Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Downsizing motorů: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Downsizing motorů

Poslední aktualizace před 7 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 7 let
Karel Prokop "nakopnul" téma, které se nás karavanistů týká. Ať už máte přívěs a taháte ho moderním nízkoobjemovým motorem, nebo obytné auto.

Protože znečistění ročně zabíjí více lidí než autonehody, je poněkud mimo mísu brblat na downsizink. Každá nová věc je na začátku spojená s průvodními chybami než se postupně vychytají. Vzpomínám si, když ve Škodovce zaváděli katalyzátory, to bylo haló.

Proč to píšu. Je skutečně pravda, že zatěžování motoru při nízkých otáčkách snižuje životnost motoru. Může ho dokonce i poškodit.
Protože u velkoobjemových motorů, ježdění takzvaně na spotřebu při nízkých otáčkách nebyl až takový problém i když to motoru také nedělalo dobře. Mnoho lidí (včetně mě) si to zautomatizovalo.

Proto chci upozornit na tento problém. Motor sice zní pohodově, ale ve skutečnosti trpí. Zatěžování motoru při nízkých otáčkách sice uspoří naftu ale poškodí motor.
Fun
Smile
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

fun napsal:

Protože znečistění ročně zabíjí více lidí než autonehody, je poněkud mimo mísu brblat na downsizink. Každá nová věc je na začátku spojená s průvodními chybami než se postupně vychytají.


To je pravděpodobně statisticky správné tvrzení, nícméně je to jedno z tvrzení, které mě zvedá ze židle..... a působí na mě jako červená na býka....

Je krásné že se oháníme ekologií a bijeme se v prsa, jak chráníme planetu.... jenže je to alibismus, většina těch aut končí v Africe a tam vesele znečišťují dál... Vzhledem k tomu, že tam místní z nich nesundávají označení odkud ona auta pocházejí, je tristní, že nejvíce jich pochází ze zemí, které si svoji přírodu chrání nejvíce.

Možná by bylo na čase s tím pokrytectvím skončit.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
P
PeterLČlen
Přidáno před 7 let
Musím súhlasiť s vyššie napísaným... Prepáč Fun ale napíšem svoj názor - Downsizing a maloobjemy vs. velkoobjemy je veľmi široká téma, ktorá sa nedá takto jednoducho zhrnúť do dvoch viet a ešte pri tom spomenúť aj ekológiu. Keď začneme riešiť znečisťovanie do hĺbky, zistíme že downsizingom sme sa k riešenie ani zďaleka nepriblížili....

Prvé čo ma napadlo keď som si prečítal tvoj príspevok bola jedna téma o počasí a chemtrails a to ako si ju nakoniec musel zamknúť....
Peter, Zuzka a deti
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
Snižování objemu motorů a zvyšování euronorem, já považuji za výmysl
zelených ekoteroristů a fanatiků z EU, kteří spíše škodí všem okolo sebe !n
Tahám karavan s motorem 2,5 Tdi bez filtru pevných částic (ne demontovaný jen je tam v té době ještě nedávali) a chtěl bych vidět moderní auto které by se tomu vyrovnalo. :_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MatysMatysNováček
Přidáno před 7 let
Jaroslav, Gabriela, Daniel 13, Adrian 10 a pes Haribo
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
To Fun
uvádíš řadu faktů, mýtů a skoro i pověr, jako motorář s tím souhlasit nemůžu. Zkusím v bodech, které mě zaujaly:

