mafi8Člen Přidáno
před 7 letZdravím všechny! Máme něco přes rok bydlík Bürstner Levanto A640 (r.v. 2007). Postupem času se jako asi u každého něco porouchá nebo rozbije, tak opravujeme a vylepšujeme a přitom rozdělávání jednotlových částí zjišťujeme, jak je takové auto s původní cenovkou kolem milionu a třičtvrtě vlastně zfušované. Neberu teď v potaz amatérské opravy předchozích majitelů, ale mám na mysli celkové provedení. Navenek vše OK, ale stačí sundat nějaký kryt a ježí se mi vlasy na hlavě.
Na šikmo šroubované vruty bez předvrtání s rozšklebenou dřevotřískovou deskou jsem si už zvykl, ale v místech pro šrouby se zapuštěnou hlavou použít ty s vystouplou, odvětrávací otvor nad sprchovým koutem řezat do tvaru záhadného šišoidu, některé potřebné vruty pro jistotu nedávat vůbec a plno věcí a součástek poddimenzovat nebo zvolit naprosto nevhodný materiál, to mi fakt hlava nebere.
Někdy to vypadá jako dílo člověka v zácviku, něco zase napovídá šetření na nepravých místech, ale máte i vy takové zkušenosti s jinými vozy? Já si původně říkal, že přece "německá kvalita" musí stát za to, i když jsem na tento výraz už silně alergický, avšak vše napovídá mým domněnkám - co si neuděláš, to nemáš. A úvahu nad tím, že by to vše bylo amatérsky opravováno někdy dříve a proto to vypadalo tak tragicky jsem zavrhl, protože by to znamenalo, že někdo rozdělal celé auto do šroubku a pak skládal jak ho napadne a ještě se zavázanýma očima...
Děkuju za reakce a zkušenosti ostatních :)
Mam podobnu skusenost, napr. nas TEC z roku 1996 je vyrobeny este celkom slusne ale uz ked sme rozoberali kamaratov Hobby z roku 2006 nachadzali sme podobne "vychytavky" ako popisujes. Navyse mi pride aj kvalita plastov uplne niekde inde - na 20 rocnom karavane mi vsetko drzi a funguje, na 10 rocnom je skoro kazdy plast skruteny prasknuty a podobne. No a uplna perlicka bola adria z roku 2014 - tam uz to fakt vyzeralo ako prvotina nejakeho garazmajstra - krycie plastove listy priskrutkovane do plechu drevoskrutkami krizom krazom, pricom zboku bol viditelny 1cm zavitu bez akejkolvek ochrany voci vode atd.....
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letOno je to tak v dnešní době se vším.Jdeš si něco koupit už s tím ,že to zanedlouho vyhodíš.VŠE je dnes spotřební zboží,které nevydrží a ani nemá vydržet.Koupit,spotřebovat a za rok vyhodit.
Jinak s mým karavanem z roku 75 problémy nemám.Proč?
Pokud se dnes čeká na nový obytňák půl roku a víc- poptávka je obrovská, tak se to odrazí na kvalitě. Bohužel dnes i značky německých výrobců nejsou to, co byly před pár lety. Pomalu se začínají rovnat těm italským. Pokud jste trochu technický tip a puňta, začnete na novém voze dodělávat věci, které před vámi na lince někdo odbyl. Seřízení nástavbových dveří, dotažení všech šroubů podvozku pod garáží, dodatečné uchycení kabeláže pod autem,nastříkaní spodku, seřízení zámků všech dvířek, odstranění vrzání atd. Bylo by toho moc. Dle mě na konci výrobní linky není ani nějaká výstupní kontrola ukončena zkušební jízdou. A to vše je jěště podtrženo malou ochotou prodejců řešit nějaké dodatečné reklamace. Je mi z toho na blití a jsem rád, že už žádnou takovou sračku kupovat nebudu.
V posledních pár letech jsem si mnohokrát i všiml, že některé "vychytávky" se jeví, jako když výrobce, nebo projektant v tom nikdy nejel a nevyzkoušel si to v praxi.
To někdy hlava nebere, co jsou schopni vytvořit. Aby byli za každou cenu inovativní a jiní, tak páchaj nesmyslnosti a zbytečnosti, co spíš překáží, než poslouží. J.
LerryČlen Přidáno
před 7 let...ale "bydlíky" sa vyrábajú kde - kade, napr. v Maďarsku. Vídavam veľmi často maďarské nákladne odťahovky ako vežu domov nové dodávkové kašle a podvozky a opačne - do Nemecka funglače karavany (auta a prívesy) určite so štítkami made in deutschland. No a Maďari to robia za minimálnu mzdu a ejhle rébus je vyriešený. Jedna odťahovka odvezie 3 alebo 4 karavany a videl som ich tri za sebou. Tak je to žiaľ so všetkým. Končím bo krvný tlak je Móóóc vysoko jak som nasra...! Howg.
