Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jakým režimem mám nabíjet aku v obytce ?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jakým režimem mám nabíjet aku v obytce ?

Poslední aktualizace před 7 let
R
Radek KaplanČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,

říkal jsem si, že udělám autíčku radost a koupím do něj novou nástavbovou baterii namísto staré "polské no-name olověné baterky" kterou tam měl předchozí majitel ... docela u ní začínalo docházet k samovybíjení a i se při nabíjení začala hřát a měl jsem pocit, že se probudit v kempu v obytce plné lidí hořící od akumulátoru není úplně pěkný konec dovolené :D

Začal jsem tedy zkoumat a dumat a hledat a ... toto je vítěz :

https://www.autok...0;43212482

105Ah,s.p.800A,VARTA Professional DP,12V

Čluny a obytné vozy s nižším stupněm vybavení vyžadují i přesto správnou
baterii, aby mohly plnit svůj účel.Díky dlouhé životnosti a bezúdržbovosti
je tato baterie ideální pro sezónní použití.
určena pro starší obytné vozy, karavany a čluny
díky minimálnímu samovybíjení je ideální pro sezónní použití
jsou ideální pro duální použití (k napájení elektrických systémů i pro startování)


zaujalo mě ale toto :

specifikace : trakční baterie

v obytce mám nabíječku, která má přepínač : SOUR a GEL ...

předpokládám, že výrazy v praxi znamenají KYSELÝ = klasická autobaterie, s elektrolytem, ať bezúdržbová nebo údržbová ... a GEL = moderní gelové LiFePo nebo něco takového ... a dále si myslím, že pokud pomineme různé nabíjecí křivky atd, jde především o to, že u gelovek je násobně více nabíjecích cyklů, takže baterku to nabíjí při menším poklesu ( hysterezi ) než u kyselé, kde asi nechá napětí poklesnout více, aby se ušetřil počet nabíjecích cyklů ...

toto ale asi bude spíše ta klasická "kyselá" baterka, než moderní gelovka, že ? i když je trakční ... nebo jsme to špatně pochopil ?

? ? ?

.
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999

do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004

Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance


Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
především ji asi kup jinde třeba tady:
https://www.batte...--lfs105n/
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
R
Radek KaplanČlen
Přidáno před 7 let
Zhruba za tu cenu ji mám jako registrovaný partner AutoKelly, cena není problém :) navíc mi ji dovezou a neplatím poštovné ... ale to je vedlejší :)

Spíš řeším jak na ni a na Tvém odkazu ( díky za něj )je asi odpověď, je to klasické olovo jen s lépe konstruovanými elektrodami, takže KYSELÁ :D

.
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999

do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004

Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance


Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Mají pravdu. Baterie skutečně sezónní. Na jednu, dvě sezony. Mrknul bych na jiný, s vyšším počtem cyklů.... a zcela osobně, šel bych od Varty hodně daleko a zakotvil kdesi u Exide.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Tuto baterku jsem 2x zkoušel, velká nespokojenost. Varta už není Varta. Po sezóně 50% kapacity. Šel bych do Exide, nebo Banneru.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
R
Radek KaplanČlen
Přidáno před 7 let
Jejda, teď jste mě docela nahlodali :( ufff :(

.
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999

do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004

Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance


Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Kaplan napsal:

Jejda, teď jste mě docela nahlodali :( ufff :(

.

Buď v klidu.
Když si přečteš (C24) články o bateriích, tak se i dočteš o Banneru, jako rakouském "zmetku"..).
Kup podle svého cítění, doporučení a peněženky. Spíše je podstatná kvalitní nabíječka baterií a pravidelná údržba baterie.
Kapacita baterie je klíč k úspěchů. Pokud zvolíš nízkou kapacitu a budou tvé spotřebiče baterku šťavit na kritické hodnoty, tak ji spíše odepíšeš. Zvlášť měj na paměti, že pokud budeš jezdit v zimě, potom se bude uplatňovat nízká teplota...
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Kaplan napsal:

Jejda, teď jste mě docela nahlodali :( ufff :(

.


My ne. Ty jsi se nahlodal. Vysokou kapacitou a nízkou cenou !) Pokud jsi bohatý a můžeš si dovolit koupit levné věci, pak o tom žádná. Já vybírám trakci ke člunu rok a půl. Mám totiž blbou podmínku, chci to z kamenné prodejny někde poblíž, protože první krok bude diagnostika skutečné kapacity. Tak abych to prasečí závaží neposílal přepravou pak kamsi zpátky (jednou mi to stačilo).
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
R
Radek KaplanČlen
Přidáno před 7 let
Popravdě jsem měl zafixované, že VARTA je good :( a co ji mám ve všech autech jako startovací tak mě nikdy nevypekla. Oproti té polské hrůze kterou tam měl předchozí majitel a kterou jsem měl strach i jen nosit za ucho, že se utrhne :( celkově "bláto" jen od pohledu :( jsem té Vartě dával větší šance ...

Není to o tom, že chci ušetřit, prostě jsem si myslel, že je to celkem dobrá volba, s ohledem na způsob využití auta a jeho stáří ... navíc v tom rozměru a kapacitě Ah to byla jasná trefa do černého ... mohl jsme koupit zase jen obyčejné "olovo" za "nejlepší cenu na Heurece" a jistě bych nebyl jediný, u mého předchozího auta byla nástavbovka klasická Varta Blue Dynamic a byl klid, ani jsem o ní nevěděl ...

no jdu se porozhlížet dál :) nakonec jsem něco objevil, ale v rozměru, kde Varta deklaruje 105Ah tak Exide má 95Ah ( ale třeba poctivěji udělané, to nedokážu posoudit ) ... v manuálu k autu jsem měl, že tam patří 100Ah tak jsem při hledání dal 100Ah jako dolní hranici

.
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999

do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004

Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance


Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Startovačka je úplně něco jiného. Ta musí utáhnout pouze start motoru, pak už je dostatečně krmená alternátorem a když se jezdí denně, tak dokud nelehne úplně (většinou v zimě), nepoznáš, že má nějakou už více než úsměvnou zbytkovou kapacitu tvořenou nějakou fyzikální křečí před vstupem do věčných lovišť... V karavanu je to zcela něco jinýho a obezřetnost je nanejvýš na místě.

A přesně jak píšeš. Někdo koupí nejlevnější baterii a má klid. Ten ale pramení pouze z laicky opojné nevědomosti, že sebou tahá polovinu nezanedbatelné váhy mrtvýho olova a má jen zlomek deklarované kapacity. Prostě, rozsvítí se červená kontrolka vybití tak dobije. Po čase rituálně 2x za den.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 7 let
Patnáct let spokojený uživatel Bannerek.Traktor,osobáky a obytky.Jen má zkušenost,vždy min. čtyry roky bezproblémového provozu.Kolega co má kamený akuobchd mě varoval před nákupem na internetu.Šťastný výběr.

Automatické sloučení 02.08.2017 10:12:
Patnáct let spokojený uživatel Bannerek.Traktor,osobáky a obytky.Jen má zkušenost,vždy min. čtyry roky bezproblémového provozu.Kolega co má kamený akuobchd mě varoval před nákupem na internetu.Šťastný výběr.
Upravil zemanekpetr dne 02.08.2017 10:12, před 7 let
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

TomTP napsal:

Startovačka je úplně něco jiného. Ta musí utáhnout pouze start motoru, pak už je dostatečně krmená alternátorem a když se jezdí denně, tak dokud nelehne úplně (většinou v zimě), nepoznáš, že má nějakou už více než úsměvnou zbytkovou kapacitu tvořenou nějakou fyzikální křečí před vstupem do věčných lovišť... V karavanu je to zcela něco jinýho a obezřetnost je nanejvýš na místě.

A přesně jak píšeš. Někdo koupí nejlevnější baterii a má klid. Ten ale pramení pouze z laicky opojné nevědomosti, že sebou tahá polovinu nezanedbatelné váhy mrtvýho olova a má jen zlomek deklarované kapacity. Prostě, rozsvítí se červená kontrolka vybití tak dobije. Po čase rituálně 2x za den.


Laický dotaz,vždy jsem měl v obytkách baterie o kapacitě minimálně 200Ah a bez soláru. Stavající bydlík má z výroby 95Ah a tak jsem nechal dát solár. O nic se nestarám, baterie je v podstatě stále nabitá, kapacita klessá dle ukazatele pouze ráno a během dne už jsem opět na 100%.

