Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výběr karavanu 100 - 170tis.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výběr karavanu 100 - 170tis.

Poslední aktualizace před 7 let
H
HonzaKNováček
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny karavanisty,
prosím vás touto cestou o pomoc s výběrem karavanu, jelikož se v tom topím již delší dobu a nerad bych šlápl vedle. Máme v rodině obytný vůz, ale chceme pořídit ještě karavan na cesty, kde se hodí zastavit, odpojit a jezdit po okolí osobním autem.
Bohužel náš osobák je Leon ST s "úžasným" motorem pro tahání přívěsu - 1.2TSI, nicméně to má nějakých 81kW/110PS a 6 rychlostí.
Max. hmotnost přívěsu v TP je 1300Kg a co jsem se tak ptal, tak by karavan kolem 1000kg mohl být na jízdu celkem ok (pokud má někdo zkušenost, tak dejte vědět).
Jsme dva + 1 dítě (4roky) + 2 psi + možný další potomek ?

Požadavky máme následující:
1/standardní vnitřní vybavenost (vařič+lednice+dřez+topení+wc)
2/bojler + sprcha, popř. ale stačí bojler pro kuchyňku a vanička v koupelně
3/spaní + sezení - zde několik kombinací - a/trvalá postel pro dva + sezení/výklopná palanda
b/2x místo k sezení rozložitelné na spaní - celkem ale pro 4 lidi
c/trvalá postel + sezení + palanda

4/možnost provozovat karavan i v zimě - tady nemám vůbec tušení, které značky a typy jsou k tomu vhodné popř. jestli zimu rovnou nezavrhnout - má představa byla vždy max. 1-2 noci, více ne.
5/předstan
6/hmotnost prázdného karavanu kolem 850kg, abych se po naložení dostal kolem 1000kg

Koukal jsem na Bürstner 420TS - ten má teď pan Zelenka:
http://www.karava...ravany/460

Pak Knaus - tento se mi hodně líbí uspořádáním:
https://auto.bazo...us-450.php

Adria - tady mě děsí ta barva oken, abych z toho nešílel:
http://www.euroka...ravany/156

A ještě jeden Bürstner:
http://www.euroka...ravany/160

Líbí se mi i karavany Hobby, ale tam většinou narazím na zapsané maximální hmotnosti 1350kg, což je o 50kg více než dovolují papíry Leona.
Prozatím nepreferuji nějakou konkrétní značku, ale spíše jsem koukal na uspořádání. Budu rád za rady typu: tento neber, ten má problém s tím a tím, tento bych doporučil, protože to a to, s tímto mám osobní zkušenost takovou a makovou.....atd.


Děkuji všem za každý názor a radu.
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let
Myslím, že bez osobního obhlídnutí všech se stejně moc vybrat nedá.
Adrii bych vyřadil, protože já bych z těch oken zešílel tutově.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
H
hugo 007Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
motorizace 1.2 je nevhodná což víš sám, 1300 na kouli-je velký rozdíl
táhnout vozík s pískem a karavan s výškou 2.5 m.
Na zimu určitě 4kolku.
K bodu 6: doložnost 150 kg_? Mám přívěs 1100/1360 a takzvaně prázdný
váží 1300, bez oblečení, jídla atd.
Jenom kolik váží např. předstan.
Prostě vycházíš z čísel, která platí jen na papíře.
Budeš trápit auto i sám sebe.
DyndasDyndasČlen
Přidáno před 7 let
Myslím že 1,2tsi hnedka odděláš.
my máme na tahání Galaxy 1,9 85Kw a klidně by mohlo být silnější
Bürstner AMARA 4722 R.v. 1998

http://www.kite-r...ytne-vozy/
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, do výběru bych přidal ještě Caravelair Antares - z nových karavanů jsou to nejlehčí na trhu.

Např.
https://suchen.mo...=238845496
váží jen 720 kg.
Mám dobrou zkušenost s kvalitou provedení - žádné vypadávající šrouby, skříňky co nejdou zavřít, vytrhaný závěsy.
Provedením to určitě není Eriba či LMC - spáry se moc neřeší, co není vidět není olaminované, ale je to všechno funkční, běžně k sehnání.

Tahal jsem benzínem 75 KW Eifelland 415TM (930 kg), dalo se, spotřeba tak 13 - 14 litrů, na dálnici za kamionem 90, odpor vzduchu byl fakt velký, víc jet rozumně nešlo. Ale to, čeho jsem se bál - kopce, nebyl až takový problém, protože s pomalejší rychlostí se zmenšil odpor vzduchu. Rozjíždění úplně v pohodě. Nebál bych se toho, případně vyzkoušej půjčením.