Už jen z postaveného principu maximální zisk a nízké náklady bude výsledek generovat problémy. Trh je nekompromisní a sami když kupujeme hledáme dobrou (respektive výhodnou nebo nejnižší) cenu.
Problém samozřejmě již vzniká při projektování.
To, že lidé pracují nekvalitně (šikmé vruty a pod. .) je problematikou výstupní kontroly.
To, že zákazník dostane vůz a jsou na něm problémy je dané odbytou předprodejní přípravou a servisem. (za který samozřejmě zákazník platí)
Naskýtá se otázka: je zde vše v pořádku ?
Pokud by bylo, tak minimálně mechanické závady a funkčnosti by měly byt "vychytány" a tudíž minimální. Nechoďme daleko, na výstavách stačí položit prodejci provozní a praktické dotazy a odpovědi se nedočkáte. Zaměstnanci co připravují obytky k prodeji v mnoha případech ani neumí uvést některou část do provozu...
Co přetrvává, jsou zažité slogany to je šmejd je to z Itálie apod. . a na druhé straně rozčarování, že německá kvalita je v háji... Kdo jezdí po Evropě sám vidí, co se vše ještě pohybuje a slouží. Dnes vidíme obytky z 90let i starší, je otázkou zda český člověk by byl ochoten cestovat s těmi modely. Všichni chceme nové, krásné, rychle, spolehlivé a levné, byť vyrazím s obytkem 2-3 do roka. Ale je správné, že naše nároky stoupají. Nevím zda platí, čím více peněz tím pořizuji kvalitu... (myslím tím cenu 2.5 mil. a více za obytku nebo netuším kde je ta hranice modelů "hobby" a "top", pokud existuje...
Hlavní penzum financí po koupi obytka neleží v ceně, ale v náhradních dílech a servisní práci.
Citovat
Lerry napsal:
...ale "bydlíky" sa vyrábajú kde - kade, napr. v Maďarsku. Vídavam veľmi často maďarské nákladne odťahovky ako vežu domov nové dodávkové kašle a podvozky a opačne - do Nemecka funglače karavany (auta a prívesy) určite so štítkami made in deutschland. No a Maďari to robia za minimálnu mzdu a ejhle rébus je vyriešený. Jedna odťahovka odvezie 3 alebo 4 karavany a videl som ich tri za sebou. Tak je to žiaľ so všetkým. Končím bo krvný tlak je Móóóc vysoko jak som nasra...! Howg.
Jdi s takovými traktáty do háje.... Mám německou obytku vyrobenou v Maďarsku a v papírech je napsáno, že je vyrobená v Maďarsku. Když se podívám na oficiální web výrobce, najdu tam, že postavil v Maďarsku fabriku na zelený louce a tam to vyrábí - co je na tom špatnýho ??
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
PabloGSČlen Přidáno
před 7 letVajglon: Souhlas, mám taky Weinsberg vyrobený ve fabrice Maďarsku, no a co jako? Alespoň mám jistotu, že ho nezbastlil nějakej Mustafa s Mohamedem, což by bylo v dnešním Německu dost pravděpodobný. S touto logikou bych musel ohrnovat nos např. i nad VW Touareg, který se dělá na Slovensku.
Automatické sloučení 17.07.2017 20:30:
Citovat
Vajglon Hnuson napsal:
Citovat
Lerry napsal:
...ale "bydlíky" sa vyrábajú kde - kade, napr. v Maďarsku. Vídavam veľmi často maďarské nákladne odťahovky ako vežu domov nové dodávkové kašle a podvozky a opačne - do Nemecka funglače karavany (auta a prívesy) určite so štítkami made in deutschland. No a Maďari to robia za minimálnu mzdu a ejhle rébus je vyriešený. Jedna odťahovka odvezie 3 alebo 4 karavany a videl som ich tri za sebou. Tak je to žiaľ so všetkým. Končím bo krvný tlak je Móóóc vysoko jak som nasra...! Howg.
Jdi s takovými traktáty do háje.... Mám německou obytku vyrobenou v Maďarsku a v papírech je napsáno, že je vyrobená v Maďarsku. Když se podívám na oficiální web výrobce, najdu tam, že postavil v Maďarsku fabriku na zelený louce a tam to vyrábí - co je na tom špatnýho ??
Co je na tom? Bývam pár kilometrov od takého závodu v Maďarsku (Knaus), zopár zamestnancov aj poznám osobne. Dalo by sa rozprávať.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
copyČlen Přidáno
před 7 lettak v tých rokoch sa určite vyrábalo z kvalitnejšieho dreva, vtedy to bola vyslovene ručná výroba.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letLerry, dej si dobrou borovicku, neco si precti a ono to prejde.
