dablikhasicČlen Přidáno
před 7 letzdravim a chci se zeptat zda se u stresni klimatizace dometic dela nejaka udrzba jako u auta - vysuseni a vymena oleje - ci neco podobneho dekuji za odpovedi
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj, ani u auta a ani u jiného chladicího zařízení se vysušení a výměna oleje neprovádí, pokud to někde nepraskne, neuletí hadice a z toho důvodu do okruhu nevnikne vzduch se spoustou vlhkosti. U aut se to provádí z toho důvodu, aby si autoservisy zaplatily drahé vybavení pro opravy chladicích okruhů u aut. Lid chce být klamán, protože tomu, co je pravda, tak nevěří, tak jezděte zbytečně do autoservisů s chlazením v klimatizaci a plaťte za zbytečné úkony.
Důležité je u každého chladicího zařízení odstraňovat prach, mouchy a komáry ze srážníků, to je ten teplý výměník, u auta ten, co je před vodním chladičem. U výparníků (to jsou ty výměníky, co chladí), tak ty se tolik neznečisťují. Značkové servisy vám chladivo vycucnou, napustí vám ho tam zpátky, ale srážník vám neočistí. Nevím, o jakém vysušování se tady mluví, když jsem byl v autoservisu a prohlížel mašinku na ty autoklimatizace, tak indikátor vlhkosti ukazoval maximální vlhkost a majitel ani nevěděl, na co to tam je a co to znamená. Když jsem mu vysvětloval, že chladicí okruh musí tak dlouho vakuovat, až se žlutá barva indikátoru změní na zelenou, i kdyby to trvalo třeba čtyři hodiny, tak kroutil nevěřícně hlavou. To mu díleři neřekli, protože sami tomu nerozumějí. Čáo, Pepa (chlaďař v důchodu)
dablikhasicČlen Přidáno
před 7 letsuper diky :-) ja jen abych neco neprosvihl :-)
Automatické sloučení 20.08.2017 12:51:
super diky :-) ja jen abych neco neprosvihl :-)
Upravil dablikhasic dne 20.08.2017 12:51,
před 7 letTak u auta čistím po oddělání motorku ventilátoru a nějakého čidla desinfekčním sprejem přímo žebra chladiče umístěného v obalu společně s topením. Pokud se desinfekce provádí stříkáním jen do výdechů topení prý se neumyjí tak dobře plísně z vysrážené vody které vznikají na chladiči.
Může to potom začít i smrdět. Je to jednoduché, většinou odděláte poličku před spolujezdcem a motorek ventilátoru je pod ní.
Takže u tvé klimatizace se určitě nic nestane pokud vyčistíš venkovní i vnitřní žebrování klidně vodou pokud nevytopíš celý vnitřek. V práci na velkém agregátu to dělám vždy hadicí než přijede chlaďař aby nevrčel.
Jinak si myslím to co Doskočil ale nevím jak je to s tím přimazáváním chladiva u velkých agregátů je průhledítko a chlaďař kontroluje olej.
U nás klimatizace opravují
http://www.klimac... ale nikdy jsem tam nebyl.
Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Chladicí kompresorový okruh má neustále oproti okolní atmosféře značný přetlak, v klidu asi 4 bary, při chodu na sání 1 - 2 bary a na výtlaku 6 -12 barů, tento (kondenzační) tlak je závislý na teplotě okolního vzduchu a tím režimu kondenzace (zkapalňování). Z toho důvodu musí být chladicí okruh naprosto těsný, tedy hermeticky oddělen od okolního prostředí. Tzn., že olej se nemá kudy z toho okruhu dostat ven. Při jakékoliv poruchové netěsnosti uteče nejdříve chladivo, které se "protáhne" desetkrát menším otvorem, než který by byl potřeba pro únik vzduchu - kdyby tam byl. Takže zkoušení těsnosti chl. okruhu tlakovým vzduchem je naprosto bezpředmětné, nic se nezjistí, jen takové netěsnosti, kde "fučí" už i ten vzduch. Pokud průhledítko oleje na kompresoru ukazuje nižší hladinu, než jaká tam byla předtím, tak to není tím, že v okruhu chybí olej, ten tam je, jen není v kompresoru, a to proto, že nějakou netěsností unikla část chladiva a olej se z toho důvodu, že výparník není dostatečně zaplaven kapalným chladivem, tak se olej špatně vrací z výparníku do kompresoru a tím zaplavuje výparník, zůstává v něm, a snižuje účinnost chlazení, která je už stejně nižší tím, že tam část chladiva chybí. V podstatě až 10% oleje je mimo kompresor, protože se zatím nikomu nepodařilo vyrobit olejem mazaný kompresor, který by výtlakem "nevyhazoval" olej. Tento olej se ale s chladivem vrací do kompresoru, pokud je v okruhu dostatek chladiva. Ale daleko horší je skutečnost, že se pak z důvodu špatného vracení oleje může zadřít kompresor, když někdo "trápí" chl. zařízení, aby běželo s nedostatkem chladiva. Proto jsem svým zákazníkům vždy říkal - netrapte to, vypněte zařízení a zavolejte mě. Tak si nenechte věšet bulíky na nos. Čáo, Pepa, chlaďař v důchodu
Upravil Doskocil dne 20.08.2017 21:07,
před 7 letleosmalikČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
Musím reagovat na zde uvedené mylné informace!
Pokud chcete pane Pepo uvádět zde nějaké technické informace, bylo by dobré aby se zakládaly na pravdě, top znamená ,,vyjadřujte se prosím jen k něčemu čemu opravdu rozumíte,,viz inf.o zbytečnosti servisu AC v autě.
Uvádíte spoustu dat a informací,ve vztahu ke klimatizaci , které jsou pro běžného uživatele zbytečné.Tyto technické informace potřebuje servisák k tomu aby mohl správně klimu, opravit popř. naservisovat.
U aut je samozřejmě nutné provádět periodicky servis na klimatizaci.Rozvádět zde je nesmysl.
Udržba, dotazované klimatizace ze stran uživatele je popsána v návodu.Pokud je podezření že AC nefunguje jak by měla, nebo je účinnost snížená, je stejně třeba navštívit servis.
Leoš
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
moodsČlen Přidáno
před 7 letKlimatizací (ne v dopravních prostředcích) se živím 25 let. Zdaleka nemám tolik zkušeností, jako chlaďař p. Pepa, ale plně jej respektuji. Pokrytecky musím konstatovat, že profylaxie (pravidelný servis) klimatizace obecně je 40% práce a 60% divadla. Zákazník tomu stejně nerozumí a když na to přijde, sehraji mu s chlaďařským vercajkem, digitálními manometry, notebookem a checkerem divadlo na 110%...
Mirek & Nori & Barča & Roller Team Granduca 285 P
leosmalikČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
Možná by bylo lepší se dát na dráhu herce.
:)
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL