Citovat
Buerstner napsal:
Jenom takový nesmělý dotaz: můžeš krmit lednici za jízdy z alternátoru na 12V?
Jestli ano, proč hned monokontrol, za který dáš 3 tis. Kč, když bys mohl po příjezdu na místo přepnout z 12V na plyn (bez monokontrolu)?
PetrDubí už to naprosto přesně popsal.
je třeba si říct že:
elektrika v obytným autě - je už z výroby koncipovaná pro jízdu a pobyt bez přípojky (na divoko)
elektrika v karavanu je z výroby zásadně určena pro pobyt v kempu
přestavování karavanů pro pobyt na divoko je silnej fenomén Česka a např.Holandska.
V Německu jsem takový rozmach "elektrifikace" karavanů nezaznamenal.
V Itálii karavany nejsou takřka vůbec (protože tam přívěsy smí jezdit jen 80km/h)
Podle mě je za tím koupěschopnost západní části evropy: kdo chce každej den jinam, koupí si auto. Kdo chce bejt v kempu, koupí si karavan.
U nás jsou silným limitem prachy a touha jezdit zadarmo, proto ta lidová tvořivost.
A Duo/Monocontrol byl osvícenej krok Trumy (potažmo GOKu jako výrobce) aby mohli za jízdy bezpečně chladit všichni. Starý nebo laciný auta (který nemají AES) i karavany.
Finanční spekulace řešit nechci protože:
a ) mono sice stojí 3kkč, ale ještě hadici a filtr (případně koleno) a je to 6kkč (+montáž).
b ) kdo ho má, ví že ten komfort za to stojí, jednoznačně
c ) kdo chce vopici, musí mít na banány (nebo ji dávit pilinama, ale pak ten výsledek je odpovídajícím způsobem tristní)
takže jak už tu bylo mnohokrát řeřeno:
pokud jsi ekonom - nikdy si nekoupíš karavan, ale budeš lítat do dobrejch hotelů
pokud jsi srdcař - a miluješ svobodu a volnost (což podle mě karavanisti jsou) budeš bojovat jako lev, aby ti ji nikdo nesebral
no a ten komfort (že věci fungujou jak mají) buď oželíš, nebo se časem doplní.
U mě ten vývoj nebyl jinak. Většina z nás bojuje s prachama. Mě nevyjímaje.
A přelidněný kempy bytostně nemám rád (jako většina :_ z nás).