sochyČlen Přidáno
před 7 letAhoj, muzu prosit o radu,mam v karavanu absorbcni lednicku na srese solar 140wp a baterku 100ah trakci da se to provozovat na 12v i kdyz je to trojkombinace? Diky za rady a nazory pripadne kdyz bezi menic 1500w je mozne aby behem 30 min vycucal baterku?
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
Ahoj, na 12V se provozovat dá, dle mé zkušenosti je to ale nejméně výkonný způsob. Samotný měnič by tak rychle baterii vybít neměl. Na 16ti denní dovolenou jsem bral 75ah baterii kterou jsme vůbec nedobijeli, měnič 1500W z Ali a jela na něj žehlička na vlasy, fén a všechny možné nabíječky. Pak šla bez nabíjení rovnou do auta a to v pohodě startuje.
sochyČlen Přidáno
před 7 letOk diky mam tucha ze bude baterka ko jen to nemam jak merit na dovce
Automatické sloučení 30.08.2017 20:10:
Ok diky mam tucha ze bude baterka ko jen to nemam jak merit na dovce
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
Upravil sochy dne 30.08.2017 20:10,
před 7 letV nejbližším baubau marketu se dá koupit malý multimetr komplet i s baterkou za cca 4,5 EURa. 12 V s tím změříš pohodově. Má to taky hlasitý šlusmetr a pár dalších vychytávek. Tuším jsem něco takového zahlédnul i v Kauflu. Pro jistotu jeden vozím v palubce.
GardaČlen Přidáno
před 7 letUz to tu bylo popsane. Ten solar ti sotva da na provoz topneho telesa v lednici. Urcite si cucne minimalne 10A. To je vse co ti vyrobi a kde je nejake dobijeni. No a menic 1500W si vezme i 100A z baterie. Zalezi co s nim napajis.
Je to zjednoduseny vypocet ale vzdy si vydel prikon spotrebice na 230V 12V a vyjde ti priblizne co to cuca z baterky.
Priklad Remoska 230V 470W =》470 :12=40A z baterie. Ono to bude dik ztratam vic ale to je zanedbatelne. No a ted to budu provozovat hodinu a tim spotrebuji cca 40Ah pri pul hodine 20Ah.
Ono to bude vzdy trochu vic. Takhle si nejak udelej takovou energetickou bilanci a uvidis jak jsi na tom.
sochyČlen Přidáno
před 7 letOk z toho plyne ji zapnout max po dobu cesty pro udrzeni teploty menic sem daval kvuli mobilum tak rychlost vybiti ukazuje opravdu na batery ko ale diky za cene info
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
ono je to tak aj myslene a standardne zapojene ze chladnicka po dobu cesty ide na 12V z auta, kedze je nastartovane a tych 10A mu nechyba.... najidealnejsie je prerobit 7pol na aute a karavane na 13pol a mas to vybavene...
a menic kvoli mobilom??? ved pises ze mas v karavane baterku a solar, tak preco ich nenabijas z 12V? standardna nabijacka mobilu ma vystup 5V/cca2A, tak preco robit z 12V DC naskor 230V AC a potom znova 5V DC, ked sa to da bezne dostupnym "stuplom" do autozapalovaca alebo ked uz chces sofistikovanejsie tak step down 12V-5V z ciny za par korun, priamo s USB vystupmi su bezne aj 4A, takze mozes nabijat aj dva naraz...
sochyČlen Přidáno
před 7 letMenic sem daval kdybych potreboval nutne 230V a po soucasne zkusenosti domontuju izasuvku 12V jo to je tak kdyz novy auta vyndanim klicku vypinaj vse:)
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
Přesně tak. To by ale musel vozit zátěžový voltmetr sebou. To není zlé, ale dělá to asi málo kdo (cena). Já jsem zátěž simuloval tak, že jsem multimetr připojil na palubní síť a na moment zapnul hlavní světla, případně ťuknul na dálkové. Zátěž baterie byla okolo 10 A, což mi pro představu o stavu AKB docela stačilo. V jeho případě bych udělal totéž, ale jako zátěž bych asi na moment zapnul měnič, nebo nějaký jiný vhodný spotřebič.
