Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Okna - misto plastu autosklo: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Okna - misto plastu autosklo

Poslední aktualizace před 7 let
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
Proc vyrobci nemontuji sklo nevim,ale proc nenahradit nektere okna pevnym autosklem? Napriad okno, ktere nechci/nebudu otevirat (vetrani lze vyresit) proc nenahradit vsazenim pevneho skla. Vyssi bezpecnost, levnejsi atd.. Otazka: co tomu brani to predelat? vyzkousel to jiz nekdo?
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
Karavanova okna jsou vetsinou "dvouskla" a pokud das misto toho normalni autosklo do gumy tak ti bude promrzat v zime pokud jezdis i v zime. Navic pokud jde o rozbiti tak kladivem/kamenem plastove okno "nevysklis" ale to normalni okno se ti rozsype na drobecky. Predni a zadni treba u osobaku je delane s gelovou vrstvou uprostred aby se nerozsypalo, ale vsechna ostatni auto-okna se delaji tak, aby se pri narazu roztristila na milion kousicku a tak nevzniknou ostre dlouhe strepy. Takze nakonec bude snazsi tam vlezt pres toto okno.

Jinak pokud mas otviraci a chces pevne, urcite se delaji plastova "dvouskla" ktera jsou taky napevno vsazeny do ramu pres gumu. Takovy okno jen tak nerozmlatis pokud neni 30 let stary.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
Diky za info. Trochu me nadchla diskuse s jednou firmou a nasledne variabilnost reseni. Ta mi byla popsana tak, ze prave tepelna izolace je snadno dosazitelna kombinacemi u skel a bezpecnost take. Je vyssi ve vsech oblastech nez u "plexi". Navic je n-krat cele reseni levnejsi. 1m2 takoveho skla (dvojsko, tep. izolace, bezpecnostni s vyssim koeficientem nez plastove okno) je v cene cca 2400 Kc / 1m2. Ramecky k osazeni vyrabi take, cca 170 kc/m. To se mi podarilo zatim zjistit.
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
Při tom co jste už napsali má to nějaké Éčko jako homologaci. Pokud by náhodou (což je málo pravděpodobné) někdo kontroloval okna.
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
Ale veď okná sa bežne robia z autoskla. Na autách do 3,5 tony sa šetrí každé deko váhy, tam ich nehľadaj, ale na drahších autách nad 3.5t sú aj v sérii. Seitz, Vanglas atd.

U Vanglasu si môžeš kúpiť sklá do originálnych rámov na aute.
https://www.vangl...
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

Ale veď okná sa bežne robia z autoskla. Na autách do 3,5 tony sa šetrí každé deko váhy, tam ich nehľadaj, ale na drahších autách nad 3.5t sú aj v sérii. Seitz, Vanglas atd.

U Vanglasu si môžeš kúpiť sklá do originálnych rámov na aute.
https://www.vangl...

Diky za tip, oslovim je, zda maji reseni na jiny rozmer. Zrovna potrebuji 58x58 cm a v nabidce maji 60x60cm. Ve velikosti nevidim problem ale myslim si ze dulezity je roztec klik. Hledal jsem original, nasel a cena je 427 €. To sklenene je 260€. Stoji za to i pripadna uprava velikosti otvoru ve stene obytky? Mam starsi obytku r.2000 takze bych nemel vnitrni dilema 1-2 cm pribrousil. Nebo je to spatna idea?