1/... znečistění ročně zabíjí více lidí než autonehody - úsměvné, frankfurtské letiště vyprodukuje za den víc škodlivin, než auta v EU za rok. Je třeba tedy rozlišovat. Navíc rozdíl mezi autem s čtyřbodovým vstřikem a autem nejmodernější konstrukce (benzin) je v kontextu s ostatními vypouštěnými škodlivinami zanedbatelný. U dieselů - mám E3 Ducato s mechanickým vstřikováním a v DE dodělaným filtrem, rozdíl mezi E5 je opět minimální co se týká celkového objemu škodlivin. Navíc tato auta produkovala saze, které se nedostaly přes plicní sklípky, u vysokotlakých systémů jsou kapky paliva tak malé, že se do krve dostanou .Tudíž je nutný DPF. Ten střádá saze a aromáty, jakmile se začne vypalovat, je to mlaskačka, to ale nikdo neměří. Celá bižu kolem mizivého snížení emisí je ovšem velmi dobrým byznysem....
2/..., je poněkud mimo mísu brblat na downsizink - ten bohužel nezajišťuje lepší emise jako celek, pouze lepší emise při měření dle EU normy na stolici, nikdo neměří emise při skutečné jízdě - KAT u 1,2 TSI se při vyšším výkonu chladil bohatší směsí, tzn emise v tomto režimu, který se neměří byly zřejmě zcela mimo limity. Downsizing řeší spíše nižší materiálovou náročnost, automobilky, které umí mají vyřešeno i bez této hrůzy, je to podle mě stejná metoda jako zkratka při měření emisí u dieselů VW - SW cesta byla levnější než náročný vývoj.
3/... Může ho dokonce i poškodit - no to jen ve zcela specifických případech, stejným způsobem ježděný normální motor lze poškodit také. Je mnohem víc faktorů, které mohou poškodit motor mnohem více taky - nekvalitní oleje, paliva, filtry atd. Tyto motory jsou vysoce přeplňované s malými turby právě proto, aby byly schopné dát velký krouťák i v nízkých otáčkách, proč se tedy divit tomu, že to lidi používají? Pokud by neměli, je zcela jednoduché toto SW ošetřit.
4/ Proto chci upozornit na tento problém. Motor sice zní pohodově, ale ve skutečnosti trpí. Zatěžování motoru při nízkých otáčkách sice uspoří naftu ale poškodí motor - tomu moc nerozumím, pokud jde motor lehce, nemůže jej nic poškodit, pokud dám plnej knedlík měla by to ošetřit elektronika, ale to udělá jen nesvéprávný jedinec, takže....
Tyto pohledy jsou podporovány ekoteroristy, kteří za peníze zainteresovaných a bez technické znalosti tyto polopravdy šíří. Je to stejné jako protestování proti jaderné energetice - vyvolalo hysterickou podporu solární a větrné energie se známým výsledkem pro solární a větrné barony. On totiž nikdo nezaplatí za podporu např. provozování udržovaných aut (je to mnohem ekologičtějčí provozovat udržované auto staré 20 let, než za tu dobu spotřebovat 2 - 3 auta nová = násobné množství emisí z výroby a ekologických škod - spočítali švédští ekologové)- to se pak nová nebudou vyrábět.
Nikdo nezaplatí za podporu lodní a železniční dopravy násobně ekologičtější než doprava trucky - to by trucková loby asi někomu nakopala pozadí. Ani ČEZ, ani ČD ani ČESPLO to neudělá, ale ani nezaplatí těm co budou jejich ekologické produkty chválit.
Zelení chválí jen to, co někomu přinese zisk na úkor nás všech a to by se nám líbit nemělo (a je jedno zda z neznalosti, nebo vědomě), pokud nám jde skutečně o ekologii a o věc. Jsme prostě manipulováni tam, kam je třeba.
Takže bychom neměli bychom zapomínat na qui bono jak říkají latiníci a nebo na americké přísloví když nevíš sleduj peníze....
Upravil bob7373 dne 25.06.2017 19:58, před 7 let
HHHHČlen
Přidáno před 7 let
zajímavý článek k tématu

http://www.auto.c...oho-100743

Honza
M
majsadrČlen
Přidáno před 7 let
E.U.vymyšli čim dal přisnejši normy emmisi a nejvetši znečistovatele ve světě jim ted nepodepsali smlouvu tak o čem to je.......
pedapedaČlen
Přidáno před 7 let
Klause jsem jako strůjce privatizace, tvořitele OF a předsedu ODS neměl moc rád, ale jako prezident nebyl vůbec špatný, ale hlavně bych si .... na tvém místě přečetl jeho knihu Modrá, nikoli zelená planeta...tam se o Downsizingu píše poměrně dost.
Ochrana ŽP jednoznačně ANO, ale prosím rozum do hrsti....
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Zdůvodňovat si svoji ekopasivitu s odvoláním na velké škůdce životního prostředí k ničemu nepovede. Začít by měl zřejmě každý
sám u sebe. Když tedy vynecháme problém, kterým je větší či menší či dokonce žádné cítění k životnímu prostředí, je tu ryze praktická věc.

