Proc vyrobci nemontuji sklo nevim,ale proc nenahradit nektere okna pevnym autosklem? Napriad okno, ktere nechci/nebudu otevirat (vetrani lze vyresit) proc nenahradit vsazenim pevneho skla. Vyssi bezpecnost, levnejsi atd.. Otazka: co tomu brani to predelat? vyzkousel to jiz nekdo?
floridan79Člen Přidáno
před 7 letKaravanova okna jsou vetsinou "dvouskla" a pokud das misto toho normalni autosklo do gumy tak ti bude promrzat v zime pokud jezdis i v zime. Navic pokud jde o rozbiti tak kladivem/kamenem plastove okno "nevysklis" ale to normalni okno se ti rozsype na drobecky. Predni a zadni treba u osobaku je delane s gelovou vrstvou uprostred aby se nerozsypalo, ale vsechna ostatni auto-okna se delaji tak, aby se pri narazu roztristila na milion kousicku a tak nevzniknou ostre dlouhe strepy. Takze nakonec bude snazsi tam vlezt pres toto okno.
Jinak pokud mas otviraci a chces pevne, urcite se delaji plastova "dvouskla" ktera jsou taky napevno vsazeny do ramu pres gumu. Takovy okno jen tak nerozmlatis pokud neni 30 let stary.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Diky za info. Trochu me nadchla diskuse s jednou firmou a nasledne variabilnost reseni. Ta mi byla popsana tak, ze prave tepelna izolace je snadno dosazitelna kombinacemi u skel a bezpecnost take. Je vyssi ve vsech oblastech nez u "plexi". Navic je n-krat cele reseni levnejsi. 1m2 takoveho skla (dvojsko, tep. izolace, bezpecnostni s vyssim koeficientem nez plastove okno) je v cene cca 2400 Kc / 1m2. Ramecky k osazeni vyrabi take, cca 170 kc/m. To se mi podarilo zatim zjistit.
Při tom co jste už napsali má to nějaké Éčko jako homologaci. Pokud by náhodou (což je málo pravděpodobné) někdo kontroloval okna.
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. V sedmdesátých letech kterýsi výrobce "vyvinul" obytný přívěs, pravděpodobně nečerpal ze zkušeností v "západních" zemích, byli jsme v čele se Sovětským svazem daleko chytřejší. Myslím, že to byla Astra. Nástavba 3 m, a u tohoto přívěsu byla bezpečnostní kalená autoskla. Nevím, jestli ta skla, nebo další nehorázné chyby v konstrukci, tak hmotnost (váha) tohoto přívěsu byla tajná. Skutečná hmotnost byla vyšší, než udával TP, protože, kdyby skutečnou hmotnost přiznali, tak v ČSSR nebylo k mání auto, které jej mohlo připojit a tahat. To ale neznáte naše karavanisty. Již při manipulování ručně na trávě v kempu se jim něco nezdálo. Tak si to soukromě převážili. Co teď? Vývoj v Národním podniku stál prachy, a kdyby to přiznali, tak by to byla obrovská ostuda. Teď jsem s vzpomněl, ještě než jsem se pustil do stavby KAPRa, tak v Oldřichově, okr. Přerov (kousek o nás) jsem tento přívěs našel k půjčení. Majitel s ním pro "výborné jízdní vlastnosti" vůbec nejezdil, měl jej na zahradě, ale klidně by mně jej půjčil. Nakonec jsem to vzdal, měli jsme k tahaní Škodu stovku. Později jsem postavil KAPRa, ten už "stovka" tahat mohla a i utáhla, i když s výhradou, max. na 3. převodový stupeň. (Pak jsem stovkový motor vlastnoručně přestavěl na převrtanou - prům. 72,5 stodvacítku, zásluhou trhu, org. vložky válců prům. 72 nebyly k dostání, jen staré ze známosti v autoservisu - a stovka s tímto motorem pak tahala jako pásák). Určitě se zde najdou pamětníci na tyto těžké továrně vyráběné přívěsy. Tak to je jeden z důvodů, proč nejsou bezpečnostní autová skla do karavanu vhodná.Čáo, Pepa
copyČlen Přidáno
před 7 letaké hrubé je vonkajšie sklo u toho rozmeru okna?
Zdravim,
za nejvetsi problemy bych videl hmotnost a hned potom izolacni vlastnosti. Asi bych nechtel, aby mi v pomerne subtilnim sendvici poskakovalo destikilovy sklo - mam na mysli 150 cm okno u sezeni. A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.
Predpokladal bych, ze v izolacnich vlastnostech bydlikovych oken hraje roli ten volny prostor mezi dvema vrstvami plexi.... ale tohle mam jen pocitove...
Kazdopadne zrejme vsichni vyrobci karavanu podle teto diskuze delaji velikou technologickou chybu:)
copyČlen Přidáno
před 7 letVýrobcovia sa držia plastu z dôvodov:
- hmotnosť plastu (úspora hmotnosti nástavby)
- z plastu sa ľahko vyrábajú akékoľvek atypické tvary okien
- jednoduché spracovanie plastu = cenová úspora
Nevýhody, teda že sa plexisklo poškriabe, to riešiť nemusia - jednak sa na to záruka nevzťahuje, a aspoň znova zarobia na predaji náhradných dielov.