Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vestavby do dodávkových aut: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vestavby do dodávkových aut

Poslední aktualizace před 6 let
H
HabasekČlen
Přidáno před 15 let
Pro Adama,který má v úmyslu zakoupit obytnou dodávku a všechny které zajímají vestavby do dodávek.
Dle mého názoru,provést dodatečnou vestavbu do starší dodávky je poměrně velké riziko.Musíme velice dobře zvážit cenu vestavby k poměru ke stáří auta.
Mám R.Trafic.(již asi dva roky)Veškeré moje snahy o dodatečnou profesionální vestavbu skončily naprostým fiaskem.Dodatečná vestavba do dodávky se pohybuje opravdu v hodně vysokých cenových hladinách.Například zvedací střecha na spaní dle cenové nabídky fa.KRS cca.145 000kč.Nábytková vestavba se podle mojich poznatků horko těžko dostane pod 100 000kč.A to nemluvím o montáži topení,markýzy..........
Musím říci,že i já jsem zastánce obytných dodávek jak pro jejich anonymitu,tak i pro perfektní ovladatelnost.Prozatím jsem byl nucen provést jakous takous domácí vestavbu.Ale pořád to není to pravé ořechové.
Momentálně jsem v jednání s firmou Flexebu cz.Má v nabídce vestavbu,která se dá velice jednoduše namontovat a dle potřeby zase vymontovat.I cenová nabídka je poměrně zajímavá.Moc rád bych Vás požádal,jestli někdo nemáte s touto firmou nějaké zkušenosti.A vůbec celkově,zajímají mě Vaše názory ohledně vestaveb.
Všechny Vás zdraví Habásek:_
Upravil Habasek dne 17.09.2009 14:42, před 15 let
S
stepanČlen
Přidáno před 15 let
... já jsem se zajímal o vestavbu v době kdy jsem měl Transita a celkem nejvýhodnějí mě přišel p. Valciju z Karavan-servisu ...
stručně: zateplení, rozkládací sezení, topení + voda (nádrž+čerpadlo+ dřez) ... cca 150 000,- to bylo před 4 roky a v rodinné radě to neprošlo..
looserlooserČlen
Přidáno před 15 let
Ja uz teda koupil vestavbu hotovou od CS Reisemobile,ale take za dlouhy peniz...asi je to tim,ze jsou drahy ty vjeci samotne,myslim okna,topeni,lednicka atp.
Ono je opravdu dost problem sehnat starsi slusnou dodavku,vsechny vetsinou jezdi ve firmach jako zasobovani,nekolik ridicu atp.

Hodim do placu jeste odkaz na slovenskou firmu
http://www.turcan...
X
XTRANČlen
Přidáno před 15 let
Dá se stavět i svépomocí a relativně levněji než koupit hotové auto.
Nicméně znamená to desítky hodin u internetu a stovky hodin v garáži.

Jednu dodávku VW TRANSPORTER jsem stavěl, včetně všech možných repasí motoru a převodovky. Kvuli přírůstku v rodině jsem se pustil do větší- FIAT DUCATO, tu jsem koupil po technické stránce ve skvělé kondici a předělával pouze vnitřek.

Za dobu předělávání jsem se stal dobrým svářečem, čalouníkem, klempířem, elektrikářem. Přiznám se však, že z těch dvou aut jsem tak vyplivnutý, že třetí už určitě koupím hotové.

Velmi, ale opravdu velmi přibližným odhadem se domnívám, že jsem se u vestavby vešel do 100 tis. Včetně vybavení (sat, dvd,měnič napětí,jednoduchá křesílka), doplňků (hliníková kola, šoupací boční okna,neprůhledné folie) a příslušenství (velký střešní box, držák na kola).

Finančně nejnáročnější byly přední otočné sedačky, kompresorová lednička, na míru dělaná kuchyňská skříňka a markýza)

Spoustu věcí jsem vydražil na aukru nebo allegro.pl, nebo koupil na sbazaru.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Shrnuto:
Největší problém je koupit slušnou neopotřebovanou dodávku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kdo není manuálně nadprůměrně zručný, nemá nejmenší šanci na dokončení.
Stavba svépomocí není záležitost týdnů, ale spíš měsíců.

Vláďa
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 15 let
Osobně jsem se, jako veliký příznivce obytných dodávek, už smířil s tím, že to v porovnání s klasickým obytným autem nebude "nikdy ono" a přestal jsem se o to snažit - beru to jako nutnou daň za to, že můžu jezdit nenápadně, rychle a levně. Pokud bych tam chtěl mít veškerý komfort jako např. v alkovně, tak se nakonec s rozměry, hmotností a cenou vestavby dostanu na úroveň té alkovny a všechny výhody dodávky jsou stejně pryč.

Řešení v podobě dodatečných vestaveb Krs/Turčan/Flexebu/Auto-Mobil jsou vhodná pro ty, kteří mají auto v dobrém stavu, chtějí ho ještě dlouho mít a výhradně s ním cestovat, nebo pro ty, kdo potřebují specifický obytný prostor (přizpůsobený pro převážení motorek, surfů, bydlení v autě při závodech apod.). Tyto vestavby stojí kolik stojí, protože výrobce, když na ně dává záruku, tak chce mít jistotu, že použil kvalitní a značkový materiál, navíc se vše vyrábí v malých sériích nebo individuálně a cena tak je logicky vyšší.

Nová, sériová obytná vestavba od klasických výrobců - člověk si je může srovnat, vidí hned jak vypadají, má zázemí tradičních značek, výběr je široký, ale počet půdorysů omezený. Cenově vycházejí zhruba stejně jako levnější alkovny.

Pokud dodávku využívám jen v létě a po zbytek roku v ní vozím lidi nebo náklad, pak jsou ideální modulární vyjímatelné systémy, taková stavebnice skříněk. Kromě toho, že můžu dodávku používat celý rok, je možné si skříňky časem vzít i do dalšího/nového auta. Loni toho byla spousta k vidění v Düsseldorfu. V Česku je pod názvem "Multi Box" dělají v Uhříněvsi (www.auto-mobil.cz)

Samodomo výroba vestavby je také možná, mnoho lidí si ji dělalo a dělá dodnes. Někdo to neumí, někomu to zabere příliš času. Můj názor je, že v dnešní době to smysl má jen tehdy, když potřebuji něco opravdu provizorního a nechci do toho příliš investovat. Při aktivním cestování se člověk stejně začne brzy poohlížet po něčem lepším.
Jirka MJirka MČlen
Přidáno před 15 let
Co se týče vestaveb, tak o nábytek zrovna nejde, ale schází nám tam hlavně koupelna se záchodem, tekoucí voda, lednice a topení. A to je právě bohužel na tom to nejdražší.
Hlavně ať je veselo a sranda.
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 15 let
Tak topení problémem určitě není - klasický naftový/benzínový bufík je levný, instaluje se snadno a používá se běžně. Díky tomu, že může být pod autem nebo u motoru a uvnitř jsou jen výdechy, je do dodávek ideální.
Tekoucí voda (s malou nádrží a odpadem-trubkou pod auto) a lednice jsou u vestaveb taky běžné, i u výjimatelných. Většinou se to dělá jako kuchyňský blok vcelku, ukryje se do něj i plynový rozvod pro lednici, ale je třeba natáhnout elektřinu alespoň 12V.
Koupelna a záchod jsou vlastně tím hlavním omezením proti klasickému obytnému autu, a to kvůli rozměrům a nutným instalacím. Dodávky, do kterých to vejde, jsou už v mnohém téměř srovnatelné s alkovnou. Spíše se to řeší formou venkovních sprch, někdy se za auto připojí koupelna-stan.

Takže shrnuto - tekoucí voda, topení a lednice s kuchyňkou určitě nejsou ani do malé dodávky problém a není to ani tak drahá položka.
Upravil Jan Bordovsky dne 17.09.2009 20:04, před 15 let
Ri a JarmiRi a JarmiČlen
Přidáno před 15 let
Já se k vestavbě dostal , dá se říct, náhodou-ale měl jsem štěstí, protože se mi povedlo hned na první pokus koupit obytný automobil(koncepčně), který mi naprosto vyhovuje. Netoužím ani po alkovně či polointegrálu. Mám ale na mysli dodávku v nejdelší verzi a střední výšce, aby se v ní dalo chodit vzpřímeně a plocha k vestavbě byla dostatečná pro všechno, co má "obytný" automobil mít. 6-ti metrová dodávka to poskytuje a je jedno , jestli se jedná o Fiat (a jeho mutace)nebo Forda a nebo třebas Renault Master( !) ). Kdo by očekával, že takováto vestavba bude levnější než alkovna, nemá k takovému očekávání důvod - výbava je srovnatelná, je tam pouze míň "vzduchu". Taková trochu "kajuta", ale odměnou za skromnost v prostoru je majiteli kompakt,nenápadnost, mrštnost, komfortní a svižná jízda -prostě ideál pro "nomády", kteří neposedí dvě noci na jednom místě a rádi nocují "ve volnosti". Jako já. Myslím si, že právě u vestaveb je důležitý půdorys(byť by se zdálo, že se toho na malém prostoru moc nedá vymyslet) - a proto mají šanci "kusoví" výrobci, kteří jsou schopni udělat profesionální kvalitu ale přesně na míru zákazníkovi (jinačí požadavky mají dva dospělí, cestující sami a jiné třebas rodina s dětmi. U klasických "korábů s velkou butylkou za kabinou je podle mě už pak jedno, jestli je nějaká skříňka o 10 cm tam či onde - to už je jenom hra se zákazníkem - a výběr se odehrává napříč sortimentem výrobců. (vynechávám "integrály-to je zase jiná kategorie, hlavně cenová:-) ).
Já po čtyřech letech ježdění s vestavbou od výrobce(2+2) mám jasnou představu, jak by mohla vypadat ta, jen pro dva pasažéry...
Tož tak. Ri.
...už cesta je cíl!
S
stepanČlen
Přidáno před 15 let
--- u továrních vestaveb se mě moc nelíbí to, že se tam právě snaží dostat všechno, co je u klasické alkovny či polointegrálu, a pak se tam člověk musí zákonitě cítít stísněně jako v ponorce nebo pořád jen něco skládat a rozkládat a přerovnávat. Mám rád vestavby a taky u nich zůstanu, ale jelikož jsme ještě "mladí a tolik životem neopotřebovaní", tak vyznáváme sparťansky zařízené vestavby. Zatím jsem si samo-domo "upravil" již třetí auto a narozdíl od Xtrana, jestli bude další, tak to bude zase vlastní úprava :-) Pro náš způsob cestování, kdy velice rádi poznáváme jiné a vzdálené kraje, je malá dodávka ideální - holt na nějaký etra komfort si musíme nechta zajít chuť .. nejdůležitější, je se dobře vyspat a být v teple či stínu ... takže spaní, topení a ventilace + izolace jsou nejdůležitější věci a vše ostatní jen možné doplňky. Druhá ošemetná věc u samo-domo vestavby jsou místa na sezení pro jízdu. My jelikož potřebujeme 4-5 míst a to plnohodnotných (tím nemyslím jen 3-bodový pás, ale hlavně pohodlí při dlouhodobějším sezení - což u většiny rozkládacích není), musíme volit variantu sériových sedadel - určených prioritně pro sezení.
Vždy záleží co od vestavby očekáváte a kolik na to máte :-))
stepan
H
HabasekČlen
Přidáno před 15 let
Kluci děkuji za vaše poznatky a příspěvky.Jsou věcné a podle mě velice přínosné.Pokud můžete i ostatní přidat své poznatky,dejte nám o nich vědět.:_
feroferoČlen
Přidáno před 15 let
Keď som začal uvažovať o výmene prívesu za obytňák, pôvodne som o vostavbe ani nechcel počuť. Prešiel som ich niekoľko a najviac mi na nich vadilo priečne spanie - lôžko nemohlo byť dlhšie než 175 - 180 cm. Takisto si neviem predstaviť ani náznak pohodlia pre štyri osoby v dodávke. Nechcel som nič, kde by bolo treba čokoľvek rozkladať a pod. Priority sa ale menia, jazdíme už len dvaja, zriedkavo traja a natrafil som na krásnu firemnú stavbu do Iveca. Pri jeho dĺžke, takmer 7m má vzadu dva metre dlhé a 180 cm široké pevné lôžko a to už je ako doma. Pre dve osoby /s otáznikom aj pre 3/ poskytuje skvelý komfort, výkonné kúrenie,klímu, tempomat, teplú vodu, sprchu, pevné wc, otočné sedadlá, atď... Iste, mohlo by byť o pár cm širšie, ale jazdíme s ním druhý rok a neoľutovali sme. Je rýchle, nenápadné, pomerne úsporné, snáď jediná vec, čo mi vadí sú posuvné bočné dvere. Ich profesionálna prestavba je ale natoľko nákladná, že sa s tým asi je treba zmieriť.
