Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Ducato 2010 3l mirne kolisani otacek na volnobehu, obcas nouzovy rezim. Zhavy ridici ventil pro EGR: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Ducato 2010 3l mirne kolisani otacek na volnobehu, obcas nouzovy rezim. Zhavy ridici ventil pro EGR

Poslední aktualizace před 7 let
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let
Ma najeto 230.000km. Na volnobehu mirne kolisaji otacky, obcas jde celkem velky dym z vyfuku pri proslapnuti plynu. Obcas prejde do nouzoveho rezimu, deje se to hlavne jak nekde dojizdim a brzdim motorem. Po vypnuti a znova nastartovani motoru je vse v poradku.
Vymenil jsem EGR filtr, bohuzel zbytecne, nebylo to ono. Co je podstatne ze Ventil rizeni podtlaku pro EGR(solenoid) ventil je skoro zhavy a stale jede jako by v nem tak frekvencne klapalo.
Nechtel bych solenoid zbytecne menit stejne jako EGR. Jinak auto jsem nedavno koupil, dela to uz od zacatku a pripada mi ze EGR a solenodi je temer novy, ale je to jen takova domenka.
Neresil nekdo podobny problem?
Diky moc za reakce
Upravil sigi dne 25.07.2017 12:40, před 7 let
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 7 let
Řešil jsem stejný problém s kolísáním otáček a kouřem u Fiatu 2.3 JTD, r. v. 2008, což je podobný motor původem také od Iveca. Příznaky jasně ukazují na problém s EGR. Jelikož jsi samotný ventil již vyměnil, tak to musí být buď selenoid, nebo vadná kabeláž k němu. Jestli je Selenoid žhavý, tak bych to typoval na něj. Ideální by bylo vyzkoušet selenoid z nějakého jiného auta se stejným motorem.

M.
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

MirekJP napsal:

Řešil jsem stejný problém s kolísáním otáček a kouřem u Fiatu 2.3 JTD, r. v. 2008, což je podobný motor původem také od Iveca. Příznaky jasně ukazují na problém s EGR. Jelikož jsi samotný ventil již vyměnil, tak to musí být buď selenoid, nebo vadná kabeláž k němu. Jestli je Selenoid žhavý, tak bych to typoval na něj. Ideální by bylo vyzkoušet selenoid z nějakého jiného auta se stejným motorem.

M.


Taky to tak tipuju, jeste mi nekdo rikal, ze to muze byt vadna vaha vzduchu. Jak odpojim kabel od solenoidu nebo od vahy vzduchu, tak se otacky ustali.
Zkusim od nekoho pujcit solenoid , pak se pohnu dal.
Diky :)
hanzshanzsČlen
Přidáno před 7 let
Sigi: no on ten solenoid je horky u všech aut, co jsem viděl. A funguje pulzně, takže je to normální, že cvaká. Váhou vzduchu to být může - ona jej totiž řídí. Ideálně napíchnout na počítač a tam se to uvidí.
To ti můžu udělat, když se stavíš v Praze.

PS: ještě jsem koukal, že 3,0L motory mají i škrtící klapku. Tu by to chtělo taky vyčistit.
Upravil hanzs dne 25.07.2017 13:51, před 7 let
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat


PS: ještě jsem koukal, že 3,0L motory mají i škrtící klapku. Tu by to chtělo taky vyčistit.


k te skrtici klapce se skoro neda dostat, musel by se sundat asi chladic, taky me to napadlo, ale nevim jestli taky ovlivnuje chod Solenoidu.
Zase kdyby drhla , tak by se to teoreticky melo na diagnostice objevit.
Upravil sigi dne 25.07.2017 14:11, před 7 let
hanzshanzsČlen
Přidáno před 7 let
No škrtící klapka, když je zašpiněná tak na volnoběh nedokáže správně regulovat - potom furt přidává a ubírá.
Na volnoběh je hodně přivřená a tak nános bordelu dělá problém, za jízdy je už otevřená mnohem víc, takže tam se to neprojeví.
Jinak je tam od toho, aby přivírala čistý vzduch z venku a tím více šlo do motoru zpět spalin z EGR.
Takže váha vzduchu řídí obojí podle tohoto principu.
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

hanzs napsal:

No škrtící klapka, když je zašpiněná tak na volnoběh nedokáže správně regulovat - potom furt přidává a ubírá.
Na volnoběh je hodně přivřená a tak nános bordelu dělá problém, za jízdy je už otevřená mnohem víc, takže tam se to neprojeví.
Jinak je tam od toho, aby přivírala čistý vzduch z venku a tím více šlo do motoru zpět spalin z EGR.
Takže váha vzduchu řídí obojí podle tohoto principu.


no to je taky dost logicke. Budu stejne nechavat menit rozvody, tak pri jednom ji necham vycistit. Vzpominam si ze jednou mi jednou nahlasilo chybu motoru p-0638(asi spatny chod skrtici klapky), bylo to ale hned po vymene EGR ventilu, pak uz to nenaskocilo.. rikal jsem si ze se tam neco dostalo pri te vymene.
H
homČlen
Přidáno před 7 let
Mimo téma – můžu se zeptat po kolika Km se u 3l řeší rozvody (řetěz) ??????
copycopyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

hom napsal:

Mimo téma – můžu se zeptat po kolika Km se u 3l řeší rozvody (řetěz) ??????


V servisných intervaloch nie je predpísaná výmena. Doživotný.
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

Citovat

hom napsal:

Mimo téma – můžu se zeptat po kolika Km se u 3l řeší rozvody (řetěz) ??????


V servisných intervaloch nie je predpísaná výmena. Doživotný.


opravdu? pak teoreticky to nema cenu menit .. Myslel jsem ze to je standardne cca co 100.000 km
lkslksČlen
Přidáno před 7 let
Ještě k tématu - nemohlo by to být přicpané T od podlaku k selenoidu. Odpoj to T a vyzkoušej prstem jetli je tam podtlak. Pokud ne propichnout velkou jehlou nevrtat, po navrtani hlasi chybovou hlasku. Me to jednou tento problem nachvili vyřešilo než odešel selenoid:-)Vozim jej nahradni kdybys chtel vyzkouset budu po 12.8 bydlim kousek od Frýdlantu.
L
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

lks napsal:

Ještě k tématu - nemohlo by to být přicpané T od podlaku k selenoidu. Odpoj to T a vyzkoušej prstem jetli je tam podtlak. Pokud ne propichnout velkou jehlou nevrtat, po navrtani hlasi chybovou hlasku. Me to jednou tento problem nachvili vyřešilo než odešel selenoid:-)Vozim jej nahradni kdybys chtel vyzkouset budu po 12.8 bydlim kousek od Frýdlantu.
L


To jsem zkousel, soused mel taky ten T dil ucpany, podtlak tam je. Koupim asi selenoid taky do zasoby. Tipuju to ale na zanesenou skrtici klapku..
Diky za pomoc.

Automatické sloučení 26.07.2017 11:01:
tak jsem sundal nasavani ze skrtici klapky. Pripada mi dle meho amaterskeho oka v poradku, je tam sice karbonizace ale mirna a klapka jde hladce.
Upravil sigi dne 26.07.2017 11:01, před 7 let
sigi Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
hanzshanzsČlen
Přidáno před 7 let
Sigi: na té fotce pokud to vidím správně, je vidět, jak od hrdla po klapku je to úplně čisté a pak je tam černá vrstva. Ta vrstva vlastně začíná v místě, když se klapka zavře. Tuhle vrstvu je třeba vyčistit, aby i za klapkou to bylo úplně čisté.

Automatické sloučení 26.07.2017 12:36:
Sigi: na fotce je vidět, jak je ta trubka z kraje úplně čistá, ale v místě, kde klapka dovírá začíná černý bordel. Toto je potřeba vyčistit, aby i klapkou to bylo čisté.
Upravil hanzs dne 26.07.2017 12:36, před 7 let
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let
Tak skrtici klapku jsem vycistil, solenoid jsem vymeni a dela to bohuzel porad. Egr ventil je novy, tak nevim v cem jeste muze byt problem. Snad vaha vzduchu. :(
simchasimchaČlen
Přidáno před 7 let
Možná to bude vypadat až hloupě, to co napíši.
Také mě krásně houpal na 3l volnoběh, nejprve jen jemně a potom čím dál víc. Půj roku jsem prováděl výše popsané pokusy. Když jsem pořádně vyčistil váhu vzduchu, tak se to trochu zlepšilo.
Nakonec byl problém zcela primitivní a sice praskliny na těch tenkých černých podtlakových hadičkách. Už nevím které to byly, je jich tam povíc, ale dá se to najít. Praskliny byly vždy tam, jak je hadička na něco nasunuta a roztažena a samozřejmě to bylo vždy tak, že to nebylo vidět.
Po opravě hadiček volnoběh drží jako přibitý.
Tak to jen tak pod okraj této diskuze.
cesty toulavycesty toulavyČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím,
momentálně řeším stejný problém. Ducato 2011, 3-litr, 150.000 km. Dal jsem to v Praze do Strojservisu, což je údajně nejlepší servis na nákladní Iveca a Fiaty Ducata (bohužel také asi nejdražší). Po diagnostice zjistili blbé tlaky na 1. válci. Pro další postup chtěli demontovat vstřikovače. Dopředu mne upozornili, že jejich vyndavání je z důvodu zareznutí vždy riskantní (známý problém se zatékáním dešťové vody na motor). Pokud by se byť jen jeden vstřikovač utrhnul tak se následná oprava vyšplhá do astronomických výši. To jsem si nerisknul a prozatím jsem to nechal být.
surficisurficiČlen
Přidáno před 7 let
Ty hadicky je dobry tip mel jsem stejny problem u 2,3l motoru pomohlo vycisteni volnobezne klapky a vymena jedne hadicky.
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let
Diky za tip s hadickama, prosel jsem a jsou v poradku. No snad to vstriky nebudou.
Urcite to spatne spaluje z vyfuku jde poradny smrad, pripomina spalena hmota. Domluvil jsem se z jednim s lepsich mechaniku na pristi tyden, ze to projde.
Dam pak vedet jak to dopadlo, teda pokud neco objevi :)

Automatické sloučení 03.08.2017 15:24:
tak zatim to vypada na vadny vstrik :(
Upravil sigi dne 03.08.2017 15:24, před 7 let
T
tom74Člen
Přidáno před 7 let
špatný vstřik ti pozná diagnostika, ale i "test" kolik se ti vrací nafty ze vstřiků, napíchneš nějaké hadičky a baňky na přepad a mělo by to vracet trošku a hlavně všechny stejně

u třílitrů byl problem se starou škrtící klapkou, ta ráda zarezla, chce to měnit za ten novější typ, ale samozřejmě nevím jestli tam máš tu starší nebo už novou
sigisigiNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

tom74 napsal:

špatný vstřik ti pozná diagnostika, ale i "test" kolik se ti vrací nafty ze vstřiků, napíchneš nějaké hadičky a baňky na přepad a mělo by to vracet trošku a hlavně všechny stejně

u třílitrů byl problem se starou škrtící klapkou, ta ráda zarezla, chce to měnit za ten novější typ, ale samozřejmě nevím jestli tam máš tu starší nebo už novou


no prave ze pri nizkych otackach jeden vstrik jde podle diagnostiky do cervena v te chvili i kolisaji otacky. Horsi je ze diky konstrukci zateka do motoru voda a trysky jsou rezive a nejdou jen tak vytahnout..
Pristi tyden dam do servise.. dej se bule bozi :(
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: sigi, MirekJP, hanzs, hom, copy, lks, simcha, cesty toulavy, surfici, tom74

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,155,866 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20020 sekund | Průměrně za: 0.2002 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.29MB/4MB