Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Mover a připojení na 17V LION baterii: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Mover a připojení na 17V LION baterii

Poslední aktualizace před 7 let
Jarda_uguJarda_uguČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny,
plánuji koupit nový (starší) větší karavan Knaus Tabbert a manželka by mi k němu ráda koupila mover. Karavan má maximálku 1700kg a hlavní použítí moveru bude na zaparkování u baráku, kdy potřebuju najet kolmo na chodník a zaparkovat v mírném svahu co nejblíž u plotu. Se současným karavanem jsme pohybovali tak, že mi jsme dali špalky pod kola a já ojem hýbal doleva doprava a děti mi posouvaly špalky a tím se pohybovali. S větším karavanem se už takto nevejdeme.

Mám skládanou 150Ah LION baterii, ale ta má maximální napětí 17.0V. V karavanu ji používám přes 13V 5A spínaný zdroj, který mě na běžný provoz stačí. Chci se zeptat, jaký mover pořídit a jestli ho můžu připojit rovnou na těch 17V. Pokud ne, tak budu asi muset řešit 12V konvertor. Jaké jsou reálné proudy, které tam tečou? Protože někde píšou odběr 15-60A, jinde 20A ale 100A max.

Případně jsou i movery na 230V?

Díky.
Jarda
H
Honza-PHČlen
Přidáno před 7 let
Promiň za OT, kamarád má stejný "problém" s parkováním a vyřešil to malým vrátkem (jeřábovou kočkou) zabudovanou do země u baráku.
Takže než by se vytáčel na pětkrát, pálil spojku, tak to vypřáhne
otočí o 90°, zahákne lanko a frčí k baráku :)
Honza, Romča, Honzík (13)
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Motory moveru pro pohon karavanu to zvládnou v pohodě, nic se jim nestane, jsou to motory takové, jako na nastartování auta, tedy ve spouštěči. Ale obstarat spínaný zdroj s výstupem 13 V a s proudem 100 A asi nebude možné. Jen je potřeba ovládací část napájet napětím 13 V, tam by to možná polovodiče nemusely rozdýchat těch 17 V. Čáo, Pepa
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let
Jarda -ugu:můžeš dát nějakou fotku jak máš udělanou tu baterku.Čistě ze zvědavosti(možná i inspiraci)dík
Jarda_uguJarda_uguČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

bleriot11 napsal:

Jarda -ugu:můžeš dát nějakou fotku jak máš udělanou tu baterku.Čistě ze zvědavosti(možná i inspiraci)dík


Je poskladádaná z prizmatických článků nominálního napětí 3.8V (4.35V max). Je cca 40 článků paralelně v jedné sekci a čtyři sekce seriově dohromady. Připojuji to přes ten šedý rychlokonektor, který je oficiálně do 50A, ale ani s 80A neměl problém. Nabíjím pomocí zdroje napětí:
https://www.bangg...mds=search

nastaveného na 17.2V. Dá cca 25A do prázdné baterky, pak proud postupně klesá k nule. Jednou za čas kontroluji napětí na jednotlivých sekcích (to jsou ty čtyři konektory na destičce) a pokud se liší o více než se mi líbí, dobiji je na stejnou hodnotu.

Celková hmotnost 10 kg, rozměry 20cmx20cmx26cm

Displej obsahuje info o napětí, proudu, celkové kapacitě, výkonu. Měří proudy oběma směry a z toho počítá kapacitu baterky. Teď ukazuje nepravdivě, protože jsem ho omylem před focení vypnul, a musel resetovat.

Celkové náklady.
články cca 5000,- Kč
měřič kapacity na ebay - cca 600Kč
voltmert - 30Kč
konekorty cca 100Kč
Nabíječka z banggood cca 800Kč
Skoro jedna špulka cínu
jednotky hodin proměrování článků a pájení
hodina až dvě na ušití obalu

Má to jedinou nevýhodu - napětí neodpovídá Pb baterii. Buď ze skládám tři články seriově a mám napětí 9V - 13V, přičemž většinu času jsem okolo 3.8V *3 = 11.4V nebo ze čtyřech článků a pak mám napěti 12-17V.

Automatické sloučení 09.09.2017 09:16:

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. Motory moveru pro pohon karavanu to zvládnou v pohodě, nic se jim nestane, jsou to motory takové, jako na nastartování auta, tedy ve spouštěči. Ale obstarat spínaný zdroj s výstupem 13 V a s proudem 100 A asi nebude možné. Jen je potřeba ovládací část napájet napětím 13 V, tam by to možná polovodiče nemusely rozdýchat těch 17 V. Čáo, Pepa


Enduro prodává LiFePo baterku, která má na nabíječce 14.6V.

http://www.enduro...tterie/425

To by odpovídalo 4 článkům po 3.65V, ale je otázka, jestli těch 14.6V je maximální nebo nominální napětí baterie. Pokud nominální, tak maximální by bylo cca 16V a pak by mých 17V max bylo úplně v pohodě. Takže bych se klonil k enduro moveru, které by to měly zvládnout. Navíc EM203 je nejlevnější na trhu.
Upravil Jarda_ugu dne 09.09.2017 09:16, před 7 let
Jarda_ugu Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
P
PeterLČlen
Přidáno před 7 let
No, fakt slusna praca..:^ akurat to celkove vystupne napatie by som videl ako dost velky problem v spojeni s elektronikou, ktora je predsa len stavana na 12V. To ze ma nabijacka napisane na vystupe 14,6V podla mna znamena jej vystupne napatie, cize maximalne napatie baterky bude tazko 16V. Myslim si takisto ako p.Doskocil, ze motory moveru by to zvladnut mohli ale elektronika bude protestovat - minimalne budu vypinat ochrany...
Peter, Zuzka a deti
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let
No máš to pěkně udělaný.Jestli jsi použil ty konkrétní články z obrázku(baterie) Lenovo tak to jsou Li-pol.To znamená,že maximální napětí článku je 4,2V.Ty nabíjíš na 4,3V a baterie ničí.Uprav napětí na max 16,8V.Hlavně si myslím,že uplně stačil tříčlánek.
tady jsem narychlo našel neco na netu:
http://robodoupe....ulatoru-1/
Jarda_uguJarda_uguČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

bleriot11 napsal:

No máš to pěkně udělaný.Jestli jsi použil ty konkrétní články z obrázku(baterie) Lenovo tak to jsou Li-pol.To znamená,že maximální napětí článku je 4,2V.Ty nabíjíš na 4,3V a baterie ničí.Uprav napětí na max 16,8V.Hlavně si myslím,že uplně stačil tříčlánek.
tady jsem narychlo našel neco na netu:
http://robodoupe....ulatoru-1/


Toto je novější verze článku, která má jmenovité napětí 3.8V a ne 3.7V jak bývá běžné. I na článku je uvedeno 4.35V max.

Já to mám primárně k elektromotoru do lodě, kde s vyšším napětím, získám vyšší výkon a využiju celou kapacitu baterky, protože jinak elektonika lodi vypne na 10.5V, kdy mám ještě 40% kapacity.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Jarda -Ugu
kladu si dvě poměrně zásadní otázky:

otázka 1: nebál bych se co udělá napětí přes 17V s motorama, ale s řídicí elektronikou moveru (uhlíkovým motorům je to takřka jedno)
otázka :) 2: jestliže popisuješ Li-Pol jako Li-Ion, tak následuje další otázka: mají ty Lipolky balancér ? Předpokládám že ne,....
Jarda_uguJarda_uguČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

otázka :) 2: jestliže popisuješ Li-Pol jako Li-Ion, tak následuje další otázka: mají ty Lipolky balancér ? Předpokládám že ne,....


Balancér nemají. Články nevybíjím ani nenabíjím do maxima. Jednou za čas zkontroluji stavy jednotlivých sekcí a pokud se liší, více než by se mi líbilo, tak je všechny dobiju na stejnou hodnotu. Proto tam mám vyvedeny ty čtyři sekce a strkám do nich voltmetr s nalepeným konektorem. Takže balancér dělám já.

Tuto velkou baterku mám relativně čerstvě, ale mám 36V baterku v dětské čtyřkolce, kde to tak po deseti, dvaceti cyklech zkontroluji a většinou jsou články dostatečně stejné.

Tím, že nechávám rezervu jak na nabití, tak na vybití, by se mi nemělo stát, že nějaký článek budu přebíjet nebo ultra vybíjet.

Ale jak nad tím víc přemýšlím, tak ji asi předělám na 3 sekce a tedy 9-13V a budu mít klid.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
přestavbou na 3S nemúžeš nic pokazit.
při hmotnosti karavanu 1700kg pověs na přívod klešťák do 200A opři kola o obyčejný prkno 2,4cm (fošnu to na 99% nepřekoná) a pak sem napiš kolik ten mover bere. Páč jestli si někdo myslí že 250W výkonu bude jezdit s půldruha-tunovou soupravou přes jakýkoli nerovnosti, (kořeny, obrubníky, nájezdy do vrat) tak nechť to zkusí.
Toto je totiž důkaz, že papír, potažmo internet snese opravdu všechno.:o

Pro info: u EM303 a karavanu 1500kg byl zkratový proud na 4cm fošně bez rozjezdu 195A.......
Jarda_uguJarda_uguČlen
Přidáno před 7 let
Tak mám vyjádření Reichu, k moveru Easydriver a jednoznačné píšou 15.5V.

Die maximale Dauer-Spannung für die Easydriver Elektronik sollte 15,5 V nicht übersteigen.

Automatické sloučení 22.09.2017 19:29:
Baterku jsem předělal na 3S. Takže mám teď 190Ah, 9.9-13.0V.


Na náš nový karavan jsem montoval EM203 a v pohodě najel na 12cm chodník, ke kterému jsem si připravil z hranolku 10x10cm 80 cm dlouhý klín. Vyjel jsem na něho jako nic i by stačil kratší klín. V pohodě jsem přejel 2cm desku a skoro najel na 4cm obrubník. Když se snažil najet na ty 4cm, tak teklo z baterky 140A. Jinak se to pohybovalo 20 - 50A na skoro plné baterce.

Jsem příjemně překvapen. I třeba v tom, že jde jet rovně a lehce ojí kormidlovat do stran a tím řídit.

Celkem jsem najel tak 15-20m v mírném svahu a z baterky ubylo 3.6Ah.

Karavan mohl mít v daném okamžiku tak 1400kg.
Upravil Jarda_ugu dne 22.09.2017 19:29, před 7 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Jarda_ugu, Honza-PH, Doskocil, bleriot11, PeterL, Karel Prokop

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,250,413 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.16994 sekund | Průměrně za: 0.16994 (0) sekund | Dotazy: 106 | Použitá paměť: 2.05MB/4MB