Vybírat mohu pouze z toho co automobilky nabízí. S downsizingem mohu nesouhlasit, diskutovat o něm a nadávat na něj, což mi ale tak nějak
evidentně nepomůže.
Co mi může pomoci, je naučit se s maloobjemovým motorem jezdit, využívat jeho výkonu ve vyšších otáčkách, častěji řadit a pilovat styl
ekonomické jízdy. A ve výsledku prodloužit i jeho životnost.

Jinak, neuplyne mnoho vody a celkem brzy se tady budeme zase rozčilovat, že už nejde koupit diesel ..... .)


.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 26.06.2017 08:56, před 7 let
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 7 let
On už koncern VW a další automobilky ohlásily konec downsizingu. Důvod, nelze vyhovět eko limitům při nadcházející metodice měření. To mluví samo za sebe. Downsizing (a různé nesmysly jako start-stopy) byl ušitý na míru stávající nesmyslné metodice a z hlediska ekologie to byla slepá a drahá ulička. V okamžiku, kdy se mají začít exhalace měřit v reálném provozu, tak se najednou zjišťuje, že jsou větší objemy lepší.
Ekoteroristé se zaměří vždycky na jedno a souvislosti neberou v potaz. Např elektromobily, nikoho už nezajímá, jak ekologicky byla elektrika do nich vyrobená. Nebo Bionafta - na výrobu 1L Bionafty se průměrně spotřebuje 1,6L nafty. No ale hezky to vypadá.
A na závěr, karcinogenní částice u osobních aut neprodukují jen motory, ale velmi podstatná část vzniká otěrem pneumatik a brzdových systémů. Což je problém i elektromobilů, nebo downsizingových motorů s 48 turbodmychadly a zdvihovém objemu dvou štamprdlat Jagemaistra.
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Downsaising je slepa ulicka uz proto ze drtiva vetsina zakazniku pozaduji vetsi a vetsi vykon ktery z malych motoru uz nikdo nevyzdime ! Auta se taky porad zvetsuji a se spousty novych systemu jsou i tezsi.
Tudy cesta urcite nepovede a v pristich letech se to urcite ukaze (si myslim)

pamatuju kdyz si kamarad koupil fabii 1.2htp a po dalnici na moravu pri 140km/h jsme meli spotrebu 12,5ltr !!!
Ja s jumperem L1H1 se zahradkou mam prumernou spotrebu 7,2

Ocividne mensi motor se nerovna nizsi spotreba a emise !
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 7 let
Já myslim že je dobrý, když má člověk možnost volby. Nejen motorů ale i převodovek. Mě třeba zase štve trend poslední doby - zkracován převodových poměrů, i když je 6 rychlostí standard, takž člověk furt musí kvedlat s pákou (pokud nemá automat)
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
bob7373 :g

Také mě dostává vychvalování DPFka. Jediné k čemu je DPF dobrý je že "speče" nanočástice, ale svinstvo z něj jde při vypalování stejně. Leda že bych se mýlil a rovnou by to svinstvo uměl vystřelit do vesmíru. :D
firemanfiremanČlen
Přidáno před 7 let
ahojte.nedalo mi tak vam posielam foto ked už je reč o malých motoroch-pekný deň.
fireman Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
DPFko byl puvodne napad ze regenerace bude probihat mimo mesta (tzn mimo lidi) jenze pri vykonech motoru a popelivosti uz probiha tak casto,ze je to nesmysl.
Napad dobrej,provedeni horsi !
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
firemní
To šacuji na Škoda Fabia 1,2 htp. :D
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
Ja mam tak starej autak ze kdybych mel PDF filtr tak ho saze ucpou uz pri nastartovani.... :-D Me saze jsou sice videt, ale neucpou nikomu plicni sklipky ani nikomu nepotecou krevnim recistem jako "nanocastice". Take me "nekdo" neurizne kus vejfucku aby se obohatil na prodeji platiny. Dale nemusim mozna nekolikrat mesicne jet na trojku po dalnici par desitek minut abych ten humus vypalil do okoli. A do nadrze muzu nalejt i naftu z ONO ktera je o petikorunu levnejsi nez hned vedle u Shell a nemusim se bat ze se mi ucpou trysky nebo se znici cerpadlo ktery ma snad 300 atmosfer a nebo se posere EGR ventil nebo co to tam je jeste navic....

