Citovat
Vajglon Hnuson napsal:
@Nemilany
2- 3 týdny volna ? já tipuju na výhodný kauf to může být i měsíc, pokud nemáš v dané lokalitě kontakt musíš tam bydlet a to není zadarmo, také tím pádem ti ujde příjem doma. Otázka je, kolik si ve finále opravdu ušetřil. A to nemluvím o situaci, že těžko třeba budeš v Belgii reklamovat vařič či Trumu ...
Dle mého má nákup v DE jednoznačnou výhodu ve dvou případech:
- to co chci se u nás neprodává ( nebo u ojetin není výběr )
- prodejce nabízí zánovní či nové ( např. Tageszulassung ) s výraznou slevou ( někteří prodejci to dokážou, ale jsou to vyjímky, které spočítáš na prstech jedné ruky )
Pokud se nejedná o jednu z výše uvedených situací, je dovoz vždy sázka do loterie.
Trochu se pohybujeme v jiném prostředí. Dcera se provdala za němce, jeho otec pracuje v pojišťovnictví (m.j. auta, obytná auta apod.) a tak znám a diskutujeme, jak to funguje a jaké jsou možnosti a zvyklosti. Dokonce jsem uvažoval vozit obytky do ČR. To že se dá naprosto bez problémů vydělat 100-150 tis. a více Kč je holá realita.
Nepustil jsem se do toho proto, že za nějaký rok se budeme do DE stěhovat za rodinou.
Záruky ? a záruky plnění v ČR? kapitola sama o sobě, zkušeností a článků jen na C24 a negativních je dost.
V DE před prodejem je vše odzkoušené a má vše revizi.
Jinak souhlasím s tím, že obecně každý nákup z druhé ruky je sázka do loterie. S tím se bohužel nedá nic dělat. Kdo je pedant nebo všechno mu může vadit a rád do všeho vrtá, tak nákupy z druhé ruky nejsou dobrá volba.
K meritu věci. Ukázky nabídek co zde autor nabídl, včetně ceny jsou reálné. Kdo chce ušetřit a půjde na to s rozvahou, tak se mu to podaří. Prostředkování je jen způsob, jak si zajistit vozidlo, protože se mi nechce to vše podstoupit, nebo chci mít nějakou záruku kdo mi to doveze ( bohužel většinou virtuálně) apod. Další podstata je, že nevybírám já sám, nevidím, nediskutují s majitelem a mám zcela jiný žebříček hodnot než ten co jede pro auto na kšeft a vše ho tlačí ... jen ten zájem zákazníka nebývá na prvním místě...
Kde jinde než ( v DE, Westfalen) je naprosto obvykle, že lze auto používat i 2,3 dny v reálném provozu než dojde k podpisu smlouvy o prodeji.
Dalo by se psát více, ale není zde na to prostor.