Automatické sloučení 06.07.2017 17:36:
Tak jsem s firmou komunikoval obratem zaslali reseni na nahradu puvodniho okna. Nyni cekam na cenovou nabidku.
Upravil hymer662 dne 06.07.2017 16:36, před 7 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. V sedmdesátých letech kterýsi výrobce "vyvinul" obytný přívěs, pravděpodobně nečerpal ze zkušeností v "západních" zemích, byli jsme v čele se Sovětským svazem daleko chytřejší. Myslím, že to byla Astra. Nástavba 3 m, a u tohoto přívěsu byla bezpečnostní kalená autoskla. Nevím, jestli ta skla, nebo další nehorázné chyby v konstrukci, tak hmotnost (váha) tohoto přívěsu byla tajná. Skutečná hmotnost byla vyšší, než udával TP, protože, kdyby skutečnou hmotnost přiznali, tak v ČSSR nebylo k mání auto, které jej mohlo připojit a tahat. To ale neznáte naše karavanisty. Již při manipulování ručně na trávě v kempu se jim něco nezdálo. Tak si to soukromě převážili. Co teď? Vývoj v Národním podniku stál prachy, a kdyby to přiznali, tak by to byla obrovská ostuda. Teď jsem s vzpomněl, ještě než jsem se pustil do stavby KAPRa, tak v Oldřichově, okr. Přerov (kousek o nás) jsem tento přívěs našel k půjčení. Majitel s ním pro "výborné jízdní vlastnosti" vůbec nejezdil, měl jej na zahradě, ale klidně by mně jej půjčil. Nakonec jsem to vzdal, měli jsme k tahaní Škodu stovku. Později jsem postavil KAPRa, ten už "stovka" tahat mohla a i utáhla, i když s výhradou, max. na 3. převodový stupeň. (Pak jsem stovkový motor vlastnoručně přestavěl na převrtanou - prům. 72,5 stodvacítku, zásluhou trhu, org. vložky válců prům. 72 nebyly k dostání, jen staré ze známosti v autoservisu - a stovka s tímto motorem pak tahala jako pásák). Určitě se zde najdou pamětníci na tyto těžké továrně vyráběné přívěsy. Tak to je jeden z důvodů, proč nejsou bezpečnostní autová skla do karavanu vhodná.Čáo, Pepa
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. V sedmdesátých letech kterýsi výrobce "vyvinul" obytný přívěs, pravděpodobně nečerpal ze zkušeností v "západních" zemích, byli jsme v čele se Sovětským svazem daleko chytřejší. Myslím, že to byla Astra. Nástavba 3 m, a u tohoto přívěsu byla bezpečnostní kalená autoskla. Nevím, jestli ta skla, nebo další nehorázné chyby v konstrukci, tak hmotnost (váha) tohoto přívěsu byla tajná. Skutečná hmotnost byla vyšší, než udával TP, protože, kdyby skutečnou hmotnost přiznali, tak v ČSSR nebylo k mání auto, které jej mohlo připojit a tahat. To ale neznáte naše karavanisty. Již při manipulování ručně na trávě v kempu se jim něco nezdálo. Tak si to soukromě převážili. Co teď? Vývoj v Národním podniku stál prachy, a kdyby to přiznali, tak by to byla obrovská ostuda. Teď jsem s vzpomněl, ještě než jsem se pustil do stavby KAPRa, tak v Oldřichově, okr. Přerov (kousek o nás) jsem tento přívěs našel k půjčení. Majitel s ním pro "výborné jízdní vlastnosti" vůbec nejezdil, měl jej na zahradě, ale klidně by mně jej půjčil. Nakonec jsem to vzdal, měli jsme k tahaní Škodu stovku. Později jsem postavil KAPRa, ten už "stovka" tahat mohla a i utáhla, i když s výhradou, max. na 3. převodový stupeň. (Pak jsem stovkový motor vlastnoručně přestavěl na převrtanou - prům. 72,5 stodvacítku, zásluhou trhu, org. vložky válců prům. 72 nebyly k dostání, jen staré ze známosti v autoservisu - a stovka s tímto motorem pak tahala jako pásák). Určitě se zde najdou pamětníci na tyto těžké továrně vyráběné přívěsy. Tak to je jeden z důvodů, proč nejsou bezpečnostní autová skla do karavanu vhodná.Čáo, Pepa

Pepo diky za prispevek. Vcera jsem se byl podivat do vase uvedene firmy (link vyse) jelikoz jsem nyni v DE a zjistil jsem, ze je to kousek cesty kde se pohybuji.
Skutecnost je takova, ze opravdu jak psal kolega vyse, delaji sklo. Reseni pro me okno, ktere je plastic bez ramu je nahrada s ramem Dometic a okno sklo. Sklo lze vybrat s ruznymi parametry, tonovani, bezpecnost apod.. Vaha v rozmeru 55x55cm je 1.8 kg. Nezda se mi, ze oproti plastu je to 2x tezsi jen odhadem tipuji tezsi o 300-400g oproti plastovemu oknu. Co je navic zarazejici, je cena. Kompletni okno vcetne ramu o ostatnich prislusenstvi 299 EUR. To je vice nez o 150 EUR levnejsi nez plastove...
Ti kteri jiz maji ram Dometic mohou jen vymenit okno...
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
aké hrubé je vonkajšie sklo u toho rozmeru okna?
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

aké hrubé je vonkajšie sklo u toho rozmeru okna?

