Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 udrzba klimatizace dometic: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

udrzba klimatizace dometic

Poslední aktualizace před 7 let
dablikhasicdablikhasicČlen
Přidáno před 7 let
zdravim a chci se zeptat zda se u stresni klimatizace dometic dela nejaka udrzba jako u auta - vysuseni a vymena oleje - ci neco podobneho dekuji za odpovedi
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, ani u auta a ani u jiného chladicího zařízení se vysušení a výměna oleje neprovádí, pokud to někde nepraskne, neuletí hadice a z toho důvodu do okruhu nevnikne vzduch se spoustou vlhkosti. U aut se to provádí z toho důvodu, aby si autoservisy zaplatily drahé vybavení pro opravy chladicích okruhů u aut. Lid chce být klamán, protože tomu, co je pravda, tak nevěří, tak jezděte zbytečně do autoservisů s chlazením v klimatizaci a plaťte za zbytečné úkony.
Důležité je u každého chladicího zařízení odstraňovat prach, mouchy a komáry ze srážníků, to je ten teplý výměník, u auta ten, co je před vodním chladičem. U výparníků (to jsou ty výměníky, co chladí), tak ty se tolik neznečisťují. Značkové servisy vám chladivo vycucnou, napustí vám ho tam zpátky, ale srážník vám neočistí. Nevím, o jakém vysušování se tady mluví, když jsem byl v autoservisu a prohlížel mašinku na ty autoklimatizace, tak indikátor vlhkosti ukazoval maximální vlhkost a majitel ani nevěděl, na co to tam je a co to znamená. Když jsem mu vysvětloval, že chladicí okruh musí tak dlouho vakuovat, až se žlutá barva indikátoru změní na zelenou, i kdyby to trvalo třeba čtyři hodiny, tak kroutil nevěřícně hlavou. To mu díleři neřekli, protože sami tomu nerozumějí. Čáo, Pepa (chlaďař v důchodu)
dablikhasicdablikhasicČlen
Přidáno před 7 let
super diky :-) ja jen abych neco neprosvihl :-)

Automatické sloučení 20.08.2017 12:51:
super diky :-) ja jen abych neco neprosvihl :-)
Upravil dablikhasic dne 20.08.2017 12:51, před 7 let
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
Tak u auta čistím po oddělání motorku ventilátoru a nějakého čidla desinfekčním sprejem přímo žebra chladiče umístěného v obalu společně s topením. Pokud se desinfekce provádí stříkáním jen do výdechů topení prý se neumyjí tak dobře plísně z vysrážené vody které vznikají na chladiči.
Může to potom začít i smrdět. Je to jednoduché, většinou odděláte poličku před spolujezdcem a motorek ventilátoru je pod ní.
Takže u tvé klimatizace se určitě nic nestane pokud vyčistíš venkovní i vnitřní žebrování klidně vodou pokud nevytopíš celý vnitřek. V práci na velkém agregátu to dělám vždy hadicí než přijede chlaďař aby nevrčel.

Jinak si myslím to co Doskočil ale nevím jak je to s tím přimazáváním chladiva u velkých agregátů je průhledítko a chlaďař kontroluje olej.

U nás klimatizace opravují http://www.klimac... ale nikdy jsem tam nebyl.

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Chladicí kompresorový okruh má neustále oproti okolní atmosféře značný přetlak, v klidu asi 4 bary, při chodu na sání 1 - 2 bary a na výtlaku 6 -12 barů, tento (kondenzační) tlak je závislý na teplotě okolního vzduchu a tím režimu kondenzace (zkapalňování). Z toho důvodu musí být chladicí okruh naprosto těsný, tedy hermeticky oddělen od okolního prostředí. Tzn., že olej se nemá kudy z toho okruhu dostat ven. Při jakékoliv poruchové netěsnosti uteče nejdříve chladivo, které se "protáhne" desetkrát menším otvorem, než který by byl potřeba pro únik vzduchu - kdyby tam byl. Takže zkoušení těsnosti chl. okruhu tlakovým vzduchem je naprosto bezpředmětné, nic se nezjistí, jen takové netěsnosti, kde "fučí" už i ten vzduch. Pokud průhledítko oleje na kompresoru ukazuje nižší hladinu, než jaká tam byla předtím, tak to není tím, že v okruhu chybí olej, ten tam je, jen není v kompresoru, a to proto, že nějakou netěsností unikla část chladiva a olej se z toho důvodu, že výparník není dostatečně zaplaven kapalným chladivem, tak se olej špatně vrací z výparníku do kompresoru a tím zaplavuje výparník, zůstává v něm, a snižuje účinnost chlazení, která je už stejně nižší tím, že tam část chladiva chybí. V podstatě až 10% oleje je mimo kompresor, protože se zatím nikomu nepodařilo vyrobit olejem mazaný kompresor, který by výtlakem "nevyhazoval" olej. Tento olej se ale s chladivem vrací do kompresoru, pokud je v okruhu dostatek chladiva. Ale daleko horší je skutečnost, že se pak z důvodu špatného vracení oleje může zadřít kompresor, když někdo "trápí" chl. zařízení, aby běželo s nedostatkem chladiva. Proto jsem svým zákazníkům vždy říkal - netrapte to, vypněte zařízení a zavolejte mě. Tak si nenechte věšet bulíky na nos. Čáo, Pepa, chlaďař v důchodu
Upravil Doskocil dne 20.08.2017 21:07, před 7 let
leosmalikleosmalikČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
Musím reagovat na zde uvedené mylné informace!
Pokud chcete pane Pepo uvádět zde nějaké technické informace, bylo by dobré aby se zakládaly na pravdě, top znamená ,,vyjadřujte se prosím jen k něčemu čemu opravdu rozumíte,,viz inf.o zbytečnosti servisu AC v autě.
Uvádíte spoustu dat a informací,ve vztahu ke klimatizaci , které jsou pro běžného uživatele zbytečné.Tyto technické informace potřebuje servisák k tomu aby mohl správně klimu, opravit popř. naservisovat.
U aut je samozřejmě nutné provádět periodicky servis na klimatizaci.Rozvádět zde je nesmysl.
Udržba, dotazované klimatizace ze stran uživatele je popsána v návodu.Pokud je podezření že AC nefunguje jak by měla, nebo je účinnost snížená, je stejně třeba navštívit servis.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
moodsmoodsČlen
Přidáno před 7 let
Klimatizací (ne v dopravních prostředcích) se živím 25 let. Zdaleka nemám tolik zkušeností, jako chlaďař p. Pepa, ale plně jej respektuji. Pokrytecky musím konstatovat, že profylaxie (pravidelný servis) klimatizace obecně je 40% práce a 60% divadla. Zákazník tomu stejně nerozumí a když na to přijde, sehraji mu s chlaďařským vercajkem, digitálními manometry, notebookem a checkerem divadlo na 110%...
Mirek & Nori & Barča & Roller Team Granduca 285 P
leosmalikleosmalikČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,

Možná by bylo lepší se dát na dráhu herce.
:)
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: dablikhasic, Doskocil, gut, leosmalik, moods

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,286,463 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30012 sekund | Průměrně za: 0.30012 (0) sekund | Dotazy: 84 | Použitá paměť: 1.9MB/4MB