Pokud bys chtěl jezdit tak, že o karavanu nebudeš vůbec vědět ani s tímto motorem, tak La Mancelle LM 420 CL (2 pevné postele, velké sezení složitelné na 2 postele) nebo La Mancelle LM 420 LS (2 palandy, velké sezení složitelné na 2 postele) - výška 199 a šířka 199 radikálně zmenší odpor vzduchu a prostě jedeš jak kdyby tam nebyl - až někdy zapomenu a leknu se, když se někam začnu cpát. Stejné auto, stejná trasa (většinou jezdím na sever) a spotřeba když se flákám a jedu za kamionem 7,5 litru, když jedu 100 tak 9 litrů, když jedu 120 spotřeba 10 litrů.

Cena je ale jinde - od 10 000 Euro, k sehnání jen ve Francii, palandový se prodává tak jeden za rok, s pevnou postelí se dají sehnat na jaře. Jinak v podstatě jen samé výhody. Dá se sehnat i od výrobce Rapido od 5000 Eur, ty se prodávají více a i v Německu, ale menší postel na úkor lepší kuchyně. Kdyby Tě to náhodou zajímalo, můžu poslat fotky interiéru, ale snazší je vyměnit tahouna :)
M
mstrČlen
Přidáno před 7 let
Kravany La Mancelle a spol. jsou dobře popsány na těchto stránkách: https://www.strechuvzhuru.cz/. Cenová relace je u Rapido Club od 5 do 8k eur, u novejsich Trigano Silver cca 12-16k s tim, ze fungl nove zacinaji nekde kolem 19.
H
HonzaKNováček
Přidáno před 7 let
Děkuji všem za reakce,
nakonec jsem zavrhnul zimu, alespoň tu, kdy je nasněženo na silnicích. Rapido mě uchvátilo také, ale bohužel v dobrém stavu jsem kolem ceny 300tis.. Přemýšlel jsem i o cestě do Holandu, ale nakonec jsem se rozhodl vzít
http://www.euroka...ravany/160

S obytným autem jezdím mezi 90-100max. courat se 80km/h mi nevadí, nepatřím mezi pospíchavce. Uvidím co to s autem udělá. Pokud to bude jen o spotřebě, tak je mi to celkem jedno.

Dám Vám pak vědět a to pravdivě, zdali to je provozuschopná jízdní souprava nebo nikoliv.

Pokud to nedopadne, bude karavan se slevou na prodej :D
H
hugo 007Člen
Přidáno před 7 let
Hezkej karavan, snad budeš spokojenej !y
K
kyklopČlen
Přidáno před 7 let
Asi bude môj názor utlčený ostatnými, ale ja to predsa len skúsim. 1,2 tsi má technické parametre na úrovni bývalych atmo 1,8 , pričom s týmito motormi sa prívesy s váhou, ktorá sa vo tejto diskusii rieši ťahali pred nejakou dobou bežne. Áno, samozrejme 2l dízel je lepší, nedajbože 3l V6, nebodaj ešte väčśí motor, ale je pekne vidieť v požičovni, kde zákazníci prichádzajú pre prívesy aj s týmito menšími motormi ( 1,6 dízel, 1,2 turbobenzín, 1,6 atmo ) a s tým prívesom idú, pričom legálne rýchlostné limity nie sú problémom (dosiahnuť a udržať). Najlahší spôsob ako si auto + príves výskúšať je ísť si ho po sezóne požičať, naložiť príves bežnými blbovinami s váhou okolo 100kg, zobrať do auta ženu, deti a dve vrecia cementu a ísť sa previezť.

PS: či tú 1,2 tsi popraví ukáže len čas, 2. generácia nie je ten totálny chodiaci prúser ako tá prvá, ktorá bola pokazená už na výrobnej linke
PS: sám som mal 1,6 dízel, príves v reále okolo 1400 kg a diaľnica nie je problém a v stúpaniach ako napríklad Donovaly, Čertovica, alebo Fačkov som vždy dobehol pomalší kamión a bolo vybavené
V
VeslyNováček
Přidáno před 7 let
Na fóru jsem nový a také hledám ten nejlepší karavan, ale poradit můžu co se motoru týče.
Měl jsem už asi 47 aut a nemám autobazar :-)
Výkon auta není až tak důležitý jako spíše kroutící moment, protože pokud budeš mít jen velký výkon, tak ten benzín dosahují většinou jen ve vysokých otáčkách. Tobe jde o spodek, protože přece se nechceš rozjíždět jako Formule 1 :-)
Na tahání mám naftu 300ps/700 Nm (600 již od asi 1900 rpm).
Tažné jsem měl asi na cca 6-9 autech a ze zkušenosti byl diesel lepší než benzín, hlavně kvůli krouťáku, prostě nebylo nutno tolik vytáčet motor, abych se rozjel s vozíekm cca 750kg +-200kg co se vozilo na stavbu.

