Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Baterie v karavanu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Baterie v karavanu

Poslední aktualizace před 7 let
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj .Je to možný? Hobby H 887 Prestige z roku 06 a nemá :-( Světla, čerpadlo na vodu, splachování a asi i lednice je z 400 W měniče .Kam zapojit ?Chci i solár.
Michalll Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Tak měnič klidně vyhoď, kup solar a do regulátoru baterii normálně zapoj.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let
Ten chci zachovat, jsem myslel jestli to někdo nemá vymyšlený než to začnu kuchat.......... asi nikdo
Honza HHonza HČlen
Přidáno před 7 let
Z toho elektrobloku sundej to bílé víčko co je na jeden šroubek a pod ním jsou svorky pro připojení baterie.
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Honza H napsal:

Z toho elektrobloku sundej to bílé víčko co je na jeden šroubek a pod ním jsou svorky pro připojení baterie.


Na svorkách je připojeno 12V..... z autozásuvky.. Když tam misto toho připojím bateriji a zároveň bude měnič napájenej 220V tak to bude fungovat? Baterie se bude nabíjet?
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Být tebou, nechal bych si to od někoho kvalifikovaného celé proměřit, zkontrolovat průřezy apod. Ve své podstatě jakýkoliv autoelektikář. Co se týká případného nabíjení z uvedených svorek, tak když se skřípajícími zuby pominu kvalitu případného nabíjení, tak určitě bych nepominul konečné dobíjecí napětí. Tedy, pokud nechceš vyhodit auto do vzduchu.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let
To nabíjení by byl asi jen bonus..... měnič má výstup 13.7 V.Ale hlavně mě jde o to jestli může být připojená baterka i 220 V.
tabbitabbiČlen
Přidáno před 7 let
Bonus nebude...nedobíjí to.
Můžeš mít připojených 230V i baterií. Při napájení z 230V to odpojí baterii a jede to jen z toho zdroje, pokud 230V chybí jede to z baterie.
Laika X650R
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Takhle funguje energoblok s přednostním relé. Ale třeba to má jiné zapojení a je tam z výroby nějaká příprava. Z tý mizerný fotky ale nelze ani určit typ, natož zkusit vyhledat schema. Dej lepší fotku šťítku. Aspoň pro zajímavost.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Pokud chceš i solár, tak nevidím důvod dobíjet baterii ještě z okruhu 220V, navíc měničem. Já jsem díky solaru soběstačnej, od tý doby co ho mám, tak jsem 220V na nic nepotřeboval. Jo vlastně jo, občas si na 220V doma před cestou nachladím lednici.

No, je pravda, že během zimního provozu toho asi moc solarem nedobiju, ale když z domu vyjedu s nabitou baterkou, tak na osvětlení a vodní čerpadlo to bude fungovat dost dlouho.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
pánové s dovolením zrekapituluju diskuzi:

Michall vznáší dotaz (dává sice bídný fotky, ale dává)
Jarouš350 píše: vyhoď měnič a dej tam solár
to není to žádnej měnič:o, ale zdroj!!! Vyhodit je jedna možnost, ale tento typ má přednostní relé)

HonzaH píše: sundej kryt a připoj baterku
je to správně, ale říct takovoudle kusou informaci člověku co o elektrice ví že kope je málo; musíš to rozvést: že to má přednostní relé, proč tam je a jak funguje, případně kam to připojit

Michall píše: bude se baterie nabíjet ?
z toho jasně vyplývá že nemá ani základní ponětí o tom jak zařízení funguje....

TomTP: exploduje a radí mu navštívit autoelektrikáře
jistě, páč Tom elektrikář je. A dobrej

Michall píše: To nabíjení by byl asi jen bonus..... měnič :o má výstup 13.7 V. Ale hlavně mě jde o to jestli může být připojená baterka i 220 V.
stále nemá tu základní informaci kterou potřebuje vědět !!!

Tabbi správně popisuje jak to fachčí, ubohý kutil, ne-elektrikář dál tápá, jak přednostní relé fachčí

TomTP: správně doplňuje, že není jasný jestli tento typ zdroje přednostní relé má či ne (má ale to zatím "oficiálně" nevíme)