A ekologie? Nespaluju v kamnech komunisticky cvicky, tridim odpad a co jde tak shnije v kompostu, pytliky od rohliku snad 5x pouziju na neco jineho nez se rozpadnou, flasky od baleny vody pouzivam opakovane na most, a HLAVNE jezdim a budu jezdit co nejdyl tim samym autem aby pro me kazdejch 5 let nemuseli vyrobit novy jako pro "managery" a jim podobne.... Tim si myslim ze ulevuju prirode mnohem vic nez kdybych jezdil rok starym autem s EURO 6 nebo co ted je a lil do toho jeste chcanky krome premiovy nafty.... Sice se nepodivam do par velkomest v Nemecku nebo ve Francii, ale stejne nejsem na muslimsky mesta zvedavej.

Toz tak k tomu downsizingu. V USA jsem mel Cadillac Fleetwood z roku 1987, motor o objemu neco kolem 6 litru V8 a prvni 4 fteriny pri rozjezdu to zralo 42l/100km a pak zbytek nekolikahodinovy cesty po dalnici neco kolem 7l/100km. Plyn jsem jen lechtal. Mit tam skodu 1,2 HTP (hovno to pojede) tak pri stejne rychlosti to bude zrat 2x tolik a ten motor utrapim. Ten "kadour" tam jeste jezdi dodnes....
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Hmmm. Tak ted uz jen odborne poradit jak si treba novou Fabii s sestilitrem a V osmickou poridit. Po tom co stara "velkoobjemova" strelba podlehla nasledkum kilometru a stari ... A dost mozna brzy i tragickemu zdaneni jako v zapadni Evrope. Inu dobra rada nad zlato ;)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Hmmm. Tak ted uz jen odborne poradit jak si treba novou Fabii s sestilitrem a V osmickou poridit. Po tom co stara "velkoobjemova" strelba podlehla nasledkum kilometru a stari ... A dost mozna brzy i tragickemu zdaneni jako v zapadni Evrope. Inu dobra rada nad zlato ;)


Skoda Fabia se vyrabi od roku 2000, to je teprva 17 let! Jak mohla podlehnout stari? Ze by tu solili v zime korozivnim svinstvem co zezere jak silnici tak auta?
To nechapu proc to delaj. Kosmikovi bude za 2 roky 30 let a ted je v nejlepsich letech. Nastesti pres 20 let jezdil kdesi na jihu. Jinak Fabce by asi museli tak o metr prodlouzit haupnu, pak by se tam urcite naka V8 vesla. Jenze to bysme museli zit za velkou louzi v nekterem z petactyriceti statu USA kde neznaji pojem technicka kontrola vozidla. V cem jezdis za to rucis i kdyby to byl upraveny subaru justy 1990 se 17 palcovyma terennima kolama a potunenym motorem a prevodovkou. Upravy povoleny kdyz na to mas a porad se to vejde na silnici. Takhle to funguje v zemi svobody... Ovsem ceske chapani slova svoboda, to je jiny kafe... My si nechavame diktovat od EU a jeste si rochnime jakou mame svobodu... Zaclo to pomazankovym maslem a moc zahnutejma okurkama, pak repkou v nafte... Pak prijdou veci jako zmineny downsizing, pozdeji africky privandrovalci a buh vi co dalsiho. Komu neni rady tomu neni pomoci.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
floridan79 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,027,971 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24618 sekund | Průměrně za: 0.24618 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.29MB/2MB