no, uvádět na pravou míru je třeba takže
@thomash1 - neexistuje mokrá a suchá cesta, je pouze mokrá (pokud jsi jako suchou cestu myslel pátý vstřikovač který vyvinula Toyota a používal i Renault tak to bylo naftou, která je taky mokrá, nevím )....... PSA používá aditivum (kapalina) které je vstřikováno při
aktivní regeneraci FAP, která proběhne už při jízdě rychlostí alespoň 50 km/h během tří minut. Úkolem aditiva je
snížit teplotu hoření sazí. Odstranění sazí aktivní regenerací je prováděno cca po 400- 1500km jízdy. Výhodou systému PSA je nižší tepelné namáhání filtru a okolí=nižší cena, při slušném zacházení je dobře repasovatelný. Nevýhoda - kromě popela se DPF zanáší i aditivem, takže životnost je cca 180 - 230000km,
pokud je vstřikovací systém a senzory v pořádku, bez chipu.
Tomik Kralu - močka OK, jen aktivní regeneraci dopřesním - mimo koncern PSA trvá kolem 10 minut a dochází k ní díky speciálním do-vstřikům nafty běhen výfuku (pokud by hořela, jak píšeš, upadly by výfuk ventily). Nafta nestihne shořet v motoru, ale zapálí se sama až díky vznícení na katalyzátoru. Tím se zapálí i saze v DPF filtru který je za KATEM a následně dojde k jejich spálení na popel. Z toho plyne že pro regeneraci DPF je nezbytně nutná dobrá funkce katalyzátoru. Nevýhoda je ředění oleje palivem, které ulpí na stěnách válců, při špatných tryskách dokáže nafta naplnit vanu motoru na FULL.
Životnost DPF ovlivňuje kvalita oleje (levné s větším podílem popelovin - tu stokorunu ušetřím i kdybych DPF měnit měl...) kvalita nafty, stav vstřikovacího systému a senzorů (váha vzduchu, diferenciální senzor , teploměry).
Není jenom aktivní regenerace, která probíhá na povel ECU, ale i pasivní regenerace, která probíhá vždy, když autu naložíte a teplota výfukových plynů se na delší dobu vyšplhá nad zápalnou teplotu sazí v DPF.
Sloučené 23.11.2019 12:26:
P.S. Nové PSA nafta má samozřejmě močku