PaMiČlen Přidáno
před 7 letAby jsi získal relevantní výsledky, tak je potřeba použít klešťový ampérmetr na reálné rozvody. Jestliže zapneme do serie nějaký multimetr, tak jsou proudy omezeny přívodními kabely a vlastními konektory v multimetru.
sochyČlen Přidáno
před 7 letMoc dik, dnes sem zjistil ze je baterka ko rano mela jen 12V a to nebyl zadnej odber zjisteno ze je pod mrakem a solar dava mene
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
HONZAV1Člen Přidáno
před 7 letNeřekl bych, že nová auta vše odpojí ... . Pokud je správně zapojená 13 pin. zásuvka, potom do karavanu 12V jde a lze je užívat. Samozřejmě nepůjde lednice proto, aby se nevycucla baterka auta, viz popsáno, ta je zapojená ze zásuvky na jiný, "klíčkový" obvod. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
jarous350Člen Přidáno
před 7 letS panelem 140Wp podle mě nemá cenu o provozu lednice na 12V vůbec uvažovat. Během cesty je fakt lepší to napájet z alternátoru. Já mám sice taky jen 7 pin, ale použil jsem kabel mlhovky. Jinak občas nechávám běžet cestou i na plyn.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
BuerstnerČlen Přidáno
před 7 letKdyž už je tady toto téma, tak bych se rád zeptal, kam vy majitelé obytných přívěsů se solárními články jezdíte kempovat na divoko? A že je vás tady asi hodně.
To všichni, kdo máte solární panely, jezdíte na divoko do Řecka? Nebo kam jezdíte?
Tím chci říci, že kdo jezdí do kempu, tak pořizovat si solární články je podle mne ekonomický nesmyl.
Co vy na to?
Upravil Buerstner dne 01.09.2017 13:14,
před 7 letsochyČlen Přidáno
před 7 letMas i odlehlejsi mista v kempu kde el neni v blizkosti a muzes si vybrat misto co se ti libi:_
Petr,Katka ,Jumper 2,2 Hdi
jarous350Člen Přidáno
před 7 letSolar 150Wp mě se vším vyšel na 5tis.Kč. Někde v kempu chtějí klidně i 70Kč za přípojku za den, tak si spočítej, jestli se to vyplatí. A přesně jak už je napsáno výše... ne vždy chceš v kempu bydlet u přípojek v největší koncentraci karavanů.
Teď jsem byl týden na výcvikovém táboře se psem. Všichni byli sice ve stanu, my ale máme půlroční dítě, takže karavan. Přípojka byla docela daleko, krom toho je pak nepříjemný řešit, jestli jsem toho nespotřeboval hodně a kolik případně platit.
2 týdny dozadu jsme byli na víkend v tábořišti Lucký vrch. Nebyla tam ani pitná voda... :)
Ale zase celej víkend pro 2 lidi, dítě a psa vyšel na 120Kč :D
Takže vyplatí jak komu, mně určitě - finančně i za pocit nezávislosti včetně souvisejících nefinančních benefitů.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
BuerstnerČlen Přidáno
před 7 letKdyž budu mít v přívěsu baterii, za kolik bys byl ochoten mi karavan "solarizovat"?
jarous350Člen Přidáno
před 7 letHele, nic na tom není, zvládneš to sám. Panel mamutem na střechu, 2 dráty ze solaru do regulátoru, další 2 jsou baterka, poslední 2 je rozvod karavanu. Hotovo :)
Rozmysli si, kam si umístíš regulátor, já ho mám u baterky. Montovat ti to nebudu, ale nabízím vzdálenou podporu při nákupu i montáži :)
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 01.09.2017 17:39,
před 7 let