Mirek a IvaČlen Přidáno
před 15 letDobrý den všem karavanistům, nejenom vestavbářům. Tak mi to nedá a říkám si, že bych měl, coby stará vestavba, taky přispět svoji trochou do mlýna a stále přemýšlím s čím novým přijít, neboť, jak je na caravanu24 dobrým zvykem, vše je již řečeno dávno a ne jednou, a hodně fundovaně a vše další mi připadá jako mlácení suché slámy. Možná tedy pár mých postřehů. Začínali jsme jezdit s velkými obytňáky, občas něco zajišťuji pro jednu půjčovnu, majitel nemá rád peníze a tak jsme odměnu za práci řešili vždy bártrem, tedy auto na dovolenou. Je fakt, ze se nám tato velká auta vždy líbila pro své pohodlí, ale stále dávat pozor abychom mu neublížili, přece jenom není naše. To mě, coby řidiče, občas vyčerpávalo. Po jednom takovém návratu padlo rozhodnutí pořídit vlastní. Po prohlídce různých bazarů kde jsem zjistil, že všechna prodávaná auta mají najeto mizivý počet kilometrů, jsem usoudil, že mít doma auto, se kterým vyjedu pouze občas na dovolenou, je velký přepych. Samozřejmě jak pro koho. Tam padlo rozhodnutí, ze to musí být auto se kterým můžu jet i pro chleba. Mám pocit, že tak, jak jsem doma naservíroval svoji představu, tak se také stalo. K provozování své živnosti potřebuji vlastnit dodávku. V tu dobu byl ve firmě Ford Transit, toho jsme prodali, peníze dali na vinkulaci a na spotřebitelský úvěr pořídili naši vestavbu. S výrazem vestavba jsem se setkal až na tomto fóru, dřív jsem to neslyšel. Je fakt, že když jsme jeli velkym obytňákem, tak nás všichni protijedoucí vesele zdravili, my jim samozřejmě odpovídali a od té doby co jezdíme "vestavbou", tak nás nepozdraví nikdo . Z toho zřejmě vyplývá ona zmiňovaná nenápadnost. S velkými auty s námi cestovaly naše děti a je fakt, že od Té doby co máme dodávku, půjčují si ji a radši jezdí sami. Po té, co jsme ji přivezli domů, tak nastala mravenčí, skoro dvouletá práce s výrobou: náhradní vyrovnávací podlahy, kryty snad na všechno, co by se mohlo poničit. Tak, jak se někdo z prázdné dodávky snaží vyrobit obytňák, tak my, zvráceně, vyráběli z obytňáku pracovní auto. Je fakt, že ani po třech letech provozu, a to člověk občas žasne co tam dokážu naložit, není žádná újma. Takže z toho pro mě vyplývá: mám auto, se kterým mohu pracovat a zároveň se taky bavit. O tom, že je v majetku firmy nemluvím. Jeden velký požadavek byl, mít páté a velké boční dveře pro nakládání. Tedy z vlastní zkušenosti bych řekl, že nejlepší varianta by byla, mít na dvoře auta dvě, velký obytňák a vestavbu, ale to z finančních a taky z prostorových důvodů nezvládám. Faktem je, že děláme s naší dodávkou takové věci, které bychom s klasickým obytňákem dělat asi nechtěli. Jezdíme s ní na nákupy, pokud je potřeba přivézt cokoliv objemnějšího tak problém nemáme , na rodinné návštěvy - jedna strana je 200 km a druhá 170 km atd.. Teď si uvědomuji další fakt proč tak rádi jedeme radši vestavbou a ne osobním. V našem věku nás přepadá potřeba bez varování, a vždy velice rádi navštívíme naši nejmenší místnůstku. Vše další je již obsaženo ve vašich příspěvcích. Co se týka počtu osob, ano uvnitř musí panovat velká ohleduplnost jednoho vůči druhému, ale - naše auto je typizováno pro 4 osoby jak na jízdu, tak i na spaní. Hned v prvním roce jsme naložili naše mnohaleté maminky a vydali se s nimi na zrovna ne krátkou cestu. Všechno zvládly nejenom ony, ale i my a dodnes na to nemohou zapomenout. Několikrát jsme byli ve třech s naší dcerou a taky bez problémů. Karavanistické choutky v zimě jsme po vyzkoušení radši vzdali. Ano je to o jakýchsi prioritách, něco za něco atd.., Ale tu pohodu z jízdy bych nevyměnil za nic. O tom, že to máme na cestách jednodušší, než velká auta ani nemluvím. Zda tovární či domo robo, si musí odpovědět každý sám. Nám stačilo to, co všechno jsme museli v autě, se slovy "Kde zase soudruzi z NDR udělali chybu", domýšlet, dodělávat a předělávat. A je to to o čem hovoří Radek, zaplatiť a ještě opravit. Ale ...
Ahoj vestavbám, Mirek.
Upravil Mirek a Iva dne 22.09.2009 18:24,
před 15 letRadek SladkyČlen Přidáno
před 15 letČlověk s takovým článkem by jednoznačně na srazu vestaveb chyběl - přijedete?
Take mam Transita. Momentale zacnu resit 2 x stresni okno. Poradi Mi nekdo ? Pripadne kde nechat namontovat ?
Vilda81Člen Přidáno
před 15 letahoj všichni,po zkušenosti jsem úplně přehodnotil svoje priority na bydlíka-zjistil jsem že čím menší a nenápadnější,tím líp. Vážně uvažuju o vestavbě,možná že bych se do ní pustil svépomocí,i když to nebude nejrychlejší a nejsnazší cesta k vlastnímu karavanu. Mám představu o dodávce do velikosti VW Transporter,jen pro dva co se mají moc rádi. Mohli byste mi poradit nějaké vhodné dodávky?Moc se v tom nevyznám:c
Vilda81Člen Přidáno
před 15 letlíbí se mi tato vestavba-Chrysler Grand Voyager,ale osobně bych raději pevnou střechu.