Každý z nás má iné priority, ja neverím na veci super univerzálne, myslím tým demontovateľné vostavby. Myslím, že je to o veľkých kompromisoch a zbavuje to možnosti okamžitých rozhodnutí. Keď by som pred víkendovou lyžovačkou mal pol dňa montovať nábytok, asi by som šiel radšej do hotela alebo na chatu.
Tiež by som neinvestoval stotisíce do prestavby zjazdenej firemnej dodávky, na ktorej osemnásťročni chlapci najazdili 300k systémom plný plyn - plná brzda.
Upravil fero dne 18.09.2009 09:48, před 15 let
Ri a JarmiRi a JarmiČlen
Přidáno před 15 let
Souhlasím s tebou, Fero. Asi bych váhal platit drahou vestavbu do 5 let starého vyhrkaného auta,které jezdilo někde na špeditérství... Zrovna tak souhlasím s tím, že univerzalita je hodně nepohodlná a pracná a uznávám, že obytná vestavba je ideální pro dva lidi - kteří pohodlně cestují na předních sedadlech a všechno ostatní užívají právě již v "okamžitěprovozním" stavu - jídelní sezení, spaní, kuchyňku i koupelnu. V tomto případě je tam pak místa dost - i když jsou uličky užší. Protože dva lidi se snadno vyhnou a stačí, aby jeden seděl(nebo už třeba i ležel) a tomu druhému nic nezavazí. Horší, když se tam mají motat další dva dospělí - kteří nejsou součástí rodiny. Děti, to je něco jiného. Ale Ty my už máme dospělé a s námi nejezdí. Naše auto je 6-timetrové - se spaním napříč - ale protože oba jsme průměrné výšky(170 cm), se spaním nemáme žádný problém - natažený jak prkno stejně nikdo nespí. A jsem toho názoru, že nejenom pohodlná jízda a pohodlné spaní, dělá obytňák obytňákem - pro mě k tomu patří ještě hygiena (nezávislá) a na našem autě si opravdu nejvíc považuju pohodlného vysprchování bez toho, abych musel chodit ven nebo něco přestavovat a upravovat. Není větší pohodlí a komfort pro mě, než když se po dlouhé cestě nebo výšlapu vysprchuju a hned zalehnu na regál :^.
A co je důležité, tohle všechno se dá do dodávky dostat a přitom je to stále dodávka se všemi pohybovými přednostmi!!!:g
Tož tak. Ri.
...už cesta je cíl!
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 15 let
Bez výhrady souhlasím s Ri, nicméně je tady ještě asi třeba rozlišit obytnou vestavbu v podobě malých aut Transporter, Traffic, Viano apod. a pak vestavby typu Daily, Transit, Crafter apod. se zvýšenou střechou.
Ta první varianta bude vždy více osobák a více provizorní, druhá pak více obytňák se vším komfortem, ale už ne tak malá a nenápadná.
LadousLadousČlen
Přidáno před 15 let
Stálo to ukrutnej ranec, ale je to úžasné. Rok a půl se pohybuju mezi "velkejma klukama" a čím dál víc mi dochází, že mám všechno, co potřebuju a nedám na ni dopustit. Před lety jsem se, byť manuální debil, pokoušel o poloobytný polonáklaďák z Iveca, mohl jsem spát třeba před bankou, ale tím všechny výhody končily. Dnes je to jen na výlety, ale protože to nebylo zadarmo, je to dost dobrý důvod, aby jich bylo hodně. Nikde mi není tak dobře, jak ve vestavbě:)
Vladi
Upravil Ladous dne 20.09.2009 19:38, před 15 let
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 15 let
Ahojte,
tohle téma je doopravdy horké. Úplně souhlasím s tím, že první a hrozně důležitý krok je si doopravdy zodpovědně rozmyslet, co od toho chci. Obávám se, že takové rozhodnutí v úrovních teorií ale nemá váhu. Já na obytňák myslel 5 let, tři roky jsem si byl jist, že to bude polointegrál a dodneška jsem přesvědčen, že nejútulnější jsou alkovny. A jezdíme ve vestavbě, která nota béne přišla na peníze jako za nějaký ten zmíněný polointegrál.... Ale nám to nakonec prostě jinak nevycházelo a považuji to i dnes, po cca 20000 km a takřka roce používání (tedy testu ve všech ročních obdobích) za nejlepší variantu. Nechci psát o tom, co nás k rozhodnutí vedlo, z toho už jsem se tu dostatečně "vykecal" viz.: http://www.carava...cle_id=220

Možná bude dobré pro ostatní, když napíšu to, co z těch předpokladů se nám potvrdilo-

-výhody v nenápadnosti, obratnosti, spotřebě a malých rozměrech při placení trajektu (samo,ne u dodávek L4) - toto je skutečně velmi důležité
-při dobré přípravě je člověk doopravdy vděčný za skutečnost, že to má podle sebe - myslím půdorys - a proto bych nechtěl sériovku, tato řešení ve vestavbách na nás působí totiž fakt sklíčeně, to už by byl lepší ten polointegrál :-)
-součástí přípravy by měla být již jinými zmíněná rozvaha, v jakém počtu a s kým (rodina či "jen" známí) budem cestovat, ve vestavbě by měli především jezdit lidé "velmi si blízcí", pak mohou být v případě potřeby klidně i 3 až 4
- ve 4 ale doopravdy jen přejezdy a noclehy v rámci přejezdů, ve 3 však úplně v pohodě i v zimě na lyže
- potřeba užívat si i v zimě je věc, která má obrovský vliv na celkovou cenu - ale je možné nechat to 5 měsíců stát ;-) ?
- do vestavby asi nikdy nepozvu nějakou početnější návštěvu na popití apod., víc jak 5 lidí na pokec u sklenky se tam jednoduše nevejde, takže - v létě před autem, v zimě separé uvnitř
- s tím souvisí velké boční dveře - je třeba řešit hlučnost, únik tepla a mrholení dovnitř (vše lze), na druhou stranu velký otvor v létě je bezva věc a markýzu stejně vozí každý... a tady platí, že auto, byť obytné, slouží jako servisní zázemí, abych si užíval cíle cesty, či možnosti se pohybovat, ne abych v něm opravdu žil
- pro vzrostlé jedince rozměrů jeden Habásek a více je dilema se spaním, předělávka příčného spaní na podélné boří šance na kraťasa, podle mne to ani L3 nezvládá, já mám však 186 cm a nad spaním vůbec nepřemýšlím, a to nespávám dole, ale nahoře, kde je to užší - je pravda, že však využívám prostor, jež nabízejí boční okénka
- velký vliv na pohodlí při spaní ale mají i skříňky pod stropem - jejich hloubka a výška, na to asi pozor, my to máme přesně na hraně, nic jiného nezbylo, na skříň místo nebylo, ale ani v zimě nám místo nechybí, jde to (jako zimní sušárna nefunguje koupelka, jak jsme spekulovali při tvoření, ale garáž pod postelí s rozumně umístěným výduchem tepla)
-protože je to pořád o prostoru, jsme přesvědčeni, že velká úspora je nemít plyn, vše honit naftou, topení i vařič, lednice je kompresorová a zaplať pánbůh, provozem také potvrzeno, dává prostě co nastavím, ne nějaké rozdíly
- ale tohle vše žere proud (kromě zase peněz, že ano), takže nějaké 80Ah aku ani omylem, 2krát 85 a je to taktak, tím pádem solár na draka, rozhodně centrála, ale kvůli místu, komfortu a jistotě Honda 1kW, tedy zase peníze, ne však více než solár čí EFOY
-samovýroba nebo profíci? - po roce provozu je mi jasné, že kdybych to řešil svépomocí, musel bych se jít asi zastřelit, v životě bych to ve všem nedotáhl tak, jak jsem mohl za svoje peníze nutit dodavatele, takže bych nakonec ze zoufalství sekal jeden kompromis za druhým, to za A, za B,když vidím, co vše to při provozu musí přežít, ani náhodou bych nedocílil takový výsledek, jako firma, která to dělala, za C - estetické provedení podle nás jednoznačně převyšuje "rychlovky" mnoha (samozřejmě ne všech) sériovek, které jsem prolezl na veletrzích - tedy těch, které by mi svým pořízením nabídly výrazně nižší cenu = jsem rád, že jsem kvůli ušetřeným 250000 nesestřelil investici v beztak minimální hodnotě 1000000, auto bylo totiž nové...
- možná to nejdůležitější - nikdy bych to rozhodnutí neudělal, nikdy bych nevěděl jak a nikdy bych nebyl tak klidný, že i když je to balík, tak se "nesekneme", kdybychom si tu vestavbu nejdřív nepůjčili a nevyzkoušeli a přínos byly poznatky positivní a také samozřejmě negativní....

Výstup je tedy ano, vestavba je fajn i za cenu jasných ústupků proti elegánům hotovkám, přínos určitě není v úspoře peněz, to hlavní je, že ty skutečně nemalé peníze jsou každou korunou utracené podle naší vůle, paradoxně mi však přijde těžké dát nějakou zásadní radu právě proto, že hlavní plus je v tom, že to každý může namyslet doopravdy hlavně podle sebe. Ale na druhou stranu tady obzvlášť platí - co sis navařil, to si sněz, člověk pak nesmí dopadnout tak, že by potom stejně šilhal po nějakém Pilotu, Hymeru, Adrii atd, to by bylo lepší se na to rovnou vykašlat a brát radši továrnu i třeba z druhé ruky ....

tak, a safra konec, jsem zvědavý, jestli to někdo dočte.....
Dobrou noc a snad jsem aspoň někomu aspoň trochu posloužil. Radek.
Radek
Upravil Radek Sladky dne 20.09.2009 21:29, před 15 let
Ri a JarmiRi a JarmiČlen
Přidáno před 15 let
:_ já to dočetl, Radku! Mám za sebou taky kolem 25 tis.km na dálkách i na couračce po Česku. A souhlasím s Tebou (i s Laďousem). Že si nevymýšlím, lze vyčíst výše! Myslím,že víc k tomu není co dodávat. Vždycky se najdou oponenti, kteří jezdí v jiném stylu (pobytáři) a nebo mají jiné finanční představy i možnosti. A já jim neberu jejich názor. Tak to prostě je. A každý má svou pravdu. Ale já chápu vestavbu v dodávce přesně tak, jak jsi ji popsal. A do takové jsem před čtyřmi lety spíš náhodou nastoupil...a už nechci nic jiného! (to neodporuje tomu, že někde kousek níž nabízím pro našeho "Kryštofa" nového parťáka - abych nebyl označený za mluvku - naopak, prokousal jsem se hlavně svým svědomím a chci svůj názor(a zkušenosti) dotáhnout do finále :) byť za cenu bolestivých ztrát na duši i v účetnictví :c)
Ri.
H
HabasekČlen
Přidáno před 15 let
:_ Ráďo, i já jsem si velice pozorně přečetl tvůj příspěvek(notabene,všechny tvé příspěvky si rád přečtu). Kluci,všem děkuji za vaše zkušenosti se kterými se s námi dělíte. :g

Také souhlasím se všemi body,které Radek uvedl ve svém příspěvku. Již dva roky jezdíme v malé dodávce.Udělal jsem si do ní sezení ve tvaru,,U¨.vše nebo skoro vše potřebné je uloženo v úložných prostorech pod postelí.Zhruba půl roku jsem jezdil a snažil se zjistit,jestli mě tento způsob toulání po Světě bude bavit.Dnes jsem si jist!! Věřte že opravdu celou tu dobu poctivě sbírám a hltám všechny poznatky a zkušenosti.Kdyby jste viděli,jak to vypadá u nás v ložnici.Všude samé časopisy,cestopisy,plánky atd.prostě vše co má nějakou souvislost s bydlíkama.Mám nespornou výhodu,že je stejně naladěná i moje drahá žena.(kdyby nebyla,tak mě už asi se všema krámama vyhodila do garáže).Pokud se týče financí, je to jak napsali Laďousovi.,,Je to ukrutnej ranec.¨I u nás by bylo pořád co dokupovat do baráku atd.....Ale jak praví jedno moudro,,Žijeme jen jednou.''

Tak Habásku už přestaň kecat,ať dáš prostor taky někomu jinému.!h
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 15 let
Díky, Habásku, díky, !)
a myslím, že na to jdeš dobře, jak s tím ježděním, tak s tou ložnicí - je třeba si to prožít i ve snech.. :l
Radek
S
stepanČlen
Přidáno před 15 let
... hezky se to poslouchá, teda čte ... ale bohužel se musím vrátit zpět na zem :-) .. je hezké rozmýšlet nad půdorysem, využitím a jiných vychytávkách , ale u mě (a možná i u některých ostatních:-) je toto prostorově-myšlenkové debužírování značně omezeno finančními možnostmi. A jelikož se možnosti cestovat "nezávisle" nechci vzdát, musím se smířit s tím co mám a čím jezdím :-)) vono to asi opravdu není jen o tom v čem, ale hlavně s kým a kam :-)) ...
ps.. jen poznámka k tý nenápadnosti vestaveb ... u Habáskova auta je to absolutní pravda, ale u klasické vestavby na podvozku H2L4 s výklopnými okny, markýzou, držákem kol, satelitem atd. se o tom už dá pochybovat...(no možná to tak cítím jen já jsouc postižen tím, že v každé trošku jiné dodávce vidím obytnou vestavbu :-)
cestování zdar a pište dál ... hezky se to čte a ... sní
s.

ps... když už se tom hovoří, nebylo by od věci založit nějakou fotogalerii vychytávek u vestaveb, aby bylo víc možností na průmyslovou špionáž :-)))
něco jako od Radka S. - tímto dík za fotky a pěkný inspirativní článek (budu ho číst pravidelně manželce před spaním ... to by bylo aby se taky trochu "nenakazila vestavbovým virem " :-)
Upravil stepan dne 21.09.2009 10:33, před 15 let
X
XTRANČlen
Přidáno před 15 let
Plně souhlasím se Štěpánem. Někdy to je sakratěžké rozhodování jestli pořídit našlapanou ledničku zapadající do interiéru a nebo radši za ty peníze natankovat a vyrazit na parádní zahraniční výjezd.
Zároveň souhlasím i s Radkem, že každý kompromis a ústupek od svého snu a plánu potom mrzí několik let, během kterých to auto budete využívat.

Ale zpět k tématu. Myslím si, že nekaravanistická veřejnost má velmi mlhavou představu o výbavě obytných aut. Mě už spolupracovníci chválili ten nápad mít vstup do palivové nádrže zprava i zleva, že prý nemusím na pumpě čekat takovou řadu!) Když jsem opáčil, že to je na vodu, nemohli pochopit na jakou. O markýze už jsem zaslechl, že ten starý koberec co už měsíc vozím na střeše na chatu už stejně budu muset vyhodit.

Ale chorvatský či řecký policajt z přímořského městečka není český pepík! A vo tom to je. Ten na první pohled vidí s kým mám tu čest.

A motto mého příspěvku: někdo se pobaveně usmívá proč do malé starší dodávky investuju peníze a hodiny dřiny, když bych mohl mít starší zachovalou alkovnu.
Já se zase pobaveně usmívám na otázky typu ....a ve kterém kempu jste v Chorvatsku spali, jak velkou pobytovou taxu jste platili, jak to, že jste se autem dostali až do centra města?

Vždy platilo přísloví něco za něco a platí to stále. Na jedné straně obrovské pohodlí a prostor, ale velmi značná omezení a finanční nákladnost pobytu. A na druhé straně střídmost, ale svoboda jízdy i pobytu. Co je výhodnější si každý musí rozhodnout sám.

Vláďa
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,817,485 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19195 sekund | Průměrně za: 0.19195 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB