Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 15

· Členové on-line: 1
Mamut62

· Registrovaní členové: 10,407
· Nejnovější člen: vaverka

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Zdenek a Alena
13.08.2017 18:36
Všem Alenám a Alenkám přejeme vše nejlepší k svátku

poppici
08.08.2017 18:51
Ahoj, nejste nekdo nahodou v Lipotu. Dik mavam

hasom
23.07.2017 17:25
Hlavne aby nebol zatečný a zhnitý. Poznáš podľa krivých stien, zápachu, malej pevnosti stien okolo okien, plávajúcej podlahe...

Josef Stich
21.07.2017 06:18
Dobrý den potřeboval bych poradíme co jsi dát pozor při koupě karvanu.Dekuji

brumlik
20.07.2017 16:03
Dobrý den,potřebuji zjistit,kde má vyraženo VIN integrovaný automobil KNAUS V - Liner.Nemůžeme to nikde najít.A bohužel STK jen na měsíc

David Stieber
20.07.2017 14:08
Já 3 dny.

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Výměna velké alkovny za menší obytku
Ahoj, určitě už mnoho z vás řešilo situaci, že děti odrostly, a vy jste přemýšleli, jestli se v 7m alkovně ve dvou neztrácíte. My jsme byli letos ještě v plné sestavě na Sardinii (syn má 19 a dcera 16; cestopis už Fun vkládá) a v zimě asi zase pojedeme na lyže, ale je čím dál tím víc akcí, kam jedeme sami.
To nás přivedlo k přemýšlení, jestli nezměnit auto. Musím předeslat, že máme LMC alkovnu na Mercedes Sprinter 312 (r.v. 2000, najeto 150 000 km). V roce 2009 jsme si do Duselldorfu pro auto dojeli, otočili klíčkem a od té doby bez poruch jezdíme (jediný karambol byl "výbuch pneumatiky ve 100 km/hod rychlosti a následná díra do podlahy). Za ta léta, kdy všichni kolem nás vyměňují převodovky apod., jsme pochopili, že máme spolehlivé auto (ťukám to do stolu).
Chtěla bych slyšet váš názor na naše 4 varianty dalšího vývoje:
1) auto si necháme, budeme v něm jezdit ve dvou i se všemi nevýhodami 7m alkovny, které jsou akceptovatelné, když člověk jezdí ve čtyřech a chce mít pohodlí
2) koupíme ojetý Sprinter (můj muž už asi nic jiného chtít nebude) a necháme do něj udělat zástavbu
3) koupíme ojetou dodávku s hotovou zástavbou
a nakonec jedna nestandartní varianta:
4) necháme alkovnu uříznout a uděláme z auta polointegrál - zde by motivací bylo alespoň snížit spotřebu, zbyly by stále 4 místa na spaní.
Poslední variantu jsme byli včera konzultovat s panem truhlářem z http://rekonstruk...ravanu.cz/ (koukněte na jejich fotogalerii, je to neuvěřielné, co dovedou - snad to nebude bráno jako nedovolená reklama) a pán se slovy "tak ukažte, co na tom krasavci chcete zničit" nám v podstatě řekl, co jsme tušili.
Je jasné, že se ty varianty můžou silně lišit v penězích. Já bych spíš chtěla slyšet názor na varianty řešení.
Už tak nějak podvědomě tušíme, že si auto asi necháme, ale rádi uslyšíme další názory.

Všem přejeme šťastnou cestu.
Katka
Upravil/a rubici dne 08.08.2017 22:15
Rubíci (K+M+V+M) + Rolík (LMC)
 
Upravit
Ahoj,

predtym ako sme si zaobstarali vlastny obytnak sme si asi pat rokov poziciavali obytne auto, vacsinou 2-4 krat do roka. Mal som teda moznost vyskusat dost roznych typov aut, alkovne, polointegral, integral. Vacsinou sme isli v zostave ja a tri-styri deti, alebo ja a par kamaratov.. Vzdy som preto bral vacsie auto so spanim a sedenim aspon pre styroch.

Raz som isiel len s jednou dcerou (14 rokov) a prave nebolo k dispozicii vacsie auto, tak som si pozical obytnu dodavku. Neviem, ale zrazu som si pripadal tak nejako divne oproti tomu na co som bol zvyknuty. Vsetko bolo mensie, menej pohodlne, viacej provizorne, menej zaizolovane, nemali sme kde "zit", atd. Mozno si teraz poviete, ze som len rozmaznany, ja sa vsak snazim naznacit aky pocit by ste moznoi na zaciatku zazivali pri prechode z alkovne do dodavky. Ale mozno je to len otazka zvyku. Verim, ze je tu obrovske mnozstvo ludi s obytnou dodavkou, ktori na ne nedaju dopustit a naozaj by ju nechceli vymenit za nic vacsie.

Ja vsak teraz v integrali jazdim aj vo dvojici a uzivam si priestor a komfort, ktory mi to prinasa. Spotrebu neriesim, ci idem za 12l v integrali, alebo za 10l v dodavke mi neprijde nejaky vazny rozdiel. Velkost takisto neriesim, v robote jazdim aj s o dost vacsimi autami, takze 7m mi prijde v pohode.

A rezat do alkovne kvoli uspore na spotrebe? To sa mi zda trochu divne.. Kolko by to stalo a za kolko km by sa to vratilo? A hlavne, mna by asi bolel pohlad na amputovanu alkovnu hm

Najlepsia rada bude pozicat si na tyzden obytnu dodavku, niekam realne vyrazit a po tyzdni budes vediet lepsie zhodnotit co Ti viac vyhovuje..

Snad som trochu pomohol svojim nazorom, kazdopadne prajem stastne rozhodnutie.
Palmos
 
Upravit
Uříznout za cca 50 000 alkovnu, aby se ušetřilo 60,-Kč na 100/km ve spotřebě? Tak to jsem se nějak ztratil teda....
 
Upravit
Prodat a koupit něco menšího.....................
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit 1
Pokud nechceš omladit,tak určitě nechat.Máš to určitě vymazlené a místa není nikdy dost.My jezdíme na dlouhé výjezdy(na divoko) ve dvou a nedovedu si představit,že bychom se vešli do vestavby.Největší problém s vestavbou by pro nás byl asi v zimě na lyžích.
Jinak určitě věc názoru a každý bude obhajovat toho svého miláčka.Až to budeš mít vyřešené,tak napiš výsledek.
Ahoj a šťastný výběr.
 
Upravit
davidtesny napsal:

Uříznout za cca 50 000 alkovnu, aby se ušetřilo 60,-Kč na 100/km ve spotřebě? Tak to jsem se nějak ztratil teda....


To byl jen nápad (asi ne úplně relevantní), přesto jsem ho sem napsala. Prostě vymýšlíme různé varianty a mezi nima i ty méně chytré :-))
Rubíci (K+M+V+M) + Rolík (LMC)
 
Upravit
Obvykle tady na fóru preferuju malý auta, ale to vychází z mého způsobu trávení dovolené. Pokud jste zvyklí na nějaký styl cestování, ten vám vyhovuje a nechcete na něm moc měnit, tak bych asi do vestavby nešel. Bude vám malá. Dovedl bych si představit výměnu za 6m polointegrál, což si myslím, že je pro dva ideální velikost. A pak bych ještě přidal jednu úvahu - za pár let budete chtít místo dětí tahat na výlety vnoučata (uteče to jako voda a je to tady) nebo to půjčit dětem, aby s celou rodinou vyrazily na cesty. A určitě si ještě pamatujete, jak vám byl s malýma dětma velký prostor dobrý.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
 
http://mekie@centrum.cz Upravit
z mýho pohledu to vidím asi tak .... nevymýšlet ptákoviny a ty prachy co dáte do úpravy a nebo výměny raděj procestujte, jste na něj zvyklí a tak neřešte a jezděte. Pro mě je obytka člen rodiny a rozhodně bych ho nevyhnal z domu ani mu neuřízl nohu ....jsme na sebe zvyklí
 
Upravit
Palmos napsal:

Raz som isiel len s jednou dcerou (14 rokov) a prave nebolo k dispozicii vacsie auto, tak som si pozical obytnu dodavku. Neviem, ale zrazu som si pripadal tak nejako divne oproti tomu na co som bol zvyknuty. Vsetko bolo mensie, menej pohodlne, viacej provizorne, menej zaizolovane, nemali sme kde "zit", atd. Mozno si teraz poviete, ze som len rozmaznany, ja sa vsak snazim naznacit aky pocit by ste moznoi na zaciatku zazivali pri prechode z alkovne do dodavky. Ale mozno je to len otazka zvyku. Verim, ze je tu obrovske mnozstvo ludi s obytnou dodavkou, ktori na ne nedaju dopustit a naozaj by ju nechceli vymenit za nic vacsie.

Ja vsak teraz v integrali jazdim aj vo dvojici a uzivam si priestor a komfort, ktory mi to prinasa. Spotrebu neriesim, ci idem za 12l v integrali, alebo za 10l v dodavke mi neprijde nejaky vazny rozdiel. Velkost takisto neriesim, v robote jazdim aj s o dost vacsimi autami, takze 7m mi prijde v pohode.


Volba alkovna versus dodávka je relativně snadno identifikovatelná. Měl jsem dvě alkovny a mám druhou dodávku a zpět do alkovny už bych nešel.

Pokud člověk na cestách v obytce " žije " jak je uvedeno výše ( to znamená, že relativně velkou část času tráví v autě nebo před ním), popřípadě potřebuje si ten čas v obytce užít, dodávka není ta správná volba.