Jarouš350 píše: pokud chceš i solár, tak nevidím důvod dobíjet baterii ještě z okruhu 220V, navíc "měničem" :o. Já jsem díky solaru soběstačnej, od tý doby co ho mám, tak jsem 220V na nic nepotřeboval. Jo vlastně jo, občas si na 220V doma před cestou nachladím lednici.
No, je pravda, že během zimního provozu toho asi moc solarem nedobiju, ale když z domu vyjedu s nabitou baterkou, tak na osvětlení a vodní čerpadlo to bude fungovat dost dlouho.
jasně, ale solár tady tazatel vůbec neřeší - protože dávat solár na karavan z r´88 je skoro škoda peněz. Samozřejmě Jaroušovo nadšení pro fotovoltaiku sdílím :^

tak a teď já:
Michall: zařízení se jmenuje ZDROJ a je to zjednodušeně trafo 220/12V pro napájení 12V spotřebičů v karavanu: osvětlení kuchyně, koupelny a někdy další světla+čerpadlo.
- ZDROJ NENÍ NABÍJEČKA. A už vůbec ne měnič. Měnič dělá z 12V/220V. Například. Znalost základního názvosloví je podmínkou ke smysluplný odborný diskuzi.
Zdroj baterku upeče, proto nikdy nemůže být spojen s baterkou.
Příklad: jestliže ze zdroje leze naprázdno 13,7V tak po, připojení baterky se svorkové napětí spolehlivě zvedne na 16-17V, a potečou tam veliké proudy. To je jistá smrt baterky. Zdroj ji nemilosrdně uvaří.
- Karavan napájí 12V ZDROJ NEBO AKUMULÁTOR. Přepínání zajišťuje tzv.přednostní relé. K tomu je třeba mít nabíječku, protože baterku je nutné udržovat v nabitém stavu. Jinak sulfatuje a ničí se. Pokud budeš baterku nabíjet občas, výrazně krátíš její životnost.

Možnosti:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- zapojíš baterku do zdroje na svorky Eingang nebo Start batt. (bývají zcela vlevo)
- nabíječku (kvalitní, ne chcípáka!!! ) připojíš přímo na baterku
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- vysápneš zdroj a přepojíš 12V instalaci přímo na baterku (přes pojistky)
- osadíš kvalitní výkonnou (např. CTEK MXS 10) nabíječku s IUoU charakteristikou a tu budeš používat jako ZDROJ I NABÍJEČ V JEDNOM (baterka se chová jako vyrovnávací nádrž na energii)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pokud si nejsi jistý, svěř to někomu, kdo to umí. Autoelektrikář bude mít boj, páč je to něco úplně jinýho než auta. Karavanová instalace je diametrálně odlišná od autový.

Ještě něco: pokud chceš ušetřit = můžeš použít nabíječku zn. Fairstone, ale bude permanentně řvát ventilátor (nejde u toho bejt).
PROTOŽE JE TO NABÍJEČKA PRIMÁRNĚ URČENÁ DO DÍLNY, NE DO KARAVANU.

Tož tak.
Karel
Upravil Karel Prokop dne 15.09.2017 09:22, před 7 let
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let
[google][/google]Děkuji Karlovi za schrnutí. Takže je to v Hobbyku z roku 2006. Ten měnič sem trochu poplet....je to samozřejmě 400 W zdroj s výstupem né 13,7ale 12,7 V . Je to Dometic CON2140100 , na svorky" bat "je napájení z auto zásuvky (to nepotřebuju) . Chci to asi takhle pokud je to možný.Z baterky na svorky zdroje místo napájení z auta. Ze soláru přes regulátor pŕímo do baterky. Nabiječku pŕímo na baterku.Pŕi pŕipojení 220V by problém díky přednostnímu relé být neměl ??? .. .... PS... o elektřině vím o něco víc než že kope ☺
Upravil Michalll dne 15.09.2017 10:30, před 7 let
Michalll Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
V první příspěvku psal tazatel o měniči a o solaru. Mrkni do prvního příspěvku. A dát 5 tisíc do solaru mi přišlo efektivní i kdyby byl z roku 1888 :)
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 7 let
Nevím kde jste vzali rok 88 ale to je jedno. Soláry budou 2 x 300 W páč chci asi i 12 V ohřívat vodu..
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Michall: to ale musíš říct. Pokud mluvíme s kolegou, je diskuze zásadně jednodušší.
Jarda350: ach sorry, překouk jsem se,... já už sem moc nechodím a čtu to letem, rychlostně, jen tak povrchně.
Solár za 5000 asi jo, ale to je óbr jednoduchá sada. A její výkon a životnost budou (obávám se) odpovídat ceně.
Pokud můžu navrhnout Michalovi - připoj se na zdroj (protože nevím, jestli na něm visí ovládací reléová sada), osaď nabíječku a doplň solárem (zvolil bych značkovej panel před nákupem z Ebaye) a MPPT réglem. Levný sol. sady mám blbý zkušenosti. Už léta si vozím panely z DE. A nemám s nima problémy, jako jsem měl s lacinou sortou z Ebaye.
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Michalll napsal:

Nevím kde jste vzali rok 88 ale to je jedno. Soláry budou 2 x 300 W páč chci asi i 12 V ohřívat vodu..

Já mám 88, Karel se jenom překoukl.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Michalll, jarous350, Honza H, TomTP, tabbi, Karel Prokop

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,932,015 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26091 sekund | Průměrně za: 0.26091 (0) sekund | Dotazy: 121 | Použitá paměť: 2.13MB/2MB