Vilda81 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Me2dČlen Přidáno
před 15 let!M!MNo tak pokud chceš do velikosti VW Transporter, tak vlastně jakákoliv dodávka osobní, MB Vito, VW Transporter, Renault Trafic, Citr. Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert, Hyundai H1-H2, malý Transit apod. střecha se dá koupit už na autě třeba Reimo nebo jen se ti povede koupit auto s nejvyšší střechou u VW je trochu výhoda se dá občas sehnat levněji nějaký ten origo vestavěný díl třeba vestfalie, jinak jukni třeba na viz. příspěvek níže.:x
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 15.10.2009 09:21,
před 15 letMedvěde,jsem rád,že jsi nezapomněl na R.Trafic. !h Stránka mi nejde otevřít.Nemáš ještě nějaké tipy.Díky
Me2dČlen Přidáno
před 15 let...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 15.10.2009 09:19,
před 15 letVilda81Člen Přidáno
před 15 letmám představu o menším voze,jen pro dva,max ještě malé děcko,přední sedačky otočné,za sedačkou řidiče malý stolík a třetí sedačka-pod ní gelová baterka,zde by mělo být rozkládací lůžko napříč (ještě ale nevím jak ho vymyslet) ,proto potřebuju auto široké vevnitř tak 180cm abych se aspoň trochu natáhl.Pak by mělo být WC se sprškou a sklopným umyvadlem,kabinka čtvrtkruhového tvaru aby se tam dalo vejít i při roztaženém lůžku-představuju si dveře takové lamelové rolovací,jak jsou kryty nábytkových skříněk.Vedle kuchyňku do L,malou,nerez desku,dřez a dvojhořák sporák.Pod tím skříňky na potraviny a prostor na bombu a bojlér.Vzadu bych chtěl úplně malinkatou garáž pro dvě skládací kola Paratrooper a dvě lehátka.Nádrž na vodu bych nechal svařit z nerezu a zavěsil pod auto,to samé s odpadní nádrží.Nádrže moc velké nebudou,ale snad by mohly být aspoň na 50l,aby se dalo semtam i osprchovat. Zatím se mě zamlouvá Chrysler Grand Voyager,dá se sehnat za slušné peníze,má silný motor,pohon všech kol,šířku skoro 2m.Velká nevýhoda je že by se musela o 50cm zvednout střecha,aby bylo vevnitř tak 185-190cm.Jinak Hyundaiem jsem jel,ten se mi zdá celkem fajn,možná i Nissan Vanette se zadním náhonem,ale nevím jakou mají šířku.
mr_antikČlen Přidáno
před 15 letNissan Vannete je pěkný auto (pokukoval jsem kdysis po Nissan Serena), ale je to hrozně úzký, tak akorát na spaní podélně.
Pro orientaci - náš Transit má v nejširším místě cca 185cm (plech-plech) - bez izolace, což nám při výšce do 170cm vyhovuje.
Střední střecha nabízí asi tak 175 na výšku (podlacha-plech střechy).
Ducato, Jumper na tom budou podobně.
Výhodou je, že se tam dá při ošklivém počasí žít, normálně se pohybovat.
Takže ty menší auta jako Transportér, Hyundai budou v tomto ohledu opravdu dost malá na sprchu a WC. To co máme je na tvoje požadavky minimum. Sice sprchu a WC nemáme, ale u zadních dveří je prostor pro dvě kola
Me2dČlen Přidáno
před 15 letNelze srovnávat Grand Voyager s transporterem, ve 4x4 je pouze motor 3.7i nic spolehlivého (čtyřkolka, motor je ok) šířka rozhodně není 180 a délkově tam nemůžeš nikdy mít co chceš. Rozhodující je kolik do toho chceš investovat, prozraď cenu a něco se vymyslí:x
Jo a na Vanette zapomeň pokud posloucháš v autě radio, motor máš pod prdelí a ten kravál je děsnej, a je vysokej úzkej
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 15.10.2009 19:59,
před 15 letmr_antikČlen Přidáno
před 15 letDal bych sem i fotku pro ilustraci, ale nevim jak ji sem nahrát :-(
Přitom to třeba v inzerci lidi dávaj běžně...
Me2dČlen Přidáno
před 15 letnázev fotky u tebe v pc nesmí mít mezery a hackycarky
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 15.10.2009 20:03,
před 15 letVilda81Člen Přidáno
před 15 letuznávám že se Voyager nedá srovnávat,je tam opravdu málo místa,teď jsem to měřil v bazaru :x Cenovou představu mám tak 50-80000K,abych se s vyvařením karoserie a generálkou motoru vlezl do 100000K. Pak bych budoval vnitřek.Jako žádný luxus,nechci v tom autě bydlet,na to mám barák,chci ho mít jako dopravní prostředek abych se dostal tam,kde bych se s cestovkou nikdy nepodíval. Dřív jsem se hodně díval po starých Transitech MK2,jsou hezké,mají benzínové motory (to já preferuju),ale nevím jak s dílama.Taky T3 Volkswagen je moc pěkné auto,zas je malé a dostane se všude,ale tam by se koupelnička asi fakt nevešla,navíc vzadu zabírá místo motor. Jak bývá vyřešené spaní podélně na takových malých dodávkách?Nějaká skládací-rolovací postel?
Vilda81 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen