radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letV novém karavanu mám zabudovaný el. ohřívač Elgena 6l.Ten ale nemá pojistku proti přehřátí.Dalo by se to nějak dodatečně vyřešit? Teď se mi například stalo, že mi došla voda, ale já nato přišel jen náhodou-naštěstí.Nemám tam hlídání hladiny.Pávě teď mě napadlo jestli by nešla kontrola hladiny(mám ji pod lavicí)provést jen pomocí systému spojených nádob - (vodoznaku).Kdyby ta hadička byla v rohu tak by nepřekážela.
VlciČlen Přidáno
před 15 letPokud je to nový ohřívač, tak ta pojistka je zabudovaná uvnítř ohřívače a pří přehřátí sama vypne a sama se zase zapne po vychladnutí. Do toho vodoznaku bych se moc nehrnul, čím míň trubiček, tím míň možností vytopít karavan.
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letNo s tím vodoznakem beru zpět. Prodejce mi zdělil,že je bez pojistky přehřátí při prázném ohřívači.Ještě si prostuduji manuál.
Já jsem to řešil na bojleru Elgena 3 l, ale myslím, že u většího to bude stejné.V topném tělese je trubička,ve které je umístěn snímací drát termostatu,a do stejné trubičky jsem na začátek umístil nevratnou tepelnou pojistku např.
http://www.topnatelesa.esm.cz/?p=prod...roduct=231 .
Já jsem ji kupoval v GME v Brně ,ale dá se sehnat obecně v každém lepším obchodě s el. součástkami. Pojistka je zapojena sériově s topným tělesem a při provozu bez vody dojde k jeho přehřátí a k nevratnému přerušení pojistky a tím celého obvodu.
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
Upravil Fun dne 01.10.2009 21:22,
před 15 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 15 letPřes zimu budeme mít dokončený vývoj signalizace kapalin. Budou měřit všechny délky (hloubky) nádrží. Signalizaci palubní sítě už máme. Voltmetr LEDkový po 0,5V a LCD po setině voltu (pro soláry a jemné nabíjení)
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 15 letDomnívam se že pokud dojde voda v nadrži ,tak se nemuže vytlačit z bojleru, Proto by nemnělo dojít k provozu bez vody.B) Láda
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letAno děkuji, podle výrobce s nestane nic když to jede nějakou 1-2 minutky na prázdno. Zároveň je fakt, že voda z bojleru se asi nemá jak dostat ven. Jedině přes spodní odvzdušnění.Nechám to teď být a dám si na to pozor.Uvidím.Ten systém signalizace kapalin asi nebude nejlevnější. I to co se prodává teď vyjde poměrně draze. Ale uplatnění to jistě má zvláště u větších aut.
PetrNČlen Přidáno
před 15 letLaďa má pravdu - k této situaci může dojít jedině po zimě, kdy byla kompletně vypuštěna voda ze systému! Poprvé se naplní nádrž vodou, ale bojler zůstává prázdný!! Ze zvyku se zapne elektřina - a tím většinou i bojler - a už je vymalováno!!! Stejný efekt, jako varná konvice bez vody! Většinou to odnese tepelná pojistka, v horším případě topná spirála.:v Výhodou je skutečnost, že pak už si oba manželé zapamatují, že po zimě se musí naplnit celý systém vodou, a až teče z baterie i voda, která je značená jako TEPLÁ, teprve potom zapínáme bojler a necháme ji ohřívat.........
Upravil PetrN dne 04.10.2009 23:51,
před 15 let