Teď laický dotaz. Dá se nějak jednoduše poznat, že je nástavbovka v křeči v případě stálého krmení solárem, jak píše Tom ? Jde mě o nějakou rychlou indikaci, že se mám mít na pozoru a připravit si peněženku na výměnu nástavbovky. Díky za zkušenosti :-)
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 7 let
Vajglone u mě jsou to ty čtyry roky v provozu a pak mě začne blikat kontrolka na peněžence.
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Myslím, že právě to stálé krmení solárem ji jednoznačně jen prospívá. Zkus nějakou aku prodejnu, kde mají zátěžák a kam bys jí plně nabitou dovezl. Můžeš si taky připojit vypočítanou zátěž sám (třeba autožárovky), pak kontrolovat sestup napětí na aku do konečné vybíjecí hodnoty na článek. To ale nebude precizně přesné, protože se v průběhu vybíjení a poklesu napětí bude měnit i odebíraný proud. U tohoto měření musíš ale bezpodmínečně ohlídat ukončení vybíjení a neprodlenně ji nabít. Nejlepší je sehnat v okolí někoho, kdo má dobíjecí - vybíjecí stanici a provést třeba jednou za rok jedním kompletním cyklem přesnou diagnostiku kapacity.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
M
majsadrČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj kamos ma prodejnu NDVa mimo jine prodava s autobaterie Bannerapředtim prodaval Varty a řika že vše co je na pultech je druhovyroba,jednička jde do vyroby.Doporučil mně nabijet olovo na 14,4 voltu nabiječkou a ze solaru 14,2voltu. Zkušenost 3 roky v poho ale nikomu nic nenutim protože tady se to obrati proti tobě. NAZDAR Kaplan a diky za tablet zatim taky dobry.
caprighiacaprighiaČlen
Přidáno před 7 let
K té na začátku uvedené Vartě. Jednu mám dva roky a jednu rok. Už bych ji nekoupil. Ta starší už má sníženou kapacitu a pod zátěží rychle klesne napětí i pod 10 V, takže Truma C 3400 se vypíná. Pak zase voltmetr ukáže 12,4 V. Ta novější se zdá bude mít stejný osud. Ať už další baterka bude jakákoliv, bude to určitě s možností kontroly a dolití elektrolytu, tedy i s možností ji čas od času nechat lehce pobublat vyšším napětím. Podotýkám, že o baterky docela pečuji a nemám je spojené dohromady, jen přepínám z jedné na druhou (i při nabíjení). Živím tím jen vnitřní LED osvětlení, čerpadlo vody a splachování, topení a občas přinabiju noťas.
Na sever, východ, západ, jih - ať je slunce, horko ,déšť či sníh....
Upravil caprighia dne 04.08.2017 23:26, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

Citovat

TomTP napsal:

Startovačka je úplně něco jiného. Ta musí utáhnout pouze start motoru, pak už je dostatečně krmená alternátorem a když se jezdí denně, tak dokud nelehne úplně (většinou v zimě), nepoznáš, že má nějakou už více než úsměvnou zbytkovou kapacitu tvořenou nějakou fyzikální křečí před vstupem do věčných lovišť... V karavanu je to zcela něco jinýho a obezřetnost je nanejvýš na místě.

A přesně jak píšeš. Někdo koupí nejlevnější baterii a má klid. Ten ale pramení pouze z laicky opojné nevědomosti, že sebou tahá polovinu nezanedbatelné váhy mrtvýho olova a má jen zlomek deklarované kapacity. Prostě, rozsvítí se červená kontrolka vybití tak dobije. Po čase rituálně 2x za den.


Laický dotaz,vždy jsem měl v obytkách baterie o kapacitě minimálně 200Ah a bez soláru. Stavající bydlík má z výroby 95Ah a tak jsem nechal dát solár. O nic se nestarám, baterie je v podstatě stále nabitá, kapacita klessá dle ukazatele pouze ráno a během dne už jsem opět na 100%.

Teď laický dotaz. Dá se nějak jednoduše poznat, že je nástavbovka v křeči v případě stálého krmení solárem, jak píše Tom ? Jde mě o nějakou rychlou indikaci, že se mám mít na pozoru a připravit si peněženku na výměnu nástavbovky. Díky za zkušenosti :-)


Zdar,
porovnávej si dlouhodobě večerní a brzské ranní napětí aku (chce to brzo vstávat kvůli solaru :D) a jakmile se začne rozdíl výrazněji zvětšovat, tak se blíží konec.
:_

Automatické sloučení 05.08.2017 10:52:

Citovat

TomTP napsal:

..... a zakotvil kdesi u Exide.


Souhlas, zatím všechny ok, jak GELy v obytkách, tak normal v autech, zatím tedy není důvod hledat jinou značku.
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 05.08.2017 10:52, před 7 let
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
Jaký typ máš prakticky vyzkoušený ? Uvažuju o této: http://www.cesky-...ni-baterie ale nikde, alespoň pro teoretickou představu, nemůžu zjistit deklarovaný počet cyklů :|
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

TomTP napsal:

Jaký typ máš prakticky vyzkoušený ? Uvažuju o této: http://www.cesky-...ni-baterie ale nikde, alespoň pro teoretickou představu, nemůžu zjistit deklarovaný počet cyklů :|


Tome, jak známo, já mám vše v gelu (krom normálních aut pochopitelně), takže s touto Ti bohužel nepomohu.
Jinak ale Exide GEL (dnes Exide Equipmnet Gel) používám 15 let, spojuji v pohodě natvrdo paraelně (páruju ty menší 85 AH) a životnost mám v průměru cca. 5-6 let.
Na doraz nejedu, neboť jezdím hodně i v zimě.
Mám opravdu dobré zkušenosti ES 950 a ES 1600 .... nezkoušel jsem ES 900 - je to už jiná konstrukce, a nelíbí se mi hned na první pohled :).
4.114683,118.628756
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Radek Kaplan, Zdenek a Alena, TomTP, Vasu, hymer662, zemanekpetr, Vajglon Hnuson, majsadr, caprighia, sipadan

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,135,660 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23810 sekund | Průměrně za: 0.2381 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.3MB/4MB