Mají na výběr. Vybral jsem si 4mm.
K
Kratas68Člen
Přidáno před 7 let
Zdravim,
za nejvetsi problemy bych videl hmotnost a hned potom izolacni vlastnosti. Asi bych nechtel, aby mi v pomerne subtilnim sendvici poskakovalo destikilovy sklo - mam na mysli 150 cm okno u sezeni. A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kratas68 napsal:

Zdravim,
za nejvetsi problemy bych videl hmotnost a hned potom izolacni vlastnosti. Asi bych nechtel, aby mi v pomerne subtilnim sendvici poskakovalo destikilovy sklo - mam na mysli 150 cm okno u sezeni. A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.


Myslím si, že zbytečné obavy
sklo např. 145x60cm = 2.7kg

tepelný odpor skla od 1.1 do 0.6 čím menší číslo, tím lepší tepelné vlastnosti
tepelný odpor polyplexi cca 1.5
copycopyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kratas68 napsal:
A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.


Ale veď aj to sklené okno je zdvojené. Naviac sklo neprepúšťa UV tak ako plast.
K
Kratas68Člen
Přidáno před 7 let
Predpokladal bych, ze v izolacnich vlastnostech bydlikovych oken hraje roli ten volny prostor mezi dvema vrstvami plexi.... ale tohle mam jen pocitove...
Kazdopadne zrejme vsichni vyrobci karavanu podle teto diskuze delaji velikou technologickou chybu:)
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kratas68 napsal:

Predpokladal bych, ze v izolacnich vlastnostech bydlikovych oken hraje roli ten volny prostor mezi dvema vrstvami plexi.... ale tohle mam jen pocitove...
Kazdopadne zrejme vsichni vyrobci karavanu podle teto diskuze delaji velikou technologickou chybu:)


To skleněné okno má také dvě vrstvy.
Je otázkou proč, jak píšeš, výrobci se i dále drží plastu. Xx let dozadu to chápu, byl tady materiál, který se "snadno" ohýbal, tvaroval apod. a předností mj. byla i váha okna. Dnešní materiály (i sklo ) se ohýbají a tvarují stejně , ale asi byznys v tom hraje svoji roli.

Většina výrobců osazuje plast, někteří výrobci již osazují sklem. Takto to je a uvidíme co dále.

Jelikož mám starší model obytňáku, tak si "mohu" dovolit provést změnu rámu a náhradu sklem. Zvlášť když se jedná o koupelnu. Dále uvidím, jak se to osvědčí nebo naopak. Je to nyní pro mě alternativa, mj. finančně za polovinu a v případě osvědčení i cesta výměny dalších oken, když nastane čas... . Stačím to prověřit ještě i v létě a zima ukáže, jak to okno funguje.
Už jen varianta, že vyměním dvě velká okna ve skle (1500x600) za cenu jednoho plastového je minimálně zajímavá a to se již bavíme o ceně jednoho plastového okna cca 20.000 Kč, celkem za dvě okna cca 40.000 Kč Ve skle za obě okna cca (rychlé počty) podle aktuální ceny 21.400 Kč při přepočtu EUR 26,6 Kč.
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
Výrobcovia sa držia plastu z dôvodov:
- hmotnosť plastu (úspora hmotnosti nástavby)
- z plastu sa ľahko vyrábajú akékoľvek atypické tvary okien
- jednoduché spracovanie plastu = cenová úspora

Nevýhody, teda že sa plexisklo poškriabe, to riešiť nemusia - jednak sa na to záruka nevzťahuje, a aspoň znova zarobia na predaji náhradných dielov.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: hymer662, floridan79, gut, copy, Doskocil, Kratas68

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,049,488 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19174 sekund | Průměrně za: 0.19174 (0) sekund | Dotazy: 116 | Použitá paměť: 2.11MB/4MB