Mozna jsi jeste trochu ovlivnen dobou, kdy Skoda Garde nebo Skoda 1203 vyrobena mimo Cesko byla daleko vetsi tragedie.
Pokud ma dneska znacka cehokoliv nastaveny nejaky standard kvality tak zeme vyroby, resp. smontovani, neni rozhodujici. Paradoxne napr. montovny automobilu v Turecku, vykazuji vyssi kvalitu na podilu lidske prace, nez v domaci fabrice.
No a samozrejme vyjimky potvrzuji pravidlo. Protoze treba Plzen v plechu stocena v Polsku je naprosto silena !)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
PabloGSČlen Přidáno
před 7 letlesi: No tak Kodiaq se dělá sice v Kvasinách, ale montují ho tam Rumuni, Bulhaři atd. Kamarád dělal ředitele Johnson Controls v Č.Lípě a většina dělníků byli Mongolové. A to dělají pro Audi, BMW ... Pokud bych měl soudit podle pár lidí z fabriky, tak bych asi nekoupil nikde nic.
JiPe: Plzeň stočená v Polsku není dobrá, protože se tam nestáčí, ale i vaří. Jeden z problémů je, že nemají tu správnou vodu jako v Plzni. Když se tam před lety dočasně vařilo i pro ČR (z důvodu rekonstukce pivovaru v Plzni), tak ta pro CZ trh byla dobrá. Ale to si tam údajně vozili svoji vodu.
Robím v závode na Slovensku kde sa vyrába ten istý výrobok ako v Nemecku. Verte mi, chcel by som ten z Nemecka radšej. Tam to vyrábajú Poliaci, Rusi a aj Slováci, ktorí sú radi, že tam môžu pracovať a tak ich robota aj vyzerá. U nás frustrovaní Slováci za malý plat a tak to aj vyzerá. Tam idú na kvalitu, viem, robil som aj tam a samozrejme tu.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
no to je veselé čtení, jeden tady musí měnit nápravu za cca 46.000 Kč u pětiletého karavanu, dalším se rozkládají desetileté karavany rychleji než ty dvacetileté atd. Vlastním 20 ti letého Wilka, dva roky už pokukuji po něčem novějším. Když pominu abnormální nárust cen za ojeté karavany za poslední dobu, tak se k tomu ještě přidává zhoršená kvalita zpracování. No to je tedy paráda. Starý karavan nám funguje po technické stránce bez problému, vnitřní uspořádání je taky OK, ale přece jenom na designu je znát, že je už jinde. Když se pak potkávám s kolegy co mají novější karavany, v novém kabátě, tak mám pak nutnost měnit ihned. Na druhou stranu, ale abych řešil schnilou výdřevu u deset let starého karavanu za 250.000 Kč, tak to by mě asi švihlo. Kamarád má Dethleffse z roku 2006, karavan je nádherný, ale po každém výjezdu sbírá po karavanu vypadané šroubky ze skříněk nábytku:) Toto já u svého veterána neřeším, nábytek je dřevěný a nic z toho nepadá:)
Jak to vidíte Vy co jste v poslední době měnili novější za starší, polepšili jste si ??
HrochČlen Přidáno
před 7 letJá bych to tak tragicky neviděl. Když výběru nového bydlíka člověk obětuje trochu času a nebojí se na výstavách nebo u prodejce podívat pod auto, do skříněk, dvojité podlahy atd., tak si udělá velmi rychle názor na jednotlivé výrobce. Měl jsem karavan a nyní už třetí obytné auto a je jednoznačně nejkvalitněji zpracované. Stále tady dokola čtu jak jsou nová auta horší a horší a že kdysi byla výrazně kvalitnější, znám ale již několik majitelů např. Fiata Ducato (ročníky 2007 a novější) s nájezdem přes 700.000 km a stále jezdí. Škodu 1203, nebo 120, 105 atd. s takovým nájezdem asi nenajdete. Tak nějak postupem času zapomínáme kolikrát jsme tu Škodověnku nenastartovali :-) .
Niekedy bolo aj dobre, že sme ju nenaštartovali, aspoň sme ju nemuseli opravovať na ceste.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letPablo: aha. Dik
Hrochu: posledni Skodofku kterou jsem mel byl Rapid 136 v barve tehdejsich bezovych sanitek. Vysneny vinovy bohuzel nebyl i tak jsem platil k tem 85 tis korun socialistickych dalsich 5 litru na pivo. Prisla rodina a musel z domu. Pravda, byl ca rok stary, mel nalitano 5 tis., ale nikdy me v nouzi nenechal :-) . Ale auto na tu dobu pro mne skvely. (pred nim jsem mel 5x Fiat 126 :D )
Za pravdu ti ale musim dat, ze na vyberu zalezi a vse neni tak negativni jak je zde vyse uvedeno. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)