sigiNováček Přidáno
před 7 letMa najeto 230.000km. Na volnobehu mirne kolisaji otacky, obcas jde celkem velky dym z vyfuku pri proslapnuti plynu. Obcas prejde do nouzoveho rezimu, deje se to hlavne jak nekde dojizdim a brzdim motorem. Po vypnuti a znova nastartovani motoru je vse v poradku.
Vymenil jsem EGR filtr, bohuzel zbytecne, nebylo to ono. Co je podstatne ze Ventil rizeni podtlaku pro EGR(solenoid) ventil je skoro zhavy a stale jede jako by v nem tak frekvencne klapalo.
Nechtel bych solenoid zbytecne menit stejne jako EGR. Jinak auto jsem nedavno koupil, dela to uz od zacatku a pripada mi ze EGR a solenodi je temer novy, ale je to jen takova domenka.
Neresil nekdo podobny problem?
Diky moc za reakce
Upravil sigi dne 25.07.2017 12:40,
před 7 letMirekJPČlen Přidáno
před 7 letŘešil jsem stejný problém s kolísáním otáček a kouřem u Fiatu 2.3 JTD, r. v. 2008, což je podobný motor původem také od Iveca. Příznaky jasně ukazují na problém s EGR. Jelikož jsi samotný ventil již vyměnil, tak to musí být buď selenoid, nebo vadná kabeláž k němu. Jestli je Selenoid žhavý, tak bych to typoval na něj. Ideální by bylo vyzkoušet selenoid z nějakého jiného auta se stejným motorem.
M.
hanzsČlen Přidáno
před 7 letSigi: no on ten solenoid je horky u všech aut, co jsem viděl. A funguje pulzně, takže je to normální, že cvaká. Váhou vzduchu to být může - ona jej totiž řídí. Ideálně napíchnout na počítač a tam se to uvidí.
To ti můžu udělat, když se stavíš v Praze.
PS: ještě jsem koukal, že 3,0L motory mají i škrtící klapku. Tu by to chtělo taky vyčistit.
Upravil hanzs dne 25.07.2017 13:51,
před 7 lethanzsČlen Přidáno
před 7 letNo škrtící klapka, když je zašpiněná tak na volnoběh nedokáže správně regulovat - potom furt přidává a ubírá.
Na volnoběh je hodně přivřená a tak nános bordelu dělá problém, za jízdy je už otevřená mnohem víc, takže tam se to neprojeví.
Jinak je tam od toho, aby přivírala čistý vzduch z venku a tím více šlo do motoru zpět spalin z EGR.
Takže váha vzduchu řídí obojí podle tohoto principu.
Mimo téma – můžu se zeptat po kolika Km se u 3l řeší rozvody (řetěz) ??????
lksČlen Přidáno
před 7 letJeště k tématu - nemohlo by to být přicpané T od podlaku k selenoidu. Odpoj to T a vyzkoušej prstem jetli je tam podtlak. Pokud ne propichnout velkou jehlou nevrtat, po navrtani hlasi chybovou hlasku. Me to jednou tento problem nachvili vyřešilo než odešel selenoid:-)Vozim jej nahradni kdybys chtel vyzkouset budu po 12.8 bydlim kousek od Frýdlantu.
L
hanzsČlen Přidáno
před 7 letSigi: na té fotce pokud to vidím správně, je vidět, jak od hrdla po klapku je to úplně čisté a pak je tam černá vrstva. Ta vrstva vlastně začíná v místě, když se klapka zavře. Tuhle vrstvu je třeba vyčistit, aby i za klapkou to bylo úplně čisté.
Automatické sloučení 26.07.2017 12:36:
Sigi: na fotce je vidět, jak je ta trubka z kraje úplně čistá, ale v místě, kde klapka dovírá začíná černý bordel. Toto je potřeba vyčistit, aby i klapkou to bylo čisté.
Upravil hanzs dne 26.07.2017 12:36,
před 7 letsigiNováček Přidáno
před 7 letTak skrtici klapku jsem vycistil, solenoid jsem vymeni a dela to bohuzel porad. Egr ventil je novy, tak nevim v cem jeste muze byt problem. Snad vaha vzduchu. :(
simchaČlen Přidáno
před 7 letMožná to bude vypadat až hloupě, to co napíši.
Také mě krásně houpal na 3l volnoběh, nejprve jen jemně a potom čím dál víc. Půj roku jsem prováděl výše popsané pokusy. Když jsem pořádně vyčistil váhu vzduchu, tak se to trochu zlepšilo.
Nakonec byl problém zcela primitivní a sice praskliny na těch tenkých černých podtlakových hadičkách. Už nevím které to byly, je jich tam povíc, ale dá se to najít. Praskliny byly vždy tam, jak je hadička na něco nasunuta a roztažena a samozřejmě to bylo vždy tak, že to nebylo vidět.
Po opravě hadiček volnoběh drží jako přibitý.
Tak to jen tak pod okraj této diskuze.
cesty toulavyČlen Přidáno
před 7 letZdravím,
momentálně řeším stejný problém. Ducato 2011, 3-litr, 150.000 km. Dal jsem to v Praze do Strojservisu, což je údajně nejlepší servis na nákladní Iveca a Fiaty Ducata (bohužel také asi nejdražší). Po diagnostice zjistili blbé tlaky na 1. válci. Pro další postup chtěli demontovat vstřikovače. Dopředu mne upozornili, že jejich vyndavání je z důvodu zareznutí vždy riskantní (známý problém se zatékáním dešťové vody na motor). Pokud by se byť jen jeden vstřikovač utrhnul tak se následná oprava vyšplhá do astronomických výši. To jsem si nerisknul a prozatím jsem to nechal být.
surficiČlen Přidáno
před 7 letTy hadicky je dobry tip mel jsem stejny problem u 2,3l motoru pomohlo vycisteni volnobezne klapky a vymena jedne hadicky.
sigiNováček Přidáno
před 7 letDiky za tip s hadickama, prosel jsem a jsou v poradku. No snad to vstriky nebudou.
Urcite to spatne spaluje z vyfuku jde poradny smrad, pripomina spalena hmota. Domluvil jsem se z jednim s lepsich mechaniku na pristi tyden, ze to projde.
Dam pak vedet jak to dopadlo, teda pokud neco objevi :)
Automatické sloučení 03.08.2017 15:24:
tak zatim to vypada na vadny vstrik :(
Upravil sigi dne 03.08.2017 15:24,
před 7 letšpatný vstřik ti pozná diagnostika, ale i "test" kolik se ti vrací nafty ze vstřiků, napíchneš nějaké hadičky a baňky na přepad a mělo by to vracet trošku a hlavně všechny stejně
u třílitrů byl problem se starou škrtící klapkou, ta ráda zarezla, chce to měnit za ten novější typ, ale samozřejmě nevím jestli tam máš tu starší nebo už novou