Ty máš nějakých 175Nm kroutící moment a to je opravdu málo. Ten motor odrovnáš. Při dynamické jízdě ne tolik, ale při rozjíždění určitě, kopce taky atd

Jinak hodně štěstí při výběru
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 7 let
Upřímně si myslím, že jezdit s 1,2 byť papírově docela slušný výkon s karavanem 1000-1100 kg nebude moc velká výhra. Já sice teprve začínám, ale absolvoval jsem pár jízd okolo komína s naší soupravou O3 2,0TDI 110kW + Hobby 400 (2000), váha ca 1000kg a říkám si, že je to tak na hraně na delší cestování. Zapojit mohu 1600kg. V podstatě na rovinách při povolené rychlosti 80km/h (bohužel mám jen tolik) ani nezařadím šestku, aniž by se motor trápil. Nejde jen o výkon, ten mám myslím dostatečný (poznám na tahu na nedalekém kopci, kde jsem na dvouproudu všechny předjel:) ), ale i o vlastní hmotnost auta a chování celé soupravy. Jsem docela šokovaný spotřebou. Standardně jezdím v rozmezí 4,5-5l, dlouhodobý průměr na 140tis. mám 4,8. No s karavanem jsem se v podstatě pod 9L při celkem plouživé jízdě nedostal. Když jsem byl mladší a nehrozily velké sankce, tak jsem tahal za O1, 1,6 74 a 75kW benzín plaťák a taky to dala, ale příjemná jízda to nebyla. Jinak karavan pěkný, na stejném místě jsem kupoval Hobíka. Určitě se dá jednat o ceně ... . Prodejce v pohodě, nic nezastírá, ale zase historii těch kusů moc nezná, nebo zná a neřekne. Co tam ale na place bylo, nebyly žádné peleše. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
H
HonzaKNováček
Přidáno před 7 let
Včera navečer jsem karavan dotáhl domu. Celkově jsem měl den blbec a náladu mi vylepšil až pan Žirovnický z firmy Eurokaravany. Po příjezdu pro karavan mi vše ochotně ukázal, karavan byl připojen na elektřinu i plyn. bombu a předvedl celkovou funkčnost. Nutno zmínit fakt, že můj příjezd byl neplánovaně 2hod. po zavíračce. Příjemné ochotné jednání, vše naprosto bez problému, takhle by to mělo vypadat.
Zpátky k tématu auto vs. karavan.
První rozjezd s karavanem = velmi milé překvapení. Čekal jsem, že budu muset motor vytáčet, ale rozjel jsem se skoro stejně jak bez karavanu. Měl jsem to domů 100km a po cestě mě potkal déšť, silný protivítr, rozjezdy do kopců a zúžení vozovky, kde jsem toho měl plné trenky, jelikož to byla moje první jízda s vozíkem za autem v životě.

Pocity z jízdy různé, dle okolností:
1/rozjezdy - na rovince i do kopce bez problémů
2/rychlost 80km/h - dálnice - rovina - zařazena 6ka - ok
3/rychlost 90km/h - dálnice - chce to 5ku
4/rychlost 80km/h - dálnice, stoupání, protivítr - 5ka
5/zrychlení - při pomalém rozjíždění jsem postupně šoupal rychlosti - rozjezd na 80km/h pak prostě nějakou tu dobu trvá
6/zrychlení svižné - 1ka,2ka,3ka až do 80ky a pak jsem řadil 5ku - svižně se rozjet ale i tak vypadá jinak
7/spotřeba - jel jsem mimo město, dálnice, průjezd Prahou - za jízdu 10litrů od startu s karavanem na 100km, dle údaje palubního počítače
8/při jízdě celkem pohoda, karavan při nerovné silnici do mne semtam pošťuchoval - D1 s tím bude asi radost

A teď jedna zásadní - jel jsem sám, v prázdném autě, s prázdným karavanem.
Co to udělá při obsazení 2 dospělí, dítě 4 roky, 2 psi (35kg +12 kg) + zavazadla v autě + kola na nosiči na karavanu + vybavení do karavanu ?

Bohužel se to nedozvím dříve než za 14dní, protože přesně takovou dobu trvá přihlášení karavanu od dnešního dne, kdy jsem na evidenci vozidel přinesl veškeré potřebné dokumenty.
V
VeslyNováček
Přidáno před 7 let
To budeš cca +80 +15 +47 + 100(150) kg = 242 (292) kg:-)
Chci tě tě vidět.... ale přeju pokud to odtáhneš bez problémů. Mě kdyby si do auta (a to má o dost silnější) sedlo 300kg, tak moc radosti nemám :-D
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 7 let
To je přesně ta euforie po koupi :) . Člověk je rád, že vše dobře dopadlo a veze si domů svůj vysněný kousek. Je celý vyklepaný z první cesty s karavanem, tak řadu věcí nevnímá. To přijde později. Tedy alespoň u mě to tak je. Já se v pondělí chystám na kontrolu do servisu k panu Prokopovi (100+100km), takže to bude zátěžový test před středečním odjezdem do Chorvatska. A to teprve pojedeme plně naložení. Přeji hodně pěkných zážitků s bydlíkem. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
@HonzaK: neviděl bych to dramaticky, 300kg navíc zhorší dynamiku při rozjezdu a v kopcích o dalších 10%, po rovině žádný rozdíl. Souprava se naložením auta trochu uklidní. Se silným motorem umí jezdit každý, se slabým je to pro mistry! :)) Nestůj té 1.2T v kopcích dlouhodobě na podlaze, raději podřadit, 3-3,5 tisíce otáček, 80% plynu a motor si to v pohodě odpracuje.

Jezdíval jsem trasy 1200km s naloženou 1,2HTP a 300kg vozíkem po dálnicích za 6,5 l/100km, plynule 110km/h, pár minut v kopcích 70-80. Znám řidiče, co se stejným motorem po dálnicích jeli za 11 l/100km a odmítali to, že to nejede. Asi hodně spěchali.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
K
kyklopČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Vesly napsal:

Na fóru jsem nový a také hledám ten nejlepší karavan, ale poradit můžu co se motoru týče.
Měl jsem už asi 47 aut a nemám autobazar :-)
Výkon auta není až tak důležitý jako spíše kroutící moment, protože pokud budeš mít jen velký výkon, tak ten benzín dosahují většinou jen ve vysokých otáčkách. Tobe jde o spodek, protože přece se nechceš rozjíždět jako Formule 1 :-)
Na tahání mám naftu 300ps/700 Nm (600 již od asi 1900 rpm).
Tažné jsem měl asi na cca 6-9 autech a ze zkušenosti byl diesel lepší než benzín, hlavně kvůli krouťáku, prostě nebylo nutno tolik vytáčet motor, abych se rozjel s vozíekm cca 750kg +-200kg co se vozilo na stavbu.

Ty máš nějakých 175Nm kroutící moment a to je opravdu málo. Ten motor odrovnáš. Při dynamické jízdě ne tolik, ale při rozjíždění určitě, kopce taky atd

Jinak hodně štěstí při výběru


Očakával by som nejaké relevantné porovnanie plus mínus podobne výkonného benzínu a dízlu, nečakal by som, že na 110 koňový benzín niekto vytiahne 300 koňový dízel. Že ho uštve skôr je logické. Na strane druhej, nedávno sme ťahali prívesy so 66 - 81 kW dízlami (spomeňme si), kopa alkovní na cestách má 100-130 koní a nám sa nepozdáva, že celkovo ľahšia súprava s lepšiou aerodynamikou a celkom podobným výkonom môže byť použiteľná.
SchedySchedyČlen
Přidáno před 7 let
Já bych se toho taky nebál. Troufnu si tvrdit, že to pojede úplně v pohodě. Měl jsem tu slabší 1,2 66kW v Rapidu a ten motor měl naprosto skvělou dynamiku. Nikdy bych nevěřil, že takhle může jet tak malý objem. Možná bych měl strach o spojku. Takže se pokud možno vyhnout rozjezdům do kopce a couvání, kde se přívěs hodně láme. Včera jsem koupil karavan 1.300kg a až namontuji tažné, tak ho budu tahat za O3, 1,4 TSi a vůbec, ale vůbec nemám strach jak to pojede (a to je jenom o dvě deci větší motor).
Adria Unica 432PX
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Mám 1,2 TSI Fábii 77kW a tahám s ní přívěsným vozík s nákladem cca 1000 kg a auto nemá problém. Výkon je dostatečný, jen hlídám dostat otáčky, kdy pracuje turbo. Spotřeba s vozíkem s nákladem 1000kg
do 7 l na 100km Karavan nevozím, mám obytné auto. Vůbec se těch malých obsahů nebojte, stejně za pár let nic jiného nekoupíte.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
původně jsem to psát nechtěl, ale nedá mi to...
"utahání motoru" (malého benzínu) - objevuje se to tu hodně krát - vůbec nechápu, co tím může být myšleno (reálně - zdůvodnitelně)