Pokud člověk někam přijede a v tu chvíli opouští auto a užívá si destinaci kde je, do auta se pak vrátí akorát vyspat, potom je dodávka ta správná volba. Další kritéruum pro dodávku je, pokud nevydržíte na místě déle než den a pořád se někam přesunujete ( tj. parkujete i několikrát denně ) . Jinými slovy, nám na rozdíl od Pamose prostě přijde zbytečný tahat sebou takové pohodlí, když si ho ani nemáme zájem užít ( nic proti Palmosovi mavam mavam , jen to máme hozený jinak )

Co se týče rozdílu spotřeby, alkovny se šouraly 100km/h se spotřebou 12l na 100km. Pokud pojedu takto s dodávkou, bude to 8l na 100km, což je navýšení o 50%. NIcméně, pokud se jezdí jen okolo komína ( do 10.000km za rok ) , myslím že spotřebu nemá smysl k ceně auta ( a cenovým nákladům tohoto koníčka ) ani řešit. Pro nás má ale dodávka ješ teden přínos, tím je cestovní rychlost - když je třeba, jedeme jako osobák, tj. 135km tachometrových ( ten kdo jezdí kolem komína to asi jako benefit neuvídí ).

Toliko názor z druhé strany, tak či onak, držím palce ať se rozhodne tak, že vám to bude vyhovovat.

PS. Řezat alkovnu kvůli spotřebě je fakt dost ujetý.....
Upravil/a Vajglon Hnuson dne 09.08.2017 08:40
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
 
Upravit 2
Kurňa Vajglon, zase jsi to vystihl líp než já. Je vidět, že to tvoje přebíhání od velkých aut k malým a zpět k něčemu bylo. mavam
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
 
http://mekie@centrum.cz Upravit
mekie napsal:

Kurňa Vajglon, zase jsi to vystihl líp než já. Je vidět, že to tvoje přebíhání od velkých aut k malým a zpět k něčemu bylo. mavam


Jj, a že bych zase přeběhl, dvou-prostorové na 5ti metrech pro 4 na jízdu a spaní, i se záchodem a teplou vodou, jen nějak dořešit izolaci té střechy na zimu a pak její vytápění,..... Ať tak či onak, nový a zajímavý koncept upspořádání.

http://www.westfa...wohnen.php


Omluva zakladateli vlákna za OT Smile
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
 
Upravit
Ty nedáš pokoj Lyže
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
 
http://mekie@centrum.cz Upravit
Abychom nebyli za úplný trotly, tak "uříznutí alkovny" jsme si představovali nějak takto:
zadní část střechy a poloha markýzy tomu přesně odpovídají.
každopádně všem děkuji za názory, to, co píše Vajgloň, jsou důvody, proč uvažujeme o menším.
rubici přiloženo následujícíobrázky:
mb_2.jpg mb_1.jpg

Rubíci (K+M+V+M) + Rolík (LMC)
 
Upravit
No nechat svy milovany alkovne nechat uriznout "pysk" mi prijde jako kruta obrizka.
Urcite bude nekomu dalsimu slouzit k jeho spokojenosti, navic po teto "operaci" ztrati tvuj vuz na hodnote.
Bude podzim, ceny pujcovneho pujdou dolu, tak pujcujte a vybirejte co vam sedne. mavam
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming, 2.3 180 k, aut.
 
Upravit
rubici napsal:

Abychom nebyli za úplný trotly, tak "uříznutí alkovny" jsme si představovali nějak takto:
zadní část střechy a poloha markýzy tomu přesně odpovídají.
každopádně všem děkuji za názory, to, co píše Vajgloň, jsou důvody, proč uvažujeme o menším.


Popravdě, s těma dětma je to těžký a je to taky naše dilema. Jezdit jen ve dvou, už je doma asi něco 5,4m dlouhýho s jednou postelí. Osobně zvažuju ješte tuto variantu, ale je to pro 4 jenom v létě.....

http://www.westfa...emiere.php

Výrobců už to dělá víc - Clever, Poessl a dokonce to má v nabídce i Hymer, ani pro KRSy to není problém.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
 
Upravit
Ahoj - máme v podstate to isté čo Vy. Jazdíme síce v troch,ale na Vašom mieste by som si to asi nechal.
vierainlove a vladoJedu
koľko vzletov toľko pristátí!
 
Upravit
Tak jsme začali přemýšlet o další 3-nedělní cestě na příští rok a vážně uvažujeme o Tour de France. Když to slyšely děti, tak chtějí obě jet (bude jim 20 a 17, ale destinace a náplň je zřejmě dostatečně atraktivní Smile). Čímž se asi naše dilema odsouvá a alkovnu si zatím necháme. Všem děkuji za názory.
Zdraví Katka
Rubíci (K+M+V+M) + Rolík (LMC)
 
Upravit 2
Shock oh hm
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.41 sekund
145,544,109 návštěv