.

To je mých pár postřehů, novopečeného campera.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 05.10.2017 09:48, před 7 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Zanovnejsi vs. starsi auto?

Starší do těch 700 tis. Zánovnější od ........ . To je současná realita.
Jinak. Ale to už vlastně všechno Karel Prokop napsal.
Tak šťastnou ruku při hledání.


.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
J
Jindra BrazaNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj,
moje troška do mlýna z trochu jiného soudku a to "proč jsem se rozhodnul si auto zatím nepořídit".
Musíš počítat s tím, že obytka je něco jako loď, tedy plastová díra na peníze. Pokud jste tedy byli jednou, pak bych doporučil spíš si párkrát obytku ještě půjčit, různá auta, různé půjčovny a hledat. Každé auto má trochu jiné uspořádání a potřebuješ najít takové, které ti sedí. Jakmile auto koupíš, už to budeš těžko měnit bez finanční ztráty, zvlášť kdybys koupil nové.

Hlavní výhody mít vlastní jsi popsal, tedy můžu se v pátek odpoledne rozhodnout a jet, auto můžu mít napůl nabalený, takže pohoda.
Půjčování - já když půjčuji auto, vyzvednu si ho den předem večer, nabalím v klidu za 2 hodiny a jedeme ještě večer, nebo další ráno. vracím také až ráno po návratu, většina půjčoven to umí a umožňuje.
řada půjčoven ti za pár stovek dodá auto před barák, takže stačí jen se rozhodnout, nakolik si ceníš svého času, jestli raději si necháš auto přivézt a zaplatíš něco navíc, nebo si pro něj jedeš, ušetříš, ale přijdeš o nějaké ty hodiny času.

Hlavní nevýhoda vlastního, pokud tedy nemáš v kase pár mega navíc je, že tě to bude nutit jezdit jen tím autem a každý víkend, kdy nejedeš obytkou pak můžeš počítat jako "dal jsem x tisíc tenhle měsíc a nikde jsem nebyl. Nebo na dovolenou neletíme, koupili jsme obytku, tak s ní musíme jezdit". Nemusí to být tvůj případ, ale může.

souhlasím s celou řadou věcí, co tu padlo, tedy auto raději od někoho, kde znáš historii, koupit vrak za 250-300 tě spíš znechutí, než aby sis to užil (pokud nebudeš mít kliku) ale ten hlavní problém jsem napsal nahoře a sám sji ho nakousl. Zjisti, jaké rozložení auta ti vyhovuje. Rozkládání stolu na postel je zlo, nikdo to nebude chtít v praxi dělat.
Alkovna ušetří místo, ale sežere plyn a naftu. pokud ale nejsi závodník, pak to může být rozumná varianta.

čím větší auto, tím víc krámů vezeš, ale zároveň má menší doložnost, na to tedy také pozor. Teď jsem četl novou Adrii, intergrál, který je homologovaný na 3 osoby jízda, protože má doložnost asi 300kg, což nestačí na normované 4 osoby. Celkem pruda koupit auto za 2M a pak zjistit, že je papírově jen pro 3 lidi.

takže když to shrnu, půjč si různá auta a vyzkoušej co chceš, ušetří ti to zklamání. zároveň zjistíš, jestli se tě nadšení bude držet i pokud třeba chytneš nějaký příšerný počasí a budeš tvrdnout pár dní vevnitř apod.
karavanoví začátečníci
hamonyhamonyČlen
Přidáno před 7 let
Ty blaho a ja myslel, ze 700tis. uz neni spatny rozpocet :(
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,043,300 unikátních návštěv | Vygenerované za: 1.82409 sekund | Průměrně za: 1.82409 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.38MB/4MB