karbonizace - na sacích ventilech, ve spalovací komoře, na dně pístu - zpětné vedení zplodin zpět do sání, aby došlo k jejich dočištění - do sání se dostává i olej, který se nestačí setřít z povrchu válce a dohoří na jeho stěnách, vznikají saze a při spalování vzniká karbon, ten se usazuje a fyzicky poškozuje motor - dochází až k opotřebení pístních kroužků, odírání, větší odpor při pohybu mechanických částí - saze vznikají hlavně v situaci plný plyn v nízkých otáčkách, časté studené starty (krátké cesty). Takže tahání (aspoň u mě) = 1000 km na jedno nastartování. Jestli vzniká nebo nevzniká více karbonu je spíš na stylu řazení - každopádně to je asi největší hrozba a řešení je úplně jednoduché - místo po 30 000 km vyměním olej po 10 000 - olej stírá z válců, tedy čistí - včasná výměna oleje = nemám karbon a je vyřešeno

turbo - nezhasínat hned po dojetí, ale nechat minutu na volnoběh dochladit (ale to je stejné pro naftu, bezín, malý velký)

jízda konstantní rychlostí ve stále stejných otáčkách motoru - vyběhání ložisek klikovky a dalších - no to je spíše u silných motorů, u prcka se dost řadí...

poloosy, spojka, atd. - jsou konstruovány na malý kroutící moment a jsou podstatně více zatěžovány - tady odejdou určitě dříve, než když pojedu se silným motorem klidně, nadruhou stranu když se budu rozjíždět naplno se silným motorem a v kopci mu nepovolím, budou přetěžovány podobně... ale jasně, u těchto mechanických součástí silný motor a klidná jízda = větší životnost... ale to jsme už mimo motor a nijak to nesouvisí s obsahem, ale s reálným kroutícím momentem...

takže dle mého je to spíš o tom jak jedeš... včas řadit, měnit olej...
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Motoráři při návrhu pracují s parametrem "zátěžný faktor" - to je průměrný odebíraný výkon motoru podle vozidla a druhu provozu. Osobní auto typicky využívá průměrně jen 15-20% max. výkonu. Dobrým indikátorem je spotřeba, kdybychom jezdili na 100% výkonu, bralo by nám to třeba 25 l/100km (to jsou ty působivé hodnoty, co vidíme třeba při vytáčení na dvojku). Motor samozřejmě po nějakou dobu plný výkon snese, ale není na něj optimalizovaný: únavové namáhání klikového mechanismu, rotoru turba, chladicí systém, teploty oleje (zhoršení mazacích podmínek pro ložiska, karbonizace v mazacích kanálech žhavených od výfukových svodů), tepelné namáhání hlavy a pístů atd.
Zdvihový objem, podle kterého jsme zvyklí motor "škatulkovat", už není tolik směrodatný - nová 1,2T s momentem starého dvoulitru může konstrukčně být stejně robustní jako ten dvoulitr, jen zmenšený objem válce, ale asi zase tak úplně nebude, protože ten dvoulitr se dával i do 2,5tunových MPV a dodávek a 1,2T v takhle těžkých vozech není...
Připojením karavanu a při snaze o jízdu "jako zamlada bez karavanu" stoupne zátěžný faktor malého motoru třeba na 25-30% (těžké kamionové motory se navrhují na zátěžný faktor 50%), takže podle mě je trochu obezřetnosti na místě.
Benzínové atmosféry to snášely ještě slušně, v turbobenzínech nafouknutých téměř na dvojnásobek atmosférického momentu je přece jen větší "horko". Co můžeme udělat je respektovat trochu provozní režim motoru, na který je původně navržený, a akceptovat, že nás karavan zpomalí. Motor se pak dožije zhruba stejných provozních hodin, jen najede míň kilometrů (třeba 240 tisíc namísto 300tisíc, kdyby celý život tahal karavan).
Navíc dnes všichni z donucení platíme loterii v podobě bordelu ve vývojových, zkušebních a zlevňovacích postupech prosazených nekompetentními manažery, ale to už je jiné téma.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: HonzaK, AldaGS, hugo 007, Dyndas, dukecz, mstr, kyklop, Vesly, HONZAV1, rodinny_typ, Schedy, Vasu, JardaK2

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,944,907 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27315 sekund | Průměrně za: 0.27315 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.33MB/2MB